Skip to content

תחנת עכו: התעללות חמורה בעציר – מכות, מקלחת מים קפואים, והשפלה

כתב אישום חמור הוגש על ידי מח"ש כנגד שוטר בתחנת עכו שהתעלל בצעיר שכל פשעו התבטא בכך שסירב להציג תעודת זהות. העציר הוכה עד שהדלת בה נחבט נשברה, ראשו הוכנס לאסלה, הושלך למקלחת קרה על בגדיו וכשרעד מקור שפכו על ראשו בקבוק מים קרים. מפקד תחנת עכו השעה את השוטר מעבודתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטר תושב הגליל המערבי (27), המשרת בתחנת עכו, הואשם בתקיפת עציר, איומים ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום שהוגש היום (ראשון) בית משפט השלום בחיפה, בידי המחלקה לחקירות שוטרים, מואשם  אוראל עלמני  שוטר התחנה כי תקף את העצור במקלחת בתחנת המשטרה כאשר שטף אותו בזרם מים ואיים אליו תוך שהוא מקרב את ראשו לאסלה.

מכתב האישום עולה  כי לפני כשלושה חודשים, הגיע השוטר מלווה בפקח על מנת לטפל בקריאה שהתקבלה במוקד המשטרתי בדבר זריקת אבנים לעבר בית. כשהגיעו השניים למקום, שמעו קול ניפוץ זכוכית ובהמשך הבחינו במספר נערים, חלקם יושבים לצד הדרך.

על פי כתב האישום עלמני פנה אליהם ושאל מי מהם השליך הבקבוק והנערים השיבו כי איש מהם לא ביצע את המעשה. אז הוא פנה אל אחד הצעירים וביקש ממנו להזדהות על-ידי הצגת תעודת זהות. המתלונן השיב בכזב כי אין ברשותו תעודה. אי לכך, הודיע השוטר למתלונן כי הוא מעוכב לצורך זיהויו וכי עליו להתלוות אליו לתחנת המשטרה. בשלב זה, התפתח בין השוטר למתלונן ויכוח מילולי, במהלכו הניף המתלונן את ידיו לכל עבר. הוויכוח הסתיים בסופו של דבר במעצרו של הצעיר, אשר הוכנס לניידת והושב בספסל האחורי.

תחנת עכו (צילום: גוגל מפות)
תחנת עכו (צילום: גוגל מפות)

חבט את ראש העציר בדלת עד שזו נשברה

לטענת התביעה, מיד עם הגעת הניידת לתחנה, ירד עלמני מהרכב, פתח את הדלת וללא סיבה או הצדק החל לסטור לצעיר והכה בו באזור ראשו מספר פעמים. המתלונן ניסה לגונן על פניו באמצעות ידיו, ללא הצלחה. מיד לאחר מכן, אחז השוטר את הצעיר בצווארון חולצתו ומשך אותו בחוזקה אל מחוץ לניידת המשטרה. השוטר לא שעה להפצרות המתלונן לחדול מלהכותו והמשיך לסטור לו.
בתגובה, ניסה הצעיר להשתחרר מאחיזתו של השוטר תוך שהוא זועק כי מרביצים לו. כתוצאה ממשיכותיו של השוטר בחולצתו של הצעיר תוך כדי הובלת המתלונן, נקרעה ברובה החולצה והצעיר נותר לבוש בגופייה. או אז, הדף לפתע עלמני בחוזקה את המתלונן והטיח אותו לעבר דלת הכניסה לחדר האוכל הסמוך. כתוצאה מכך נחבט ראשו בדלת וכתוצאה מעוצמת החבטה – הדלת ניזוקה. השוטר המשיך והדף אותו לעבר שורת כיסאות במקום, הפילו ארצה וריתק אותו בעזרת שוטרים נוספים אשר חשו למקום.

הכניס את העצור למקלחת קרה עם בגדיו עוד לפני שסרק את העציר

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר מכן, הוביל השוטר את העצור במעלה המדרגות לקומה השנייה, אל עבר 'חדר השיטור העירוני' בתחנה, והורה לו לשבת כאשר פניו אל הקיר. לאחר מספר דקות, נטל את מפתחות חדר המקלחות, הקים את המתלונן ממקום מושבו והובילו תוך שהוא מודיע לו בכזב כי הדבר נחוץ לצורך ביצוע חיפוש. עלמני הוביל את המתלונן אל חדר המקלחות, פתח את הדלת והכניסו פנימה אל תא המקלחת הקיצוני ביותר בשורת המקלחות וחסם בגופו את תא המקלחת ובעוד העצור עומד במקלחת עם בגדיו לגופו, פתח עלמני את זרם המים ששטף את המתלונן כולו. השוטר הותיר את המתלונן מתחת לזרם המים לזמן מה, תוך שהוא חוסם בגופו כל אותה עת את היציאה מתא המקלחת ואינו מאפשר למתלונן לחמוק מזרם המים. כמו כן, לא שעה השוטר לבקשת הצעיר העצור כי לכל הפחות יאפשר לו להוציא את מכשיר הטלפון הנייד שלו מכיסו, לבל יירטב.

תדבר? אכניס אותך לאסלה

מיד לאחר מכן, בעוד העצור רטוב מכף רגל ועד ראש ובגדיו ספוגים מים, הכניס עלמני את הצעיר  אל תא השירותים הסמוך, אחז בעורפו, קירב את ראשו סמוך מאוד אל פי האסלה ואיים עליו באומרו "תדבר עוד מילה ואני אשים אותך בפנים".

תפסיק לרעוד מקור – עדיין קר? קבל בקבוק מים קרים על הראש
בשלב זה, אזק השוטר את המתלונן בידיו וברגליו והובילו תוך כדי דחיפות אל חדר השיטור והושיבו על כיסא. בשל הקור שחש העצור, נוכח היותו רטוב כשהבגדים שלגופו ספוגי מים, כאמור, החל גופו לרעוד ובשל כך האזיקים שלרגליו נקשו בקול. בתגובה, הורה השוטר למתלונן להפסיק את הרעש. המתלונן השיב לו כי הרעידות אינן נשלטות. בתגובה לכך, "כדי להרגילו לקור" נטל השוטר בקבוק מים קרים, ניגש אל הצעיר שהיה אזוק בידיו וברגליו ושפך את תכולת הבקבוק על ראשו של המתלונן. בנוסף, אחז אותו עלמני בצווארו וגרר אותו יחד עם הכיסא עליו ישב, תוך שהוא מצמידו לקיר ומאיים עליו, שוב, באומרו "אם תסתובב אתה מת".

לא מגיב - סנ"צ יניב רונן מת"ח עכו
"מקרה חמור מאוד" - סנ"צ יניב רונן מת"ח עכו

סמוך לאחר מכן, כתב עלמני דו"ח פעולה על אודות האירוע תוך שהוא נמנע, כמובן, מלציין את האלימות בה השתמש כלפי העציר ותוך שהוא מציין בכזב כי דלת חדר האוכל ניזוקה בשל מעשיו של המתלונן ובשל כך שמתלונן "השתולל". כאמור עקב מעשיו אלו הואשם השוטר כי תקף את העציר שלא כדין תוך שהוא מאיים עליו, וכן שיבש מהלכי משפט.

לשאלת מגפון נמסר ממשטרת ישראל : "משטרת ישראל רואה בחומרה כל התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הערכים והנורמות המצופות משוטרים". עוד נמסר כי "עם קבלת חומרי החקירה בעניינו של השוטר, הוחלט על הוצאתו לחופשה כפויה, במהלכה יוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותו".


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן