Skip to content

יבואני אלכוהול חשודים כי זייפו קבלות פיקטיביות להפחתת תשלומי מס

על פי החשד החשודים נהגו לאורך שנים לייבא ארצה אלכוהול ממספר מדינות באירופה בהיקף של עשרות מיליוני ₪, תוך זיוף תעודות הרכש והמשלוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני)  4 תושבי הצפון ועכבה לחקירה עשרה נוספים, בחשד לעבירות הלבנת הון, זיוף ומרמה בהיקף של עשרות מיליוני ₪.  
עפ"י החשד, הארבעה נהגו לאורך שנים לייבא ארצה אלכוהול ממספר מדינות באירופה בהיקף של עשרות מיליוני ₪, תוך זיוף תעודות הרכש והמשלוח, באופן המציג לרשויות המס בארץ קבלות פיקטיביות של סכומי תשלום נמוכים מהמקור ובהתאמה –שילמו פחות מסי ייבוא, מכס ומע"מ ובשיטה זו שלשלו לכיסם במרמה מיליוני ₪.

צילום ארכיון (צילום - אתר Timmins News)
צילום ארכיון (צילום - אתר Timmins News)

בתום חקירה סמויה שניהלה יחד עם יחידת חקירות מכס ומע"מ-חיפה ברשות המיסים, בחשד לעבירות הלבנת הון, הברחה, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות בהיקף של למעלה מ-  10 מיליון ₪. הפכה הבוקר החקירה לגלויה עם מעצרם של ארבעת החשודים המרכזיים ועיכוב חשודים נוספים, ביניהם גם מנהלי חשבונות, , ובחיפוש שנערך בבתיהם, במשרדים ובבתי עסק שבבעלות החשודים, נתפסו מסמכים, מחשבים והתקני אחסון, המכילים מידע שיכול לקשור אותם לעבירות המיוחסות.

מדובר באכיפה ממוקדת כנגד פשיעה כלכלית, במסגרתה משלבת משטרת ישראל זרועות עם רשויות אכיפה נוספות ומיישמת מודלים של תקיפה כלכלית בשיתוף חקירות מכס ומע"מ ברשות המיסים, במטרה לשמור על קופת המדינה ולהביא את מבצעי העבירה לדין.

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן