Skip to content

עמוד ענן או עמוד עשן? תערוכה קבוצתית חדשה במוזיאון שטרוק בחיפה

שלושים אמנים מתייחסים לדימוי הענן, החל מדימוי נשגב ורומנטי ועד להפיכתו לדימוי עכשווי מאיים ומבשר קטסטרופה, באמצעות וידאו, מיצב, שמן על בד, הדפסי צבע, הזרקות דיו ותצריב תחריט.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמוד הענן שהיה הולך לפני בני ישראל ומסמן את דרכם במדבר, מהווה סמל תנ"כי של כוח העל האלוהי. גם לבחירה בשם עמוד ענן למבצע מלחמתי ברצועת עזה, יש משמעות של אמונה בכוח-על בתקווה שישמש להגנה והובלה. במקרה האחרון, עמוד הענן הפך לעמוד עשן. התערוכה הקבוצתית "עמוד ענן" מציגה 3 דרכי התבוננות: עננים במובן הריאליסטי,  כפי שמופיעים בנוף, ענן מלאכותי שנוצר ממפגש עם הטכנולוגיה וענן העשן, תוצר של אש, מלחמה והפצצות. הטבע הרומנטי נהרס על ידי האדם, הטכנולוגיה והפוליטיקה. אוצרת התערוכה סבטלנה ריינגולד, לוקחת את ציורו של הרמן שטרוק המציג את העננים מעל רכס הכרמל כביטוי ל"נשגב" שבטבע, כנקודת פתיחה ליצירת תערוכה העוסקת בעננות העכשווית.

מציגים: יעל אורן, אריה אזן, גסטון צבי איצקוביץ', אבנר בן גל, עופר בסודו, מאיה גולד, אורי גרשוני, אורי גרשט, אלי דינר, יונתן הירשפלד, שירלי וגנר, גל וינשטיין, שלומי חגי, אילנה חמאוי, חנה בן-חיים יולזרי, עמאר יונס, גיא יחיאלי, שרון יערי, ליאורה לאור, רונן סימן טוב, ברנדנט סמילדה, מאיה סמירה, נעמה פורת, יגאל פליקס, מוש קאשי, רועי קופר, אינגה פונר קוקוס, הרמן שטרוק, חנן שלונסקי, דפנה שרתיאל

אוצרת: סבטלנה ריינגולד

נעילה :19.8.18

מוזיאון הרמן שטרוק, רח' ארלוזרוב 23, חיפה

שעות פתיחה : א'-ד' : 10:00-16:00 ,  ה' 16:00-19:00 ,  ו' 10:00-13:00 , שבת : סגור

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן