Skip to content

רוסיה לישראל: כבדו את ריבונותה של סוריה – כל איום על ביטחון כוחות רוסיה לא מתקבל

צה"ל פרסם את תיעוד יירוט המל"ט האיראני וחיסול קרון השיגור שלו בסוריה. סגן מפקד משמרות המהפכה מאיים על ישראל. ישראל פנתה לרוסיה וביקשה את התערבותה להרגעת המצב ובקרמלין הביעו דאגה לנעשה והבהירו כי "כל הצדדים צריכים לכבד את ריבונות סוריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל פרסם היום (שבת) את תיעוד מסוק הקרב של צה"ל מיירט את המל"ט איראני שחדר לשטח ישראל מסוריה, ואת השמדת  קרון שיגור המל"ט בתקיפת חיל האוויר בשטח סוריה – שם הותקפו 12 מטרות, בהן מטרות איראניות, לרבות עמדת מרכז השליטה במל"ט. צה"ל מסר כי חיל ה אוויר ביצע תקיפה "רחבת היקף" שכללה ירי על שלוש סוללות הגנה אווירית סוריות וארבע מטרות איראניות בסוריה. לפי צה"ל התקיפה בוצעה בסך הכול נגד 12 מטרות. לפי צה"ל הותקפו סוללות סוריות מסוג SA5 ו-SA17, והמטרות האיראניות שהותקפו נמצאות סמוך לשטח של דיוויזיה סורית מספר 4. במהלך התקיפה בסוריה, באזור תדמור, נפתחה אש נ"מ לעבר כלי הטיס ומטוס מדגם F-16 החל בנטישה. הוא התרסק בקיבוץ הרדוף שבעמק יזרעאל והטייסים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, אחד מהם נֹותח במצב קשה ומצבו התייצב והשני נפצע קל מאוד.

צפו בהפלת המל"ט ותקית קרון השיגור שלו

סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, איים בצהריים "ליצור גיהינום למשטר הציוני". עם זאת סלאמי אמר כי הוא אינו יכול להגיב על הדיווחים בנוגע להפלת מל"ט איראני על-ידי ישראל משום שלטענתו "הישראלים שקרנים". הוא הזהיר גם כי טהרן מסוגלת להרוס את כל הבסיסים האמריקניים באזור. דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן אמר ל"אל-ג'זירה" כי הפלת מטוס הקרב הישראלי היא אזהרה ברורה לישראל. שגריר איראן בדמשק הצהיר היום: "אנו עומדים לצד סוריה בשלב השיקום ונסייע לה בכל צרכיה. ניתן לאחינו וידידינו בסוריה כל מה שיש לנו. דמנו מעורב בדמם".
דובר צה"ל תא"ל מנליס הזהיר את הסורים ואמר: "הסורים והאירנים משחקים באש. אנו נכונים לגבות מחיר כבד מאוד כלפי כל מי שפועל נגדנו, אך פנינו אינם להסלמה". "הסורים והאירנים משחקים באש. אנו נכונים לגבות מחיר כבד מאוד כלפי כל מי שפועל נגדנו, אך פנינו אינם להסלמה", אמר הדובר.

משטרת ישראל מונעת מסקרנים גישה לאזור נפילת המטוס בהרדוף (צילום: משטרת ישראל)
משטרת ישראל מונעת מסקרנים גישה לאזור נפילת המטוס בהרדוף (צילום: משטרת ישראל)


בתוך כך. לאחר סדרת התייעצויות דחופות שנערכו הבוקר בין ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומתאם פעולות ישראל בשטחים והדרג המדיני, פנתה ישראל לרוסיה באמצעות שגרירה גדי קורן וביקשה את התערבותה הדחופה של רוסיה למניעת הסלמה.  רוסיה מצידה הביעה "דאגה עמוקה" עקב התקיפות האחרונות בסוריה והדגישה כי "כל הצדדים צריכים לכבד את ריבונות סוריה". עוד נמסר ממשרד החוץ במוסקבה כי "כל איום על ביטחונם של רוסים המשרתים בסוריה בלתי מקובל". רמז עבה לכך ששדות התעופה והבסיסים שהותקפו מכילים גם את חיילי הצבא הרוסי, וכי רוסיה לא תסבול פגיעה בהם וביטחונם.  גורם ביטחוני בלבנון אמר כי בעקבות ההתפתחויות העלה צבא לבנון את הכוננות שלו לרמה הגבוהה ביותר על רקע העימות בין ישראל לסוריה ולאיראן. כך דיווחה בצהריים רשת "סקיי ניוז".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן