Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 22 ינואר 2018 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     הקואליציה מאשימה בפרובוקציה בכנסת ע"י חברי הכנסת מהרשימה הערבית בעת נאום פנס * יו"ר הרשימה אימן עודה: אנו מסרבים להיות קישוט פוליטי לנאום גזען שחותר נגד השלום (פוליטי)     סלובניה צפויה להכיר במדינת פלסטין, 3 מדינות נוספות צפויות להצטרף למהלך; אבו מאזן יבקש מחר מהאיחוד האירופי "להכיר במדינת פלסטין"; צרפת שוקלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    הקואליציה מאשימה בפרובוקציה בכנסת ע"י חברי הכנסת מהרשימה הערבית בעת נאום פנס * יו"ר הרשימה אימן עודה: אנו מסרבים להיות קישוט פוליטי לנאום גזען שחותר נגד השלום (פוליטי)

    סלובניה צפויה להכיר במדינת פלסטין, 3 מדינות נוספות צפויות להצטרף למהלך; אבו מאזן יבקש מחר מהאיחוד האירופי "להכיר במדינת פלסטין"; צרפת שוקלת לשדרג את מעמד הרש"פ באיחוד האירופי (מדיני)

    גורם פלסטיני: אבו מאזן מוכן לתיווך אמריקאי – יחד עם מצרים וירדן (מדיני)

    כוחות קרקעיים של טורקיה פלשו למובלעת הכורדית בצפון סוריה; מועצת הביטחון של האו"ם תדון היום במצב; הכורדים מאיימים לשלוח כוחות פשמרגה לעפרין (חוץ)

    המנהיג העליון של איראן נגד משמרות המהפכה: ינסה להפחית את שליטתם בכלכלה (חוץ)

    פגיעה קשה בנוסעי התחבורה הציבורית; משרד התחבורה יאסור תשלום במזומן (חדשות)

    פצצה משפטית מתקתקת; המדינה לבג"ץ "סעיף 20 לחוק שירות ביטחון עלול לפטור מגיוס אלפי חרדים ילידי 1992-1995"; ביקשה לשנות את הפרשנות של החוק, בין היתר מאחר והאלפים שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס יהנו מכך גם בשנתונים מאוחרים יותר (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

התחזית: התקררות קלה, הגשם חוזר הלילה

היום יהיה בהירי עד מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות. במהלך הלילה הגשם ישוב עם ממטרים בצפון הארץ ולאורך החוף אשר יתפשטו בליווי סופות רעמים לכיוון מרכז הארץ. הגשם יימשך גם ביום שלישי וקיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח ובים המלח, כך גם בהמשך השבוע. (החדשות)

חדשות

פגיעה קשה בנוסעי התחבורה הציבורית; משרד התחבורה יאסור תשלום במזומן

הסוף למזומן בתחבורה הציבורית קרב ובא. החל ממרץ בירושלים משרד התחבורה יאסור בהדרגה תשלום לנהגי אוטובוס. תחילה בלי הטענת רב קו ואח"כ גם בלי רכישת כרטיס נסיעה. (גל"צ)

זינוק בתקיפות יהודים בעולם: שיא במספר התקריות האנטישמיות בבריטניה

מסמך שפורסם לקראת יום השואה הבינ"ל חושף עלייה משמעותית בכמות התקריות האנטישמיות. המובילה: בריטניה עם עלייה של 78% * באוקראינה הוכפל מספר התקריות המדווחות נגד יהודים, בצרפת אחד מכל 3 מעשים גזענים מופנה ליהודים, במערב אירופה 50% מהפליטים מחזיקים בדעות אנטישמיות

השביתה באגד: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה באגד: הקווים יעבדו כרגיל מלבד קו 59 בירושלים

המליץ להסתדרות להגיע עד השעה 07:00 לפשרה עם הנהלת חברת אגד ואם לא – ייתן בית הדין החלטה בעניין בקשת ההנהלה להוציא צווי מניעה להשבתה.  בית הדין הוציא צו המונע את השבתת קווי  שירות בכל רחבי הארץ. ואושרה השבתת קו אחד בלבד, קו 59 בירושלים, שיושבת לשעה

    אלימות המשטרה: מחאת נהגי אגד: מח"ש פתחה בבדיקה נגד השוטר התוקף בירושלים * על רקע איומי ההשבתה של נהגי אגד, בדיקה נפתחה נגד שוטר שתועד כשהוא מפעיל כוח בטענה שהנהג סירב להזדהות (מעריב)

    הממשלה אישרה: תוגבר האכיפה נגד מסיעי פלסטינים ללא אשרה * על פי הצעת החוק שמקדם השר ארדן, הנהגים יהיו חשופים לקנסות, שלילת רישיונות ועיקול כלי רכב. בנוסף, לנהגי מוניות תינתן הסמכות לדרוש מנוסעים מסמכים המוכיחים שנכנסו לישראל כדין (הארץ)

    ועדת הכלכלה אישרה: רב-קו – גם במוניות שירות * במסגרת הרפורמה בענף ייפתחו קווי שירות חדשים * מפעילי הקווים יזכו לסובסידיה ממשלתית ונהגים שיעזבו את התחום יפוצו * בשבוע הבא תובא הרפורמה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת (דה מרקר)

    אחרי שנות מאבק, הממשלה אישרה להפוך את תומכי הנציגויות בחו"ל לעובדי מדינה * המדינה מעסיקה אלפי עובדים ישראלים מקומיים לצד מאות השליחים הדיפלומטים. בחודשים האחרונים מחו העובדים בדרישה ליישם את הרפורמה שנועדה לשפר את תנאיהם (הארץ)

    השרים אישרו לקריאה ראשונה את החוק המתיר למשטרה להחזיק גופות מחבלים * בג"ץ קבע כי ישראל אינה רשאית להחזיק גופות מחבלים לצרכי משא ומתן כיוון שאין חוק ספציפי שמאפשר לה לעשות זאת. הצעת החוק הממשלתית תעלה השבוע להצבעה בקריאה ראשונה (הארץ)

    אלימות המשטרה: שוטר בתחנת עכו בתקיפת עצור: הטיח את ראשו בדלת ושטף אותו בזרם מים ואיים עליו * מח"ש הגישה לביהמ"ש כתב אישום נגד שוטר מתחנת עכו, בגין איומים ותקיפה נער שעצר. על פי האישום השוטר גם שטף אותו בבגדיו במקלחת, והרטיב אותו שוב למרות שרעד מקור (מגפון ניוז)

    מחאת הנכים: הכניסה לנתב"ג מכביש 40 נחסמה לתנועה הבוקר בשני הכיוונים מצומת בדק עד שער לוד. שער לוד – פתוח לתנועת כלי רכב * בעקבות המחאה עומסי תנועה כבדים נרשמו בשעה האחרונה כתוצאה ממחאת הנכים. ישנו קושי להגיע לטרמינלים 3 ו-1, ייתכנו שיבושים בלוח הטיסות * אתמול, גל חסימות ברחבי הארץ

    הממשלה החלה לקדם החלת הצעות חוק על ההתנחלויות * ועדת השרים לחקיקה דנה אתמול לראשונה באופן יישומן של 12 הצעות חוק ממשלתיות גם על ההתנחלויות. השרים אישרו הצעת חוק המאפשרת למשטרה למנוע השבת גופות מחבלים למשפחות * בעקבות הנחיית היועמ"ש: שקד מנעה בימים האחרונים העלאה של הצעות חוק ממשלתיות שלא כללו התייחסות ליו"ש לוועדת שרים לחקיקה

המשטרה עצרה גבר בן 52 מלוד בחשד שאיים בסכין על רופאת משפחה במרפאה בעיר ודרש ממנה מרשם לתרופה נרקוטית המיועדת לשיכוך כאבים. מהחקירה עולה כי הרופאה נענתה לבקשתו – והוא עזב את המקום.

המשטרה סגרה בצו מינהלי מועדון בהרצליה בעקבות תלונה שהגישה נערה, שלפיה היא נפלה קורבן לאונס בין כותלי המקום. מהמשטרה נמסר כי "בעקבות התלונה נפתחה חקירה ואתמול אף בוצע שימוע לבעלי המועדון, שבמהלכו נקבע כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשך הפעלתו עלול לגרום סכנה ממשית לשלום הציבור".

פוליטי

חשש מפרובוקציה בכנסת ע"י חברי הכנסת מהרשימה הערבית בעת נאום פנס

חשש לתקרית מצד הח"כים הערבים בעת נאום פנס בכנסת: באופן חסר תקדים יוצבו במליאה אנשי משמר הכנסת. המטרה, בין היתר – למנוע אפשרות שח"כים מ"הרשימה המשותפת" יכניסו למליאה חפצים ושלטים נגד סגן הנשיא האמריקני* בנוסף, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אישר לאמריקנים להכניס למליאת הכנסת מאבטחים, שיתערבו במקרה של חשש לפגיעה בפנס. בעקבות זאת, ח"כים לא יורשו לבוא עמו במגע

    המשנה ליועמ"ש, רן נזרי: "תיקים 1000 ו-2000 נמצאים בישורת האחרונה". "אני מניח שבשבועות הקרובים תועבר המלצת המשטרה בתיקי נתניהו" (גל"צ)

    ליצמן לנתניהו בראשי המפלגות: אם ליברמן לא משתתף בפורום ראשי הקואליציה אין טעם יותר לקיים את הישיבה הזאת. (כאן)

    לאחר חודשיים בלבד בכלא: השר לשעבר מיסז'ניקוב ממפלגתו של ליברמן מבקש חנינה מהנשיא

    סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס): ליברמן לא ראוי להיות שר ביטחון, מדובר באיש מסית ומדיח. אין איתו שום שיתוף פעולה פוליטי; חוק עונש מוות למחבלים לא יעבור. מדובר בסתם אמירות פופוליסטיות של ליברמן (כאן)

    הסדרת חוות גלעד: אתמול בישיבת ראשי הקואליציה פנה בנט לנתניהו ושאל מה בנוגע להסדרת חוות גלעד שהיתה אמורה להיות מונחת על שולחן הממשלה כשנתניהו יחזור מהביקור בהודו. רה"מ לא התייחס לשאלה (כאן)

בטחוני

ריבלין: קרבה השעה שבה תקרוס התשתית העזתית ותשאיר אזרחים במצוקה

ריבלין סייר היום בעוטף עזה והזהיר מפני זיהום מי תהום והתפשטות מגפות. והאשים את חמאס במצב הקשה בעזה וקרא לעולם ללחוץ על הארגון * מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "ארגון הטרור חמאס נכשל בלהשליט את רצונו על הרצועה ומשווע לפיוס עם פתח, רק כדי שיוכל להציל את עצמו מהעזתים הזועמים"

    שני פלסטינים נעצרו ע"י צה"ל והועברו לשב"כ לאחר שחצו את הגבול בדרום רצועת עזה לכיוון ישראל. לא היה ברשותם נשק

מדיני

סלובניה צפויה להכיר במדינת פלסטין, 3 מדינות נוספות צפויות להצטרף למהלך; אבו מאזן יבקש מחר מהאיחוד האירופי "להכיר במדינת פלסטין"; צרפת שוקלת לשדרג את מעמד הרש"פ באיחוד האירופי

בעקבות הכרזתו של טראמפ בנוגע לירושלים, סלובניה צפויה להכיר בפלסטין כמדינה. בעוד עשרה ימים צפויה ועדת החוץ בפרלמנט הסלובני לקיים הצבעה ראשונה בנושא ובהמשך פברואר תתקיים הצבעה במליאת הפרלמנט * משרד החוץ הישראלי מנסה לגייס חברי פרלמנט בסלובניה להתנגד למהלך, אך ההערכה היא כי ההחלטה תעבור וסלובניה אכן תכיר בפלסטין כמדינה. * בנוסף לסלובניה, שלוש מדינות נוספות לפחות באיחוד האירופי שוקלות צעד זהה: לוקסמבורג, אירלנד ובלגיה * היום יגיע אבו מאזן לבריסל וייפגש עם שרי החוץ של 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. סוגיית ההכרה בפלסטין כמדינה צפויה לעמוד במרכז המפגש כשיבקש מהם ללכת בעקבות ממשלת שוודיה, שלפני כמה שנים הכירה בפלסטין כמדינה (חדשות10)

– צרפת מקדמת הסכם כלכלי של האיחוד האירופי עם הרשות , שנחתם בדרך כלל רק עם מדינות, ויביא את יחסי הרשות עם האיחוד לדרג דומה לזה שקיים עם ישראל משנת 2000, אך בלי להכיר בה כמדינה (לה מונד)

גורם פלסטיני: אבו מאזן מוכן לתיווך אמריקאי – יחד עם מצרים וירדן

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ביקש מנשיא מצרים א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן, לפנות לאבו-מאזן ולומר לו שארה"ב מעוניינת בחידוש השיחות הישירות * מקור פלסטיני בכיר אמר לחדשות כאן, כי אבו מאזן אמר בשבוע שעבר לנשיא מצרים, א-סיסי, כי יסכים שארה"ב תוכל לחזור לתווך, גם אם לא תבטל את הכרזת טראמפ על י-ם – רק אם תסכים למסגרת בינלאומית למו"מ ובתנאי שההכרה לא תהיה חלק ממקורות סמכות המו"מ (כאן)

– עיתון "אל קודס אל ערבי", הרואה אור בלונדון: אבו מאזן הדגיש בפני נשיא מצרים, א-סיסי, את סירובו לקחת חלק בתהליך שלום בו תהיה ארה"ב נותנת החסות. זאת במידה והחלטת טראמפ להכיר בירושלים תישאר בעינה (חדשות10)

לאחר הביקורים במצרים וירדן: סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נחת אמש בישראל

במהלך ביקורו, שיימשך יומיים, ישהה סגן הנשיא פנס במלון המלך דוד בירושלים, וצפוי לפגוש את נתניהו וריבלין לבקר בכותל ולנאום בכנסת. * כבישים רבים בירושלים ייחסמו בעקבות הביקור * נתניהו: "אנו מקבלים בחום ואהבה את סגן הנשיא, ביחס לשלום, יש לי מסר לאבו מאזן – אין תחליף להנהגה אמריקנית, מי שלא מוכן לדון עם האמריקנים לא מעוניין בשלום"

מלך ירדן לסגן נשיא ארה"ב: הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מקור פוטנציאלי לאי יציבות – מזרח ירושלים חייבת להיות בירת פלסטין ; השניים "הסכימו שלא להסכים" על החלטת טראמפ בנושא ירושלים

מלך ירדן נועד בעמאן עם סגן נשיא ארה"ב והביע בפניו דאגה מפני הידרדרות ביחסים בין ישראל לפלסטינים על רקע המדיניות האמריקנית. עבדאללה ציין כי מזרח ירושלים חייבת להיות בירת פלסטין וכי פתרון שתי המדינות הוא היחיד שמאחוריו עומדת ירדן. * שליח טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שנכח גם הוא בפגישה: "הייתה לי הזכות להצטרף לפגישה. ירדן היא גורם משמעותי – שותף מצוין לאמריקה"

דיווח: ישראל לא תעמיד לדין את המאבטח שביצע את הירי בשגרירות בירדן

למרות הצהרות עמאן, איש האבטחה הישראלי לא יישפט, כך לפי בכירים ישראלים שצוטטו ברויטרס. (מעריב)

    עקב ביקור פנס: נדחה בשבוע הדיון בוועדת השרים לחקיקה בחוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון * הצעת החוק מבקשת לאפשר לאזרחים ישראלים להתיישב מחדש בצפון השומרון

    מגעים מתקדמים למפגש פסגה של טראמפ ונתניהו עם מנהיגים אירופאיים בדאבוס, על רקע הסכם הגרעין (כאן)

    הפרלמנט האירופי יארח "קרב ח"כים" * בעקבות בקשה של חברי הרשימה המשותפת ועמותה לזכויות ערביי ישראל, האיחוד האירופי יקיים דיון בנושא בפרלמנט בבריסל. חברי הכנסת יוסף ג';בארין ויעקב פרי ייצגו את שני הצדדים בעימות (החדשות)

    בריטניה: אנו מחויבים לתמיכה באונר"א, נעביר 50 מיליון פאונד * לאחר שטראמפ הקפיא העברת 65 מיליון דולר, הודיע השר הבריטי למזרח התיכון כי ארצו מחויבת להמשכיות פעילותה של הסוכנות הסעד. בשבוע שעבר הודיעה בלגיה על העברת 23 מיליון דולר (הארץ)

חוץ

כוחות קרקעיים של טורקיה פלשו למובלעת הכורדית בצפון סוריה; מועצת הביטחון של האו"ם תדון היום במצב; הכורדים מאיימים לשלוח כוחות פשמרגה לעפרין

לאחר ההפצצות על אזור עיפרין, החלו הכוחות של הצבא הטורקי לחבור לבעלי בריתם במדינה, ופתחו במבצע נגד הכורדים. לפי טורקיה, החיילים מתקדמים במחוז עפרין, יממה לאחר שהחל מבצע "ענף זית" נגד המיליציות הכורדיות. * ראש ממשלת טורקיה הודיע כי מדינתו תיצור "אזור בטוח" של 30 ק"מ באזור הכורדי אפרין שבצפון סוריה * מועצת הביטחון של האו"ם תדון היום במצב בסוריה נוכח התקיפות של צבא טורקיה בעפרין * הכורדים הודיעו שפוצצו שני טנקים טורקים

המנהיג העליון של איראן נגד משמרות המהפכה: ינסה להפחית את שליטתם בכלכלה

שר ההגנה האיראני אמר שחמינאי הורה למשמרות המהפכה לסגת מעסקים שלא נוגעים ישירות לענייני ביטחון. אנשי משמרות המהפכה שולטים בכשליש מהכלכלה האיראנית (הארץ)

מקרון: "סביר להניח שהצרפתים היו מצביעים לצאת מהאיחוד האירופי"

הנשיא הצרפתי אמר כי במשאל עם כמו זה שנערך בבריטניה, הציבור הצרפתי היה מצביע בעד עזיבה: "זו טעות כאשר אתה פשוט שואל 'כן' או 'לא'" (מעריב)

מייק פנס בפני חיילים אמריקנים בירדן: "ארה"ב לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לחיילים אמריקנים המוצבים בירדן: "ארצות הברית לא תאפשר לאיראן להמשיך בהפצת השפעתה הרעה, או לחזק את הטרור במזרח התיכון. לעולם לא נרשה לאיראן להשיג נשק גרעיני בר-שימוש. זוהי הבטחתנו לבעלות בריתנו ולעולם"

    שר החוץ הצרפתי יבקר באיראן בעוד כחודשיים וידון עם בכירי הממשל על הסכם הגרעין ותכנית הטילים הבליסטיים שלה

    הקרמלין: לא מתנהלות שיחות לגבי פגישה אפשרית בין פוטין לטראמפ בזמן הקרוב

    מרקל ומקרון: שואפים להדק את יחסי המדינות לטובת חיזוק האיחוד האירופי

    איראן הודיעה שתערוך היום תרגיל צבאי רחב היקף במפרץ עומאן * ע"פ הדיווחים בתקשורת האיראנית: בתרגיל שייארך יומיים במיצרי הורמוז. ישתתפו גם חיל האוויר וגם חיל הים

    אוסטרליה: 15 פצועים בתאונת רכבת שהתנגשה במחסום בקצה המסילה מצפון מערב לעיר סידני.

    אפגניסטן: עלה ל-18 מספר ההרוגים במתקפת הטרור בקאבול * 14 מתוכם זרים, במתקפת טרור שארכה 17 שעות במלון אינטרקונטיננטל בקאבול

    ארה"ב: שני חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק במהלך אימון

    – השבתת הממשל האמריקני: השביתה תימשך גם היום. מנהיגי הסנאט ממשיכים בדיונים * הקונגרס האמריקאי התכנס אתמול למושב חריג כדי למנוע את השבתת הממשל; אך המגעים נכשלו * ההשבתה החלקית התחילה בשבת בחצות * הסוכנויות הפדרליות המתינו ליום שני כדי ליישמו – מה שהעניק למחוקקים זמן נוסף לפעולה לפני שההשבתה תיכנס לתוקפה במלואה

    גרמניה: הסוציאל-דמוקרטים הסכימו להכנס למשא ומתן קואליציוני עם מרקל * המגעים להרכבת הקואליציה בגרמניה: ארבעה חודשים אחרי הבחירות, הצביעו אתמול הסוציאל דמוקרטים . ברוב דחוק בעד המשך קיום שיחות קואליציה עם האיחוד השמרני של מרקל.

    סוריה: צבא סוריה הודיע באופן רשמי כי לאחר קרבות עם מספר ארגוני מורדים ובראשם ג'בהת אלנוסרה, הוא שולט בשדה התעופה אבו אלדוהור האסטרטגי, דרומית מזרחית לעיר אדליב, באופן מלא

    ספרד: התביעה תבקש את מעצרו של נשיא קטלוניה לשעבר פוג'דימון, במידה והוא יסע לדנמרק, כפי שהודיע

    עיראק: בית משפט עיראקי הטיל על אזרחית גרמניה ממוצא ערבי גזר דין מוות בתלייה בגין הצטרפות לדאע"ש

    צ'כיה: עלה ל-4 מניין ההרוגים בשריפה במלון במרכז פראג

    קולומביה: 13 נוסעי אוטובוס נהרגו לאחר שמפולת אבנים ועפר סחפה את כלי הרכב לערוץ נחל בדרום-מערב המדינה, בסמוך לגבול עם אקוודור

    תאילנד: שלושה הרוגים ו-18 פצועים בפיצוץ אופנוע תופת בדרום המדינה

    תימן: סעודיה תעביר 1.5 מיליארד דולרים של כספי סיוע לתימן

צרכנות

    סוף לחפיפניקיות? קבלני שיפוצים יעניקו אחריות של שלושה חודשים לפחות ללקוחותיהם * הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן זכתה לתמיכת משרד השיכון – ותעלה ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית * אם קבלן לא עמד באחריות, יוכל רשם הקבלנים להשעות את אותו מהמרשם * פולקמן: "האחריות תאפשר לצרכנים להבדיל בין חאפרים לאנשי מקצוע" (דה מרקר)

    רשתות המזון לבג"ץ: האכיפה על סימון מחירים לא מידתית * 9 רשתות שיווק מזון גדולות עתרו הבוקר (א') לבג"ץ יחד איגוד רשתות שיווק המזון בלשכת המסחר, בניסיון להביא לביטול העיצומים הכספיים המוטלים בגין אי-סימון מחיר על גבי מוצרים. * הרשתות דורשות לבטל סעיפים מרכזיים בתקנות ובנהלי באכיפה ולקבוע במקומם הוראות מקלות שיקנו לרשות שיקול-דעת להפחית את סכומי העיצום הכספי, ושהם לא יחולו באופן אוטומטי כפי שמוסמכת הרשות לעשות כיום. * 2 מרשתות השיווק הגדולות ביותר – רשת שופרסל רשת רמי לוי שיווק השקמה – לא לקחו חלק בעתירה, ייתכן כי מתוך חשש לנכר את ציבור הצרכנים שלהן, וייתכן כי מפאת גודלן קל להן יותר לספוג את הקנסות. (גלובס)

נדל"ן

חיסכון של עד אלפי שקלים: רוכשי הדירות ישלמו פחות מס רכישה

רשות המסים מדווחת כי ב-16 בינואר עודכנו מדרגות מס הרכישה, בהתאם לשיעור עליית מדד המחירים ל-2017 שפורסם ב-15 בינואר. דרגת המס המינימלית לחיוב רוכשי דירה יחידה במס רכישה הועלתה ל-1,664,520 שקל, בעוד שבשנה שעברה היא הגיעה ל-1,623,320 שקל. המשמעות היא שעל דירה שמחירה נמוך מ-1,664,520 שקל, לא ישולם מס. * על חלק השווי של הדירה שבין 1,664,520 שקל ל-1,974,335 שקל, ישלם רוכש הדירה היחידה 3.5%. * על חלק השווי שבין 1,974,335 שקל ל-5,093,535 שקל הוא ישלם 5%. (דה מרקר)

כלכלה

    מעל ל-100 תעשיינים ומלונאים נפגשו לכנס חירום בנושא משבר הדולר, זאת לאחר שהירידה החדה בשער הדולר בשנה החולפת לעומת השקל, פגעה קשות בתעשיית המלונאות: "על הממשלה ובנק ישראל לפעול באופן מיידי לפתרון המשבר" (חדשות10)

בעולם

    ניו יורק נלחמת בפקקים: נכנסתם במכונית למרכז מנהטן? שלמו 11.50 ד' * תוכנית שמקדם מושל מדינת ניו יורק מאמצת את הרעיון של אגרת גודש שכבר מיושם בערים כמו סינגפור ולונדון, בניסיון להקל את הפקקים ולממן שיפוץ של מערכת התחבורה הציבורית (ניו יורק טיימס)

    נמנע אסון ברגע האחרון: הטייס הגיע שיכור והורד מהמטוס לפני הטיסה * טייס בחברת בריטיש אירווייס נעצר לאחר שהגיע בגילופין לעבודתו, הטיסה עוכבה ו-300 נוסעים נאלצו לחכות מעל שעתיים וחצי עד שנמצא טייס חלופי (מעריב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן