Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 13 בפברואר, 2018

מריו, פצצת אטום בחצר, גבר משופר, נוסעים בזמן, תרופה לשלמות, נוקיה: פעם חיברנו אנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

16:00 מריו, ערוץ הילדים

סיטקום בכיכובם של רועי בר נתן, מיה דגן, דב נבון ו-דניאל מורשת, המגולל את סיפורו של מריו – מכשף לא יוצלח מבוליביה שמגורש מארצו על ידי אביו בגלל כישלונותיו הרבים ומגיע לישראל. הסיטקום יגולל את חוויותיו של מריו ואת הסתגלותו לארץ החדשה. המכשף הצעיר מתגורר בבית משפחת גדות, שמאמצת אותו אל חיקה. אופיו התמים, חוסר ההיכרות עם המנטאליות הישראלית וטוב ליבו כובשים את לבם של הסובבים אותו, אך לעיתים גם מובילים למצבי בלבול וחוסר נעימות.

20:20 פצצת אטום בחצר | Atomic Homefront, ערוץ Yes דוקו + Yes VOD

לא רבים יודעים אך העיר סנט לואיס במיזורי שימשה בעבר כמרכז לעיבוד אורניום למטרת הכנת פצצה גרעינית. 'פרוייקט מנהטן' הסודי לייצור פצצת אטום במהלך מלחמת העולם ה-2 הוביל בסופו של דבר להישארותם של חומרים מזהמים באדמת פרברי סנט לואיס ולפגיעה נרחבת באוכלוסייה המתגוררת במקום לאורך שנים רבות. בסרט יוצאת הבמאית רבקה כמיסה ("היכן הדרך הביתה?") למסע בין שתי קהילות שהיו לנפגעות העיקריות מפסולת רדיואקטיבית: הקהילה שחיה לאורך נהר קולדווטר והקהילה שחיה בברידג'טון לצד האתר הלא-חוקי של הפסולת הרעילה – 'ווסט לייק'. באזור נהר קולדווטר, שרידי פסולת רדיואקטיבית שנשארה לאורך הנהר, נסחפת ושוטפת את הבתים, הגינות והפארקים הציבוריים בכל פעם שהנהר עולה על גדותיו. כעת התושבים מציגים תיעוד מצמרר של המחלות שפוקדות את תושבי האזור: אחוזים גבוהים של סוגי סרטן נדירים, לידת תינוקות פגועים וסוגים שונים של מחלות אוטואימוניות. גם תושבי ברידג'טון סובלים מפסולת גרעינית. ב-1973 יותר מ-47 אלף טון של פסולת כזו הוטמנה באופן לא חוקי באתר 'ווסט לייק' שבתחומם. ב-1990 אמנם הוכר האתר במסגרת ה-EPA Superfund (קרן שהוקמה על ידי הסוכנות לאיכות הסביבה למימון טיהור של האתרים המזוהמים ביותר ברחבי ארה"ב), אך ב-7 השנים האחרונות אש תת קרקעית, לא ניתנת לשליטה, מתקדמת לכיוון המקום בו נקברה הפסולת הרדיואקטיבית והתושבים מפחדים מהמפגש של האש עם הפסולת ומהתרחבות הזיהום על פני השטח. למרות שגם הרשויות כבר מכירות בסיכון – הן מסרבות לערוך פינוי דחוף של הפסולת או של התושבים. שני מקרים שונים אך דומים המציפים מעל פני השטח את בעיית הפסולת הגרעינית באזורי המגורים בארצות הברית, מציגים את תנועות המחאה שהוקמו על ידי התושבים באזורים המוכים ומוכיחים את אוזלת היד של הסוכנויות הפדרליות והממשלתיות בטיפול בבעיה. 97 דקות, ארה"ב, 2018.

21:40 גבר משופר | A Better Man, ערוץ Hot8

עשרים שנה אחרי שהחבר שלה לשעבר התעלל בה, אטייה חאן – יוצרת הסרט, נפגשת איתו לחשבון נפש חד פעמי שמביא ליצירת הסרט הזה. מתוך שיחות, פגישות עם מטפל וסיורים במקומות שבהם חיו והיו, אטייה מקווה שסטיב יקבל על עצמו אחריות על מה שעשה, ושהיא תוכל להתגבר על הטראומה. הסרט מזמין את הצופים להישיר מבט אל בעיית האלימות במשפחה ולהתמודד איתה, ופונה לקורבנות ולתוקפים כאחד. קנדה, 2017.

21:45 נוסעים בזמן | Road Hauks, ערוץ ההיסטוריה

מומחים לעיצוב מכוניות הופכים באמנות פיסות היסטוריה קלאסיות לחוויה מוטורית של פעם בחיים. קני הוק, המעצב הראשי של חברת Hauk Designs, עובד עם צוות מכונאים, טכנאים ומעצבים מומחים, שמטרתם לבנות רכבי שטח ייחודים ורבי עוצמה המסוגלים להגיע לכל מקום, וניחנים בחזות חיצונית מרהיבה; ההשראה לעיצוב כלי הרכב, מגיעה מאירועים וחפצים שונים בהיסטוריה העשירה של ארה"ב. כך למשל, קני וצוותו יכולים לבנות מכונית מיוחדת בהשראת העיצוב של מפציץ ה-B-25 האגדי ממלחמת העולם השנייה, אקדח הקולט 45 – מימי המערב הפרוע, או רכב שטח שמעוצב כמחווה לרכבים שהבריחו משקאות בתקופת 'חוק היובש' של שנות השלושים. כדי למצוא את החלקים הדרושים להם ולקבל השראה לבניית הרכב החדשים, קני וצוותו נוברים במוסכים, מגרשי גרוטאות וחלפים, ואוספי ענתיקות של אנשים פרטיים. בכל מקום בו נמצאת פיסת היסטוריה – קני ואנשיו יהפכו אותה לחווה מוטורית חדשה ובלתי נשכחת.

22:00 תרופה לשלמות | A Cure For Wellness, ערוץ Yes3

מותחן מסתורין שהיווה פרויקט אישי של גור ורבינסקי ("שודדי הקאריביים", "הצלצול"). מנהל צעיר ושאפתן נשלח להשיב את מנכ"ל החברה שלו ממרכז בריאות מפואר, הנמצא באיזור מבודד בהרי האלפים השוויצרים. בהגיעו לשם הוא חושד שהמקום היוקרתי מסתיר כמה סודות אפלים. שחקנים: דיין די'האן, ג'ייסון אייזקס, מיה גות. ארה"ב, 2017. הסרט אמנם יפהפה ויזואלית, אך התסריט צפוי, מתפתל, עמוס ומיותר. ציון: 

22:30 נוקיה: פעם חיברנו אנשים | Nokia Mobile: We Were Connecting People, ערוץ Yes דוקו +Yes VOD

סיפור עלייתה ונפילתה של אחת מחברות התקשורת הגדולות בהיסטוריה. הפיתוחים הטכנולוגים והעיצוב הטרנדי של מכשירי הטלפון הנייד של נוקיה הפכו בשנות ה-80 את המכשירים למובילים בשוק הטלפונים הניידים העולמי. למרבה הצער, ההצלחה לא נמשכה זמן רב. בעקבות ההפסדים במכירות נמכרה חטיבת המכשירים של נוקיה ב-2013 למיקרוסופט, החברה עברה להתמקד בשירותי תוכנה ותשתיות תקשורת סלולריות ואפילו ליין המכשירים החדש שנחשף ב-2017 כבר אינו בייצור שלה. הסרט מביא את סיפורם של המעצבים, המנהלים והמפתחים של חברת נוקיה – האנשים שהפכו את החברה הקטנה לעסק שהיה שווה, בשיא תהילתו, עשרות מיליארדי דולרים. חברת נוקיה התפרסמה גם בתרבות התאגידית הצעירה והמהפכנית שניהלה, לפיה כל העובדים שווים. תרבות זו היא שהביאה לצמיחה המהירה של החברה אך היא גם זו שהביאה בסופו של דבר לנפילתה. בימוי: ארטו קוסקינן. 92 דקות, פינלנד, 2017.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן