Skip to content

פעולה בג'נין: חבר חוליית הרצח של הרב שבח חוסל – 2 לוחמי מג"ב נפצעו

במבצע לילי פשטו כוחות הימ"מ של משמר הגבול בליווי כוחות צה"ל ושב"כ על בית המחבל שרצח את הרב בסמוך למאחז הלא חוקי חוות גלעד. אמו של הרב שבח: "היינו ערים כל הלילה, התפללתי שלא יהיו לנו הרוגים - אף אחד לא שווה את זה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

2 לוחמי מג"ב נפצעו הלילה (רביעי) במהלך מבצע לאיתור ולכידת חשודים בפיגוע שבוצע בתחילת החודש 09 בינואר סמוך למאחז הלא חוקי חוות גלעד בו נרצח המתנחל הרב רזיאל שבח מירי של מרצחים ברכב חולף.  שני הלוחמים נפצעו במהלך חילופי האש, האחד במצב קשה והשני במצב קל. שני הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. מצבו של הפצוע הקשה התייצב והוא יצא מכלל סכנה.

דובר צה"ל מסר כי המבצע התקיים כחלק מהמאמץ המשותף של כוחות הביטחון שהחל מיד לאחר הפיגוע במרחב החטיבות המרחביות "שומרון" ו"מנשה" על מנת לאתר את המפגעים.  בין הפעילויות שבוצעו תוגברו כוחות ובוצעו סריקות, מחסומים ומעצרים, כל זאת במקביל לפעילות מודיעינית משמעותית ורחבה של שב"כ וצה"ל ולמאמץ איסופי שהתקיים במרחב. הדובר הוסיף כי בפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה במרחב שכללה זריקת מטענים, השלכת בלוקים וסלעים וירי לעבר הכוח אשר הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

מפקד מג"ב והלוחמים לפני היציאה לשטח
מפקד מג"ב והלוחמים לפני היציאה לשטח (צילום:דוברות המשטרה)

הלילה בסמוך ל 23:30 פשטו לוחמי הימ"מ של משמר הגבול, כוחות צה"ל ושבכ"כ לג'נין במטרה לעצור חשודים בפיגוע. הכוחות הגיעו לתחנת דלק שם כנראה עובדים חשודים או היו מצוים בה, החרימו את מצלמות האבטחה ועצרו חשודים. אחד החשודים בפיגוע אשר לפי פרסומי הפלסטינים הוא אחמד ג'ראר צעיר בשנות העשרים לחייו, נהרג במהלך הפשיטה על ביתו לאחר שהתנגד למעצרו. באזור התפתחו הפרות סדר חמורות ובמהלכן השתמש צה"ל באמצעי פיזור הפגנות כולל ירי כדורי מתכת, רימוני גז מדמיע ועוד. בשעות הבוקר (חמישי) כוחות צה"ל ומשמר הגבול פעלו בג'נין ופרווריה. דובר ארגון החמאס בעזה בירך בדף הפייסבוק שלו את המחבלים.בערוץ הטלוויזיה של החמאס הוגדר המחבל כשהיד של גדודי עיז א-דין אל-קסאם, חמאס-סניף ג'נין הספיד את המחבל: "שהיד בן של שהיד". ארגון הפת"ח פרסם את תמונת המחבל בכרזה בה הוא מופיע לצד אביו נסר ג'ראר שחוסל בשנת 2002 אחרי שתכנן לפוצץ רב-קומות בישראל. בכרזה נאמר שהגיבור הוא בנו של האריה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל


תחנת הדלק בה נעצרו מבוקשים
תחנת הדלק בה נעצרו מבוקשים
לוחמי הימ"מ במהלך הפשיטה (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי הימ"מ במהלך הפשיטה (צילום: דוברות המשטרה)
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

בית המחבל אמחמד גראר (צילום: מקור פלסטיני)
בית המחבל אמחמד גראר (צילום: מקור פלסטיני)

כרזת הפת"ח - אחמד גראר ואביו נאסר גראר
כרזת הפת"ח - אחמד גראר ואביו נאסר גראר
לוחמי מג"ב פורצים לבית במבוקש (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי מג"ב פורצים לבית במבוקש (צילום: דוברות המשטרה)

הפשיטה הלילה הגיעה לאחר שאתמול בצהריים חלה התקדמות בחקירת רצח הרב שבח ובימים האחרונים התגברה הערכה במערכת הביטחון כי חוליית המחבלים נמלטה לאזור ג'נין. הרב שבח, אב לשישה מחוות גלעד, עבד למחייתו כמוהל והתנדב במד"א, נורה מירי חולף בעת שנהג במכוניתו, נפגע בצווארו ונהרג. מאז כוחות צה"ל סגרו צירים, הציבו מחסומים באזור שכם ופתחו בסריקות אחר המחבלים – אך רק הלילה הגיעה פריצת הדרך.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל



ג'נין הבוקר
ג'נין הבוקר
ג'נין הבוקר
ג'נין הבוקר

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו. ניצב שבתאי שהגיע לחפ"ק הקדמי שנפתח, עמד מקרוב אחר ההתפתחויות המבצעיות בשטח והתרשם מפעילות כלל הכוחות. ניצב שבתאי שיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ"מ אל מול איומי הטרור. היחידות המיוחדות של משטרת ישראל, לרבות יחידת הימ"מ, יחד עם ארגוני הביטחון השונים ימשיכו לרדוף את מי שיפגע בביטחונם של אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך את כוחות הביטחון ואמר הבוקר: "כוחות הביטחון ביצעו הלילה מבצע מורכב ומוצלח ללכידת רוצחי הרב רזיאל שבח הי"ד. אני מברך את לוחמי הימ"מ על אומץ ליבם ומאחל החלמה לפצועים.  למחבלים לא יהיה מסתור. נשיג את המחבלים בכל מקום".

נשיא המדינה רובי רבלין אשר עקב אחר ההתפתחויות במהלך הפעולה אמר הבוקר: ״גאה ומלא הערכה אל טובי בנינו אשר עדיין פועלים בשעות אלה במרדפם העיקש אחר רוצחיו של הרב רזיאל שבח ז״ל. תודתנו להם ולכל כוחות הביטחון הלוקחים חלק בפעולה חשובה זו בעוז רוח וגבורה. תפילותינו נתונות לשלומם של הלוחמים הפצועים ואנו שולחים להם חיבוק של חיזוק ואהבה".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי בירך ואמר כי הוא "מברך את זרועות הביטחון הארוכות והנחושות שלנו שמוכיחות שוב ושוב שהן מגיעות לכל מחבל ומאחל החלמה מהירה ללוחמים שנפגעו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "עם ישראל כולו מצדיע ללוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ על הפעילות הלילה נגד המרצחים של הרב רזיאל שבח ז"ל. העברנו מסר ברור למרצחים הארורים ושולחיהם- לוחמינו יגיעו לכל מקום בו תסתתרו כדי לסגור אתכם חשבון ולמצות את הדין. כולנו מתפללים לרפואת הלוחמים שנפצעו".

אמו של הרב שבח ז"ל הגיבה  הבוקר ואמרה: "היינו ערים כל הלילה, התפללתי שלא יהיו לנו הרוגים – אף אחד לא שווה את זה".

 ראש הממשלה בנימין נתניהו שנמצא עם רעייתו בטיול בהודו אמר כי הוא "מברך את לוחמי המג"ב והימ"מ על הפעולה הנחושה – נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן