Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 22 דצמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     חקירות נתניהו: מסתמן – התיק עם ההמלצות יעבור לפרקליטות תוך 3 שבועות; ראש הממשלה לא צפוי להיחקר פעם נוספת (פוליטי)     אבו מאזן שובר את הכלים: "לא נסכים לשום תכנית שלום שתוצג ע"י ארה"ב"; מקרון: "נכיר במדינה פלסטינית בזמן הנכון ולא תחת לחץ" (מדיני)     התקבלה ההצעה באו"ם לביטול הכרזת ירושלים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    חקירות נתניהו: מסתמן – התיק עם ההמלצות יעבור לפרקליטות תוך 3 שבועות; ראש הממשלה לא צפוי להיחקר פעם נוספת (פוליטי)

    אבו מאזן שובר את הכלים: "לא נסכים לשום תכנית שלום שתוצג ע"י ארה"ב"; מקרון: "נכיר במדינה פלסטינית בזמן הנכון ולא תחת לחץ" (מדיני)

    התקבלה ההצעה באו"ם לביטול הכרזת ירושלים של ארה"ב: 128 הצביעו בעד, 9 התנגדו, 35 נמנעו ו-21 נעדרו; ההצעה אינה מחייבת (מדיני)

    המדינות שלא הצביעו נגד ארה"ב באו"ם הוזמנו לקבלת פנים מיוחדת (מדיני)

    אחרי ההצבעה באו"ם, בחמאס ובג'יאהד  קוראים להסלים את האינתפאדה (בטחוני)

    "הרפובליקה הקטלונית ניצחה את ספרד" – הגוש הבדלני ניצח בבחירות לפרלמנט בקטלוניה (חוץ)

    צפון קוריאה הקימה מערך מנהרות אדיר ברחבי המדינה (חוץ)

    התלקחות בלחימה באוקראינה; לפחות שמונה חיילים נהרגו (חוץ)

    התפרצות של חיידק הברוצלה ברפתות של טרה; משרד הבריאות: ייתכן שהגיע חלב נגוע בחיידק למחלבות טרה (בריאות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    השירות המטרואולוגי מזהיר מפני בצורת: "עושה רושם שגם השנה נהיה מתחת לממוצע. אנו עומדים על שליש כמות הגשם שהייתה אמורה לרדת" (גל"צ)

חדשות

    מחאת הנכים: כ-20 פעילים, שמתנגדים למתווה הקיים להעלאת קצבאות הנכות, הגיעו הלילה לביתו של רה"מ בקיסריה והתבצרו בכניסה

תלונה למשטרה : ראש מועצת קרית ארבע חטף מסמכים ותקף שני חברי מועצה

חברי מועצת קרית ארבע מפרסמים מכתב עדכון לתושבי המועצה על אירוע חמור שהתרחש אמש במהלך ישיבה במועצה. לדבריהם חבר מועצה הותקף בידי ראש המועצה ונזקק לטיפול רפואי. משטרת ישראל פתחה בחקירה כנגד ראש המועצה.

תייר שילם במסעדה באמצעות כרטיס אשראי וגילה שבמקום 350 ש"ח חוייב בסכום של 36,000 ש"ח.הודות לחקירה מהירה ומקצועית הושב לו כספו והחשודים נחקרו במשטרה

אתמול בשעות הבוקר הגיע למרחב דוד תייר מאוסטרליה כשהוא מבוהל וסיפר לשוטרים כי כמה שעות קודם הוא וילדיו אכלו במסעדה בעיר העתיקה ובסיום שילמו החשבון באמצעות כרטיס האשראי.כמה שעות לאחר מכן הוברר לתייר כי חשבונו חויב במקום בסכום של 350 ש"ח בסכום של 36,000 ₪. חוקרי מרחב דוד פתחו מיד בחקירה, איתרו את המסעדה וזימנו לחקירה שניים מבעלי המסעדה שמיד ביטלו את החיוב והשיבו לתייר את כספו.

תאונת דרכים קטלנית –בכביש 386 בסמוך לנס הרים ארעה תאונת דרכים בה מעורבים אופנוע ורכב פרטי.  מד"א טיפלו בשלושה פצועים בהם רוכבי האופנוע ונהג הרכב .בהמשך נקבע מותו של אחד מרוכבי האופנוע ושני הפצועים פונו במצב בינוני-קל.

טייס מטוס קל נהרג בהתרסקות מטוס אולטרה לייט בשדות ע"י מרחבים. פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה סניף עפולה שהגיעו ראשונים לזירה דיווחו כי למרבה הצער נקבע מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל.

פוליטי

לראשונה מטעם הימין? במוצאי שבת הפגנת השחיתות בירושלים; נציגי הליכוד שתכננו להגיע להפגנה ביטלו את השתתפותם "מדובר בהפגנה פוליטית"

יעלון, שר הביטחון לשעבר קרא להגיע להפגנה שארגן הנדל במוצאי השבת הקרובה בירושלים. * הנדל הוזכר בעבר כמס' 2 אפשרי במפלגתו של יעלון * הנדל: "איני צריך הפגנה בשביל להיכנס לפוליטיקה" * בלשכת יעלון טוענים: "שלטון החוק והמאבק בשחיתות אינם עניין פוליטי" * חברי הכנסת גליק וחזן ביטלו את השתתפותם בעקבות הלחצים מסביבת נתניהו * ח"כ גליק: "יש כאן הפגנה פוליטית מובהקת שמפנה את האצבע כלפי גורם אחד. לא ממלכתיות ולא יושר ציבורי – רק פוליטיקה. אכזבה גדולה. פספוס הזדמנות. כל כך חבל" * סגן ראש עיריית ירושלים, מאיר תורג׳מן, החליט לא להגיע להפגנה, כיוון שלדבריו "הטעו אותו בקשר לתוכן שלה"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בקריאה לכל חברי תנועת הליכוד לא להשתתף בהפגנות השמאל, ולא לקחת חלק במצג השווא שמנסה להכתים את תנועת הליכוד בשחיתות: "הנאמנות לשלטון החוק היא קודם כל כיבוד תהליכים בחברה דמוקרטית לא לחרוץ דין לפני בירור העובדות ולא לתת לרוח המניפולטיבית של מארגני ההפגנות מהשמאל לחלחל לשורות המחנה הלאומי"

חקירות נתניהו: מסתמן – התיק עם ההמלצות יעבור לפרקליטות תוך 3 שבועות; ראש הממשלה לא צפוי להיחקר פעם נוספת

חקירות נתניהו בשלבים האחרונים: גורם במשטרה אומר כי בתוך כ-3 שבועות תעביר המשטרה לפרקליטות את תיקי 1,000 ו-2,000 יחד עם המלצותיה לגבי כל אחד מהם. לדבריו, ראש הממשלה לא צפוי להיחקר פעם נוספת * מנדלבליט: "חקירות נתניהו צפויות להסתיים בהקדם"

    השר ישראל כ"ץ למפכ"ל: "פתחו בחקירה נגד מפיצי השמועות נגדי" * שר התחבורה פנה למפכ"ל רוני אלשיך ולראש אגף חקירות במשטרה בבקשה לחקור ולהגיע למי שהפיץ שמועות בדבר מעורבותו של שר התחבורה בפרשת שוחד של מיליונים. * בהודעות שמופצות בשבועות האחרונים נכתב כי בחקירה שמתנהלת נעצרו כבר מספר חשודים * מבדיקת חדשות 2 עולה: לא מתנהלת חקירה שכזו (החדשות)

    המדינה לבג"ץ: נתניהו יצטרך לשלם מס על הוצאות של המדינה למעון בקיסריה * צוות שהוקם בפרקליטות המדינה, דן בשאלה האם ראש הממשלה צריך לשלם מיסים על חלק מההוצאות המשולמות על ידי המדינה. * המדינה הודיעה כי ראש הממשלה נתניהו שעד כה היה פטור ממס, יצטרך לשלמו על פריטים שנקנים לצרכים פרטיים בביתו הנוסף * לאור המסקנות התבקש בית המשפט לבטל את העתירה בנושא

בטחוני

אחרי ההצבעה באו"ם, בחמאס ובג'יאהד  קוראים להסלים את האינתפאדה

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, קרא בהתבטאות נדירה למול המצלמות ל"יום דמים" מחר בשטחים נגד הכרזת טראמפ: "הפיוס הפנים פלסטיני בקריסה, יש להניע את המחאה הפלסטינית בשטח ולהוסיף שמן למדורה. להפוך את מחר ליום זעם, להגיע למוקדי החיכוך ולהתחכך עם המתנחלים"  * הג'יהאד האסלאמי: "ההחלטה היא ניצחון לסיבולת העם הפלסטיני. מדובר בסטירת לחי לארה"ב וליהירות שלה. אנחנו קוראים לעם הפלסטיני להסלים את האינתיפאדה ולהמשיך בהתקוממות בכל מקום"

    המיליציה האיראנית שתלחם מול ישראל בגולן לצד חיזבאללה * 'תנועת האצילים' כוללת 9000 לוחמים והיא מהווה כוח אסטרטגי בעירק, סוריה ולבנון עבור איראן לצד חיזבאללה. היא מיועדת למלא בעתיד "משימות אסטרטגיות" מטעמה של איראן כולל מלחמה בישראל (אם תפרוץ בסוריה או לבנון) (nrg)

פיגוע דקירה למוןת של חייל בערד – צו איסור הפרסום מה-4/12 הוסר, וכעת הותרו לפרסום פרטי חקירת הפיגוע.בתאריך 30 בנובמבר 17' נרצח בדקירות סכין חייל צה"ל, רון קוקיא ז"ל, בעת שהמתין בתחנת הסעה לחיילים בערד, ונשקו האישי נחטף ממנו.פחות מיממה לאחר מכן, בתאריך 1 דצמבר 17, בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו ונחקרו שני חשודים בביצוע פיגוע, חאלד וזאהי אבו ג'ודה, אזרחים ישראלים תושבי הנגב, ללא פעילות ביטחונית מוכרת מהעבר.

הותר לפרסום כי בחקירה בשב״כ ובמשטרה הודה חאלד כי רצח את החייל וחטף את נשקו, וכי זאהי שימש כאיש סודו ואף סייע לו לאחר ביצוע הפיגוע.את ההחלטה לרצוח חייל צה"ל ולחטוף את נשקו קיבל חאלד בשל רצונו לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה. עוד העלתה החקירה כי חאלד מזדהה עם ארגוני טרור ומחזיק בדעות קיצוניות.

בתחילה תכנן חאלד לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן חאלד להשתמש בחומרי הרדמה, אליהם היה נגיש מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה. בהמשך תכנן חאלד לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים. חאלד רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור.

בחודשים אוקטובר-נובמבר יצאו חאלד וזאהי, כשברשותם סכין, לסיורים רכובים באזור ערד ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו האישי ולדקרו למוות. בתאריך 30.11.17 בשעות הערב, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בחייל רון קוקיא ז"ל, דקר אותו למוות וחטף את נשקו. בסמוך לאחר הרצח פגש חאלד בזאהי והשניים הסתירו את נשקו של החייל, שהוסגר על-ידי כוחות הביטחון במהלך חקירתם.ביום א' (24/12) תגיש פרקליטות דרום כתבי אישום כנגד השניים.

מדיני

אבו מאזן שובר את הכלים: "לא נסכים לשום תכנית שלום שתוצג ע"י ארה"ב" ; מקרון: "נכיר במדינה פלסטינית בזמן הנכון ולא תחת לחץ"

אבו מאזן בפגישה עם נשיא צרפת: "לא נסכים לשום תכנית שלום שתוצג ע"י ארה"ב", "ארה"ב אינה נחשבת למתווכת הוגנת. היא מוטה לצד ישראל" * באיגרת שפרסם כינה הנשיא הפלסטיני את הצהרת טראמפ על ירושלים "החלטה משפילה", והצהיר כי הפלסטינים לא יסכימו לקבל את ארה"ב כמתווכת, לאחר שלדבריו הוכיחה כי "כל תוכנית מצדה לא תתבסס על פתרון שתי המדינות בגבולות 67' והחוק הבינלאומי"

התקבלה ההצעה באו"ם לביטול הכרזת ירושלים של ארה"ב: 128 הצביעו בעד, 9 התנגדו, 35 נמנעו ו-21 נעדרו; ההצעה אינה מחייבת

עצרת האו"ם התכנסה להצבעה על החלטה הדוחה את ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, ההחלטה התקבלה ברוב גדול כאשר 128 מדינות הצביעו בעד ההצעה, 35 נמנעו 21 נעדרו מהדיון ורק 9 התנגדו. * שגרירת ארה"ב: "נעביר את השגרירות לירושלים, לא משנה מה יוחלט", "תמיד תהיתי למה ישראל נשארת במוסד העוין הזה"

– דובר מחלקת המדינה על החלטת האו"ם נגד הכרזת טראמפ: "אנחנו 'שמים עין' על מי הצביע איך בעניין ההחלטה על ירושלים. טרם התקבלה החלטה בנושא המימון האמריקני"

– נתניהו: "מדינת ישראל דוחה את ההצבעה הזו על הסף, עוד לפני שהתקבלה" * תגובת לשכת רה"מ: "דוחים את החלטת האו"ם ומביעים שביעות רצון מהמספר הגבוה של מדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה. ישראל מודה לנשיא טראמפ על עמדתו החד משמעית בעד ירושלים ולמדינות שהצביעו יחד עם ישראל, ביחד עם האמת"

– יו"ר המחנ"צ אבי גבאי: "ירושלים היא בירתנו לפני ההחלטה ולאחריה. ממליץ לאו"ם לעסוק בנושאים שיש בכוחו לשנות לטובה"

– דובר אבו מאזן: הצבעת העצרת הכללית של האו"ם היא ניצחון לפלסטין

– שר החוץ האיראני על ההצבעה באו"ם: אמירת "לא" עולמית וחזקה נגד המנגנון של טראמפ ונגד יהירותו * שגריר איראן באו"ם: הכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטיניים עומד בבסיס כל המשברים במזרח התיכון

– ארדואן: מצפה מממשל טראמפ לבטל ללא כל עיכוב את "החלטתה האומללה" בנוגע לירושלים, לאחר ההצבעה בעצרת האו"ם

– ירדן ואיחוד האמירויות בירכו על החלטת האו"ם

– ארדואן הודה לפוטין על תמיכתו בהצבעה באו"ם

בין התומכות בהצעה נגד ההכרה בירושלים: סין, יפן, רוסיה, בריטניה, צרפת, וגרמניה. גם הודו התנגדה להכרה בירושלים כבירת ישראל, חרף היחסים הקרובים בין ראש ממשלתה לנתניהו. * גרמניה: "המעמד של ירושלים צריך להיות נדון במו"מ בין ישראל והפלסטינים"

בין הנמנעות: ארגנטינה, אוסטרליה, קנדה, קרואטיה, צ'כיה, הונגריה, לטביה, מקסיקו, פולין, רומניה, רואנדה, אוגאנדה. ואפילו בוסניה המוסלמית * תגובת אוסטרליה להימנעות בהצבעה: "זאת לא הדרך הנכונה להביא את הצדדים למו"מ".

המתנגדים: ארה"ב, טוגו, פלאו, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, גואטמלה, הונדורס וישראל

המדינות שלא הצביעו נגד ארה"ב באו"ם הוזמנו לקבלת פנים מיוחדת

שגרירת ארה"ב באו"ם הזמינה את 65 המדינות שהצביעו נגד, נמנעו או לא הצביעו לאירוע כדי להודות להם על נאמנותם לארה"ב.

חוץ

"הרפובליקה הקטלונית ניצחה את ספרד" – הגוש הבדלני ניצח בבחירות לפרלמנט בקטלוניה

ניצחון גדול לתומכי העצמאות של קטלוניה: המחנה התומך בעצמאות המחוז יחזיק ברוב המושבים בפרלמנט המקומי * למרות שהמפלגה הפרו ספרדית היא המפלגה הגדולה ביותר עם 37 מושבים, המפלגות הבדלניות זכו ברוב שיאפשר להן להקים קואליציה התומכת בעצמאות החבל, כאשר שלשת המפלגות התומכות בהפרדות מספרד, ובראשן מפלגתו של הנשיא המודח קרלס פוג'דמון, זכו ב-70 מושבים בפרלמנט מתוך 135 * למרות התוצאות השליטה הישירה של מדריד בקטלוניה לא תיפסק בקרוב

– פוג'דימון: "הרפובליקה הקטלאנית ניצחה את ספרד", ממחר בבוקר סעיף 155 לחוקה (שהשעה את מוסדות השלטון בחבל) בטל ומבוטל. "אי אפשר לחלוק על הכרעת העם"

– סגן נשיא האספה הקטלאנית הלאומית הכריז על ניצחון הבדלנים בבחירות וקרא להשבתה של הממשלה שפוזרה ולשחרור האסירים הפוליטיים

צפון קוריאה הקימה מערך מנהרות אדיר ברחבי המדינה

האתגר התת-קרקעי של צבא ארה"ב: לוחמי הדיוויזיה ה-1 בצבא ארה"ב התאמנו בזיהוי, איתור, מיפוי ולחימה תת קרקעית, מקרה של מלחמה עם קוריאה הצפונית, שעל פי המודיעין הקימה מערך מנהרות אדיר ברחבי המדינה (nrg)

התלקחות בלחימה באוקראינה; לפחות שמונה חיילים נהרגו

הרשויות האוקראיניות קושרות את ההסלמה להחלטת הצבא הרוסי למשוך קצינים מקבוצה אוקראינית־רוסית, שסייעה בפיקוח על יישום הסכם שביתת הנשק הרעוע (הארץ)

הממשל הרוסי ריגל אחר יותר מ-200 עיתונאים ברחבי העולם

תחקיר של סוכנות הידיעות AP: יחידת ההאקרים של הממשל הרוסי, Fancy Bear, ניסתה – וייתכן כי אף הצליחה – לרגל אחר יותר מ-200 עיתונאים, חלקם בכירים, ברחבי העולם. יותר מ-50 מהעיתונאים עבדו בניו יורק טיימס * לפני כחודש פרסמה סוכנות הידיעות מסמך שכלל 5,000 יעדים של יחידת הריגול הרוסית, בהם אישים דיפלומטים וביטחוניים בארה"ב, גורמי אופוזיציה ועוד. * ברשימה הופיעו גם יעדים בישראל שעוסקים בתעשייה צבאית-ביטחונית (כאן)

    פוטין שוחח עם מלך סעודיה וגינה את ירי הטיל מתימן

    שר החוץ הבריטי: "אנחנו יודעים שרוסיה ניסתה להתערב במשאל העם להיפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי"

    בתום 3 שנים: אוסטרליה תפסיק את התקיפות האוויריות בסוריה ובעיראק. שרת ההגנה מסרה כי ההחלטה התקבלה בעקבות תבוסת דאע"ש

    מועצת הביטחון תצביע היום על הצעת החלטה להחמיר את העיצומים על קוריאה הצפונית. * את הצעת ההחלטה גיבשה ארצות הברית. בין היתר נקבע בהצעת ההחלטה כי יפחת היקף הנפט שיימכר לקוריאה הצפונית לארבעה מיליון חביות לכל היותר

    אפגניסטן: סגן נשיא ארה"ב פנס בביקור פתע במדינה – "אפשר לראות ברחבי המדינה את התוצאות במאבק נגד הטאליבן"

    ארה"ב: האתר האמריקני "דיילי ביסט" דיווח כי ממשל טראמפ ככל הנראה יחזור בו מההחלטה לבטל את תכנית הבריאות "אובמה-קר"

    – הישג משפטי לנשיא טראמפ. בית משפט פדרלי דחה תביעה ובה נטען כי הנשיא קיבל כספים מגורמים זרים באמצעות בתי המלון שלו ועסקיו בשעה שהיה נשיא * התובעים של מדינת מרילנד ושל מחוז קולומביה טענו כי אחד מסעיפי החוקה אוסר על הנשיא לקבל מתנות וכספים מגורמים זרים בלי אישור של הקונגרס (ניו יורק טיימס)

    – דיווח: לסטיב בנון נמאס מטראמפ והוא אף שוקל "לרוץ לנשיאות בעצמו". וטוען: "ניסו להתנקש בחיי מספק פעמים" *מקור בבית הלבן אמר: "הדבר ה-2 הטוב שטראמפ עשה אחרי פיטורי קומי – היה לפטר את בנון" (כאן)

    בריטניה: העיתון הבריטי "דיילי מייל" פרסם כי המשטרה הספרדית מחפשת אחר איסלאמיסט בן 37, שדיווח כי הוא מתכנן פיגוע בברצלונה, זאת על פי ידיעה מעיתון מקומי

    יוון: פיצוץ בבית משפט באתונה; אין נפגעים

    מצרים: ארגון המדינה האסלאמית פרסם תיעוד, שבו לטענתו מוצג הירי על המסוק של שר ההגנה ושר הפנים שלשום, בעת שהיו בשדה התעופה שבאל עריש * שלוחת דאע"ש בצפון סיני ניסתה להתנקש בחייהם של שרי ההגנה והפנים המצרים, וירתה טיל לעבר מסוק באל-עריש שבצפון סיני. בדיעבד התברר כי השרים לא נכחו במסוק אך שני חיילים שהיו בסמוך נהרגו בעקבות הפיצוץ

    דרום סודאן: הממשלה חתמה על הפסקת אש עם המורדים

    סוריה: לאחר מספר תקריות אוויריות בין צבא רוסיה לצבא ארה"ב בשמי סוריה, אומר מקור בפנטגון לרשת CNN: " רוסיה מפרה בכוונה את הסיכומים בעניין המרחב האווירי בסוריה. הכמעט תאונות/תקריות האלה – הן אינן טעות"

    קובה: דיווח: קסטרו צפוי לפרוש מהנשיאות * על פי בכירים במשטר הקובני, ראול קסטרו צפוי לפרוש מנשיאות קובה באפריל 2018, בה כיהן מ-2006 כשהחליף את אחיו פידל. פרישתו של ראול יכולה לסמן את סופו של עידן, אחרי כ-60 שנה בה קובה נשלטה על ידי האחים קסטרו (abc)

    דרום קוריאה: 29 נהרגו ו-29 נפצעו בשריפה בבניין במרכז המדינה

בריאות

התפרצות של חיידק הברוצלה ברפתות של טרה; משרד הבריאות: ייתכן שהגיע חלב נגוע בחיידק למחלבות טרה

התפרצות של חיידק הברוצלה ברפתות בדרום הארץ, המספקות חלב למחלבת טרה. שני בני אדם נדבקו ועשרות אחרים נבדקים בימים אלה כדי לוודא אם חלו. החיידק מדביק אנשים בקדחת מלטה – מחלה קשה שגורמת לבעיות בין היתר במערכת העצבים ואף למוות * משרד הבריאות: ייתכן שהגיע חלב נגוע בחיידק למחלבות ולכן חברת טרה התבקשה לעשות לחלב פיסטור כפול. * חברת טרה: פועלים כתמיד בהתאם להנחיות החמורות של משרד הבריאות, החקלאות והשירותים הוטרינריים (כאן)

כלכלה

    שערים יציגים (22/12/17): דולר = 3.485 ; ליש"ט = 4.6581 ; אירו = 4.1308 ; פרנק שוויצרי = 3.5215

טכנולוגיה

    ארה"ב: תושב לוס אנג'לס הגיש תביעה ייצוגית נגד חברת אפל, בטענה כי האטת ביצועי המעבדים במכשירי הטלפון הישנים של החברה מהווים "הפרת חוזה" ו"הסגת גבול"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן