Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 14 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות החדשות     כחלון דוחה האפשרות שיפרוש מהקואליציה גם אם יוגשו המלצות נגד רה"מ: אני לא קבלן פירוקים; דיווח: המלצות המשטרה יוגשו בשבועות הקרובים (פוליטי)     מנהרת טרור שיועדה להברחת טילים ארוכי טווח לעזה הותקפה בגבול עזה-מצרים; המנהרה חדרה לשטח ישראל ועברה מתחת לאתרים אסטרטגיים כמו צינור הגז (בטחוני)     בצל הקרע עם ארה"ב: הפלסטינים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות החדשות

    כחלון דוחה האפשרות שיפרוש מהקואליציה גם אם יוגשו המלצות נגד רה"מ: אני לא קבלן פירוקים; דיווח: המלצות המשטרה יוגשו בשבועות הקרובים (פוליטי)

    מנהרת טרור שיועדה להברחת טילים ארוכי טווח לעזה הותקפה בגבול עזה-מצרים; המנהרה חדרה לשטח ישראל ועברה מתחת לאתרים אסטרטגיים כמו צינור הגז (בטחוני)

    בצל הקרע עם ארה"ב: הפלסטינים יתכנסו היום כדי להכריע על צעדיהם הבאים; נציגי חמאס והג'יהאד סירוב להשתתף בדיונים (מדיני)

    דיווח: הרשות הפלסטינית לא ניתקה לחלוטין המגעים עם ממשל טראמפ (מדיני)

    בכירים ברש"פ מתכוננים ליום שאחרי פרישת אבו מאזן (מדיני)

    דיווח: שוב תקיפה כימית ע"י משטר אסד בסוריה (חוץ)

    התרעת שווא בהוואי: "איום טיל בליסטי לעבר הוואי, תפסו מחסה"  (חוץ)

    טראמפ: אם הסכם הגרעין עם איראן לא יתוקן תוך ארבעה חודשים – נפרוש ממנו; נשיא איראן: הסכם הגרעין מהווה ניצחון ענק וארוך טווח עבור איראן (חוץ)

    איראן: חמינאי בהקלטה טרם מינויו: "אינני ראוי, אל תבחרו בי" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות ירד בצפון הארץ. במרכז הארץ ירד גשם מקומי בעיקר בבוקר . ינשבו רוחות ערות. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות . בדרום הארץ ייתכן אובך. הלילה: גשמים מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בצפון הארץ יתכנו סופות רעמים בודדות.

    שני: גשמים מקומיים ברובם קלים ירדו מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

    שלישי: מעונן חלקית עד מעונן. ייתכנו טפטופים. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

    רביעי: גשמים מקומיים ירדו בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

חדשות

אלפים הפגינו כנגד השחיתות בתל אביב. המוחיםם צעדו מכיכר הבימה דרך שדרות רוטשילד עד ל רוטשילד 30,  מול ביתו של טיקון הגז קובי מימון שהרוויח "20 מיליארד דולר"  מנתניהו כדברי בנו – יאיר נתניהו לבנו של מימון.
   אשדוד: מאות חילונים הפגינו ברחבת העירייה נגד אכיפת חוק הכפייה דתית בעיר * מאות התייצבו במוצאי שבת מול רחבת עיריית אשדוד במחאה על התרעות שהוציאה העירייה לבעלי עסקים בעיר על מתן קנסות למי שיפתח בית עסק בשבת. זאת במטרה ליישם את חוק  המרכולים של דרעי.

הבוקר סמוך לשעה 05:30 התקבלה במשטרת ישראל קריאה מאזרח שהבחין בגבר נאבק באדם מבוגר ומנסה לחטוף את תיקו מידו, ברח' שדרות בנימין בנתניה.החשוד, שהבחין בצוות אכיפה משולב למשטרה ולעירייה נתפס סמוך לשעת מעשה, ונעצר.מבדיקה עולה כי מדובר בתושב כפר סבא בן 33, יובא לבימ"ש.

טירת כרמל- רחוב ז'בוטינסקי .הבוקר התקבל דיווח על צעקות מדירה בקומה רביעית.במקום נמצא גבר כבן 60 שהוא דקור, גורמי רפואה קבעו מותו .חוקרי טירת כרמל  הגיעו למקום , סגרו את הזירה ופתחו בחקירת הנסיבות.
מעל ל-135 רישיונות נהיגה נפסלו בסופ"ש אחד

תקרית חריגה: פלסטיני נהרג מאש ספינת חיל הים המצרי בגבול רצועת עזה

    עיתון "פלסטין", היוצא לאור בעזה, דיווח כי צבא מצרים ירה לעבר סירת דייגים פלסטינית ששטה קרוב לגבול הימי שבין עזה למצרים. * בעקבות המקרה הדייגים ברצועה הודיעו כי הם משביתים את הדיג בים התיכון. * משרד הפנים הפלסטיני דרש ממצרים לחקור את האירוע

    מגיפת הכלבת: במשרדי הממשלה בוחנים אפשרות להביא צלפים צבאיים שירו בתנים בצפון, כפתרון להתרבותם המהירה. התוכנית נתקלת בקשיים משפטיים אבל כעת נבדקות האפשרויות להכשיר אותה בכל זאת. הכוונה להשתמש בצלפים בעיקר סמוך לגבול ירדן. (כאן)

    צרפת שחררה את החשוד בפיגוע בבית הכנסת בפריז ב-1980 * חסן דיאב, פרופסור קנדי ממוצא לבנוני, הכחיש כל קשר לפיגוע וטען כי הרשויות בצרפת בלבלו בינו לאדם אחר. בפיגוע נהרגו ארבעה אנשים, בהם הישראלית עליזה שגריר (הארץ)

במהלך סופ"ש ביצעו שוטרי משטרת ישראל פעילות אכיפה מוגברת בדגש לעבירות ביריונות ומסכנות חיים תוך מיקוד האכיפה בצירים בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים. מטרת הפעילות לייצר הרתעה ושינוי בתרבות הנהיגה על מנת להגביר את ביטחונם של כלל משתמשי הדרך.

בסיכוםהנתוניםבמהלך הפעילות עולה כי למעלה מ-3,000 דו"חות תנועה נרשמו לנהגים.

86 נהגיםנתפסוכשהםנוהגיםתחתהשפעתאלכוהול.

כ– 380 דו"חותנרשמולנהגיםשביצעושימושבטלפוןהניידבזמןנהיגה.

מעלל-135 רישיונותנהיגהנפסלולנהגיםשביצעועבירותתנועהחמורות.

למגרשיהאחסנה של משטרת נוספו עוד 105 כלי רכב שהושבתו למשך 30 ימים בגין עבירות תנועה שבעליהם ביצעו.

פוליטי

כחלון דוחה האפשרות שיפרוש מהקואליציה גם אם יוגשו המלצות נגד רה"מ: אני לא קבלן פירוקים; דיווח: המלצות המשטרה יוגשו בשבועות הקרובים

שר האוצר כחלון אמר באוזני מקורביו כי הוא לא יתפטר מתפקידו – גם אם המשטרה תגיש המלצות חמורות נגד ראש הממשלה במסגרת החקירות ששמו של נתניהו נקשר בהן. אך הבהיר כי אם יוגש כתב אישום "אין לי ספק שנתניהו יצטרך ללכת". * במקביל, בחדשות 'כאן' דווח כי ההמלצות נגד נתניהו יוגשו בשבועות הקרובים

    יו"ר מרץ: אני נמצאת במגעים עם גורמים ממפלגת העבודה "בואו למרצ – ביחד נקים את מחנה השמאל" * יושבת ראש מרצ הודיעה כי היא נמצאת במגעים עם גורמים במפלגת העבודה, על מנת שיחברו למפלגתה: "גבאי אותת לרבים מחברי מפלגת העבודה שהם לא רצויים, בואו למרצ – ביחד נקים את מחנה השמאל" – "המהלך של פתיחת מרצ לפריימריז היה השלב הראשון בדרך להפיכת השמאל לגורם פוליטי חזק"

    סקר: איחוד בין יש עתיד לכולנו זוכה ל-29 מנדטים, הליכוד יורד ל-25 מנדטים והמחנה הציוני מקבל רק 17 מנדטים. * כחלון בתגובה: "כולנו תרוץ לבד" (החדשות)

בטחוני

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצר במהלך ינואר 2018, חסן חאלד טאהר שיך יוסף, יליד 91', תושב טייבה, על רקע חשד לתמיכה בארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" וכוונות לביצוע פיגוע בהשראת הארגון

מנהרת טרור שיועדה להברחת טילים ארוכי טווח לעזה הותקפה בגבול עזה-מצרים; המנהרה חדרה לשטח ישראל ועברה מתחת לאתרים אסטרטגיים כמו צינור הגז

מטוסי קרב הפציצו מטרת טרור באזור רפיח, סמוך לגבול מצרים. ולפי פרסומים זרים, מטרת התקיפה הייתה הברחת טילים ארוכי טווח לרצועה * המנהרה ששימשה להברחת אמצעי לחימה ופעילי טרור מסיני לעזה עברה מתחת למעבר הסחורות בכרם שלום לשטח ישראל, בסמוך לצינור הגז, חדרה 180 מטר לתוך שטח ישראל, והגיעה גם לשטח מצרים * בחמאס טענו כי מדובר במנהרה להברחת סחורות * מוקדם יותר הוחלט בהערכת מצב שלא לפתוח את מעבר כרם שלום בין ישראל לעזה * נתניהו: "החמאס צריך להבין שלא נרשה את המשך ההתקפות הללו ושנגיב בעוצמה עוד יותר גדולה"

    השר גלנט: "מנהיג חמאס סינוואר חי על זמן שאול. אם יעז להסלים אנחנו נוריד אותו מהמשחק"

מדיני

בצל הקרע עם ארה"ב: הפלסטינים יתכנסו היום כדי להכריע על צעדיהם הבאים; נציגי חמאס והג'יהאד סירוב להשתתף בדיונים

אבו מאזן צפוי להכריע היום בשאלה האם ההנהגה משנה כיוון ומתחילה לדרוש יישום פתרון של מדינה אחת, או שתידבק בתהליך המדיני בחסות בינלאומית ולא בחסות אמריקאית * הכינוס יימשך יומיים וידון גם במדיניות הפיוס הפלסטיני. * נציגי חמאס והג'יהאד האסלאמי הוזמנו אך הודיעו שלא יגיעו

דיווח: הרשות הפלסטינית לא ניתקה לחלוטין המגעים עם ממשל טראמפ

בכירים פלסטינים מדווחים כי הרשות הפלסטינית לא ניתקה לחלוטין את המגעים עם ממשל טראמפ. עם זאת, הרש"פ הפסיקה את המגעים עם יועצו של טראמפ קושנר, עם שליחו גרינבלאט, וגם עם שגריר ארה"ב בישראל פרידמן, בכל הקשור לתהליך המדיני (אלחיאת)

בכירים ברש"פ מתכוננים ליום שאחרי פרישת אבו מאזן

העיתון אלחליג' אונליין: על פי בכירים ברש"פ, ברמאללה מתכוננים ליום שאחרי פרישתו של אבו מאזן, שכהונתו צפויה להסתיים בקרוב. לדבריהם, במהלך החודשים האחרונים ישנם מגעים של מספר מועמדים לרשת אותו (חדשות10)

ראש הממשלה נתניהו נחת לביקור מדיני בהודו

לצד השגשוג הכלכלי שהביאו הקשרים עם ישראל, הודו עדיין שומרת אמונים לתמיכתה ארוכת השנים בפלשתינאים  "הודו מודעת גם לעובדה שיש לה אינטרסים חשובים במפרץ הפרסי ובמערב אסיה ועליה להגן עליהם, משום שהודים רבים חיים ועובדים באזורים אלה וישנה גם סוגיית ההגנה על האנרגיה שלה". (בלומברג)

חוץ

דיווח: שוב תקיפה כימית ע"י משטר אסד בסוריה

דיווח: משטר אסד ירה לעיר דומא סמוך לדמשק שלושה טילים שהכילו חומרים רעילים, ככל הנראה גז כלור. * לפי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים הירי גרם למקרי חנק אך עד כה לא ידוע מספר ההרוגים (חדשות10)

התרעת שווא בהוואי: "איום טיל בליסטי לעבר הוואי, תפסו מחסה"

בלב המתיחות מול קוריאה הצפונית: תושבי האי הוואי קיבלו הודעה מבהילה לנייד על טיל בליסטי ששוגר לעברם: "איום טיל בליסטי לעבר הוואי, תפסו מחסה – זהו אינו תרגיל". רק לאחר יותר מ-30 דקות קיבלו התושבים מסר מרגיע שמדובר בטעות. "מישהו לחץ על הכפתור הלא נכון" בזמן חילופי משמרות * ועדת התקשורת הפדרלית פתחה בחקירת האירוע * מושל הוואי: מתנצלים על הבלבול והסבל שנגרם מהודעת השווא

טראמפ: אם הסכם הגרעין עם איראן לא יתוקן תוך ארבעה חודשים – נפרוש ממנו; נשיא איראן: הסכם הגרעין מהווה ניצחון ענק וארוך טווח עבור איראן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הוא ימשיך בהקלת הסנקציות על אירן בהתאם להסכם הגרעין שנחתם ב-2015. עם זאת, הוא הקציב ארבעה חודשים בהם דרש שינויים בהסכם, שאם לא יבוצעו – יביאו לפרישה אמריקנית מההסכם: "זו הפעם האחרונה" * הממשל האמריקני יפעל להשגת הסכם משלים, שלא יוגבל בזמן, ויתייחס גם לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן

– טראמפ: "היום אני ממשיך בהקלות על איראן רק כדי לגייס את הסכמתן של מדינות אירופה, לתיקונים שצריך להכניס בהסכם. לא כדאי לאף אחד לפקפק בי ובנכונותי לפרוש מן ההסכם"

– איראן: הסכם הגרעין לא נתון למו"מ * שר החוץ האיראני הגיב דברי טראמפ: "ההסכם הוא רב צדדי ואינו ניתן לשינוי, על ארה"ב להתאים את עצמה להסכם – בדיוק כמונו" * רוחאני: "ארצות הברית לא הצליחה לפגוע במעמד של הסכם הגרעין" – "הסכם הגרעין מהווה ניצחון ענק וארוך טווח עבור איראן"

– סגן החוץ הרוסי: "מוסקבה מתייחסת בצורה שלילית ביותר להצהרותיו של טראמפ"

– גרמניה: נתייעץ עם מדינות באירופה על יישום הסכם הגרעין * "נמשיך במאמץ להטמעה מלאה של הסכם הגרעין עם איראן, ונתייעץ עם שותפותינו האירופאיות בנוגע להצהרתו של טראמפ"

– נתניהו למקרון: "יש להתייחס ברצינות לאולטימטום של טראמפ" * נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא צרפת מקרון. ביחס להסכם הגרעין ואמר כי ראוי להתייחס ברצינות לאמירתו של הנשיא טראמפ ומי שרוצה להשאיר את הסכם הגרעין ישכיל לתקנו. * מקרון הדגיש בפני נתניהו את חשיבות הסכם הגרעין עם איראן

    מזכ"ל האו"ם: נספק משאבים נוספים לאזרחי ונצואלה שנמלטו לקולומביה

    בית הנבחרים הבריטי ידון בהגדרת הזרוע הפוליטית של חיזבאללה כארגון טרור

    יותר מ-30 חברי צוות של מיכלית הנפט האיראנית, שהתנגשה בשבוע שעבר בספינת משא ועלתה באש, נהרגו

    ארה"ב הטילה סנקציות על 14 אישים וגופים בגין הפרה של זכויות אדם באיראן ותמיכה בתכניות פיתוח הנשק של הרפובליקה האסלאמית, ביניהם האייתולה סאדק לאריג'אני – ראש מערכת המשפט האיראנית

    האו"ם: איראן הפרה את האמברגו ושלחה נשק לחותים בתימן * מומחי הארגון מצאו במדינה שרידי טילים וכלי טיס בלתי מאוישים מתוצרת איראנית, שהגיעו אליה לאחר החלת אמברגו הנשק ב-2015. ביקורת נמתחה גם על הקואליציה בראשות סעודיה (AP)

    איראן: חמינאי בהקלטה טרם מינויו: "אינני ראוי, אל תבחרו בי" * סרטון שהודלף חושף את הליך בחירתו לתפקיד של המנהיג העליון האיראני, לאחר מותו של האייתולה חומייני ב-1989. על אף תחינותיו, בכירי הממשל התעלמו ובחרו בו (חדשות10)

    ארה"ב: מסמכי חקירת ה-FBI: היורה מלאס וגאס תכנן את הטבח בקפדנות במשך חודשים ופעל כדי להקשות על החקירה * סטיבן פאדוק, שטבח ב-58 בני אדם ופצע יותר מ-500, אגר כלי נשק ותחמושת במשך שנה והשתמש בטלפונים ששולמו מראש והקפיד לטשטש את עקבותיו הדיגיטליים כדי להקשות על החקירה. * ה-FBI עדיין לא יודע מה היה המניע מאחורי ירי ההמוני (ניו יורק טיימס)

    – שגריר ארה"ב בפנמה הגיש מכתב התפטרות "לא מועניין לעבוד תחת טראמפ" * מחלקת המדינה מאשרת: השגריר בפנמה יעזוב את תפקידו במרץ 2018 בשל "סיבות אישיות" * ברשת NBC דווח: כי כבר בסוף דצמבר האחרון הודיע שגריר ארה"ב בפנמה ג'ון פילי למחלקת המדינה כי הוא מתכוון לעזוב את תפקידו בעקבות אי רצונו לשרת תחת הנשיא טראמפ

    – חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב: החוקר רוברט מולר זימן לשימוע את פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ (חדשות10)

    – מניין ההרוגים במפולות הבוץ בקליפורניה עלה ל-18 בני אדם

    – רופאו של טראמפ לאחר שערך לנשיא בדיקות רפואיות: "הוא במצב בריאותי מצוין" * במלאת שנה להשבעתו עבר הנשיא בבי"ח צבאי במרילנד שבפאתי וושינגטון את הבדיקה הרפואית הראשונה שלו בתקופת כהונתו. לדברי רופאו של הנשיא, עברה הבדיקה באופן טוב במיוחד. * הוסיף כי ביום שלישי ימסור פרטים נוספים

    גרמניה: מסתמן שהשמרנים והסוציאל-דמוקרטים סיכמו שהממשלה הבאה לא תספק נשק לצדדים המשתתפים בלוחמה בתימן. המשמעות העיקרית: עצירת האספקה הגרמנית לסעודיה (חדשות10)

    מצרים: ייתכן כי החלל הגדול שנחשף בפירמידה הגדולה בגיזה בשנה שעברה מכיל כס מלכות של הפרעה, כך על פי חוקרים (חדשות10)

    סוריה: רוסיה: חוסלו המורדים הסורים שהרגו שני טייסים רוסים * משרד ההגנה הרוסי חושף שלפני שבועיים הצבא הרוסי הרג קבוצה של חמושים שתקפה את בסיס חיל האוויר שלו בסוריה

    ספרד: לא נאפשר לנשיא קטלוניה המודח להיות מנהיג החבל * ממשלת ספרד הודיעה: לא נאפשר לקרלס פוג'דמון להנהיג את הקטלאנים ממקום מקלטו בבלגיה

    פורטוגל: לפחות 8 הרוגים בשריפה בעיירת נופש צפונית לבירה

    הפיליפינים: תושבים פונו מחשש להתפרצות הר געש בדרום

    צ'כיה: הבחירות לנשיאות: נשיא צ'כיה, תומכו של פוטין שהבטיח להעביר את השגרירות הצ'כית לירושלים ניצח בסיבוב הראשון של הבחירות. * נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, ניצח בסיבוב הראשון של הבחירות לכהונה חוזרת. הוא הבטיח להעביר את שגרירות צ'כיה לירושלים, התנגד בחריפות להגירה וטווה קשרים חמים עם רוסיה וקבוצות קיצוניות מהימין הלאומני ועד הקומוניסטים. * זמאן יתמודד בסיבוב השני מול אקדמאי פרו-מערבי בעוד שבועיים.

    קוריאה: הבית הלבן: ארה״ב מרוצה מהעובדה שסין הקטינה משמעותית את הסחר עם קוריאה הצפונית

    – רוסיה: עובדים עם סין למנוע הסלמה בחצי האי הקוראיני

    תוניסיה: 4 עצורים בחשד להשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בג'רבה   

כלכלה

    דגל אדום: אינדונזיה מזהירה מפני מסחר במטבעות דיגיטליים * הקולות נגד החזקת מטבעות דיגיטליים ממשיכים להשמע. הבנק המרכזי באינדונזיה פרסם הודעת הזהרה מפני החזקה וסחר במטבעות קריפטוגרפיים, ומצטרף לסין ולדרום קוריאה שפרסמו הזהרות דומות בימים האחרונים. על פי הודעת הבנק, מרבית המטבעות הדיגיטליים מבוזרים, אשר אין מאחוריהם שום גוף מפקח, אינם מגובים על ידי דבר מוחשי וערכם לא ברור. (Bizportal)

    פלטפורמת מסחר במטבעות דיגיטליים קרסה – וחזרה לפעילות רק לאחר 48 שעות * קראקן הפסיקה את פעילותה ביום חמישי בבוקר לטובת עדכונים שהיו מתוכננים להימשך כמה שעות, אךחזרה לפעילות רק אמש (בלומברג)

בעולם

    סין ל"דלתא": טיבט וטאיוון לא מדינות * הרשויות ברפובליקה העממית דרשו מחברת התעופה האמריקנית לבדוק את הגדרת המדינות באתרה. בד בבד, אתר רשת המלונות "מריוט" נחסם לגלישה בעקבות שני מקרים דומים (חדשות10)

    מקרון: להכיר בבאגט כמאכל מורשת עולמי * נשיא צרפת מאמץ את הקריאה של איגוד האופים הלאומי וקורא לארגון אונסק"ו לצרף את המאפה המפורסם לרשימת המורשת של האו"ם. "הבאגט הוא מושא לקנאת כל העולם", אמר מקרון לאחר שאירח את נציגי האופים בארמון האליזה. * בחודש שעבר נוספו דרך הכנת הפיצה בנאפולי וייצור העוגב הגרמני לרשימת נכסי התרבות של הארגון (החדשות)

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן