Skip to content

משרד הביטחון הקפיא את מכרז המקלט החכם

הודעת חברת סלקום וחברת האבטחה צוות 3 כי זכו במכרז למקלט החכם של פיקוד העורף, הביאה תוך שעות על הכרזה להקפאת המכרז במשרד הביטחון היות ו-"חב' סלקום כלל לא השתתפה במכרז ומכיוון שכך אינה הזוכה במכרז". לפי משרד הביטחון סלקום הגיעה לעבודה כקבלן משנה של צוות 3 והקומבינה נבדקת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סלקום וצוות ניר 3 בבעלות ניר גלבוע הזדרזו להודיע היום (רביעי)  כי סלקום וצוות 3 זכו במכרז משרד הביטחון – פיקוד העורף לניהול ובקרת מקלטים ציבוריים. במסגרת הפרויקט החברות יתקינו במקלטים החכמים מנעולי כניסה חכמים, תקשורת אלחוטית (Wi-Fi) לשימוש השוהים במקלט, מצלמות לצפייה מרחוק, מערכות כריזה, חיישני דלתות ועוד. סלקום וחברת צוות 3 יטמיעו מערכות ניהול, שליטה ובקרה, ותקשורת באלפי מקלטים ציבוריים בישראל, גורמים בשוק העריכו אותו לפחות בכעשרה מיליוני שקלים.

בעקבות הזכייה אמר יוני סבג, סמנכ"ל שיווק קבוצת סלקום, אמר כי הפרויקט "מספק הוכחה נוספת למובילותה של סלקום והפיכתה לקב' תקשורת מקיפה גם בעולמות הבקרה ושליטה מרחוק ועולמות ה-IOT והעיר החכמה בישראל". מהחברות נמסר כי במדינת ישראל קיימים 13,000 מקלטים ציבוריים, כאשר בשלב ראשון סלקום תרשת כ- 1,500 מקלטים ציבוריים בלמעלה מ- 100 רשויות עירוניות.

ניר גלבוע, מנכ"ל צוות 3 מסר כי: "כחברה המתמחה במערכות מיגון אלקטרוניות ומשרתת עשרות אלפי לקוחות, אנו שמחים לקחת חלק גם במערך ההגנה על העורף".

אילוסטרציה (תמונה שמאלית - מקלט חכם בקרית ים - ארכיון)
אילוסטרציה (תמונה שמאלית - מקלט חכם בקרית ים - ארכיון)

במשרד הביטחון כעסו על ההודעה  ושחררו מייד הודעה דחופה לתקשורת  בה נמסר כי לאור הפרסומים בערוצי התקשורת, לפיהם חב' סלקום זכתה, בשיתוף חב' צוות 3, במכרז לניהול ובקרת מקלטים ציבוריים, מבקש משרד הביטחון להבהיר כי חב' סלקום כלל לא השתתפה במכרז ומכיוון שכך אינה הזוכה במכרז. החברה הזוכה הינה צוות 3 אשר הציגה את סלקום כקבלן משנה בלבד.
לכן החליט מנכ"ל משרד הביטחון כי "המשרד מקפיא בשלב זה את ההתקשרות עם צוות 3 לברור העובדות".
מחבחרת סלקום טרם התקבלה תגובה בנושא.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן