Skip to content

הקיבוצים מצטרפים למחאה במוצ"ש

נאום הזלזול של נתניהו בכפר המכביה היווה את הטריגר להחלטת התנועה הקיבוצית על רבדיה משמאל ומימין להצטרף למאבק המחאה במוצאי השבת. על פי החלטת התנועה חברי הקיבוצים יצטרפו למפגינים בצמתים השונים ברחבי הארץ ויתגברו אותם. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "עלינו לגבות את משטרת ישראל והפרקליטות בכדי להוכיח שבישראל כולם שווים בפני החוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה הקיבוצית החליטה להצטרף למחאות מוצאי שבת כנגד השחיתות השלטונית. החל ממוצאי שבת שעברה הצטרפו מפגינים מהתנועה הקיבוצית למפגינים ברחבי הארץ. חלקם הצטרף גם להפגנת הימין בכיכר ציון. לדברי מרכז הצעירים בתנועה הקיבוצית התנועה הקיבוצית וחבריה הם חלק מרכזי במאבקים ציבוריים בישראל, וגם כעת חבריה  רואים את עצמם "מחויבים למשימה – למחות נגד השחיתות השלטונית הפושה בארצנו".

במוצאי השבת האחרונה ניכרו בצמתים השונים כמו בצומת נהריה, בצמח, בעפולה, קרית שמונה, וראש פינה, נס ציונה, וחיפה, תגבור של עשרות מפגינים מקיבוצים שונים בכל צומת.

גם בכיכר ציון, בהפגנת "הבעד" אותה יזם העיתונאי, ד"ר יועז הנדל, נאם חבר קיבוץ אורטל ואיש הגולן, אורי הייטנר, שאמר בין היתר:  "יותר משהמאבק הזה הוא מאבק נגד, הוא מאבק בעד – בעד הנהגה המבוססת על ערכים של ממלכתיות, דוגמה אישית, טוהר מידות, ניקיון כפיים, יושרה, אמת ו"הצנע לכת".  אנחנו אזרחים פטריוטים. הנאמנות שלנו, ההזדהות שלנו, המחויבות שלנו, אינה למחנה, למגזר, למפלגה או למנהיג, אלא למדינת ישראל, לעם ישראל. לא נהפוך סטטיסטים בניסיון לגונן על שחיתות, מתוך נאמנות ל"המחנה". "

קיבוצניקים בצומת נהריה (צילום: צפי אופיר)
קיבוצניקים בצומת נהריה (צילום: צפי אופיר)

בתנועה מסבירים כי אין להם רצון להביא חברים וחברות רבים לתל-אביב, "ההפך הוא הנכון, כוחנו בפיזורינו – חשוב לעבות את ההפגנות בצמתים ברחבי הארץ ולהקים הפגנות בעוד ועוד צמתים הסמוכים לקיבוצים מצפון ועד דרום, ממזרח ועד מערב. המחאה איננה מחאת הקיבוצים", מסבירים בתנועה ומוסיפים כי המחאה הזו "היא מחאת האזרחים, אבל גם אנחנו אזרחים, החיים לרוב בפריפריה וגם אנחנו משלמים את מחיר השחיתות!".

פוסטר המחאה של הקיבוצים
פוסטר המחאה של הקיבוצים

להחלטה על  הצטרפות התנועה הקיבוצית  למאבק כנגד השחיתות השלטונית, תרם לא מעט נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפר המכבייה לפני כשבועיים. נאום  בו לעג והביע זלזול בהחלטות המשטרה והפרקליטות. פחות מחצי יממה לאחר נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם מזכ"ל  התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בכנס התעשייה הקיבוצית שהתקיים גם הוא בכפר המכביה ואמר: "אני לא יכול לסיים את דבריי בלי להתייחס אל האכסניה. לפני כמה שעות במקום הזה על הבמה הזאת עמד ראש ממשלת ישראל ונשא נאום שבהרבה מובנים היה שיא שלילי בתולדות מדינת ישראל. ראש ממשלה שאחראי על כל מערכות השלטון משתלח בנציגי רשויות האכיפה במשטרה ובפרקליטות ולועג לנציגי התקשורת. נתניהו החליט מזמן לבחור באסטרטגיה של – לרמות חלק מהציבור כל הזמן". מאיר חזר על קריאת התנועה הקיבוצית לחברי הקיבוצים לא לעמוד מנגד ולצאת להפגנה נגד השחיתות בתל-אביב ובכל מקום בהן מתקיימות הפגנות – "עלינו לגבות את משטרת ישראל והפרקליטות  בכדי להוכיח שבישראל כולם שווים בפני החוק".

 

1 Comment

  1. גורן
    28 בדצמבר 2017 @ 10:43

    האחרונים שצרכים להצטרף להפגנה הם הקיבוצים בניגוד לאידאולוגיה הקיבוצית, שרוממה את העבודה ואת הייצור וגינתה עשיית רווחים ספקולטיביים, השתתפו הקיבוצים, בייחוד דרך הקרנות התנועתיות, במסחר בבורסה לניירות ערך, וספגו הפסדים כבדים בעת מפולת מניות הבנקים ב-1983. שניים נהנו הקיבוצים מכספי המדינה עד 77 ומי כיסה את החובות ? הציבור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן