Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 15 דצמבר 2017 (מהדורת הערב)

  כותרות המהדורה     השלמות חקירה בתיק בזק: האם נתניהו קשור לפרשה (פוליטי)     פיגוע דקירה במהלך הפרת סדר בכיכר איו"ש סמוך לרמאללה, המחבל נוטרל; חשד שנשא חגורת נפץ (בטחוני)     הבית הלבן: יוזמת השלום לא תקועה, אבל תיתכן תקופת צינון (מדיני)     המתיחות בחצי האי הקוריאני: "הסנקציות הגיעו לקו האדום" (חוץ)     בריטניה: רוסיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    השלמות חקירה בתיק בזק: האם נתניהו קשור לפרשה (פוליטי)

    פיגוע דקירה במהלך הפרת סדר בכיכר איו"ש סמוך לרמאללה, המחבל נוטרל; חשד שנשא חגורת נפץ (בטחוני)

    הבית הלבן: יוזמת השלום לא תקועה, אבל תיתכן תקופת צינון (מדיני)

    המתיחות בחצי האי הקוריאני: "הסנקציות הגיעו לקו האדום" (חוץ)

    בריטניה: רוסיה עלולה לתקוף כבלים תת-ימיים של המערב ולפגוע במסחר ובאינטרנט (חוץ)

    קריסת טבע: ההסתדרות החליטה להחריג מהשביתה ביום א' את התחבורה הציבורית ומסגרות החינוך המיוחד (חדשות)

    המשבר בטבע; העובדים מאיימים: "נחסום את ירושלים" (חדשות)

    מקורבים לנשיא: ריבלין צפוי לחון את אזריה ביום העצמאות (חדשות)

חדשות

קריסת טבע: ההסתדרות החליטה להחריג מהשביתה ביום א' את התחבורה הציבורית ומסגרות החינוך המיוחד

שינויים בשביתת ההזדהות עם עובדי טבע, שתתקיים ביום ראשון בבוקר: הרכבת והתחבורה הציבורית יפעלו, וגם החינוך המיוחד לא יושבת. נתב"ג ייסגר רק בין 08:00 ל-12:00 * כל מוסדות השירות הציבורי, לרבות בתי חולים ומשרדי הממשלה, לא יעבדו

– התאחדות התעשיינים: ההפסד הצפוי למשק מהשביתה – כחצי מיליארד שקל * הפסד התוצר למשק כתוצאה מארבע שעות השביתה ביום ראשון מסתכם בכ-350 מיליון שקל והיתר הוא תוצאה של השפעות עקיפות (דה מרקר)

המשבר בטבע; העובדים מאיימים: "נחסום את ירושלים"

מאות עובדי חברת "טבע" בירושלים, שמנסים למנוע את פיטוריהם, נערכים לחסימת צירים ול"התבצרות" עם ילדיהם בעבודה ביום ראשון. "נילחם עד הסוף להתקיים", הצהירו המוחים. רה"מ: אפעל למניעת סגירת המפעל בירושלים (החדשות)

מקורבים לנשיא: ריבלין צפוי לחון את אזריה ביום העצמאות

לאחר שכבר דחה את בקשת החנינה של החייל שירה למוות במחבל מנוטרל בחברון, מקורביו אומרים כי לרגל חגיגות ה־70 למדינה הוא עשוי להקדים את שחרורו (מעריב)

    סיעת כולנו: נתמוך בחקיקה שתמנע החזרת גופות מחבלים * בסיעת "כולנו" הודיעו כי יתמכו בחוק שיאפשר למדינה להחזיק בגופות מחבלים: "אין סיבה שמחבלים מתועבים יזכו להלוויות חגיגיות בערים הפלסטיניות"

    המדינה תעניק מעמד תושב ארעי לכ-300 יוצאי דארפור נוספים * ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה לבג"ץ שדרשה להכריע בבקשות מקלט שלא זכו למענה זמן רב. מעמד תושב ארעי זהה לזה של אדם המוכר כפליט, ומקנה למחזיק בו אשרת עבודה וזכויות סוציאליות (הארץ)

    נחשף הסכם טיוח הפיגוע בין איראן לארגנטינה * המסמך הסודי מגלה כי טהרן וממשלת קירשנר הסכימו לבטל צווי מעצר של החשודים בביצוע הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס (ישראל היום)

פוליטי

לאחר כ-4.5 שעות: הסתיימה חקירתו השביעית של רה"מ נתניהו

על פי הערכות, זו היתה החקירה האחרונה של ראש הממשלה בתיקי 1000 ו-2000. במשטרה עושים מאמץ לסכם את שתי החקירות בשבועיים הקרובים * נתניהו: "אין חדש תחת השמש. גם הפעם עניתי על כל השאלות וגם הפעם אני חוזר ואומר בביטחון מוחלט: לא יהיה כלום, כי לא היה כלום"

השלמות חקירה בתיק בזק: האם נתניהו קשור לפרשה

הפרקליטות החזירה את התיק לרשות לניירות ערך כדי שתחקור, בין היתר, האם רה"מ נתניהו קשור לפרשה. (חדשות10)

בטחוני

פיגוע דקירה במהלך הפרת סדר בכיכר איו"ש סמוך לרמאללה, המחבל נוטרל; חשד שנשא חגורת נפץ

שוטר מג"ב נדקר בכתפו ונפצע באורח קל מאוד ופונה לבית החולים. המחבל נורה ופונה ע"י הסהר האדום; הסהר האדום דיווח כי הפלסטיני נהרג * נבדקים דיווחים לפיהם המחבל נשא על גופו חגורת נפץ * עם תום תפילות יום השישי החלו מהומות ביהודה ושומרון: שני ישראלים נפצעו קל מאבנים במחסום חיזמא, יותר מ-2000 מפגינים בחברון בקלנדיה ובטול כרם  * הפלסטינים מדווחים על לפחות 23 פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון במספר מוקדים בגדה

    מפגן כוח של חמאס מחוץ לעזה: בתהלוכה בשכם הונפו דגלי חמאס הוצגו דגמים של טיל ומזל"ט, לציון יום השנה לחיסולו בתוניסיה של אחראי המזל"טים בארגון מוחמד אזווירי (כאן)

מדיני

הבית הלבן: יוזמת השלום לא תקועה, אבל תיתכן תקופת צינון

בכירים אירופאים ששוחחו עם צוות יוזמת השלום של ממשל טראמפ אומרים כי נראה שהיא תקועה. בבית הלבן מכחישים בתוקף את הטענות: "ממשיכים לעבוד" (הארץ)

    דיווח: ראשי בתי הנבחרים של מדינות ערב הודיעו כי ביטלו את מעמדה של ארה"ב כמדינה הנותנת חסות לשלום, זאת בעקבות הפרת החוקים הבינ"ל על ידי ארה"ב (חדשות10)

    ארדואן: פותח במהלכים באו"ם לביטול הכרזת ירושלים של טראמפ * ארדואן הודיע כי יזום מהלך באו"ם במטרה לבטל את הכרזת טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל

    מסתמן: למרות ההכרה בירושלים, ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל יוגדר "פרטי" * במשך שנים נמנעו דיפלומטים מביקורים רשמיים בכותל כיוון שמדובר ב"שטח במחלוקת", ונאום טראמפ לא משנה לפי שעה את המצב. * גורם מדיני: הביקור הוא הישג משמעותי לכשעצמו, אין טעם להתעמת עם הממשל בסוגיה (הארץ)

    גבאי לשגרירי האיחוד האירופי: מחויב לפתרון שתי המדינות * יו"ר המחנה הציוני גבאי לשגרירי האיחוד האירופי: "אני מחויב באופן עמוק לקידום פתרון שתי המדינות משום שהוא אינטרס ישראלי לפני הכל. תפקידנו להפוך את הצהרת טראמפ, שבה אני תומך, לחידוש המו"מ ולא להתבצרות בעמדות הישנות"

חוץ

המתיחות בחצי האי הקוריאני: "הסנקציות הגיעו לקו האדום"

נשיא ארה"ב טראמפ שוחח בטלפון עם עמיתו הרוסי פוטין. השניים דנו בסוגיות דו צדדיות ובמשבר בקוריאה. וסיכמו לשוב ולשוחח בקרוב. * רוסיה הבהירה: "לא נגביר את העיצומים הכלכליים על קוריאה הצפונית". סגן שר החוץ הרוסי הוסיף כי הלחץ הכלכלי על הדיקטטורה המבודדת מתקרב לקו אדום מבחינת רוסיה

– משרד החוץ הרוסי: למוסקבה יש ערוצי תקשורת רבים עם קוריאה הצפונית, בדרך כזו או אחרת הם נושאים פירות

– צפון קוריאה הזהירה את הנשיא דונלד טראמפ כי הקמת סגר ימי תחשב כ'הכרזת  מלחמה' ותוביל את המדינה לנקוט באמצעים מנוגדים חסרי רחמים. (MivzakLive)

– יפן: "נטיל סנקציות נוספות על צפון קוריאה עקב איומיה החוזרים ונשנים"

בריטניה: רוסיה עלולה לתקוף כבלים תת-ימיים של המערב ולפגוע במסחר ובאינטרנט

ראש מטה ההגנה הבריטי אמר כי ספינות רוסיות נצפו פעמים רבות שטות סמוך לכבלים האטלנטיים. הוא הזהיר כי רוסיה מפתחת דרכי מלחמה לא קונבנציונליות וקרא למדינות לחזק את חילות הים (הארץ)

    דובר החות'ים בתימן: טענות ארה"ב על הנשק האיראני נסיון להסיח את תשומת הלב העולמית מירושלים

    רוסיה ומצרים חידשו את הטיסות האזרחיות בין המדינות

    נשיא אוקראינה: "מודה לאיחוד האירופי על הרחבת הסנקציות שהוטלו על רוסיה"

    שר החוץ הרוסי: "ביטול עסקת הגרעין עם איראן ישדר מסר בעייתי לקוריאה הצפונית"

    סוריה: משרד ההגנה הרוסי מכחיש את הדיווחים על התקרית בה מטוסי קרב אמריקנים ירו לעבר מטוסים רוסיים בסוריה

    צרפת: מספר ההרוגים בתאונה בין אוטובוס לרכבת עלה לשישה

    קוריאה: דיווח: גנרל בכיר בצבא קוריאה הצפונית חוסל ע"י קים ג'ונג און * על פי דיווחים דרום קוריאניים, הגנרל הוואנג פיונג-סו חבר מרכזי במעגל הפנימי של הדיקטטור, נעלם לאחרונה, ובסיאול טוענים כי הוא הוצא להורג על ידי מנהיג קוריאה הצפונית בחשד לשחיתות. סגנו נשלח למחנה מאסר. * סו נחשב בעבר למספר 2 בצבא ואף צולם ליד קים לאחר ניסוי גרעיני

    רוסיה: סנט פטרסבורג: שרות הביטחון הרוסי עיכב לחקירה 7 חברי דעא"ש שתיכננו פיגוע במקומות ציבוריים

    – 8 שנות מאסר לשר הכלכלה לשעבר בגין שוחד

כלכלה

    שערים יציגים (15/12/17): דולר = 3.523 ; ליש"ט = 4.7296 ; אירו = 4.1549 ; פרנק שוויצרי = 3.5657

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן