Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 30 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     פרשת הצוללות – דיווח: עד המדינה גנור טען בחקירתו: שמרון הבטיח שיערב את רה"מ בעסקת הצוללות; משרד המשפטים: דיווחים מגמתיים שלא בהכרח משקפים את המציאות (פוליטי)     משרד המשפטים: המשטרה לא פנתה ליועמ"ש בבקשה לגבות עדות מנתניהו בתיק 3000 (פוליטי)     דיווח ערבי: "מצאנו חומר מסווג המפרט את רשימת המבוקשים" (בטחוני)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    פרשת הצוללות – דיווח: עד המדינה גנור טען בחקירתו: שמרון הבטיח שיערב את רה"מ בעסקת הצוללות; משרד המשפטים: דיווחים מגמתיים שלא בהכרח משקפים את המציאות (פוליטי)

    משרד המשפטים: המשטרה לא פנתה ליועמ"ש בבקשה לגבות עדות מנתניהו בתיק 3000 (פוליטי)

    דיווח ערבי: "מצאנו חומר מסווג המפרט את רשימת המבוקשים" (בטחוני)

    חיזבאללה פנה ליונפי"ל: "אם ישראל תמשיך לבנות את המכשול בגבול – נתקוף"; ישראל: התגובה תהיה כואבת (בטחוני)

    לראשונה מאז הכרזת טראמפ: כחלון ייפגש עם רה"מ הפלסטיני (מדיני)

    דיווח: הממשל האמריקני התנה את המשך הסיוע לאונר"א בביצוע שינויים בספרי הלימוד בבתי הספר (מדיני)

    שר החוץ של סלובניה לשגריר ישראל – אנחנו צפויים להכיר בפלסטין; הצבעה ראשונה בפרלמנט מחר (מדיני)

    ראש ה-CIA: "קוריאה הצפונית תוכל לשגר נשק גרעיני על ארה"ב תוך חודשים" (חוץ)

    חודשו ההפגנות נגד המשטר באיראן (חוץ)

    חקירת קשרי ארה"ב-רוסיה: הרפובליקנים אישור פרסום תזכיר סודי לפיו ה-FBI ביצע פעולות בלתי חוקיות במסגרת החקירה (חוץ)

    דיווח: צבא סוריה תקף שיירה של הצבא הטורקי באזור חאלב (חוץ)

    עיריית ירושלים עיקלה את חשבונות הבנק של בית החולים אל מקאסד (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

אחרי מזג האוויר הגשום: מעונן חלקית עם התחממות קלה

אחרי שבוע חורפי למדי, ההתחממות ההדרגתית נמשכת: היום יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות יעלו מעט. גם בהמשך השבוע לא צפוי גשם ותורגש עלייה הדרגתית בטמפרטורות עד ליום שישי אז הטמפרטורות יהיו גבוהות לעונה. * הגשם עשוי לחזור בתחילת השבוע הבא

חדשות

עיריית ירושלים עיקלה את חשבונות הבנק של בית החולים אל מקאסד

עיריית ירושלים הטילה עיקול על חשבונות הבנק של בית החולים הציבורי הגדול במזרח העיר 'אל מקאסד'. הסיבה: חובות ארנונה בגובה 36 מיליון ש"ח, שהצטברו מאז 1968. * גורמים בביה"ח מזהירים מסגירה מיידית של המוסד. העירייה: ניסינו להסדיר את החוב, לא נותרה ברירה (כאן)

ממשלת פולין מתבצרת בעמדתה: אנו לא אחראים לשואה, גורמים לנו עוול

במהלך פגישת שגרירת ישראל בפולין עם הממונה על יחסי החוץ במדינה, העלתה השגרירה את חשש ישראל מפגיעה בחופש הביטוי והטלת מגבלות על שיח השואה וקורבנותיה בפולין. השר הפולני: "מעוניינים למנוע האשמה גורפת של העם הפולני בפשעי הנאצים. אנו מצפים לעבודה המשותפת עם ישראל"

– נשיא פולין: זכותנו להיאבק בשקרים כפי שיהודים נאבקים באנטישמיות "לעולם לא אסכים שאנו, פולין כאומה, נושמץ על ידי 'אמיתות' היסטוריות לא נכונות" * ראש ממשלת פולין טוען כי שני העמים סבלו מהכיבוש הנאצי. * סגן שר החוץ: חלק מהפולנים היו מעורבים בשואה, אך לא האומה עצמה

– בפנייה לעם הפולני הבהיר דובר משרד החוץ הישראלי כי מבחינת ישראל, מחנות המוות הם "לא פולניים אלא גרמניים". בתגובה ל"חוק השואה" טען: "הסוגיה היא החופש לדון במעורבות פולנים ברצח יהודים מבלי להיענש"

    מתווה קצבאות הנכים אושר בוועדת השרים * הקצבאות יועלו ב-4.2 מיליארד שקלים ב-4 שנים. לפי המתווה, הפעימה הראשונה תוחל מיידית והסכום אותו יקבלו הנכים יעלה ב-340 שקלים. החוק צפוי לעלות בשבוע הבא * הנכים הופכים לפנתרים: "עד שהכסף לא ייכנס לחשבון הנכים לא נעזוב את הבית של שר האוצר"

    אושר בקריאה ראשונה: קנס של 15 אלף שקל למי שלא יציב את הדגל באירוע ציבורי * המליאה אישרה את חוק הדגל של ח"כ אורן חזן, שנולד בעקבות כנס של "הארץ" בו הדגל הוסר. * חזן: "דרך לומר למדינה תודה". * האופוזיציה: "חוק מיותר שמעיד על חולשה" (מעריב)

    למרות הגידול באוכלוסיית ישראל: מספר מיטות האשפוז לנפש קטן * מספר המיטות, שעמד ב־1990 על כ־2.5 לאלף נפש, ירד בשנת 2016 לכ־1.8 מיטות בלבד. (מעריב)

    שר המשטרה: לא ראוי שהמשטרה תשמור חומרים על אנשים * השר לביטחון פנים: "הדרישה והציפייה הסבירה צריכה להיות שהמשטרה לא תשמור חומר שנים ארוכות לגבי אנשים, ואם יש בו ממש, שתחקור אותו, ואם לא, שתגנוז אותו" (News1)

    גירוש מסתננים: פעילי הימין מרזל ובן ארי חילקו למבקשי מקלט כתובות של בתי פעילים נגד הגירוש כדי שיבואו להתארח אצלם לארוחת ערב: "כתובות של כל השמאלנים שרוצים לארח אותם" (חדשות10)

    יוניצ"ף: חסרים לנו 3.6 מיליארד דולר כדי לסייע ל-48 מיליון ילדים * על פי הארגון, כמעט רבע מהילדים בעולם חיים במדינות מוכות סכסוך אלים או אסון ואין להם גישה לבית ספר או לשירותי בריאות. יוניצ"ף הודיעה שתעביר יותר משליש מהכסף לילדי סוריה (הארץ)

פוליטי

פרשת הצוללות – דיווח: עד המדינה גנור טען בחקירתו: שמרון הבטיח שיערב את רה"מ בעסקת הצוללות; משרד המשפטים: דיווחים מגמתיים שלא בהכרח משקפים את המציאות

לאחר שדווח כי בסוף השבוע נתניהו יזומן להעיד בפרשת הצוללות, מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות" כי עד המדינה בתיק 3000 סיפר למשטרה כי שכר את שירותיו של שמרון בשל קרבתו לראש הממשלה, והוסיף כי השתמשו בשמות קוד בשיחותיהם לקידום העסקה – "אבקש 'מהגיס' (מולכו), הוא ידבר עם 'החבר' (נתניהו)" * נתניהו בתגובה: הדלפה מגמתית, לא מכיר אותו" – "שמרון ומולכו מעולם לא שוחחו עמי בנושא" * משרד המשפטים: "אנו מציעים להיזהר מפרסומים כאלה ואחרים על מהלך החקירה, שמטבע הדברים הם חלקיים, לעתים גם מגמתיים ולא בהכרח משקפים את המציאות"

משרד המשפטים: המשטרה לא פנתה ליועמ"ש בבקשה לגבות עדות מנתניהו בתיק 3000

בניגוד לפרסומים – נתניהו לא זומן לחקירה בפרשת הצוללות, כך מבהיר בהודעה חריגה שמנפיק הבוקר משרד המשפטים: "אין שחר לטענה כאילו חוקרי המשטרה העבירו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה לגבות את עדותו של ראש הממשלה בפרשה 3000". – "הרינו להבהיר בזאת כי בקשה כזו לא הועברה עד כה ליועץ המשפטי לממשלה מטעם המשטרה, וגם לא לפרקליט המדינה או לפרקליטות המלווה"

    האופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק ממשלתית במליאת הכנסת. הצעת החוק לבטל את הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד לא אושרה בקריאה ראשונה, לאחר שרק 28 הצביעו בעדה מול 29 מתנגדים

בטחוני

דיווח ערבי: "מצאנו חומר מסווג המפרט את רשימת המבוקשים"

מקורות ערביים מפרסמים לפני זמן קצר תיעוד בו הם מציגים לכאורה חוברת קטנה בת 14 עמודים בה מופיעים שמותיהם, תמונתם ומידע אודות מבוקשים פלסטינים. על פי הדיווח כוחות הביטחון איבדו את החוברת באזור שועפאט והוא נמצא על ידי תושבי המקום. עוד נטען כי חלק מהאנשים המופיעים ברשימה טרם נעצרו. (MivzakLive)

חיזבאללה פנה ליונפי"ל: "אם ישראל תמשיך לבנות את המכשול בגבול – נתקוף"; ישראל: התגובה תהיה כואבת

חיזבאללה העביר מסרים לישראל לפיהם בכוונתו להגיב במקרה שישראל לא תפסיק את בניית המכשול בגבול לבנון. * בארגון הטרור פנו ליוניפי"ל ואיימו כי אם תימשך בניית המכשול בגבול עם לבנון, יתקפו מחבלים את הפועלים העובדים במקום. * במקור המזוהה עם החיזבאללה תואר: "בשעה 8:30 בבוקר חצה כוח ישראלי של 11 חיילים את גדר הגבול באזור מיס ג'בל וסרק את השטח. לאחר שהייה קלה שבו החיילים על עקבותיהם. לאחר מכן נכנסו 4 דחפורים לאזור הנ"ל על מנת לחשף את הקרקע" * בישראל השיבו: "ישראל פועלת בשטח הריבוני שלה, חיזבאללה ישלם ביוקר אם ינסה לחמם את הגזרה"

נתניהו לפוטין: "ישנם מפעלי טילים בשלבי הקמה בלבנון, אם נצטרך לפעול נפעל"

נתניהו נועדו במשך שעה וחצי בפורום מצומצם עם נשיא רוסיה פוטין בשיחה הציג נתניהו את ההתנגדות הישראלי להתבססות איראן בסוריה ובלבנון "ישראל תפעל בכוחות עצמה אם הקהילה הבינלאומית לא תפעל לעצור את התבססות איראן בסוריה ואת הקמת מפעלי הטילים המדוייקים על אדמת לבנון" * ליברמן ובנט החריפו את הטון כלפי חיזבאללה: "הפעם זה לא ייגמר בדאחיה"

מענה לדאעש: ישראל תחל בבניית גדר במשולש הגבולות עם סוריה וירדן

ישראל החליטה להקים את הגדר בעקבות החשש מארגון הטרור שעדיין פעיל באזור זה. * הבנייה נעשית בשיתוף פעולה עם הירדנים: "צורך ביטחוני משותף" (מעריב)

    צה"ל יחל לפעול בימים הקרובים בשכונות מזרח ירושלים שמעבר לגדר * לאור הקשיים בהתמודדות עם המצב הביטחוני, צה"ל יחל לממש את האחריות הביטחונית על השכונות שמעבר לגדר, בהן מחנה הפליטים שועפאט וכפר עקב. * בשכונות הללו מתגוררים על פי הערכות 100-150 אלף בני אדם, רובם בעלי תעודת זהות ישראלית ומעמד של תושבי קבע * תושבי השכונות שמעבר לגדר ביצעו כמה פיגועים בשנים האחרונות, והמשטרה כמעט ולא פעלה בהן  (הארץ)

    עזה: מת מפצעיו בכיר חמאס עימאד אל-עלמי שנורה בראשו * כזכור, טען חמאס כי אל עלמי נפגע בראשו מפליטת כדור מנשקו האישי

    מעבר אלנבי: מכשיר שיקוף חדש במעבר, שיאיץ את הליך הבידוק לפלסטינים, נחנך בטקס בהשתתפות שר האוצר כחלון, מפקדי המנהל האזרחי ובכירים פלסטינים (בטחוני)

מדיני

לראשונה מאז הכרזת טראמפ: כחלון ייפגש עם רה"מ הפלסטיני

למרות הנתק בין הרשות הפלסטינית לבית הלבן, ולראשונה מאז ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל צפוי שר האוצר כחלון להיפגש עם רה"מ הפלסטיני ראמי חמדאללה. השנים ינסו להפשיר פרוייקטים כלכליים שהוקפאו לאחר ההכרה בירושלים כבירת ישראל ובכך לנסות לפתור את המשבר ביחסים. * לקראת הפגישה הגיע גרינבלט למשרד האוצר וביקש להעביר מסר: "אין תחליף לארה"ב"

דיווח: הממשל האמריקני התנה את המשך הסיוע לאונר"א בביצוע שינויים בספרי הלימוד בבתי הספר

מקורות באונר"א לעיתון 'אלרד' הירדני: הממשל האמריקני התנה את המשך הסיוע לסוכנות בביצוע שינויים בספרי הלימוד בבתי הספר. השינויים יכללו הסרת תכנים הנוגעים לסוגיית הפליטים הפלסטינים וכאלה שמציגים את ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית

שר החוץ של סלובניה לשגריר ישראל – אנחנו צפויים להכיר בפלסטין; הצבעה ראשונה בפרלמנט מחר

שר החוץ קארל הציג לשגריר ישראל בלובליאנה את פרטי ההליך, והוסיף כי להערכתו ההחלטה להכרה צפויה לעבור בפרלמנט ברוב גדול (חדשות10)

    שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, בראיון לרשת אל־ערביה: "בריטניה וסעודיה חולקות נקודות מבט משותפות על האתגרים שמציבה מדיניותה המערערת של איראן במזה"ת"

    מלך ירדן נפגש ברבת עמון עם אבו מאזן והדגיש שירדן תמשיך להגן על הסוגיה הפלסטינית בחוגים הבינלאומיים. עוד אמר שירדן תעשה כל שביכולתה כדי לסייע לפלסטינים להקים מדינה בגבולות 67 שבירתה ירושלים המזרחית

    שליח האו"ם למזרח התיכון, בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי: "אנו ניצבים בפני אתגר מהותי, להמשיך לנהל את הסכסוך הישראלי-פלסטיני או לפתור אותו? חייבים להתקדם לפתרון השאלה הפלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות, לא לנהל את הקונפליקט" (כאן)

    אחרי פגישת נתניהו-פוטין: משלחת רוסית בכירה תגיע לשיחות בירושלים * אחרי פגישת נתניהו ופוטין – משלחת בכירה בראשות היועץ לביטחון לאומי של נשיא רוסיה תגיע מחר לירושלים לשיחות בנושא איראן וסוריה * במשלחת צפויים להשתתף ראש המועצה הביטחונית של הפדרציה הרוסית, סגן שר החוץ, סגן השר לביטחון פנים, סגן שר המשפטים, גנרלים ובכירים בצבא ובמערכת המודיעין הרוסית (חדשות10)

    ירדן: שגרירות ישראל בעמאן תיפתח לציבור בימים הקרובים * השגרירות הישראלית, שנסגרה בעקבות המתיחות בין עמאן לירושלים לאחר הירי במתחם – נפתחה. זאת, לאחר ההגעה להבנות בין שתי המדינות * עובדי השגרירות כבר הוצבו בה מחדש ובקרוב תפתח לקהל הרחב

חוץ

ראש ה-CIA: "קוריאה הצפונית תוכל לשגר נשק גרעיני על ארה"ב תוך חודשים"

ראש סוכנות הביון האמריקאית אמר כי לשליט הצפון קוריאני תהיה יכולת לשגר טילים גרעיניים והזהיר כי הארגון בראשו הוא עומד מכין "אופציות שאינן דיפלומטיות" לטיפול במשבר. – "הרבה דברים אפשריים כשמדברים על הרחקתו של קים" * ראש ה-CIA אף הוסיף כי נראה שרוסיה תנסה להתערב גם בבחירות האמצע לקונגרס האמריקני. והזהיר כי סין "מנסה לגנוב מידע מארה"ב". (BBC)

חודשו ההפגנות נגד המשטר באיראן

בתיעוד שפורסם בכלי תקשורת ערביים נראים עשרות בני אדם מוחים על המצב הכלכלי הקשה בכמה ערים בדרום המדינה ובמרכזה, וקוראים קריאות נגד משטר האייתולות (חדשות10)

חקירת קשרי ארה"ב-רוסיה: הרפובליקנים אישור פרסום תזכיר סודי לפיו ה-FBI ביצע פעולות בלתי חוקיות במסגרת החקירה

ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני הצביעה בעד פרסום מזכר מסווג של המפלגה הרפובליקנית, שמראה לכאורה כי ה-FBI ומשרד המשפטים עשו שימוש באמצעי מעקב בלתי חוקיים במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות (ניו יורק טיימס)

חודש לפני הזמן: סגן ראש ה-FBI התפטר; מקורביו: הופעל עליו לחץ לעזוב; הבית הלבן: לא היינו מעורבים בהחלטה

סגן ראש ה-FBI אנדרו מקייב היה דמות מפתח בחקירות קשרי טראמפ לרוסיה ופרשת המיילים של קלינטון פורש מתפקידו. זאת כחודש לפני תאריך הפרישה הרשמי שלו * עזיבתו מגיעה לאחר שראש ה-FBI הביע חשש מדו"ח הבוחן את התנהלותו במהלך הבחירות * הבית הלבן: "לטראמפ לא היה קשר להחלטה"

דיווח: צבא סוריה תקף שיירה של הצבא הטורקי באזור חאלב

כוחות הצבא הסורי תקפו הלילה שיירה של הצבא הטורקי בעת שזו נעה בפרבריה הצפוניים של העיר חאלב. טרם התקבל דיווח על נפגעים בתקרית (אל ג'זירה)

    מזכ"ל האו"ם נפגש עם נשיא סודאן המואשם ברצח עם ופשעים נגד האנושות * גוטרש פגש את אל-בשיר בשולי ועידת האיחוד האפריקאי שנערכה באתיופיה. סגן דובר האו"ם: המפגשים הם צורך תפעולי ולא מייתרים את הנחיצות לכבד החלטות של בית הדין הבינלאומי (ניו יורק טיימס)

    תקרית צבאית בין מטוס רוסי למטוס אמריקני בשמי הים השחור * מחלקת המדינה של ארה"ב: מטוסי קרב רוסים ביצעו תמרון מסוכן קרוב למטוסים של חיל האוויר האמריקני מעל הים השחור * מטוס הקרב הרוסי מדגם סוחוי סו-27 חלף בטיסה הישר מול הנתיב שבו טס המטוס של חיל הים האמריקני וחלף על פניו במרחק של 1.5 מטר בלבד.

    בעקבות מתקפת הטרור שאירעה באפגניסטן בשבוע שעבר: מומחים מזהירים מפני פיגועים עתידיים שיבוצעו בעזרת אמבולנסים (חדשות10)

    הסכם הגרעין: שגרירת ארה"ב באו"ם: ארה"ב עשויה להישאר בהסכם הגרעין אם מועצת הבטחון תפעל נגד תוכנית הטילים של איראן ו"ההפרות" האחרות * הוסיפה, כי מדינות אחרות מתחילות להבין שאם לא יגנו את הפרת ההחלטות של מועצת הביטחון ע"י איראן, ארה"ב תקבע כי הסכם הגרעין אינו תקף

    ארה"ב פרסמה את רשימת האוליגרכים המקורבים לפוטין, אך לא תטיל סנקציות חדשות על רוסיה * הרשימה, שנוסחה תחת חוק חדש שנועד להעניש את מוסקבה על התערבותה בבחירות, כוללת ראשי בנקים ומנהל מונפול גז ממשלתי. * מחלקת המדינה הודיעה כי הסנקציות שהוטלו על רוסיה עד כה הפחיתו את עסקאות הנשק שלה במיליארדי דולרים (רויטרס)

    אוסטרליה תשקיע מיליארדי דולרים כדי להפוך למעצמת נשק * הממשלה מעוניינת להפוך לאחת מעשר היצואניות הגדולות בעולם בעשור הבא. * פעילים חברתיים ופוליטיים התנגדו לתוכנית: "אנחנו נייצא מוות ונרוויח משפיכות דמים" (גרדיאן)

    אפגניסטאן: מנהיג איראן חמינאי: "ארה"ב מנסה לגרור את דאעש אל תוך אפגניסטן כדי ליצור אנדרלמוסיה במזרח התיכון. מי ייתן ואללה יגמול לשחצנים וסוכניהם, המשטר הציוני וארה"ב שהורגים מוסלמים"

    ארה"ב: בנאומו הראשון על מצב האומה, טראמפ ינסה להציג את עצמו כנשיא מאחד * נשיא ארה"ב מתכוון להתמקד בנאומו בכלכלה, תשתיות, מדיניות ההגירה, סחר וביטחון האומה ולזקוף לזכותו את השיפור הכלכלי. (הארץ)

    סוריה: גורמים דיפלומטיים ומדענים טוענים כי בפעם הראשונה, בדיקות מעבדה הוכיחו קשר בין הנשק הכימי של משטר הנשיא אסד לתקיפה הגדולה בגז סארין שאירעה ב-2013, ובה נהרגו מאות אנשים

    עיראק: מי שחמק מתשלום הסתכן בכריתת יד: החיים תחת שלטון דאעש במוסול * בהתחלה הם היו מנומסים, אך עד מהרה החלו אנשי דאעש להשליט אימה על העיר השנייה בגודלה בעיראק. כל חנות נרשמה, גם בעליה ושיוכו האתני, ומי שלא יישר קו נענש — או הועלם. כך הגשים דאעש במשך שלוש שנים את חזונו במוסול — עד שנפל (הארץ)

    קולומביה: הממשלה מאשימה ארגון מורדים בשורת מתקפות

    קוריאה: צפון קוריאה ביטלה אירוע משותף עם דרום קוריאה * קוריאה הצפונית הודיעה על ביטול אירוע תרבות משותף עם קוריאה הדרומית, שתוכנן בחודש הבא במסגרת אירוע בינלאומי בדרום קוריאה. *  הסיבות לביטול לא נמסרו

    – לפני שנרצח: אחיו של קים נפגש בסתר עם אמריקני * במלזיה התחדש משפט המחסלות של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה. קצין משטרה שחקר את תנועותיו של האח הגוֹלה אישר כי זה נפגש בחשאי עם אזרח אמריקני באי נופש. במשפט נמנע הקצין מלהשיב על שאלות רבות – והותקף: "איבדת את הזיכרון?" (ynet)

    קטלוניה: הפרלמנט דחה את הבחירות לנשיאות המחוז * דובר הפרלמנט אומר כי לא יציג מועמד לנשיאות, מלבד הנשיא המודח קרלס פוג'דמון

    תימן: לפחות 11 הרוגים בפיגוע התאבדות בדרום המדינה

כלכלה

    האיחוד האירופי לטראמפ: אם אתה רוצה מלחמת סחר – תקבל מלחמת סחר *  הדובר הראשי של הנציבות האירופית הגיב לראיון של טראמפ בסוף השבוע, שבו אמר כי יש לו בעיות רבות עם האיחוד שעלולות ליהפך לסוגיה גדולה מאוד מבחינת סחר": "האיחוד האירופי מוכן להגיב במהירות במקרה שהיצוא שלנו יושפע מאמצעים מגבילים כלשהם על הסחר מצד ארה"ב" אך סירב לפרט לגבי טיב התגובה (בלומברג)

בעולם

    טראמפ אישר תקציב לחברת בואינג להתקין במטוסו מקררים בשווי 24 מיליון דולרים * על פי דיווחים בארה"ב, טראמפ אישר תקציב לרכישת מקררים למטוס האייר פורס 1, בשווי של לא פחות מ-24 מיליון דולרים. על השדרוג הזה אחראית חברת בואינג, שעמלה קשות על שאר השדרוגים הרבים במטוס מאז נבחר טראמפ לתפקיד. * על פי חדשות defenseone, גורמים בכירים כבר מיהרו להגן על ההוצאה הגרנדיוזית, והסבירו כי המקררים הנוכחיים במטוס מיושנים ואינם תואמים את צורכי הנשיא וצוותו. ההצדקה למחיר, כך עולה מהדיווחים, היא שחלקי המקררים עדינים מאוד, וכן מיוצרים באופן ייחודי עבור המטוס ולא נועדו לשיווק מסחרי. (מעריב)

    איטליה: חצי טון של דואר שלא נמסר נמצא במוסך במדינה (חדשות10)

    מדינת חלם: "דן" קנתה במימון המדינה אוטובוסים חשמליים חדשים וירוקים – אבל הם עומדים בחניון בגלל ויכוח עם חברת החשמל על חיבור לעמדות ההטענה. (חדשות10)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן