Skip to content

אליסה בארץ הפלאות ומה עושות האיילות: אופרה לילדים בשבת

התשובה המוסיקלית לחוק סגירת המרכולים של דרעי: האופרה הישראלית פותחת את שעריה בשבתות וחגים לדור הצעיר. היא יוצאת ביוזמה מרעננת ומעלה בעברית את המופעים החדשים "אליסה בארץ הפלאות" הסיפור הפנטסטי של לואיס קרול ו"מה עושות האיילות" שירי ילדות אהובים למילים של לאה גולדברג, ע. הלל, ומרים ילן שטקליס, בביצוע זמרי האופרה. איראן זה לא כאן!!! […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שיר ילדות ישראלית באופרה: זמרת האופרה טל גנור במה עושות האיילות? צילום: יוסי צבקר

                                                                                                                                                                                                                                                                                                              האופרה הישראלית מרחיבה את סדרות המופעים לילדים ולכל המשפחה ויוצאת בשני מופעים מוסיקליים חדשים בשפה העברית בשבתות בבוקר ובחגים באולם הקטן של בית האופרה: 'אליסה בארץ הפלאות' מאת דוד זבה ובבימויו של גדי שכטר, ו'מה עושות האיילות?' בניהולו המוסיקלי של ערן זהבי ובבימויה של שירית לי וייס.

מה עושות האיילות? –  המילים הקסומות של לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס ומשוררים נוספים בביצוע סולניות האופרה. שירי ילדות ישראלית וגעגוע במופע משובב לב. 

המופע חדש המביא את קסם הילדות והנוסטלגיה לאופרה. במרכזו, שירי הילדות הישראליים שכתבו ע. הלל, לאה גולדברג, ומרים ילן שטקליס והלחינו יוני רכטר, נורית הירש, אריה לבנון, נעמי שמר, צביקה פיק ועוד רבים אחרים.

הבימאית שירית לי וייס והמוסיקאי ערן זהבי יצרו תכנית מיוחדת שמביאה למרכז הבמה את השירים האהובים עליהם גדלנו, והם חלק מפסקול הילדות של כל ילדה וילד. ההפקה מפיחה חיים בדמויות שבמרכז השירים המוכרים: דני שהדמעות שלו בוכות מעצמן, מיכאל שהבטיח לבוא פעמיים ולא הגיע, הזברה שמסרבת להוריד את פיג'מתה, הסבון שלא הפסיק לבכות, אדון שוקו המשמח, מקהלה עליזה במיוחד, ילדה אחת שחולמת על כובע קסמים, יקינתון שלומד לפרוח בזמן והאיילות שבלילות. כולם נפגשים על במת האולם הקטן באופרה, במופע שמחבר בין הורים וילדים באמצעות השירים שכולם אוהבים, בהפקה מבוימת וצבעונית ובביצוע קסום של זמרות האופרה הישראלית.
בהשתתפות סולניות האופרה הישראלית: טל ברגמן, טל גנור, יעל לויטה וענת צ'רני.
מספרת – זמרת האופרה שירלי הוד ובליווי פסנתר.

אליסה בארץ הפלאות  

זוהי גרסה אופראית חדשה ומשעשעת של "אליסה בארץ הפלאות" מאת  דוד זבה ע"פ הסיפור הקלאסי של לואיס קרול בהפקה בימתית מיוחדת לכל המשפחה בשפה העברית.   את ההפקה ביים גדי שכטר, וכמו בכל הפקות האופרה הישראלית היא משלבת תפאורה ותלבושות ססגוניים. במהלך האופרה יצטרפו הילדים למסעה הקסום של אליסה – הנופלת לבטן האדמה ומגלה שלל דמויות ססגוניות ובהן הארנב הלבן, הכובען המטורף, הזחל המוזר, החתול צ'שייר וכמובן מלכת הלבבות השאפתנית.את הדמויות האהובות והמוכרות של הסיפור יגלמו וישירו בעברית סולני האופרה הישראלית: רינת גולדמן והדר עטרי בתפקיד אליסה, נמרוד גרינבוים ולירן קופל בתפקיד הארנב, ברכה קול ומאיה בקשטנסקי בתפקידי מלכת הלבבות והחתול צ'שייר, יאיר פולישוק ורועי סרוק בתפקידי הכובען והזחל, שירה רז, לימור אילן, אנסטסיה קלוואן, יעל לויטה, אלה וסילביצקי וגוני כנעני בתפקידי הציפורים והקלפים. המופע מלווה בפסנתר.

זמרת האופרה רינת גולדמן באליסה בארץ הפלאות. צילום: יוסי צבקר

מועדי המופעים: 

'אליסה בארץ הפלאות' מאת דוד זבה ובבימויו של גד שכטר

שבת     20/01/2018    11:00

שבת     03/02/2018     11:00

רביעי    28/02/2018     10:30   (פורים * פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי של תיאטרון אורנה פורת)

(חמישי   01/03/2018    10:30    (פורים * פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי של תיאטרון אורנה פורת

שבת     17/03/2018     11:00

מה עושות האיילות? בניהולו המוסיקלי של ערן זהבי ובבימויה של שירית לי וייס

שבת    27/01/2018     11:00

שישי   02/03/2018      10:30    פורים * פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי של תיאטרון אורנה פורת

שבת   03/03/2018     11:00

המופעים מיועדים לילדים בגילאי 4-9

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן