Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 05 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     עובד בכיר במשרד ראש הממשלה מעיד כי פוטר מעבודתו בעקבות סירובו לבצע מטלות שעוברות על טוהר המידות (חדשות) בפת"ח זועמים על הכוונה לנקוט צעדים לשיפור המצב ההומניטרי בעזה: "רוצים לקבור את רעיון המדינה הפלסטינית" (מדיני)     מלך ירדן: "לא יהיה שלום בין ישראל לפלסטינים ללא התפקיד של ארה"ב בתהליך" (מדיני)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    עובד בכיר במשרד ראש הממשלה מעיד כי פוטר מעבודתו בעקבות סירובו לבצע מטלות שעוברות על טוהר המידות (חדשות)

בפת"ח זועמים על הכוונה לנקוט צעדים לשיפור המצב ההומניטרי בעזה: "רוצים לקבור את רעיון המדינה הפלסטינית" (מדיני)

    מלך ירדן: "לא יהיה שלום בין ישראל לפלסטינים ללא התפקיד של ארה"ב בתהליך" (מדיני)

    סוריה: צבא אסד תקף בנשק כימי באזור בו הפילו המורדים מטוס קרב רוסי, לפחות 11 נפגעו (חוץ)

    דיווח: לצוללת הארגנטיני שנעלמה הייתה משימת ריגול סודית (חוץ)

    בעקבות המצב הכלכלי: הפגנות זעם בירדן נגד הממשלה (חוץ)

תחזית מזג האוויר

 
התחזית: התחממות, יהיה חם מהרגיל

מזג האוויר: היום (שני) תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה. עננים גבוהים יכסו חלקית את השמיים.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 23-9, קצרין 22-12, צפת 20-13, טבריה 24-10, נצרת 23-15, חיפה 24-14, תל אביב 24-13, ירושלים 22-14, אשקלון 22-11, עין גדי 25-17, באר שבע 25-8, ערד 24-10, מצפה רמון 23-13, אילת 30-15.

מחר, יום שלישי, תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, ויוסיף להיות חם מהרגיל.

ביום רביעי, יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה, ולא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום חמישי, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ויוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

חדשות

המיליארדר ג'ורג' סורוס מגיב לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר בישיבת ראשי סיעות כי המיליארדר עומד מאחורי ההפגנות נגד גירוש הפליטים ומהגרי העבודה וקורא לו: שקרן. סורוס: נתניהו טען טענה שקרית, לא מימנתי הפגנות נגד גירוש מבקשי מקלט (הארץ)

עובד בכיר במשרד ראש הממשלה טוען כי פוטר לאחר שסירב לבצע מטלות שעוברות על טוהר המידות. המשטרה צפויה לחקור אותו בנושא זה. ממשרד ראש הממשלה מגיבים וטוענים כי במהלך שימוע שנערך לו, לא פירט העובד את מהות הטענות ולכן אין המשרד יכול להגיב

דיווח ראשוני:ברח' אחד העם  בוצע ירי לעבר אדם שנפגע ברגלו. שוטרי תחנת חיפה  ומז"פ הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות האירוע.

    אושר פה אחד בממשלה: יוסדר מעמדו של המאחז חוות גלעד * במהלך ישיבת הממשלה הצביעו השרים פה אחד בעד ההצעה של שר הביטחון להסמיך אותו להנחות את גורמי המקצוע לבחון את הסדרת המאחז. שבעוד הסמכות לכך כבר היתה נתונה בידיו * ח"כ חסון: "החלטה חסרת משמעות"

    בניגוד להוראת בג"ץ, המדינה הרסה כיתות בכפר בדואי ליד מעלה אדומים * בג"ץ הורה לא להרוס את הכיתות ששימשו את ילדי הכפר הבדואי אבו נואר עד להחלטה סופית של המינהל האזרחי. ההליך התארך בשל ערר שהגישו אנשי הכפר ביום שישי, אך מי שהופקדו על ההריסה לא ידעו על כך כיוון שלא עבדו באותו יום (הארץ)

    בעקבות פסיקת בג"ץ: נוסחה החלטת ממשלה  לשדרוג מערך הכליאה והרחבת מרחב המחייה בבתי הסוהר * אנשי היועמ"ש לממשלה ונציגי משרדי האוצר ובטחון הפנים ניסחו החלטת ממשלה לשדרוג מערך הכליאה והרחבת מרחב המחייה בבתי הסוהר כדי ליישם את החלטת בג"ץ מלפני כמה חודשים שהורה להרחיב בהדרגה של שטח המחייה לאסיר * במסגרת התכנית, עד לשנת 2027 יבנו, ישופצו ויותאמו מקומות כליאה לכ-4000 אסירים. כמו כן תורחב תקופת עבודות השירות משישה לתשעה חודשי מאסר. * עוד מוצע להרחיב את מערך בתי המשפט הקהילתיים ואמצעים נוספים כמו הרחבת תקופות השחרור המנהלי, שיביאו להפחתת 2000 אסירים (כאן)

המתווה הרפורמי בכותל המערבי: באישור רה"מ המדינה החלה בהקמת רחבה לתפילה מעורבת של גברים ונשי. ע"פ הדיווח בחדשות 'כאן', רשות העתיקות החלה בעבודות להקמת רחבה מעורבת חדשה, שם צפויים הרפורמים והקונסרבטיביים לבצע הצגות מעורבות, ע"פ הדיווח,ף את ההחלטה לבנות את הרחבה קיבל ראש הממשלה למרות שכביכול לפני חצי שנה המתווה הוקפא. החרדים מאיימים שוב במשבר.

בטחוני

מצרים מכחישה: הדיווח שישראל תקפה בסיני בשנה האחרונה הוא חסר כל ביסוס

דובר צבא מצרים מכחיש בתוקף את הפרסום ב'ניו יורק טיימס' על פיהם ישראל תקפה מהאוויר מטרות טרור בחצי האי סיני בהסכמת מצרים גורמים ג'יהאדיסטים שעמם התקשתה מצרים להתמודד. לדבריו צבא מצרים הוא היחידי שנלחם בטרור בחצי האי סיני. כך ע"פ הדיווח ברשת CNN בערבית

שר המשטרה: "נערכים לכל תרחיש חדירה; התגובה תהיה קשה במיוחד"

שר המשטרה, גלעד ארדן: "החמאס ממשיך לדרדר את המצב ברצועת עזה ולהשקיע כסף בטרור במקום באזרחים. אנחנו נערכים לכל תרחיש חדירה והמסר שלנו לחמאס ברור – הפעם המכה שהוא יקבל תהיה קשה במיוחד ומה שהיה הוא לא מה שיהיה"

"החיזבאללה שמכין 100 אלף טילים לא מתכוון לשגר בהם פרחים או סוכריות"

ישראל כץ: ""לבנון תשוב לתקופת המערות אם תפתח במערכה"; בנט: "נסראללה יהיה אחראי להחרבתה"; גלנט: "אם חיזבאללה יגרור את ישראל למחלמה נחזיר את לבנון לעידן האבן – מי שמכין 100 אלף טילים לא מתכוון לשגר בהם פרחים או סוכריות"

מדיני

בפת"ח זועמים על הכוונה לנקוט צעדים לשיפור המצב ההומניטרי בעזה: "רוצים לקבור את רעיון המדינה הפלסטינית"

בכיר פתח ג'יבריל רג'וב הגיב על כוונת ישראל לנקוט צעדים לשיפור המצב ההומניטרי בעזה: "הישראלים רוצים לקדם פרויקטים, למה? כדי לקבור את רעיון המדינה הפלסטינית. מי שנושא באחריות למצב הקיים ברצועה היא קודם כל ישראל אבל גם חמאס" * הרמטכ"ל הזהיר בישיבת הממשלה כי הרצועה נמצאת על סף קריסה. לדבריו שני הצדדים אינם מעוניינים בעימות, אולם על ישראל לעשות צעדים משמעותיים כדי למנוע הידרדרות נוספת. איזנקוט הבהיר כי שיקום הרצועה תלוי בהחזרת גופות החיילים * בישראל סבורים כי בחמאס מעצימים את הפרסומים על המצב ברצועה כדי שבממשלה יפעילו לחץ על אבו מאזן שיזרים כסף לעזה.

שליח ארה"ב לתהליך השלום: חמאס משקיע כסף בטרור במקום בתושבים

השליח האמריקאי לתהליך השלום: "חמאס משקיע עשרות מליוני דולרים בזרוע הצבאית שלו מדי שנה, ודואג יותר לטרור מאשר לאוכלוסייה ולאנשים שאותם הוא מייצג". "דמיינו מה אנשי עזה יוכלו לעשות עם מאה מיליון הדולר שאיראן נותנת לחמאס מדי שנה, שחמאס משתמש בהם לנשק ולמנהרות כדי לתקוף את ישראל!"

מלך ירדן: "לא יהיה שלום בין ישראל לפלסטינים ללא התפקיד של ארה"ב בתהליך"

בראיון שהעניק עבדאללה, מלך ירדן, לרשת CNN בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס אמר כי "לא יהיה שלום בין ישראל לפלסטינים ללא התפקיד של ארה"ב בתהליך" * במהלך הראיון ביקר את האמריקאים כשטען כי דתו לא מפורשת נכון במסדרונות הבית הלבן: "קיים בוושינגטון חוסר הבנה מוחלט של האסלאם. זו לא דת של שנאה"

שליחו של טראמפ: איראן מעבירה לחמאס כספי טרור בגובה 100 מיליון דולר בשנה

שליח נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט: "תארו לעצמכם את מה אפשר לעשות עם ה-100 מיליון דולר שאיראן מממנת בהם את חמאס מדי שנה, והארגון משתמש בהם בנשק ובמנהרות כדי לתקוף את ישראל"

חוץ

סוריה: צבא אסד תקף בנשק כימי באזור בו הפילו המורדים מטוס קרב רוסי, לפחות 11 נפגעו

דיווח: אזרחים נפגעו בהתקפת גז כלור בעיירה סרקיב במחוז אידליב שבצפון סוריה הנמצאת בשליטת המורדים * על פי ארגוני סיוע צבא אסד השתמש בגז כלור בתקיפה מהאוויר על העיר בה הפילו המורדים מטוס קרב רוסי. תושבים סיפרו על קשיים בנשימה לאחר שמסוקי הצבא חלפו מעל העיר * בשבוע שעבר האשים ממשל טראמפ כי ממשלת סוריה מפתחת טכנולוגיה חדשה לשימוש בנשק כימי

דיווח: לצוללת הארגנטיני שנעלמה הייתה משימת ריגול סודית

אתר החדשות הדרום אמריקני "אינפובאי" השיג מסמכים מסווגים מחיל הים הארגנטיני, שעל פיהם, לצוללת סן חואן שנעלמה הייתה משימה סודית: לרגל אחרי צוללות, מטוסים וספינות בריטיות באיזור. בכך, הצוללת ככל הנראה הפרה את ההסכמים הבינלאומיים שבין ארגנטינה ובריטניה (חדשות10)

בעקבות המצב הכלכלי: הפגנות זעם בירדן נגד הממשלה

בירדן פרצו הפגנות רחוב המוניות על העלאת מחירי הלחם והדלק. לראשונה מזה שנים יצאו אלפים לרחובות בקריאה למלך להחליף את הממשלה ולפזר את הפרלמנט (החדשות)

    רוחאני: "ארה"ב מאיימת על רוסיה ללא בושה בנשק אטומי" * לאחר חשיפת תוכניות הרחבת יכולותיה הגרעיניות של אמריקה, תקף אותה נשיא איראן: "אלו שמאמינים ששימוש בנשק מסוג זה הוא פשע נגד האנושות מאיימים באמצעותו על יריביהם" (מעריב)

    חיזוק לברית המודיעינית נגד דאע"ש * גרמניה הצטרפה לאחרונה לברית הבינלאומית שמנטרת ועוקבת אחרי לוחמי ארגון המדינה האסלאמית שמנסים לחזור ליבשת אירופה. * הארגון, בו חברה גם ישראל, מונה 21 מדינות שמשתפות פעולה הן מודיענית והן מבצעית על מנת למנוע פיגועי ענק ביבשת (החדשות)

    מזכיר המדינה האמריקני: שוקלים להגביל את מכירות הנפט של ונצואלה

    ארה"ב וארגנטינה יהדקו את שיתוף הפעולה נגד חיזבאללה

    ספינה הודית ועליה 22 אנשי צוות נעלמה בשבוע שעבר מערבית לאפריקה * משרד החוץ ההודי: הוצאנו משלחת חיפוש אחר כלי השיט

    שר הנפט האיראני על הסכם הגרעין: "חוסר הוודאות לגבי עתיד ההסכם מפחיד את המשקיעים הפוטנציאלים ופוגע במשק האנרגיה במדינה, למרות הסרת הסנקציות" (חדשות10)

    אקוודור: אזרחי אקוודור קבעו ברוב מוחץ במשאל עם: תוחזר המגבלה של שתי קדנציות בלבד לנשיא

    ארה"ב: שניים נהרגו ומעל 100 נפצעו בהתנגשות רכבת נוסעים שהייתה בדרכה מניו-יורק למיאמי עם רכבת מסע בקרוליינה הדרומית

    – מועמד המפלגה הרפובליקאית בשיקגו לקונגרס: גזען מכחיש שואה * הרפובליקאים במחוז השלישי בשיקגו, שנחשב לאחד המחוזות הדמוקרטים ביותר במדינה, לא טרחו להעמיד מטעמם מועמד אחר – ובכך אפשרו לארתור ג'ונס, שמכנה את השואה "קנוניה", להיות מועמדם לקונגרס (הארץ)

    יוון: הפגנות קוראים למקדוניה לשנות את שמה * מאות אלפים הפגינו מחוץ לפרלמנט באתונה כחלק מהעימות המתמשך בין יוון למקדוניה. המוחים מתנגדים לשימוש במונח "מקדוניה" בכל פתרון אפשרי בין המדינות

    צרפת: מפלגתו של מקרון איבדה שני מושבי פרלמנט בבחירות

    קוריאה: צפון קוריאה נגד טראמפ: "יכולות הגרעין שלנו ירתיעו אותו מלהתרברב עלינו"

    קפריסין: הנשיא המכהן נבחר לכהונה נוספת * אנסטסיאדס, בן 71, נחשב למי ששיקם את כלכלת המדינה, והוביל את המשא ומתן עם קפריסין הטורקית – שנכשל.

    רוסיה: שלג כבד במוסקבה: אלפי עצים קרסו, הרוג ופצועים * 43 ס"מ שלג תוך 24 שעות בבירת רוסיה. הרוג וחמישה נפצעו בגלל מזג האוויר. עצים ועמודי חשמל קרסו וטיסות בוטלו. ראש העיר: "היזהרו, זה עלול להחמיר" (ynet)

צרכנות

    ריקול: חשש להימצאות שבבי מתכת באריזות שטוחלה בטעם צ'ילי מתוק * חברת "מאיר בייגל" הכריזה כי קיים חשש להימצאות שבבי מתכת בחלק מהשקיות בטעם צ'ילי מתוק, ופנתה אל הלקוחות שלא לצרוך את המוצר

בריאות

    משרד הבריאות מזהיר משתיית מי המעיין בכביש 443 בסמוך לגבעת זאב * במסגרת סקר שנערך על ידי המעבדה לבריאות הציבור של משרד הבריאות, נמצא כי מי המעיין מזוהמים בחיידקים, ברמה גבוהה ביותר.

כלכלה

    אושרה ייצוגית נגד חברת החשמל: התשלום הלא חוקי לעובדים נגבה מהצרכנים * נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה את בקשתם של חברת החשמל והיועץ המשפטי לממשלה לדיון נוסף. "יש אפשרות סבירה שייקבע כי החברה התעשרה שלא כדין" * התביעה עוסקת בשקלול תוספות שכר בלתי חוקיות לעובדי חברת החשמל בתעריף החשמל לצרכנים. (דה מרקר)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן