Skip to content

עיקר החדשות יום חמישי 11 ינואר 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     דיווח פלסטיני: אש נפתחה אל מל"ט של חיל האוויר ברצועה (בטחוני)     בכירים בארה"ב: נתניהו הציע ב–2014 לתת לפלסטינים שטח בסיני בעד סיפוח ביו"ש (מדיני)     אבו מאזן יבקש משרי האיחוד האירופי להכיר במדינה הפלסטינית והגדלת הסיוע הכלכלי (מדיני)     בכיר ברש"פ: יוזמת השלום החדשה של טראמפ מחסלת את הסוגיה הפלסטינית ושמה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח פלסטיני: אש נפתחה אל מל"ט של חיל האוויר ברצועה (בטחוני)

    בכירים בארה"ב: נתניהו הציע ב–2014 לתת לפלסטינים שטח בסיני בעד סיפוח ביו"ש (מדיני)

    אבו מאזן יבקש משרי האיחוד האירופי להכיר במדינה הפלסטינית והגדלת הסיוע הכלכלי (מדיני)

    בכיר ברש"פ: יוזמת השלום החדשה של טראמפ מחסלת את הסוגיה הפלסטינית ושמה במוקד את איראן (מדיני)

    טראמפ מסרב להתחייב להיפגש עם החוקר המיוחד להתערבות רוסיה בבחירות (חוץ)

    סוף לפקקים בבני ברק? המגיעים מחוץ לעיר באמצעות תחבורה ציבורית יצטרכו להיטלטל באמצעות שאטלים (מקומי)

חדשות

מצב הכינרת קשה מאוד, חשש מייבוש מטעים; בקרוב: קמפיין לחיסכון במים

תחילת עונת הגשם הייתה היבשה ביותר מאז 1999. למרות שברשות המים העריכו בעבר כי ההתפלה תספיק לכל צורכי המדינה – כעת הם מודים כי משק המים מצוי במצב קיצון * עקב הבצורת מקורות מרחיבה את תשתיות אספקת המים מהכינרת לרמת הגולן ומזהירה מייבוש שדות באזור. המים לגינון עירוני יקוצצו

לקראת ביקור נתניהו בהודו: עסקת הנשק הענקית שבוטלה שוב על הפרק

בהתערבותו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הוחלט לא לבטל את עסקת הרכש של 8,000 טילי נ"ט מסוג ספייק מחברת רפאל הישראלית. שווי העסקה: חצי מיליארד דולרים * ברפאל לא מכירים כל שינוי בעניין ביטול העסקה. על פי המידע העדכני שמצוי בידי החברה – עסקת הטילים עדיין מבוטלת

חוק המרכולים: שר הפנים: אין לי סמכות לסגור מרכולים מחללי שבת; ליצמן: איימתי על נתניהו שאם החוק לא יעבור אפרוש מהקואליציה

שר הפנים בהתייחס לחוק בראיון ל"ידיעות אחרונות", כי אינו מתכוון לאכוף את החוק לסגירת מרכולים בשבת. בראיון לגל"צ הסביר דרעי: "לא אמרתי מעולם שהחוק לא חשוב. אמרתי שאני לא סוגר חנויות כיוון שאין לי סמכות לסגור. החוק אוסר לפתוח ורק הרשות אוכפת או בית המשפט שיאכוף על הרשות" * סגן שר הבריאות ליצמן בראיון ל"גל"צ": "הבהרתי בפני נתניהו שאם חוק המרכולים לא היה עובר – הייתי מפיל את הממשלה". "לעולם לא יהיה שר מיהדות התורה. נעשה לי עוול כשמוניתי לשר"

    מחאת הנכים: נחסמו לתנועה הרחובות שמובילים לכנסת

שוחד תמורת הקלות לעברייני תנועה: שנתיים מאסר לקצין משטרה

רוני משיח, לשעבר קצין במשטרת התנועה, הורשע בקבלת שוחד מנהגים שביצעו עבירות בתמורה להקלות שהעניק להם. חלק מההטבות: נעלי ספורט ורהיטים. שני מורשעים נוספים בפרשה ירצו גם הם עונשי מאסר. השופטת: "תופעה חמורה שיש להוקיעה מכל וכל"

פוליטי

מחלוקות בממשלה לקראת אישור תקציב המדינה לשנת 2019

שרי הממשלה התכנסו הבוקר לדיון ראשון בנושא תקציב המדינה לשנת 2019. במהלך הדיון צפוי לבקש שר האוצר, משה כחלון, מהשרים, לאשר תקציב חדש הכולל בין היתר את צמצום משרדי הממשלה, כך ש-12 מהם יאוחדו או יסגרו * הלילה עתידים השרים לאשר את התכנית הכלכלית, אולם לפי שעה, רוב שרי הליכוד מתנגדים להצעת משרד האוצר, שרי המשטרה והתרבות. גם שר הפנים לא משתתף כרגע בדיונים ומאיים להצביע נגד, בשל מחלוקת על תקציבי משרד הנגב והגליל ופגיעה במענקי האיזון לרשויות המקומיות *  במשרד האוצר מגיבים: "אנחנו צופים שהתקציב יאושר ללא בעיות"

– שר החקלאות ושר האוצר הסכימו על העברת 16.8 מיליון שקלים לקרן נזקי טבע, במסגרת תקציב מיוחד לתוכנית לצמצום הטרור החקלאי

– כחלון גייס את תמיכתו של ליברמן בתקציב 2019 * תוספת הוותק לקצבת הזקנה תוגדל ב-600 מיליון שקל ב-2018, ובתמורה ידחה ליברמן את דרישתו לתוספת של 4.8 מיליארד שקל לביטחון

ח"כ זנדברג הכריזה על התמודדות לראשות מפלגת מרצ – "אוביל את מרצ ל-10 מנדטים"

חברת הכנסת הודיעה כי תתמודד בבחירות לראשות המפלגה שיתקיימו בחודש הבא: "הגיע הזמן לומר את הדברים בצורה הכי ברורה: מרצ צריכה התחלה חדשה, רוח חדשה והנהגה חדשה. אוביל את המפלגה ל-10 מנדטים" * זנדברג תתמודד מול יו"ר המפלגה זהבה גלאון, ח"כ אילן גילאון ואבי דבוש, הממוקם שביעי ברשימה * המפלגה שינתה לאחרונה את שיטת הבחירות שלה והעבירה אותה מהוועידה לידי המתפקדים

    חקירות נתניהו: בית משפט השלום בראשון לציון האריך בחודשיים נוספים את צו איסור הפרסום בתיקי 1000 ו-2000 – חקירות רה"מ. * הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי עדותו של עד המדינה ארי הרו (כאן)

    נשיאת בית המשפט העליון החליטה להתעלם מתזכיר חוק יסוד החקיקה שמקדמת שרת המשפטים שיאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שבג"ץ פוסל. * בניגוד לנהוג היא לא העבירה למשרד המשפטים את הערות בית המשפט העליון לתזכיר, למרות שהמועד האחרון לכך היה ב-9 בינואר (כאן)

בטחוני

חמושות בשלוש סכינים הגיעו מוקדם יותר היום 3 אחיות שבאו לבצע פיגוע דקירה כנגד כוחות הביטחון במערת המכפלה שבחברון. הן נעצרו על ידי לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל.

מוקדם יותר היום, הגיעו שלוש חשודות פלסטיניות לאחת מעמדות הבידוק שבמערת המכפלה בחברון שבחטמ"ר יהודה.

כל הפלסטיניות העלו את חשדם של הלוחמים בהתנהגותן, מה שהביא לחיפוש במהלכו אותרה סכין מוסלקת על אחת מהן.

בתחקור מהיר וראשוני עלה כי שלושתן הגיעו לבצע פיגוע דקירה וכי 2 החשודות הנוספות השליכו את הסכינים טרם הגעתן לחסם מתוך מה שנראה כחרטה ברגע האחרון.

בסריקה שביצעו הכוחות בהכוונת החשודות, אכן נמצאה סכין אחת נוספת שהושלכה וכי ככל הנראה הסכין השלישית נלקחה על ידי המקומיים.

האחיות, פלסטיניות בנות 15,18,23 תושבות אל ערוב, נעצרו להמשך חקירה של ארגוני הביטחון.

דיווח פלסטיני: אש נפתחה אל מל"ט של חיל האוויר ברצועה

סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" מדווחת כי ירי נפתח לעבר מזל"ט ישראלי שטס מעל האזור הדרומי של רצועת עזה ואילץ אותו לחזור לשטח ישראל

כתר וסריקות במרחב שכם: נמשך המצוד אחר המחבלים מחוות גלעד

צה"ל ממשיך לאכוף את הכתר על הכניסות לעיר שכם ועל הכפרים הפלסטיניים באזור, יחד עם המאמץ המודיעיני הנמשך ללכוד את המחבלים שעשו את הפיגוע שלשום

    רקטה נורתה אתמול מעזה לישראל; נחתה בשטח הרצועה * השיגור בוצע מבית לאהיא שברצועה לכיוון ישראל ונפלה בתוך שטח הרצועה סמוך לגדר. * לא הופעלה אזעקה בעוטף עזה.

מדיני

בכירים בארה"ב: נתניהו הציע ב–2014 לתת לפלסטינים שטח בסיני בעד סיפוח ביו"ש

לדברי בכירים לשעבר בממשל, ראש הממשלה הציע את התוכנית לאובמה כי חשב שנשיא מצרים יסכים לה * פרטי היוזמה דומים למה שפורסם באחרונה בכמה דיווחים על תוכנית השלום שמתכנן ממשל טראמפ * לשכת רה"מ: "הידיעה לא נכונה" (הארץ)

אבו מאזן יבקש משרי האיחוד האירופי להכיר במדינה הפלסטינית והגדלת הסיוע הכלכלי

אבו מאזן יבקר בבריסל בעוד שבוע וחצי, וצפוי להיפגש עם שרי החוץ של האיחוד האירופי. * בכיר פלסטיני: "אבו מאזן יבקש מהשרים הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67', וכן הגדלת התקציב במקרה של הפסקת הזרמת הכספים מארה"ב" (אל חייאת)

– מתאם הפעולות בשטחים בוועידת גלובס: "קיימת ירידה של 50% בסיוע החוץ לרשות הפלסטינית בחמש שנים אחרונות

בכיר ברש"פ: יוזמת השלום החדשה של טראמפ מחסלת את הסוגיה הפלסטינית ושמה במוקד את איראן

בכיר אש"ף ומקורבו של ראש הרשות, אחמד מג'דלאני, אומר כי רעיונותיו של הנשיא טראמפ בנושא תהליך השלום הועברו לפלסטינים באמצעות סעודיה. לדבריו, מדובר על חיסול מוחלט של הסוגיה הפלסטינית ובניית קואליציה אזורית בה תשתתף ישראל על מנת לבלום את השפעת איראן באזור

– המלך עבדאללה: "ירדן והליגה הערבית העניקו לממשל האמריקני עצות מהן הוא בחר להתעלם. הסוגיה הפלסטינית אינה נוגעת רק לירדן ולפלסטינים אלא לקהילה הבינלאומית בכללותה"

המשבר הדיפלומטי עם ירדן; אין התקדמות או פריצת דרך

משרד החוץ הנחה בכירים לא להשתתף בכינוס שנערך אתמול בכנסת בעניין המשבר הדיפלומטי עם ירדן, בטענה כי היחסים עם המדינה רגישים במיוחד * העיתון "אילאף" הסעודי טען בשם מקור במשרד החוץ הישראלי כי "אין כל התקדמות או פריצת דרך במשבר שבין ירדן לישראל. היחסים מאז תקרית הירי של המאבטח מוקפאים ומתמקדים בתיאום ביטחוני במצבים מיוחדים בלבד"

    השגריר הפלסטיני ברוסיה: יו"ר הרשות אבו מאזן מתכוון לצאת לביקור בקרמלין בתחילת פברואר כדי לדון בהכרזת ירושלים של הנשיא טראמפ (חדשות10)

חוץ

טראמפ מסרב להתחייב להיפגש עם החוקר המיוחד להתערבות רוסיה בבחירות

כשנשאל על האפשרות שייחקר, אמר טראמפ שקודם ידבר עם עורכי דינו בצעד המסמן נסיגה מהצהרתו כי יסכים להעיד תחת שבועה: "כנראה שלא אתראיין לחקירת רוברט מולר על הקשר עם רוסיה. לא היה שום שיתוף פעולה בין המחנה שלי לרוסים. זו מזימה דמוקרטית שמתרצת את ההפסד בבחירות".

טראמפ: ארה״ב עשויה לשקול כניסה מחדש להסכם פריז

טראמפ: נשקול להיכנס מחדש להסכם האקלים שנחתם בפאריז ב-2015 אם תנאיו ישונו. "הסכם פריז כפי שחתמנו עליו לא היה הוגן כלפי ארה"ב. זה הקשה עלינו לבצע עסקים ופגע בנכסים שלנו דוגמת פחם וגז. ההסכם היה "עסקה גרועה" אמר טראמפ במסיבת עיתונאים

    רוסיה: הדו"ח האמריקני על התערבות בבחירות באירופה – האשמה חסרת בסיס

    הסכם הגרעין: דיווחים בכלי תקשורת אמריקנים: היועץ לביטחון לאומי, הרברט מקמסטר פעל יחד עם שני סנאטורים כדי למנוע מטראמפ לחדול מהתחייבות ארה"ב בהסכם הגרעין עם איראן * שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל: "האיחוד האירופי רוצה לשמור על עסקת הגרעין – לאיראן יש תפקיד דיפלומטי במזרח התיכון"

    מקסיקו על הסכם הסחר הצפון אמריקני: נפסיק את המו"מ אם טראמפ יחל בעזיבת ההסכם * במקסיקו מזהירים כי יעזבו את הדיונים עם ארצות הברית על גורלו של הסכם הסחר הצפון אמריקני אם נשיא ארצות הברית יחל את תהליך העזיבה מההסכם

    אוסטריה: הקהילה היהודית הודיעה שתחרים את השרים מטעם מפלגת החירות, המזוהה עם הימין הקיצוני במדינה. בין השרים הבולטים נכללים שר החוץ, הפנים וההגנה

    איראן: מקורות בכירים באופוזיציה האיראנית: משמרות המהפכה הקצו יותר מ-20 מיליארד דולר מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה לטובת שמירה על שלטונו של אסד (חדשות10)

    – הבית הלבן: "ארה"ב קוראת לשחרור כל האסירים הפוליטים שנאסרו בהפגנות באיראן. לא נשב בשקט לנוכח הדיכוי האיראני של זכויות אזרח בסיסיות, ונחזיק את מנהיגי איראן אחראים למתרחש"

    ארה"ב: ראש הסגל של טראמפ הודיע לעובדים בבית הלבן כי מה-16 בינואר תיאסר הכנסת מכשירים חכמים ובכלל מכשירים בעלי גישה לבלוטות' ו-WIi-Fi, לאגף המערבי בו נמצא החדר הסגלגל. הסיבה הרשמית: בטחון המדינה. אבל גורם בבית הלבן ל-ABC כי זה כדי למנוע הדלפות ומבוכות לנשיא (כאן)

    – קליפורניה: עלה ל-17 מספר ההרוגים במפולות בוץ במחוז סנטה ברברה. 13 אנשים עדין מוגדרים כנעדרים *  כוחות החילוץ עדיין מחפשים נעדרים בהריסות הבתים בעיירות שנפגעו כתוצאה מגשמים עזים

    זמביה: ארגון הבריאות העולמי יחסן כמיליון בני אדם נגד כולרה

    מצרים: א-סיסי צפוי לנצח בבחירות * אחרי ארבע שנות כהונה הנשיא המצרי יתמודד בפעם השנייה על הנהגת המדינה ועתיד לזכות ברוב המוחלט של הקולות (חדשות10)

    סין: בניסיון למגר את העוני, סין תעקור מיליונים מבתיהם * בתוך שלוש שנים 9.8 מיליון תושבים יועברו מבתים רעועים לדיור מסובסד. הכפריים משבחים את הנשיא שי על המאבק בעוני, אך יש המפקפקים באיכות החינוך והבריאות שיקבלו (הארץ)

כלכלה

    דרום קוריאה מקדמת חקיקה שתמנע סחר באמצעי תשלום מבוזר. כדוגמת הביטקוין * המטבע הווירטואלי רושם ירידה של יותר מ-11% בעקבות ההודעה, בנוסף לפשיטת המשטרה ורשויות המיסים על המשרדים של חלפני הביטקוין הגדולים במדינה

טכנולוגיה

סוף לפקקים בבני ברק? המגיעים מחוץ לעיר באמצעות תחבורה ציבורית יצטרכו להיטלטל באמצעות שאטלים

חדשות 'קול חי' מדווח כי בעיריית בני ברק הודיעו על גיבוש תכנית לפתרון מצוקת הפקקים בעיר. זאת, באמצעות הוצאת כל האוטובוסים הבינעירוניים למסוף אוטובוסים שיוקם בצומת גהה כשבעתיד הכוונה לבנות מסוף נוסף בצומת קוקה קולה. משם יעברו הנוסעים למערך שאטלים נרחב שתקים העירייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן