Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 19 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     המצוד אחרי מבצעי הפיגוע בחוות גלעד: ראש חוליית המחבלים הצליח להימלט; המצוד נמשך; ליברמן: "נשיג את המחבל שנמלט. הוא חי על זמן שאול" (בטחוני)     בכירים אמריקאים: שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים כבר בשנת 2019 (מדיני)     בתיאום עם טראמפ: מקרון שלח את יועצו לשיחות הרגעה ברמאללה (מדיני)     טורקיה החלה במבצע צבאי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    המצוד אחרי מבצעי הפיגוע בחוות גלעד: ראש חוליית המחבלים הצליח להימלט; המצוד נמשך; ליברמן: "נשיג את המחבל שנמלט. הוא חי על זמן שאול" (בטחוני)

    בכירים אמריקאים: שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים כבר בשנת 2019 (מדיני)

    בתיאום עם טראמפ: מקרון שלח את יועצו לשיחות הרגעה ברמאללה (מדיני)

    טורקיה החלה במבצע צבאי נגד הכוחות הכורדים בסוריה; דמשק: ניירט מטוסים שיתקפו (חוץ)

    תביעה ייצוגית נגד שופרסל: רוב העופות ששווקו ברשת נמצאו נגועים (חדשות)

 

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    ליל שבת: מעונן חלקית.

    יום שבת: מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה.

    ראשון: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. הטמפרטורות יוסיפו עוד ויהיו גבוהות מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

    שני: נאה עד מעונן חלקית ותחול ירידה בטמפרטורות. הרוחות יתחזקו הדרגה במהלך היום, ובדרום הארץ ייתכן אובך. בלילה יחלו לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ולאורך החוף.

שלג בחרמון, עשרות מ"מ גשם בכל הארץ; הגשם צפוי להיפסק הערב ולהתחדש בשני בלילה

אחרי לילה סוער בכל הארץ, הרוחות והגשמים מתחילים להיחלש בהדרגה. הגשם צפוי להיפסק הערב ולהתחדש בשני בלילה. * עצים קרסו ברחבי הארץ כתוצאה מהרוחות העזות, חסמו כבישים וגרמו לפציעתם של כמה בני אדם. * שלג כבד ירד במג'דל שמס שבמורדות החרמון * אמש נמדד בישראל משב הרוח החזק ביותר מאז שנת 2002 – 129 קמ"ש בהר כנען שבצפ * חברת החשמל: עשרות קווי מתח נפגעו בשל מזג האוויר הסוער * ברשות המים הודיעו כי מפלס הכינרת עלה ב-1.5 ס"מ מאז אתמול, בעקבות הגשמים. 50-40 מ"מ בממוצע ירדו בהרי הגולן והגליל, 30 מ"מ בהרי המרכז, ו-20-15 מ"מ בחוף

חדשות

    תביעה ייצוגית נגד שופרסל: רוב העופות ששווקו ברשת נמצאו נגועים * תביעה ייצוגית שהוגשה נגד כמה מרשתות השיווק הגדולות בישראל חושפת נתונים מדאיגים אודות אחוז העופות הנמכרים בסניפים השונים. כך לדוגמא 55% מהעופות שנקנו בשופרסל נמצאו נגועים וברשת יינות ביתן 50%. אך על אף הממצאים המטרידים והמלצת המבקר בנושא המדינה ורשתות השיווק ממשיכות להתנער מאחריות (החדשות)

משפחתו סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, בפנייה לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון ליברמן: "החזיקו את גופות המחבלים מג׳נין שתכננו וביצעו את הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח"

משטרת ישראל משלימה בימים אלו את ההכנות לקראת ביקורו של סגן נשיא ארה״ב, מר מייק פינס, במדינת ישראל בתחילת השבוע הבא – תיעוד מיוחד של תרגול מודל ליווי ואבטחת שיירת סגן נשיא ארה״ב במבצע הלאומי שיקרא ׳מגן כחול 2׳

אלפי שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים יתפרסו החל מיום ראשון אחה״צ ע״מ לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור הממלכתי שצפוי להיערך בישראל בין התאריכים 21.01-23.01.2018.

פוליטי

תיק 2000: ח"כ איתן כבל נחקר באזהרה; מו"ל ידיעות אחרונות נחקר שוב; עורך ידיעות אחרונות העיד במשטרה

חבר הכנסת מהמחנה הציוני נחקר אתמול באזהרה במשטרה, במסגרת חקירת המגעים בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות. * ע"פ החשד: הח"כ קידם את החוק במסגרת עסקה בינו לבין מוזס לפיהם יקבל בתמורה סיקור אוהד  * המשטרה הציגה לח"כ עשרות שיחות ומסרונים שהוחלפו בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות מהתקופה שקדמה לאישור חוק "ישראל היום" – אותו קידם כבל.  * ככל הידוע, טרם התקיים עימות בין כבל למוזס. * כבל: "כמו תמיד פעלתי כחוק ואני מציע להתאזר בסבלנות עד השלמת החקירה."

בטחוני

המצוד אחרי מבצעי הפיגוע בחוות גלעד: ראש חוליית המחבלים הצליח להימלט; המצוד נמשך; ליברמן: "נשיג את המחבל שנמלט. הוא חי על זמן שאול"

משרד הבריאות הפלסטיני הבהיר כי ההרוג בג'נין הוא לא אחמד ג'ראר, שעליו דווח תחילה – בנו של בכיר החמאס שחוסל ב-2002 (נאסר ג'ראר), אלא אחמד ג'ראר אחר – אחיינו של אותו פעיל * בני משפחתו טענו שכל הדיווח על מותו היא שיקרית בנסיון ישראלי שיחשוף את עצמו

– הפלסטינים מעריכים כי מספר פעולות שביצע הצבא ביום שלישי הן אלו שהובילו את הכוחות לחברי החולייה שביצעה את הפיגוע סמוך לחוות גלעד. בין היתר הוחרמו המצלמות שעל הציר ונמצא רכב שרוף ונטוש באחד ממטעי הזיתים באזור.

– במהלך הלילה נערכה פשיטה על שתי דירות בעיירה אל-יאמון המערבית לג’נין ארבעה פלסטינים נעצרו והוחרמו מכשירי טלפון ומצלמות אבטחה פרטיות במקום. לפי הדיווחים, איש מהעצורים אינו אחמד ג'ראר – ראש חוליית המחבלים

– מנהיג חמאס בג'נין: "מצער אותנו שמנגנון הביטחון הפלסטיני נסוג אחורנית במהלך פריצת כוחות הכיבוש לג'נין, במקום להגן על בני עמנו"

– דובר מנגנון הביטחון הפלסטיני מכחיש את הדיווח לפיו צה"ל קיבל את המידע על מקום הימצאו של המחבל בג'נין מאחד ממנגנוני הביטחון של הרשות: "התיאום הביטחוני עם ישראל הופסק מאז משבר המגנומטרים בהר הבית"

    אבו מאזן משחרר את הרסן מחמאס – שמאיים לנקום על הפשיטה בג'נין * גורמי ביטחון פלסטינים טוענים ששתי חוליות מסתובבות בגדה ומתכננות פיגועים נגד ישראלים בקרוב. (חדשות10)

    דיווח: חשודה פלסטינית חמושה בשני סכינים נעצרה בכניסה למערת המכפלה בחברון (חדשות10)

    ניסיון פיגוע דריסה בבקעת הירדן: חייל נפצע קל, המפגע נעצר * פלסטיני תושב חברון ניסה לדרוס קבוצת חיילים ליד קאסר אל יאהוד הסמוך למעבר אלנבי. הוא פגע באחד החיילים; המפגע נעצר

     ניסיון פיגוע סמוך לצומת עטרות: רכב שנסע במהירות ולא נענה לקריאות השוטרים לעצור, וכן ניסה לדרוס את השוטרים ולא הצליח. בניסיון שני הרכב ניסה לדרוס ברוורס את השוטרים, ובוצע ירי של 3 כדורים לעבר גלגלי הרכב. נמלט לכיוון רמאללה

    דיווח: חמאס הוציא להורג משתף פעולה עם ישראל, לאחר שהואשם שהביא לחיסולם של שלושה בכירי הארגון בזמן מבצע צוק איתן * הזרוע הצבאית של חמאס הוציאה להורג ברפיח את המשת"פ שהעביר את המידע שהביא לחיסולם של 3 בכירי הזרוע הצבאית בצוק איתן * בני משפחתו של המשת"פ בירכו על ההוצאה להורג

    ליברמן: חמאס מנסה לבנות תשתיות טרור בדרום לבנון

מדיני

בכירים אמריקאים: שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים כבר בשנת 2019

בלחץ השגריר דויד פרידמן: בממשל האמריקני בוחנים את האפשרות להעברת השגריר וצוותו לבניין הקונסוליה שבשכונת ארנונה בירושלים. עד להשלמת הבניה של מבנה השגרירות, שעשויה לארוך מספר שנים * הדיפלומטים האמריקאים יעברו אליו מת"א בשנה הבאה * מזכיר המדינה דרש לדחות את המעבר עד הקמת מבנה מאובטח * הפרסום עשוי להבהיר את ההצהרות הסותרות שהשמיעו השבוע נתניהו וטראמפ (ניו יורק טיימס)

בתיאום עם טראמפ: מקרון שלח את יועצו לשיחות הרגעה ברמאללה

על רקע נאום ירושלים של נשיא ארה"ב והנאומים הזועמים של אבו מאזן: נשיא צרפת עמנואל מקרון שיגר בתחילת השבוע את יועצו המדיני הבכיר אורליאן לה-שבאליה לביקור חשאי ברמאללה עם מסרי הרגעה עבור הנשיא הפלסטיני אבו-מאזן * המהלך היה מתואם עם הבית הלבן וכי המסר המרכזי היה שעל הפלסטינים לתת צ'אנס לתכנית השלום האמריקאית המתגבשת * בשבועות האחרונים התקיימו כמה שיחות טלפון בין מקרון לבין טראמפ בהן גם עלה הנושא הישראלי-פלסטיני * מקרון הזמין לפני שבועיים משלחת של בכירי הפת"ח לארמון האליזה. הוא נכנס לפגישה והעביר שתי דרישות: א. להתחייב להימנע מאלימות ולפעול כדי למנוע הידרדרות לאינתיפאדה; ב. הבעת מחויבות לפתרון שתי המדינות ולא לשנות מדיניות לפתרון של למדינה אחת (חדשות10)

    במהלך ביקור נתניהו: ר"מ הודו מתכנן להגיע לראשונה לרמאללה * במידה והנסיעה הזו אכן תצא לפועל, נרנדרה מודי יהפוך למנהיג ההודי הראשון שיבקר ברשות הפלסטינית. * על פי הדיווח, הוא צפוי להגיע באמצעות מסוק, שימריא מירדן (מעריב)

    תם המשבר עם ירדן: ישראל הביעה צער על התקרית בשגרירות ותפצה את הממשלה הירדנית; השגרירות בעמאן תשוב לפעילות * דובר ממשלת ירדן: ישראל התחייבה להמשיך בהליך המשפטי הנוגע לתקרית הירי בשגרירות ברבת עמון וכן לפצות את קרובי משפחתם של שני האזרחים הירדנים שנהרגו מאש המאבטח, כמו גם את משפחתו של השופט הירדני שנורה ונהרג בגשר אלנבי * הוא הוסיף כי ממשלת ירדן עידכנה את משפחות האזרחים הירדנים שהסכימו לקבל את הבעת הצער ואת הפיצויים * נתניהו הדגיש כי ישראל תשלם פיצויים לממשלה בירדן, ולא למשפחות ההרוגים: "ישראל הביעה צער וחרטה על תקרית הירי בשגרירות ברבת עמון – ותשלם פיצויים לממשלת ירדן".

    גרמניה: בית הנבחרים אימץ החלטה על החרפת המאבק באנטישמיות * "זכות הקיום של ישראל וביטחונה אינם נתונים למו״מ", קובעת החלטת הפרלמנט הגרמני, שהתקבלה ברוב קולות * עם זאת, מההחלטה הוצאה הקריאה לשלול את זכות השהייה ממהגרים ופליטים שמעורבים בפעילות אנטישמית או אנטי-ישראלית

    ארגון אמריקאי הודיע כי יתרום כספים לאונר"א, אם ישנה את הגדרות הפליטות * "פורום המזרח התיכון" הודיע כי יתרום מיליון דולרים לארגון, בתנאי שזה ישנה את הקריטריונים להענקת מעמד הפליטות. הדבר יצמצם בצורה משמעותית את מספר הפליטים (מעריב)

חוץ

טורקיה החלה במבצע צבאי נגד הכוחות הכורדים בסוריה; דמשק: ניירט מטוסים שיתקפו

צבא טורקיה פתח בהפגזה ארטילרית כבדה על החבל הכורדי אפרין שבצפון סוריה, לאחר שבתחילת השבוע איים ארדואן "לחנוק את הכוח שמקימה ארה"ב" * משרד החוץ הסורי הודיע בעקבות הכוונה הטורקית להילחם מהאוויר בהתבססות הכורדית בגבול טורקיה-סוריה: "מערכות ההגנה האווירית יפילו כל מטוס טורקי שייכנס לשטחי סוריה"

סופה במערב אירופה: לפחות עשרה הרוגים בשל מזג האוויר הקשה, מאות טיסות בוטלו

בנמל התעופה בסכיפהול נעצרה לזמן קצר התנועה האווירית, ולמרות חידושה צפויים עיכובים רבים בשל רוחות שהגיעו עד 140 קמ"ש. בגרמניה נעצרה תנועת הרכבות הבין-עירוניות (הארץ)

    דיווח: "ייתכן וארגון טראמפ מעורב בהלבנת כספים ברוסיה" * ראש חברה פרטית שחיברה את הדו"ח על קשרי טראמפ ורוסיה אמר לוועדת המודיעין של הקונגרס כי : ייתכן שארגונו של טראמפ מעורב בהלבנת כספים ברוסיה "דפוסי הפעולה מרמזים על הלבנת כספים". * טען גם שרוסיה ניסתה לחדור לארגונים שמרניים בארה"ב

    מזכיר המדינה רקס טילרסון יבקר באירופה בשבוע הבא, ויגיע בין השאר ללונדון, פריז, ורשה ודאבוס. טילרסון יקיים בלונדון ובפריז פגישות בנושא איראן

    חקירת המעורבות הרוסית: ה-FBI חוקר האם הקרמלין העביר כספים לאיגוד הרובאים האמריקאי (NRA) כדי שיסייעו לטראמפ בבחירות לנשיאות. איגוד שילם 30 מיליון דולר לקמפיין ב-2016 (כאן)

    דיווח: הונגריה הוציאה צו מעצר נגד אחד מעוזריו לשעבר של טראמפ, בגין שימוש בנשק חם  בזמן שעבד תחתיו בבית הלבן

    טראמפ: עמדתי על הקמת חומה בגבול מקסיקו לא השתנתה * מקסיקו: לא נשלם על בניית חומה בגבול ארה"ב בשום נסיבות

    השגרירים האפריקאים הזמינו את טראמפ לביקור ביבשת

    ארה"ב: משרד המשפטים של ארה"ב הודיע כי בכוונתו לבטל את האישומים נגד 129 בני אדם שנעצרו בהפגנות בוושינגטון במהלך טקס ההשבעה של הנשיא דונלד טראמפ בחודש ינואר 2017

    ברזיל: 15 בני אדם נפצעו מפגיעת מכונית; בין הפצועים ישנו תינוק. * הנהג, בן 41, סבל כנראה מהתקף אפליפסיה בזמן התאונה והאירוע אינו נחשד כאירוע טרור.

    בריטניה: תרזה מיי: "לונדון תהיה מרכז פיננסי גם לאחר הברקזיט"

    – לונדון: המשטרה סגרה כבישים במרכז העיר בשל חפץ חשוד בתחנת רכבת

    גרמניה: עיתונאי מהמגזין 'פוקוס' מפרסם פרטים חדשים על רשימת יעדי הריגול של הסוכנים האיראנים: מוסדות וראשי הקהילה היהודית באלכסנדרפלאץ, הועד היהודי האמריקני ה-AJC בברלין, ובית חב"ד בעיר (כאן)

    טורקיה: הפרלמנט הטורקי הצביע על הארכת מצב החרום במדינה, שהוחל בה מאז ניסיון ההפיכה ביולי 2016, בשלושה חודשים נוספים

    זימבבואה: מנהיג האופוזיציה לשעבר במדינה נהרג בהתרסקות מסוק

    ניגריה: נשיא ניגריה אמר כי טרם החליט אם יתמודד לכהונה נוספת

    קוריאה: דובר הקרמלין: רוסיה תקיים את כל התחייבויותיה כלפי קוריאה הצפונית

    – המתיחות בחצי האי הקוריאני: פורסמו תמונות שצולמו על ידי לוויינים אמריקנים והועברו לידי מועצת הביטחון של האו"ם, בהן נראות שש אוניות משא סיניות עוגנות בנמלים בקוריאה הצפונית, לאחר שככל הנראה העבירו לשם סחורות רבות כולל פחם שמכירתו לפיונגיאנג אסורה על פי הסנקציות (וול סטריט ג'ורנל)

    רוסיה: ביהמ"ש דחה תלונת מנהיג האופוזיציה על הבחירות

כלכלה

    שערים יציגים (19/01/18): דולר = 3.406; ליש"ט = 4.7451; אירו = 4.1796 ; פרנק שוויצרי = 3.5656

בעולם

    בריטניה: ראשת ממשלת בריטניה תמנה שרה לענייני בדידות * מחקרים חדשים מצאו כי תשעה מיליון בריטים מרגישים בודדים, וכי כ-200 אלף מבוגרים לא ניהלו שיחה עם קרוב למעלה מחודש. * מיי: "הבדידות היא מציאות עצובה של החיים המודרניים" (הארץ)

    במחאה נגד הבדלנים הקטלאנים: מחוז פיקטיבי דורש עצמאות מקטלוניה * עשרות אלפים חתמו עד כה על עצומה למען עצמאות מחוז טברניה, שהוקם כמחאה הומוריסטית. הנשיא החדש "גולה" במדריד כעקיצה לנשיא קטלוניה פוג'דמון, שנמצא כעת בבלגיה (הארץ)

טכנולוגיה

    האקרים בלבנון חשפו בטעות מידע על אלפי בני אדם שנגנב במבצע ריגול ברשת * חוקרים בארה"ב דיווחו כי בין היתר נחשפו כחצי מיליון הודעות סמס. המידע שהתגלה עורר חשד כי סוכנויות המודיעין בלבנון עמדו מאחורי הפריצה (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן