Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 08 פברואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה מפלגת 'יש עתיד' במשבר זהות: הביטחוניסט של המפלגה לא עשה צבא (פוליטי) המפכ"ל: "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו" ; נתניהו על המפכ"ל: "אמר דברים הזויים, לא יכול לחקור באובייקטיביות"; יו"ר הקואליציה: המפכ"ל בנסיון הפיכה, הוא נראה כאחד שרץ לפריימריז (פוליטי) מזכיר המדינה האמריקני צפוי להיפגש עם בכירים לבנוניים; יפעל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

מפלגת 'יש עתיד' במשבר זהות: הביטחוניסט של המפלגה לא עשה צבא (פוליטי)
המפכ"ל: "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו" ; נתניהו על המפכ"ל: "אמר דברים הזויים, לא יכול לחקור באובייקטיביות"; יו"ר הקואליציה: המפכ"ל בנסיון הפיכה, הוא נראה כאחד שרץ לפריימריז (פוליטי)
מזכיר המדינה האמריקני צפוי להיפגש עם בכירים לבנוניים; יפעל להורדת המתיחות שבין בירות לירושלים (מדיני)
מתיחות ביחסים המודיעיניים בין צרפת לישראל: המוסד ניסה לגייס ארבעה בכירים צרפתיים (מדיני)
סוריה: מעל ל-100 לוחמים המזוהים עם צבא אסד נהרגו בהפצצות של הקואליציה הבינ"ל לאחר שתכננו לתקוף כוחות כורדים בדיר א-זור (חוץ)
תחזית מזג אוויר
התחזית: ימשיך להיות חם מהרגיל, יתכן אובך קל * הטמפרטורות היום יוסיפו להיות גבוהות באופן ניכר מהממוצע העונתי וזיהום האוויר יהיה גבוה. * ביום שישי לא יורגש שינוי ניכר במזג האוויר שיוסיף להיות חם מהממוצע ומעונן חלקית, עם עננים בגובה רב. ביום שבת תורגש התחממות נוספת ושרב קל ישרור ברוב אזורי הארץ

חדשות

נדחה ערעור המחבלים היהודים, רוצחיו של הנער מחמוד אבו ח'דיר. בית המשפט העליון דחה פה אחד את טענות סנגוריהם של הרוצחים והשאיר את עונשיהם על כנם (מגפון ניוז)
עיתונאים ממדינות ערב בישראל: "לא מקבלים את התמונה האמיתית על מה שקורה כאן" * ביוזמת משרד החוץ מסיירת בארץ משלחת ממדינות ערב בתקווה שיובילו שינוי בסיקור של המתרחש כאן: "הרבה אנשים בעולם הערבי לא יודעים על הסבל שעבר העם היהודי * עיתונאי מחלב אשר עזב את ביתו עם פרוץ מלחמת האזרחים ב־2011, והשתתף במשלחת: "כשנחתתי בנתב"ג הרגשתי בבית. המצב הנוכחי הבהיר לנו שאיראן היא אויב וישראל היא ידידה, וכששלטון אסד ייפול נזכה לראות את דגל סוריה מתנופף מעל השגרירות בירושלים" (מעריב)
ח"כים ממרצ מבקרים ברואנדה: "רוצים לראות מה מחכה פה לפליטים" * מיכל רוזין ומוסי רז הגיעו הבוקר לקיגאלי ויפגשו עם אישי ציבור ונציגי ארגוני זכויות אדם, במטרה לגייס התנגדות נרחבת להסכם בכדי למצות כל אפשרות לעצירת הגירוש (מעריב)
האם מותר לפטר עובד שמביע שמחה על רצח יהודים? בימים האחרונים הופצו מודעות בשם "נציבות שוויון הזדמנויות בעבודות", המזהירות בעלי עסקים כי אסור להם לפטר עובד שמביע שמחה על רצח יהודים משום שמדובר בגזענות. במשרד הרווחה הבהירו כי המודעות אינן מטעמם וכי מדובר ב"קמפיין שקרי והזוי". תלונה תוגש למשטרה בנושא (כאן)
ועדת השרים להיתר פרסומים, בראשות שרת המשפטים, תתכנס ביום ראשון לדון בספריהם של אהוד אולמרט ואהוד ברק. גורמים בוועדה ציינו כי אולמרט נענה לכל בקשות הצנזורה והסיר מהספר חלקים שהתבקש (כאן)

מעצר חשוד בניסיון שוד בנק דואר
אל סניף הדואר בשכונת שפרינצק בחיפה, נכנס חשוד בן 24 ובעזרת פתק בו רשום "זה שוד", ניסה לשדוד את הקופאית. לאחר שאיבד סבלנותו, כי אינו מקבל את הכסף, צעק עליה שמדובר בשוד. אזרחים שהמתינו בתור תפסו אותו ומסרו אותו לידי השוטרים שהגיעו למקום.

50 ק"ג אבוקדו להכננת סלט ל17 נפשות
"רציתי רק להכין סלט בערב בבית" אמר בחקירתו חשוד בגניבת 50 ק"ג אבוקדו ממטע בקיבוץ מחניים. שוטר בחופשה שהתאמן בריצה סמוך למטעים הבחין בשני חשודים שגונבים תוצרת חקלאית ועיכב אותם לחקירה. אחד מהם, אב ל 15 ילדים טען כי ביקש להכין לילדיו סלט אבוקדו.

פוליטי

מפלגת 'יש עתיד' במשבר זהות: הביטחוניסט של המפלגה לא עשה צבא
מפלגת המשתמטים: מפלגת 'יש עתיד' ששמה על דגלה את המאבק במגזר החרדי עקב סירובו להתגייס לצבא ממניעים דתיים, נתונה במשבר זהות קשה, לאחר שבתחקיר שהתפרסם אמש בתוכנית עובדה בערוץ 12 התברר כי ח"כ יעקב פרי שכיהן כראש השב"כ ונחשב לביטחוניסט של המפלגה לא עשה כלל שירות צבאי ולא שירת בצנחנים כפי שטען בעבר. ע"פ התחקיר, במקום לשרת פרי עבד כחצוצרן בתזמורת קול ישראל ולמד באוניברסיטה העברית. הדברים מצטרפים לדיווחים קודמים לפיהם שירותו הצבאי של לפיד הסתכם בעיתונאות בעיתון 'במחנה' * לקראת התחקיר הגיש אתמול ח"כ פרי את התפטרותו מהכנסת
– בראיון לגל"צ הכחיש ח"כ עפר שלח כי התפטרות פרי הייתה ביוזמת לפיד: "פרי ניגש ללפיד ואמר שהוא מתפטר. לא חושב שהיה צריך לעשות זאת, אך הוא חסך לנו ולעצמו מסכת של ייסורים". לדבריו, "התחקיר כתחקיר היה ראוי, אבל הכנסת מלאה באנשים ששיקרו למבקר המדינה, ששתקו בחקירות, ואף אחד לא דורש מהם מעשה כמו שדרשו מפרי"
המפכ"ל: "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו" ; נתניהו על המפכ"ל: "אמר דברים הזויים, לא יכול לחקור באובייקטיביות"; יו"ר הקואליציה: המפכ"ל בנסיון הפיכה, הוא נראה כאחד שרץ לפריימריז
מפכ"ל המשטרה התראיין אמש לתכנית 'עובדה' בערוץ 12 והתייחס למתח מול ראש הממשלה. לדבריו "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו"
– ראש הממשלה הגיב בתקיפות על הראיון של המפכ"ל: "מזעזע לגלות שהוא חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה"מ שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה" וקרא "להקים ועדה שתבחן את החקירה וההמלצות נגדי"
– עורך דינו של ראש הממשלה לגל"צ: "הופתעתי שחושבים ברצינות שנתניהו שלח חוקרים פרטיים. מזועזע מהדברים, זה תלוש מהמציאות. מה זה אומר על טוהר החקירה? מה זה אומר על ההמלצות?. עם כל הכבוד לסיגרים – אלו בטלים בשישים לעומת ההאשמה החמורה הזו. חייבים חקירה מהירה שתכריע". לדבריו, "לא תקפנו את המפכ"ל אלא את ההדלפות, טוהר החקירה נפגע"
– יו"ר הקואליציה תקף בראין לגל"צ את המפכ"ל: "המטרה סומנה, יש פה ניסיון הפיכה של משטרת ישראל. הם רואים בראש הממשלה אויב אישי ומנסים להפיל אותו". "לא זוכר מפכ"ל משטרה או רמטכ"ל שנתנו ראיון מסוג זה, הדהים אותי. חשבתי שהוא רץ לפריימריז". "כל אזרח במדינה ראה מפכ"ל משטרה מדושן עונג. אם כמפכ"ל הייתי אמור לבשר את זה לעם הייתי שם שק ואפר"
– השר הנגבי לגל"צ בעקבות דברי אלשיך: "איום על חוקרים זו עבירה חמורה יותר מסיגרים. תמצאו דרך לאמת את האשמות, אי אפשר להשאיר אותה כחרב מתהפכת מעל ראש נתניהו"
– גלאון: אם נתניהו לא יצא לנבצרות, צריך להחרים דיונים בכנסת בהשתתפותו
– כתב המשפטים של חברת 'החדשות' גיא פלג: "נתניהו צודק, המפכ"ל זורק עצמו לזירה מולו – אולי בגלל שאיפות פוליטיות", "הראיון הזיק מאוד לחקירה"
44% מתושבי ת"א: לא נצביע לחולדאי לקדנציה נוספת * שמונה חודשים לבחירות לרשויות המקומיות והקרב פתוח. ראש העירייה, שמתכוון להתמודד לקדנציה חמישית ברציפות, זוכה ל־39% תמיכה בלבד. השר ארדן ל-28% (מעריב)

בטחוני

גורם במשרד החוץ של לבנון: ישראל התחייבה להימנע מלפעול בכוח בסוגיית המחלוקת עם לבנון על הגבול הימי (כאן)
דיווחים בלבנון: מפקד כוחות יונפי"ל, הגנרל מייקל ברי, מסייר כעת באזור ראש הנקרה ועוקב אחר פעולות בניית הגדר שמבצעת ישראל במקום (חדשות10)

הרבנות הצבאית שיגרה כ-20 חיילים חילוניים לשמש כמשגיחי כשרות בצה"ל; מחשש לבלגן תקשורתי הם הועברו מתפקידם לשיבוץ מחודש
לפני כשבועיים הסתיים קורס משגיחי כשרות של הצבא, והם נשלחו למשימות במטבחים בבסיסי הצבא. בין מסיימי הקורס, הוכשרו כ-20 חיילים שמגדירים עצמם כחילונים לכל דבר ועניין. * בעקבות ביקורת תקשורתית, טוען הצבא כי החיילים יועברו מתפקידם וישובצו בתפקידים אחרים שאינם קשורים בהשגחה וכשרות (אידישע פוסט)

מדיני

מזכיר המדינה האמריקני צפוי להיפגש עם בכירים לבנוניים; יפעל להורדת המתיחות שבין בירות לירושלים
העיתון "אל גרידה" הרואה אור בכווית מדווח מפי מקורות מדיניים כי מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, יבקר באמצע החודש בלבנון ליום אחד. במהלך ביקורו במדינה צפוי טילרסון להיפגש עם בכירים לבנוניים ולדון עמם בין היתר בנושאים אזוריים * מטרת הביקור היא להבין כיצד מתכוונת ההנהגה הלבנונית להתמודד עם איומיה של ישראל ולנסות לשכנע אותה שלא לפנות למועצת הביטחון אלא לאפשר לארה"ב לפעול בנושא. כמו כן, אמרו המקורות כי טילרסון יפעל להורדת המתיחות שבין בירות לירושלים על רקע המחלוקת בנושא רישום הגבול בין שתי המדינות (חדשות10)
מתיחות ביחסים המודיעיניים בין צרפת לישראל: המוסד ניסה לגייס ארבעה בכירים צרפתיים
השבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה" מדווח כי על פי מקורות בשירותי הביון הצרפתיים, המוסד ניסה לגייס מספר פקידים בכירים בתפקידים ביטחוניים רגישים, במטרה להביא דרכם מידע לישראל. על פי השבועון הצרפתי, הנושא גרם למתיחות ביחסים המודיעיניים בין צרפת לישראל. (מעריב)
למרות הבטחת קטאר, אל ג'זירה מקדמת תחקיר שצונזר על הלובי הישראלי בארה"ב
ההבטחה ניתנה בחודש אוקטובר, כחלק מקמפיין שנועד לשפר את תדמיתה של קטאר בקרב הקהילה היהודית בארה"ב. עם זאת, בקשות תגובה שנשלחו בשבוע שעבר לארגונים פרו־ישראליים בוושינגטון העלו תהיות אם ההבטחה עדיין בתוקף (הארץ)
תם המשבר: שגריר ישראלי חדש בירדן * אמיר וייסברוד, מבכירי משרד החוץ, יהיה השגריר החדש בכפוף לאישור הממשלה. * הירדנים סירבו שהשגרירה הקודמת תמשיך בתפקידה

חוץ

סוריה: מעל ל-100 לוחמים המזוהים עם צבא אסד נהרגו בהפצצות של הקואליציה הבינ"ל לאחר שתכננו לתקוף כוחות כורדים בדיר א-זור
הקואליציה נגד דאע"ש פתחה במתקפה לילית בסוריה במהלכה נהרגו 100 לוחמים התומכים במשטר הנשיא הסורי. הקואליציה הבהירה כי הפעולה בוצעה לאחר שארה"ב חשדה שכוחות אסד שכללו 500 חיילים ונתמכו על ידי ירי ארטלרי מנסים להשתלט על שטחים שהכוחות הסוריים הדמוקרטיים שחררו מידי דאעש. * חבר פרלמנט רוסי: "תקיפת הקואליציה נגד כוחות המשטר הסורי – פעולה תוקפנית" (רויטרס)
ארה"ב: רוסיה חדרה למאגרי הצבעה במערכת הבחירות ב-2016
ראש מערך אבטחת הסייבר במחלקה האמריקאית לביטחון המולדת מאשרת לראשונה כי הרוסים חדרו לרשימות הבוחרים בכמה מדינות לפני הבחירות ב-2016. לדבריה, 21 מדינות ספגו נסיונות חדירה, ומתוכן כמה מדינות נחדרו בהצלחה. * גורמים בממשל לא הכחישו את הטענות אך הדגישו: "אין עדויות כי התערבו ברשימות"
ה"טלגרף" הבריטי: המיליארדר ג'ורג' סורוס מממן קמפיין לביטול ה"ברקזיט"
דיווח: קובה העניקה ויזה לדיפלומט אמריקני * קובה העניקה ויזה לדיפלומט אמריקני בכיר כדי שיקים שגרירות בהוואנה. כך מסר גורם אמריקני רשמי. * הגורם אמר כי הדיפלומט, יחל במשימה בתוך כמה ימים. במחלקת המדינה האמריקנית סירבו להתייחס לדיווח. (ערוץ 7)
ונצואלה: הבחירות לנשיאות ונצואלה יתקיימו בעוד שבועיים * ועדת הבחירות המרכזית קבעה את המועד לאחר שנכשל המו"מ בין משטרו של הנשיא מאדורו לראשי האופוזיציה. לפי שעה, מאדורו הוא המתמודד היחיד בבחירות ולא ברור אם האופוזיציה תקרא להחרים אותן (כאן)
סוריה: הקרמלין: פוטין וארדואן שוחחו על התיאום הצבאי בסוריה
קוריאה: סגן נשיא ארה"ב פנס: "ארה"ב מחפשת פיתרון של שלום במשבר עם קוריאה הצפונית, כל האופציות על השולחן"
– קוריאה הצפונית: לא נפגוש נציגים אמריקנים באירוע הבינלאומי שמתקיים בקוריאה הדרומית. * בכיר במשרד החוץ בפיונגיאנג הבהיר "מעולם לא התחננו לנהל דו-שיח עם ארצות הברית, וכך יהיה גם בעתיד"
– נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, יפגוש בשבת את אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שמחזיקה בתפקיד בכיר במפלגה הקומוניסטית ונמצאת ברשימה השחורה של ארה"ב. שתבקר במדינה במסגרת האירועים הבינלאומיים. * "בשל הרגישות הגבוהה" לא נמסרו פרטים נוספים על הפגישה

צרכנות

שר התחבורה לכחלון: בטל את התייקרות אגרת הרישוי "הקופה הציבורית התמכרה להכנסות מהענף"
שר התחבורה מתנגד לייקור אגרת הרישוי * שר התחבורה הודיע כי הוא מתנגד לייקור אגרת הרישוי לרכב ופנה לשר האוצר לוותר על ההתייקרות הצפויה באפריל: "הרכב הפך לפרה החולבת של מדינת ישראל והקופה הציבורית התמכרה להכנסות מהענף. אני פונה לשר האוצר בבקשה לפעול להוזלת אגרת הרישוי לרכב" (חדשות10)

בריאות

שפעת עופות מזן נדיר התגלתה בבדיקת פגר של ינשוף באזור הר המנוחות בירושלים. במשרד החקלאות מבהירים: לולים בסביבת ירושלים נבדקים כדי לשלול חשד של המצאות המחלה (גל"צ)

בעולם

המכונית ש-SpaceX שיגרה לחלל חרגה ממסלולה וכעת בדרכה להתנגשות באסטרואידים * המכונית היתה אמורה לנוע במשך מיליארד שנים מסביב לשמש, אולם היזם אילון מאסק אישר כי שינתה כיוון. מומחים חוששים כי קרינת החלל תגרום לפירוקה לפני שתגיע לחגורת האסטרואידים (גרדיאן)
שמונה שעות ושבע דקות: מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים ניפצה את שיא הנאום הארוך * מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, ניצלה את חוק "דקת הקסם" המאפשר לה לנאום כמה שתרצה ונאמה ברציפות במשך מ-8 שעות ושבע דקות כשבמהלכם הקריאה סיפורים של מהגרים חסרי אשרות שנכנסו לארה"ב בילודתם. בכך שברה את השיא הקודם שנקבע בבית הנבחרים לפני 108 שנים שעמד על 5 שעות ורבע. * עם זאת, בסנאט קיים שיא גבוה יותר כאשר מסגרת פיליבסטר בשנת 57' נאם סטרום ת'רמונד במשך 24 שעות ו-18 דקות (ניו יורק טיימס)

חרדים

באישור הממשלה: רכבת ישראל תבצע עבודות תשתית בשבת הקרובה
החרדים זועמים – ברכבת ישראל מתכננים להמשיך בעבודות תשתית בשבת הקרובה, זאת לאחר קבלת אישורים מהגורמים המוסמכים על כך בממשלה. * על פי התוכנית צוותים יעבדו במהלך השבת להנחת תשתית החשמל בשביל הרכבת המהירה לירושלים. * יהדות התורה דורשת להנחות את תאגידי המים לחדול מהתקנת מונים דיגיטליים הגורמים לחילול שבת
בתחילת השבוע שיגר ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה מכתב נחרץ לשר האנרגיה, בתביעה שינחה את תאגידי המים להתקין מעתה רק מוני מים שאינם גורמים לחילול שבת. במשרד האנרגיה מאשרים שקיבלו את המכתב, אבל טרם בחנו את הסוגיה.

חרדי התגייס לצבא ואיבד את שפיותו
חייל שהגיע מבית חרדי, התגייס לשריון, לקה בהתקפים פסיכוטיים בטירונות, פיתח סכיזופרניה ושוחרר מהצבא. במשרד הביטחון ניסו לטעון כי "אין קשר בין מצבו הנפשי לשירותו", ואף הביאו את עדותו של אביו, לפיו בעת שהותו בצבא הביע הצעיר התלהבות ומוטיבציה גבוהה לצבא. מנגד, הצעיר טען כי הוא לקה בנפשו בעקבות השינוי הקיצוני באורח חייו, שכלל חיכוך ראשון עם אורח חיים חילוני. * בבית המשפט קיבלו את עמדת הצעיר והכירו בו כנכה צה"ל (אידישע פוסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן