Skip to content

עקרון מקרון רפורמה היא עניין סטטיסטי

בכל הסיפור יש לא מעט בעיות: הראשונה היא בסיסית, כיצד יתכן שהורדת מספר המורים והמרצים ישפר את סיכויי התלמידים? ונניח שאכן ישתפר מצבם של תלמידי התיכון, כיצד זה יסייע להם למצוא עבודה כשאחוזי האבטלה אינם יורדים?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-500 איש רובם תלמידי תיכון ומורים יצאו היום לרחובות להביע את מורת רוחם כנגד עוד רפורמה "מבריקה" של עמנואל מקרון, נשיא צרפת, והפעם היעד של מקרון הוא מערכת החינוך, שגם כך צולעת.

איגוד ה-SNES מוביל את ההפגנה - צילום: עמית מנדלזון

הרעיון החדש של מקרון הוא לשפר את סיכויי תלמידי התיכון, בדרך מוחקים 25000 משרות של מורים ומקלים על בחינות הבגרות. כמובן שההשלכות הן תיקון סטטיסטי בלבד ולא שיפור ברמת הלימוד. אבל זו שיטת מקרון מיומו הראשון בתפקיד. כל הרפורמות המוצעות יציגו שינויים סטטיסטיים (ולא תמיד אפילו לטובה). מה שאומר שמקרון הולך על יחסי ציבור ולא על תוצאות בשטח.

תלמידי תיכון ברחובות - צילום: עמית מנדלזון

אבל בכל הסיפור יש לא מעט בעיות: הראשונה היא בסיסית, כיצד יתכן שהורדת מספר המורים והמרצים ישפר את סיכויי התלמידים? ונניח שאכן ישתפר מצבם של תלמידי התיכון, כיצד זה יסייע להם למצוא עבודה כשאחוזי האבטלה אינם יורדים?

צועדים במרכז מארסיי - צילום: עמית מנדלזון

אבל העז האמיתית היא מתן הזכות לאוניברסיטאות לבצע סלקציה ולהעדיף מועמד אחד על חשבון השני. מה שבעצם מסביר בקלות שהרפורמה הנ"ל באה לייצר יותר עובדי כפיים ופחות אינטיליגנציה. אחרי הכל אף פוליטיקאי לא אוהב אינטיליגנציה.

לא לחוק הסלקציה - צילום: עמית מנדלזון

סעיף הסלקציה הוא זה שהיקנה לחוק את שמו העממי "חוק הסלקציה" ואכן כפי הנראה זו מטרתו היחידה, למנוע באמצעות סלקציה את זכותם של הצעירים לרכישת השכלה גבוהה כפי שהם רוצים. היינו פגיעה בחירותם.

תלמידת תיכון בראיון לטלויזיה - צילום: עמית מנדלזון

 

1 Comment

  1. גורן
    7 בפברואר 2018 @ 7:13

    צרות של עשרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן