Skip to content

בחירות כושלות באגודת העיתונאים בתל אביב

באסיפה כללית של ותיקי חטיבת התקשורת של אגודת העיתונאים בתל אביב נשמעה ביקורת על שכרו הגבוה של מנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא. הליך הבחירות נערך ללא פיקוח הולם. אריה אבנרי: "ביזיון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באסיפה כללית של ותיקי חטיבת התקשורת של אגודת העיתונאים בתל אביב נשמעה ביקורת על שכרו הגבוה של מנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא. הליך הבחירות נערך ללא פיקוח הולם. אריה אבנרי: "ביזיון"

מאת אלי אלון

יוסי בר מוחא. צילום: ציפי מנשה

אמש (יום ה') התקיימה בבית סוקולוב בתל אביב אסיפה כללית של חטיבת ותיקי התקשורת באגודת העיתונאים, בהשתתפות כחמישים עיתונאים. כמה מהם מתחו ביקורת על תפקודו ושכרו הגבוה של מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא. איתן שאבי: "בר מוחא עשה לנו בית יפה (הכוונה לבית סוקולוב) אבל זה כבר  לא ביתנו. אף אחד לא מתייחס אלינו". אחרים, ובהם אליעזר (לאציו) דר, שיבחו את בר מוחא על שהצליח לשפר בצורה משמעותית את מצבה הכלכלי של האגודה.

במסגרת האסיפה התקיימו בחירות מועמדים להנהלת חטיבת ותיקי התקשורת, וכן מועמד משוריין ומועמדים מומלצים מטעם החטיבה להנהלת אגודת העיתונאים. הבחירות נערכו ברישול רב. לא נערך רישום מסודר של שמות ומספר הנוכחים באסיפה, כך שבעיקרון יכול היה משתתף לבצע הצבעה כפולה, בלי שאיש יבחין בכך. העיתונאי אריה אבנרי הגדיר את כל המעמד כביזיון.

ד"ר איילה גליקסברג עלתה לבמה ודרשה לערוך בחירות חוזרות ומסודרות שכן השמות לא הוצגו כמו שצריך, ו"ככה לא מנהלים בחירות". ספירת הקולות התנהלה על ידי שלושה אנשים שהסתודדו בפינת החדר וספרו את הקולות במשך חצי שעה, שעה שרוב הנוכחים עזבו את המקום. תוצאות הבחירות לא הוכרזו בצורה רשמית, שכן כולם עזבו עוד לפני שהסתיימה ספירת הקולות.

בין משתתפי האסיפה נמנו נציגי הגוורדיה הוותיקה ובהם אריה אבנרי , ג'קי גקסון,  אלימלך רם, משה טימור, שמואל שי, דן פתיר, חיים פייקרש, מרדכי אלקן, ליאורה עיני, צביה כהן, הרבנית והעיתונאית איילה גליקסברג, אליעזר דר ואחרים.

 שעה שהרוחות סוערות סביב התחרות החדשה שקמה לאגודות העיתונאים הוותיקות מכיוון איגוד העיתונאים החדש המסונף להסתדרות, נערכו השבוע במקביל בחירות באגודת העיתונאים בירושלים, ובהן הוארכה הקדנציה של יו"ר האגודה דני זקן עד לחודש ספטמבר, במגמה כי יוכל להמשיך ולקדם את הליך הרפורמה ברשות השידור.

בתקופת משבר זו של ענף העיתונות, החליט גם יו"ר האגודה בתל אביב, העיתונאי אבי פז, 45, לפרוש מתפקידו לפני שבועות מספר. פז שנימק פרישתו ב"סיבות אישיות", הצטרף כשותף לקבוצת "משוב" הפועלת בתחום הוצאה לאור וארגון כנסים בתחומי הקלינטק, החקלאות והגינון. פז יהיה מעתה הבעלים של הקבוצה בשיתוף מייסדה חיים אלוש. פז, שנבחר לראשות אגודת העיתונאים בתל אביב במארס 2009, עמד בעבר בראש מחלקת החדשות של "רדיו דרום", שימש משנה לעורך הראשי של החדשות המקומיות של "הוט" וכן כתב ועורך ברשת "ידיעות תקשורת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן