Skip to content

עובדי חברת חשמל, ההסתדרות, האוצר והאנרגיה חתמו על הסכם רפורמה

הלילה נחתם ההסכם לפיו יפוטרו או יפרשו לפנסיה כ - 2500 איש מחברת החשמל, שוק החשמל יפתח לתחרות פרטית שתייצר, כך מבטיחים האוצר והאנרגיה, הוזלות של כ 30 אחוז בתעריפי החשמל במשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרדי האוצר והאנרגיה הודיעו הבוקר (רביעי)  כי הגיעו להסכמות עקרוניות עם חברת החשמל וההסתדרות לחתימת הסכם מתווה הרפורמה במשק החשמל.  ההסכם יסדיר את השלכות הרפורמה שגובשה במשק החשמל וההן הכנסת גופים פרטיים למשק ייצור החשמל, על עובדי חברת החשמל, ובמסגרתן הצדדים יקיימו חברי וועד עובדי חברת החשמל בראשות יו"ר הועד דוד (ציקו) צרפתי, ההסתדרות והאוצר דיון מרתוני לשם ניסוח הסכם קיבוצי מפורט בנושא בתוך 45 יום. על פי ההסכם יפוטרו או יפרשו מרצון כמה אלפי עובדים מחברת החשמל בתמורה להסכם פיצויים מוגדל.

על פי הפרסום הצוות הממשלתי לרפורמה במשק החשמל ובחברת החשמל, בראשותם של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ומנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, הגיע הלילה (רביעי) להסכמות עקרוניות לגבי מתווה הרפורמה בחברת חשמל, וכן להסכמות עקרוניות עם חברת החשמל, יו"ר ההסתדרות ויו"ר ועד עובדי חברת החשמל.

לדברי שטייניץ הרפורמה תביא להתייעלות בחברת חשמל ולהבראת מצבה הפיננסי, וכן תביא לכניסת הסקטור העסקי לייצור החשמל ולתחרות באספקת החשמל, באופן שיוביל גם לשיפור במערכת החשמל וכי " הרפורמה שאנחנו משיקים, שתאפשר לנו לפתח משק חשמל מודרני ויעיל, תבזר את מערכת ייצור החשמל, תשפר את הביטחון האנרגטי, תעודד תחרות ויעילות במשק החשמל ותביא להורדת מחירי החשמל בעתיד".

למעלה - כחלון ושטייניץ למטה (מימין) שאול מרידור מנכ"ל האוצר ושי באב"ד מנכ"ל האנרגיה
למעלה - כחלון ושטייניץ למטה (מימין) שאול מרידור מנכ"ל האוצר ושי באב"ד מנכ"ל האנרגיה

שר האוצר, משה כחלון ברך ואמר: "לאחר  עשרות שנים, תם עידן המונופול. התחרות מגיעה היום גם למשק החשמל. הרפורמה ההיסטורית עליה סיכמנו היום לאחר 20 שנים של ניסיונות תגביר את התחרות במשק החשמל, תביא להתייעלות דרמטית של החברה ובעתיד גם להפחתת מחירי החשמל עבור האזרחים. מדובר ברפורמה מורכבת שהיא פרי שיתוף של כל גורמי הממשלה. לאזרחי ישראל מגיע משק חשמל תחרותי, חדשני ובמחירים הוגנים וזה מה שהם מקבלים היום."

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד בירך ואמר כי לאחר שנתיים של עבודת מטה ממשלתית רחבה ומעמיקה, וחודשים של דיונים אינטנסיביים, הצלחנו להגיע להסכמות עקרוניות. יחד עם זאת, עלינו לזכור כי עוד רבה הדרך וכי עוד עבודה רבה לפנינו לפני הגעה אל הסכם מפורט בעניין. יישום ההסכמות והוצאתה לפועל של הרפורמה יבטיחו את הגברת התחרות בייצור, הרחבת ההשקעות ברשת החלוקה וההולכה בהתאם לצרכי המשק, חיזוק האיתנות הפיננסית של החברה והתייעלותה לטובת כלל צרכני החשמל בישראל".

 

אין ספק כי חתימת ההסכם הביאה לאנחת סיפוק של  טיקונים כמו שרי אריסון שהצטרפה ב 2008 לשוק החשמל הפרטי בו כבר השקיעו יצחק תשובה ומשפחת עופר במהלך להקמת תחנות כוח פרטיות שיתחרו בחברת החשמל.

1 Comment

  1. גורן
    28 בדצמבר 2017 @ 10:48

    באמת הגיע הזמן שיעשו סדר באחד המונופולים החזקים במדינה חובות של מילונים החברה חייבת עודף כוח אדם בן משפחה מביא בן משפחה מחירי חשמל יקרים זאת למרות שיש לנו מצבורי גז הגיון אומר שמחירי החשמל היו צרכים לרדת אבל מי יכסה את החובות של חברת החשמל? אנחנו הציבור נמשיך לשלם אני מקווה שהשינויים יביאו לשוק חופשי ולתחרות במחירים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן