Skip to content

מי קונה? יונדאי משיקה את הג'יפון החדש KONA, החל מ 134 אלף שח

מנוע 1.6 ליטר טורבו GDI עוצמתי, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מתקדמות, עיצוב חדש ונועז, מסך מגע צף הכולל בנוסף למערכת ה-connected הבלעדית של כלמוביל גם Apple CarPlay ו- AndroidAuto
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה- KONA,  ג'יפון  המיוצר על גבי פלטפורמה חדשה של היצרן המציגים חידושים בכל הקשור לעיצוב, בטיחות ביצועים ואבזור. הקונה ישווק בישראל במחיר של 133,900 ₪ לדגם ה"פרמיום" המגיע עם רמת הבטיחות הגבוהה ביותר. דגם ה"סופרים" יעלה 140 אלף שקלים.

יונדאי קונה החדשה החל מ 134 אלף שקלים (צילום:דן בר-דוב)

יונדאי KONA רכב הפנאי שטח החדש מציג ביצועים מרשימים הודות למנוע טורבו Gamma 1.6T-GDI עוצמתי המשודך לתיבת הילוכים DCT יעילה ומתקדמת בעלת 7 הילוכים. שילוב זה מייצר 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ המושג כבר ב-1500 סל"ד. נתונים אלה, יחד עם מערכת הנעלה כפולה חכמה מספקים ל KONA -נתון האצה מרשים של 7.9 שניות בזינוק מ-0 ל- 100 קמ"ש (הנתון הטוב ביותר בין רכבי הפנאי עד למחיר של 210,000 ₪)  ומהירות מקסימלית של 205 קמ"ש. שלושת מצבי הנהיגה ב- KONA (ספורט, רגיל ואקו) הופכים את ה- SUV הקומפקטי מותאם לכל דרישות הנהיגה. מצב ספורט יספק ביצועים נטולי פשרות, לצד נסיעה יום יומית רגועה במצב "רגיל", וחסכון מקסימאלי במצב "אקו".

יונדאי קונה,עיצוב חדש ונועז (צילום:דן בר-דוב)
יונדאי קונה,עיצוב מושך עין (צילום:דן בר-דוב)

ה-  KONA מציע לנוסעים מרחב פנימי נדיב לצד יכולות אחסון מרשימות. המושבים האחוריים המפוצלים מתקפלים ומשלבים רצפת העמסה דו-מפלסית המאפשרת גישה קלה לאחסון אופניים, גלשן ואביזרים נוספים. אורכו של ה- KONA 4,165 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, גובהו 1,565 מ"מ ומרווח הסרנים עומד על 2600 מ"מ מהנדיבים בקטגוריה. ל- KONA מרווח גחון של 1,700 מ"מ ותנוחת ישיבה גבוהה המשלימים ראות מצויינת לנהג ומאפשרים נוחות מרבית ובטיחות מקסימאלית. ה- KONA החדש מגיע עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט בשתי רמות הגימור,  Premiumו- Supreme:  FCA- מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מערכות נוספות הנעזרות במצלמה הקדמית כדי לשפר את הבטיחות והנוחות: LKA- באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב. DAW- מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.  מערכות הרדאר של המכונית מסייעות גם לזיהוי רכבים בשטח מת. והתראה על רכב חוצה מאחור.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 16.6 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו- 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. ל- KONA ציון ירוק 12 ופליטת CO2 153 גרם לק"מ.

ל- KONA אבזור עשיר כבר בדגם ה- Premium הכולל מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. מדובר במערכת  המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך צף חדשני בגודל 7 אינץ' עם יכולת מעבר למערכת ה- Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות, דיבורית Bluetooth, מצלמה אחורית מקורית ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה. בנוסף רמת גימור כוללת גם הגה מצופה עור, כיוון הגה לגובה ולעומק, ספויילר מקורי עם תאורת בלם, מחשב דרך, מערכת בקרת אקלים, קיפול מראות אוטומטי, מראות בצבע הרכב, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, חלונות חשמל, חיישן אורות, מפתח שלט, תאורת יום DRL, מסילות גגון וחישוקי סגסוגת קלה.

דגם ה- Supreme כולל גוון שונה בגג הרכב, מפתח חכם המאפשר התנעה וכניסה ללא מפתח, פנסי ערפל קדמיים וחישוקי סגסוגת קלה בגודל 18". בנוסף, טעינה אלחוטית לסמארטפון.

מערכת ה- Connected Car של כלמוביל בנוסף למערכות היצרן (צילום:דן בר-דוב)

ה-   Connected Car של כלמוביל אשר מתווספת למערכת המקורית של היצרן משלבת מערכת חדשה בדור 4 LTE)) אשר כוללת מסך 7 אינץ' גדול וחוויתי. המערכת מאפשרת לנוסעים ליהנות מגלישה ברשת, יכולת הפעלה משולשת הכוללת את גלגל ההגה, מסך המגע וכפתורי ההפעלה עם עדכוני תוכנה וקבלת יישומים. בנוסף, דיבורית, ניווט הכולל מערכת WAZE  וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו.

עיצוב פנים מושקע בקונה החדשה (צילום:יח"צ)
הקונה החדשה(צילום:יח"צ)

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין :"ה- KONA אשר מושק היום בישראל מבטא היטב את האסטרטגיה של כלמוביל הכוללת טכנולוגיות חדשות והנעות מתקדמות לצד סטנדרט חדש בבטיחות. אסטרטגיה אשר מיושמת בכל דגמי יונדאי העתידיים. אנו מאמינים כי דגם זה ימשוך קהל חדש למותג ויהיה אחד הדגמים המובילים והאסטרטגיים של יונדאי בשנים הקרובות. יונדאי מסיימת את שנת 2017 במקום הראשון במספר מסירות הרכב בישראל בשנה מאתגרת ותחרותית ופותחת את שנת 2018 עם כ- 5 דגמים חדשים אשר יבואו לידי ביטוי בקרוב מאוד בשוק הישראלי". הוסיף פיאמנטה.

גילי פאריינטה מנהל חטיבת המכירות ודוידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בהשקת הקונה (צילום:דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן