Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 07 ינואר 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     דיווח: מחלוקת בין המשטרה והפרקליטות בנוגע לגיבוש ההמלצות בתיקי נתניהו; ראש אגף החקירות החדש דורש לסכם בעצמו את תיקי נתניהו (פוליטי)     חוק המרכולים צומצם; הליכוד מבקש להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל בתנועה (פוליטי)     אבו מאזן ידרוש משרי החוץ באירופה להכיר בפלסטין בקווי 67' (מדיני)     דיווח בניו יורק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: מחלוקת בין המשטרה והפרקליטות בנוגע לגיבוש ההמלצות בתיקי נתניהו; ראש אגף החקירות החדש דורש לסכם בעצמו את תיקי נתניהו (פוליטי)

    חוק המרכולים צומצם; הליכוד מבקש להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל בתנועה (פוליטי)

    אבו מאזן ידרוש משרי החוץ באירופה להכיר בפלסטין בקווי 67' (מדיני)

    דיווח בניו יורק טיימס: מצרים הביעה הסכמה דה פאקטו להצהרת טראמפ – "הפלסטינים צריכים להסתפק ברמאללה"; מצרים דוחה את הדיווח על התנגדותה להכרה במזרח ירושלים כבירה הפלסטינית.  (מדיני)

    סעודיה: לא ניתן לשוחח על ציר משותף עם ישראל מול איראן (מדיני)

    דיווח: ארה"ב הקפיאה מענק של 125 מיליון דולר לאונר"א; בממשל טראמפ מכחישים; במשרד החוץ מציעים להעביר את הסכום לסוכנות הפליטים הבינלאומית (מדיני)

    50 מעלות מתחת לאפס: ארה"ב וקנדה בלילה הקר ביותר; למעלה מ-20 הרוגים; באוסטרליה 47.3 מעלות חום (חוץ)

    מועצת הביטחון דנה במחאה באיראן; נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, נעצר בשל הסתה לאלימות (חוץ)

    היום: שביתה כללית בעיריית ירושלים במחאה על פיטורי עובדים; מערכת החינוך תפעל כרגיל (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

אחרי סופ"ש חורפי: התחממות ועלייה בטמפרטורות

לאחר סוף השבוע הסוער מזג האוויר מתייצב והטמפרטורות יעלו. היום יהיה מעונן חלקית עד מבהיר ותורגש התחממות קלה. החל ממחר תחול התחממות נוספת וברביעי הטמפרטורות יהיו גבוהות מהממוצע. לא צפוי גשם במהלך השבוע

    אחרי הסערה: הכנרת עלתה בשבעה סנטימטרים, שלג נערם בחרמון * ביומיים האחרונים ירדה הכמות הגדולה ביותר של גשם בחורף הנוכחי – מהצפון ועד למדבר יהודה. כבישים בדרום נחסמו לתנועה עקב הצפות, ובנחל אוג שבמדבר יהודה חולצו שישה מטיילים (הארץ)

חדשות

חשד: תקפה את השמרטפית של בנה בעזרת נשים נוספות

המשטרה עצרה בסוף השבוע תושבת בת ים (37) ואת חברתה (34) בחשד שתקפו את השמרטפית של בנה.על פי החשד, המעסיקה חשדה כי בעלה מנהל רומן עם השמרטפית והחליטה לנקום בה.

במהלך סוף השבוע, הגיעה החשודה עם חברותיה ותקפה את השמרטפית בכל חלקי גופה ולבסוף אף גנבה מהקורבן את מכשיר הסלולר שלה בסיוע החשודה הנוספת. מעצרן של 2 החשודות הוארך עד הבוקר והיום הם יובאו שוב להארכת מעצרן בבית משפט השלום בת"א

מחקר ענק: ריטלין בהיריון מגביר הסיכון למומי לב בעובר

חוקרים שבדקו מידע מלמעלה מ-1.8 מיליון לידות בארה"ב, מצאו סיכון מוגבר למומי לב בעוברים בקרב נשים שנטלו ריטלין או קונצרטה בשליש הראשון של ההיריון. החוקרת הראשית: "אף שמדובר בסיכון קטן, כדאי לשקול את כדאיות השימוש בתרופה בתחילת ההיריון

היום: שביתה כללית בעיריית ירושלים במחאה על פיטורי עובדים; מערכת החינוך תפעל כרגיל

אחרי שביום רביעי החל הליך הפיטורים של יותר מ-2,000 עובדי העירייה, החליטה ההסתדרות לפתוח בשביתה של עובדי עיריית ירושלים "השביתה לא מוגבלת בזמן" * במסגרת השביתה לא יתבצע פינוי אשפה, למעט בתי חולים ובתי אבות, ולא תהיה קבלת קהל בעיריית ירושלים * טיפות חלב, מחלקות הארנונה והגבייה וכל המוסדות העירוניים יחדלו מלפעול פרט למערכת החינוך * לדברי יו"ר ועד עובדי העירייה השביתה תורחב גם למערכת החינוך אם לא יבוטלו בהקדם מכתבי הפיטורים שהחליט ברקת להוציא ל-2,150 עובדים

בעל נכסים רבים בירושלים נעצר בחשד כי העלים הכנסות של מיליוני שקלים שנתקבלו בגין השכרתם

בית משפט השלום בירושלים הורה הבוקר על מעצרו ושחרורו בערבות של חשוד בהעלמת הכנסות של מיליוני ₪ בגין השכרת נכסים רבים שבבעלותו שעליהם לא דיווח. את החקירה בתיק ביצעה יחידת חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

כמפורט בבקשת המעצר, יחידת החקירות קיבלה מידע לפיו לחשוד, משה יעקובוף (75) מירושלים, בניין דירות ברחוב אדוניהו המלך וכל הדירות בו מושכרות בשכר דירה חודשי,  מבלי שהחשוד מדווח על כך לרשות המסים.

פוליטי

אבי גבאי: "הבחירות יהיו בנובמבר 2018"

יו"ר המחנה הציוני דיבר בשבת תרבות במודיעין: "אני סבור שאבחר לראשות הממשלה". על חוק המרכולים אמר: "אני בעד שכל עיר תקבע לעצמה את הכללים"

גיא עזרא בפרסום ראשון באתר 'סרוגים': מפלגת 'עם שלם' בראשות הרב חיים אמסלם תתמודד בבחירות הבאות

חוק המרכולים צומצם; הליכוד מבקש להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל בתנועה

יו"ר הקואליציה אמסלם יציג היום נוסח את חוק המרכולים במתכונת מצומצמת ומתירנית. * בעקבות הודעתה של ח"כ שרן השכל כי לא תצביע בהתאם להחלטת הסיעת בחוק, עתרה תנועת הליכוד ויו"ר הסיעה לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסיק חברותה בתנועה "סירובה להצביע בעד החוק מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות" * ח"כ אמסלם: "אי הצבעתה של השכל עלולה לפגוע ביציבות הקואליציה ובהמשך קיומה של הממשלה" * ח"כ השכל: "אמסלם חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית" * השר יריב לוין לגל"צ: "חוק המרכולים לא יסגור אף עסק פתוח, חשיבותו מוגבלת אם בכלל. אבל השותפות בקואליציה ביקשו. החוק הכרחי רק למראית עין, יותר הצהרות מאשר מהות"

דיווח: מחלוקת בין המשטרה והפרקליטות בנוגע לגיבוש ההמלצות בתיקי נתניהו; ראש אגף החקירות החדש דורש לסכם בעצמו את תיקי נתניהו

במשטרה סבורים כי אפשר לסיים את השלמת החקירה בתוך כמה שבועות, אך לעומת זאת בפרקליטות סבורים שייקחו כמה חודשים לגבש את ההמלצות ולסיים את החקירות בתיקי 1000 ו-2000 בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, קיימת הסכמה כי אין בהשלמות הנדרשות לשנות את הראיות שמגבשות תשתית להעמיד לדין את רה"מ. כך נחשף בחדשות 2. * ב-News1 נחשף ניצב גדי סיסו שנכנס לתפקידו כראש אגף החקירות החדש לוקח אחריות מלאה על תיקי נתניהו  סיסו עומד על דעתו: לבדוק מחדש את הראיות והעדויות ולבצע השלמות חקירה היכן שצריך * זה פשר העיכוב בשחרור סיכומי החקירה בתיק המתנות (1000) ובתיק נתניהו-מוזס (2000) * סיסו מקבל גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה

    ועידת מרצ תצביע היום על שינוי שיטת בחירת ראש המפלגה והמועמדים לכנסת * לפי השיטה החדשה, ועידת המפלגה תאבד מכוחה וכל מי שהתפקד למפלגה עד חודש לפני הפריימריז יוכל להשתתף בהם. (הארץ)

    פרשת השחיתות בראשל"צ: ייתכן שגורמים במשרד התחבורה ייחקרו * ע"פ הדיווח אחד החשודים סיפר כי כספים שקיבל ממנכ"ל דניס סיבוס הועברו לח"כ כדי שיסייע בקידום תוכניות להקמת תחנות דלק בכביש 431, שלא נמצא באחריות עיריית ראשון לציון (מעריב)

    אולמרט: "עשיתי לא מעט שגיאות בהתנהלותי האישית והציבורית" * בכנס של יוצאי היחידה לאבטחת אישים אמר אולמרט כי ביצע שגיאות בעברו. עוד הוסיף אולמרט כי הוא יודע כיצד יש לשנות את חלוקת המשאבים בישראל (חדשות10)

מדיני

אבו מאזן ידרוש משרי החוץ באירופה להכיר בפלסטין בקווי 67'

הרשות הפלסטינית דוחפת להמשך המחאה העממית בגדה, בשל הצהרת טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל והאיום לקצץ בכספי אונר"א

– שר החוץ הירדני: דורשים הכרה בפלסטין כמדינה אשר בירתה ירושלים על בסיס גבולות 1967. נמשיך לנקוט באמצעים דיפולמטיים כנגד כל הפעולות של ישראל בירושלים

דיווח בניו יורק טיימס: מצרים הביעה הסכמה דה פאקטו להצהרת טראמפ – "הפלסטינים צריכים להסתפק ברמאללה"; מצרים דוחה את הדיווח על התנגדותה להכרה במזרח ירושלים כבירה הפלסטינית.

בניגוד לגינוי החריף שנשאה מצרים נגד הכרזת טראמפ בנושא ירושלים, תדרך המודיעין המצרי רשתות תקשורת מובילות לבל יגנו בפומבי את ההכרזה. * ע"פ הפרסום הניו יורק טיימס דווח כי קצין במודיעין המצרי הוקלט מתדרך עיתונאים במדינה שלא לגנות את הכרזת טראמפ בעניין ירושלים, משום שאינתיפאדה חדשה איננה אינטרס מצרי * מצרים דוחה את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" על התנגדותה להכרה במזרח ירושלים כבירה הפלסטינית. רשות המידע הכללית במדינה הודיעה כי הטענות שנכתבו אינן נכונות, וכי הנשיא א-סיסי ושר החוץ סאמח שוכרי הביעו את תמיכתם ברעיון.

סעודיה: לא ניתן לשוחח על ציר משותף עם ישראל מול איראן

שר החוץ הסעודי: "מדינות ערביות ומוסלמיות מקיימות עם ישראל קשרים רק במטרה לייצר שיח שיביא לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים; בשל היעדר היחסים בין סעודיה לישראל, לא ניתן לשוחח על ציר משותף של שתיהן, יחד עם ארה"ב, אל מול איראן" (כאן)

דיווח: ארה"ב הקפיאה מענק של 125 מיליון דולר לאונר"א; בממשל טראמפ מכחישים; במשרד החוץ מציעים להעביר את הסכום לסוכנות הפליטים הבינלאומית

הממשל האמריקאי הקפיא מענק של 125 מיליון דולר לאונר"א – שאותו היה אמור להעביר בתחילת השבוע שעבר, ע"פ מקורות דיפלומטים טראמפ שוקל לבטל לחלוטין את המענק ואף להגדיל אותו לסכום של 180 מיליון דולר – מחצית מכלל המימון האמריקאי לאונר"א. כך נחשף בחדשות 10. * על פי הדיווח, ההקפאה תישאר בתוקף עד סיום הבחינה המחודשת של הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית. ישראל מצדדת במהלך שאותו יזם טראמפ עקב "חוסר הנכונות של הפלסטינים לחתור לשלום", אך מעדיפה שהוא ייעשה בהדרגה  * במשרד החוץ הציעו לארה"ב לקחת את הכספים שהתכוונה להעביר לאונר"א ולתת אותם לסוכנות הפליטים הבינלאומית. בכך מקווים בישראל למנוע משבר הומניטרי שעלול להתגלגל לפתחה * ע"פ הדיווח ב'הארץ' בממשל טראמפ מכחישים כי התשלום הראשון שיועד לאונר"א השנה כבר הוקפא * אונר"א: "השיבושים עשויים להיות דרמטיים", לדברי מקורות, הקיצוץ יסכן את משרותיהם של כ-20 אלף מורים בשטחים הפלסטינים ובמדינות ערב בהן פועלת הסוכנות.

    הפלסטינים שוקלים לבקש להתקבל כחברה מלאה באו”ם * מקורות דיפלומטיים אומרים כי הפלסטינים החלו במהלך בדיקת היתכנות להגיש בקשה למועצת הביטחון להכיר בפלסטין כחברה מלאה באומות המאוחדות. פלסטין היא חברה נילוות זה שנים רבות. * על מנת להתקבל כחברה בארגון צריך לקבל אישור של מועצת הביטחון ברוב מיוחד של 9 מ-15 המדינות החברות במועצה. בנוסף, יש למעצמות הגדולות זכות וטו (ענין מרכזי)

    שר החוץ הטורקי: "אין סכנה ליחסינו עם ישראל" * בראיון ל'מעריב' מבהיר מבלוט צ'אבושאולו: "מידת הנימוס בתגובותיה של טורקיה היא כמידת התוקפנות של ישראל כלפי הפלסטינים. איננו אנטישמיים" (מעריב)

    סגן שר החוץ של רואנדה: המגעים לקליטת מבקשי מקלט מישראל לא הבשילו לכדי חתימה * בניגוד להודעת שרת החוץ של המדינה האפריקנית בחודש שעבר כי ארצה תסכים לקלוט אזרחים מאריתריאה וסודן, המבקשים לעזוב את הארץ, סגנה הכחיש זאת ואמר כי אין עסקה שכזו. לדבריו, אמנם התקיימו מגעים בנושא, אך לטענתו – הם לא הבשילו לידי הסכם סופי

    רשימה שחורה של ארגוני החרם על ישראל * במשרד לעניינים אסטרטגיים גיבשו רשימה של גופים שתומכים בחרם על ישראל ולא יורשו בקרוב להיכנס בשעריה. ברשימה נמצאים כ-20 ארגונים, ביניהם כל ארגוני ה-BDS וגם ארגון יהודי אמריקני. * ארדן קרא לגופים "לחשב מסלול מחדש" (החדשות)

חוץ

50 מעלות מתחת לאפס: ארה"ב וקנדה בלילה הקר ביותר; למעלה מ-20 הרוגים; באוסטרליה 47.3 מעלות חום

השלגים הכבדים שהביאה עמה הסופה שתקפה את החוף המזרחי וזכתה לשם "פצצת ציקלון" אמנם פסקו, אך הקור הקיצוני הגיע לשיאו ובחלקים מסויימים הגיע למינוס 40 מעלות. * עד כה גבתה הסופה את חייהם של 22 בני אדם – "כוויות קור עלולות להתפתח לאחר חשיפה של עשר דקות" * אלפי טיסות בוטלו בגלל קרח שהצטבר על המסלולים

– בסידני שבאוסטרליה נרשמו 47.3 מעלות – הטמפרוטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בעיר מאז 1939

מועצת הביטחון דנה במחאה באיראן; נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, נעצר בשל הסתה לאלימות

מחמוד אחמדינג'אד נעצר לבקשת חמינאי, בזמן ביקור בשיראז. הדבר התרחש בעקבות נאום שנשא, לפני התחלת המהומות במדינה ובו אמר כי "הרפובליקה האסלאמית סובלת מניהול כושל וממשלת הנשיא רוחאני מאמינה כי יש לה בעלות על המדינה וכי העם הוא חברה נבערת", הוסיף הנשיא לשעבר. בעקבות דבריו הוחלט בטהרן לעצור את אחמדינג'אד. * בהמשך הוא יועבר למעצר בית. כך דווח בעיתון אלקדס אלערבי

– שגרירת ארה"ב באו"ם, אמרה במועצת הביטחון של האו"ם על איראן: העולם צריך להריע למורדים שם. לעם האיראני נמאס מהשלטון והם יוצאים לרחובות. האיראנים מוציאים 6 מיליארד דולר על שימור משטר אסד והעם מבין ואומר "עזבו את סוריה ותחשבו עלינו"

– רוסיה וסין: מדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של איראן * רוסיה: ארה"ב מנצלת את ההפגנות באיראן כדי לפעול נגד הסכם הגרעין * צרפת: ההפגנות באיראן – לא מאיימות על שלום העולם

    שר החוץ של ארה"ב: ייתכנו שינויים בהסכם הגרעין עם איראן שיאפשרו לנו לתמוך בו * רקס טילרסון אמר כי השינוי לא יהיה בתנאי ההסכם עם איראן, אלא במנגנון האכיפה שלו. (הארץ)

    שרי החוץ של גרמניה וטורקיה דנו בשיקום יחסי המדינות * במרכז גרמניה נועדו שרי החוץ של טורקיה וגרמניה בניסיון לשקם את הקשרים בין שתי המדינות, קשרים שהורעו מאוד לאחר ניסיון ההפיכה בטורקיה ובשל מעצרם של אזרחים גרמנים בטורקיה ובהם מעצרו של כתב של הירחון בילד. ארדואן האשים את כתב העיתון בהפצת תעמולה כורדית

    דיווח:מכלית נפט איראנית התנגשה בספינת משא מול חופי סין ועלתה באש; 32 נעדרים * 32 נעדרים, מתוכם 30 איראנים, כתוצאה מהתנגשות בין מכלית נפט לאוניית משא בים סין המזרחי. * מכלית הנפט שרשומה בפנמה, הפליגה מאיראן לדרום קוריאה והתנגשה עם אוניית משא מהונג קונג. * כל אנשי האונייה, אזרחי סין, נמצאו ואילו כל אנשי צוות המכלית עדיין נעדרים

    אקוודור: נבחרה מחליפה לסגן הנשיא שהורשע בשחיתות

    ארה"ב: ה-FBI חוקר חשד לשחיתות בקרן קלינטון; החוקרים בודקים האם הובטחו לתורמי הקרן טובות הנאה * ה-FBI מנהל חקירה נגד קרן קלינטון בחשד לשחיתות. החקירה מתמקדת בתרומות שהגיעו לקרן בתקופה בה קלינטון כיהנה כמזכירת המדינה * קיים גם חשד לפיו תורמים לקרן קיבלו גישה מיוחדת להילארי קלינטון והבטחות לשינויי מדיניות שיטיבו עמם. * החקירה מנוהלת ע"י הבולשת הפדראלית ובפיקוח משרד המשפטים האמריקני (CNN)

    בריטניה: דיווח: ראש הממשלה תרזה מיי תודיע השבוע על שינויים בממשלה

    הונדורס: עשרות אלפים הפגינו נגד תוצאות הבחירות לנשיאות

    לוב: שמונה מתו בטביעת ספינת מהגרים; 84 חולצו בשלום

    סוריה: לפחות 17 הרוגים בתקיפת חיל האוויר הרוסי מובלעת השייכת למורדים סמוך לדמשק

    סנגל: 13 אזרחים נהרגו במתקפת חמושים בדרום המדינה

    סעודיה: 11 נסיכים במדינה נעצרו ויעמדו למשפט בגין ארגון מחאה מחוץ לאחד מארמונות המלך * הנסיכים הפגינו בארמון המלוכה במחאה על כך שחשבונות החשמל והמים שלהם כבר לא ממומנים על ידי המדינה * המשמר המלכותי עצר 11 נסיכים שמחו נגד הצו זאת לאחר שסירבו לעזוב את הארגון בבירה ריאד (בלומברג)

    קמרון: בכיר בתנועה בדלנית נעצר בניגריה השכנה

    קוריאה: טראמפ: מוכן לשוחח עם קים ג'ונג און בטלפון * הנשיא האמריקני התייחס לשיחת טלפון אפשרית עם המנהיג מפיונגיאנג: "תמיד האמנתי שדיאלוג זה דבר טוב… קים יודע שאני לא משחק, אבל אם נוכל להביא פיתרון של שלום זה יהיה דבר נפלא"

    קנדה: שני מטוסים התנגשו בנמל תעופה בטורונטו; בנס אין נפגעים * בנמל התעופה פירסון שבטורונטו התרחש אירוע חריג כאשר אחד המטוסים, שהיה ריק ונגרר על ידי רכב תחזוקה, התנגש במטוס נוסעים שהמתין בכניסה לשער. התאונה הציתה שריפה שהכריחה את כוחות ההצלה לחלץ את כל 168 הנוסעים שהיו במטוס באותה עת. בנס אין נפגעים בתאונה

בעולם

    ועדה פרלמנטרית בבריטניה המליצה להטיל מס על כוסות חד־פעמיות * לפי נתונים שהוזכרו בדו"ח, אחת מ-400 כוסות קפה חד-פעמיות עוברת למיחזור. בבריטניה מושלכות מדי שנה 2.5 מיליארד כוסות חד פעמיות לפח (הארץ)

    זוכה יחיד ב-450 מיליון דולר בארה"ב * הסיכוי שזוכה יחיד יזכה בהגרלה, שמכונה "מגה מיליונס", הוא אחד ל-302.5 מיליון. הזוכה, שקנה את הכרטיס בפלורידה, טרם הגיע לאסוף את כספי הזכייה שלו (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן