Skip to content

נמשכות ההפגנות האלימות במלדיביים; חבר העמים הבריטי מינה מתווך מיוחד לסכסוך

האופוזיציה מנעה בכוח את נאום הנשיא החדש בפני הפרלמנט מאת גרשון גירון אירועי ההפיכה שהתחוללה באיים המלדיביים ממשיכים לצבור תאוצה. השבוע היה זה תורם של אנשי האופוזיציה, המאשימים את הנשיא מוחמד ואהיד בתפיסת השלטון בכוח, והללו מנעו ממנו השבוע לפתוח את ישיבת הפרלמנט. המהומות פרצו יום אחד אחרי ביקורו בן היומיים של שר החוץ ההודי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האופוזיציה מנעה בכוח את נאום הנשיא החדש בפני הפרלמנט

מאת גרשון גירון

ואהיד - נשיא מטעם עצמו
מהפכה בכוח. מוחמד ואהיד

אירועי ההפיכה שהתחוללה באיים המלדיביים ממשיכים לצבור תאוצה. השבוע היה זה תורם של אנשי האופוזיציה, המאשימים את הנשיא מוחמד ואהיד בתפיסת השלטון בכוח, והללו מנעו ממנו השבוע לפתוח את ישיבת הפרלמנט.

המהומות פרצו יום אחד אחרי ביקורו בן היומיים של שר החוץ ההודי שהגיע כדי לשכנע את הצדדים למחלוקת לפתור את המשבר באיים מלדיביים, שהם אתר תיירות אמידה מבוקש.

על פי ההסכם שגיבש שר החוץ של הודו הנשיא החדש הסכים לערוך בחירות לפני תאריך היעד, נובמבר 2013, בתמורה לכך שמפלגתו תצטרף לממשלת אחדות לאומית.

בינתיים לא נקבע תאריך לבחירות אלה באיים, שתושביהם בחרו בשנת 2008 את נאשיד בבחירות הדמוקרטיות הראשונות שהתקיימו בהם.

נאשיד התפטר לפני שלושה שבועות והאשים את סגן הנשיא שלו לשעבר, ואהיד, בקשירת קשר עם הצבא שהוביל להפיכה שהתחוללה במהלך עצרות המונים שקיימה האופוזיציה במאלה.

במהלך התגרה השתלטו חברי פרלמנט על כיסא היו"ר ולא הניחו לואהיד לנאום בפני האסיפה בבירה, מאלה. חברי אופוזיציה נושאי שלטים שבהם כונה ואהיד "בוגד" מנעו את כניסת יו"ר הפרלמנט אל הבניין.

המפלגה הדמוקרטים המלדיבית, שמנהיגה מוחמד נאשיד טוען שסולק מהשלטון בהפיכה צבאית שחולל ואהיד ב-7 בפברואר, קראה לתומכיה להפגין בלילה נגד הממשלה החדשה.

בהתנגשויות עם מפגיני אופוזיציה סמוך לבניין הפרלמנט הוצת אופנוע משטרתי אחד ו-14 שוטרים נפצעו, ארבעה מהם קשה. המפלגה הדמוקרטית מסרה כי לפחות 34 בני אדם נעצרו, לרבות אחיו הצעיר של נאשיד. המשטרה חסמה דרכים המובילות אל בניין הפרלמנט בבירה הצפופה מאלה, שהיא מעוז המפלגה הדמוקרטית.

נאשיד - נבחר בבחירות דמוקרטיות
נבחר בבחירות דמוקרטיות. מוחמד נאשיד

יו"ר הפרלמנט, עבדולה שאהיד, אמר שישיבות הפרלמנט בוטלו ולא נקבעו להן תאריכים חדשים.

בינתיים, מינה חבר העמים הבריטי החוקר את נסיבות העברת השלטון השנויה במחלוקת לואהיד, את המזכיר הכללי לשעבר שלו, דונלד מקינון, לשמש כשליח מיוחד לאיים המלדיביים. מקינון יבקר באיים כדי "לקדם הסכם כולל בין המנהיגים הפוליטיים שיחלץ אותם מהמצב הפוליטי הנוכחי", הסביר המזכיר הכללי של חבר העמים קמאלש שארמה.

ארצות הברית הביעה את דאגתה בגין ההפגנות הליליות, ואמרה שהיא "מעודדת את כל הצדדים להמשיל לעבוד בשיתוף פעולה ובדרכי שלום," לפתרון המבוי הסתום הפוליטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן