Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 11 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     ההסלמה בצפון | מכת מחץ לכוחות הסוריים: "לאחר התקיפות לא נראו אתמול מטוסים סוריים בשמי אידליב או באזור דמשק"; לפחות 6 נאמני אסד חוסלו בתקיפות חיל האוויר אתמול, ביניהם אזרחים זרים (בטחוני)     מלחמת ארה"ב – טורקיה? טורקיה לארה"ב: "במקרה של התקפה, לא תהיה אפשרות לעשות הבחנה בין הכורדים לחיילים אמריקאים" (חוץ) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    ההסלמה בצפון | מכת מחץ לכוחות הסוריים: "לאחר התקיפות לא נראו אתמול מטוסים סוריים בשמי אידליב או באזור דמשק"; לפחות 6 נאמני אסד חוסלו בתקיפות חיל האוויר אתמול, ביניהם אזרחים זרים (בטחוני)

    מלחמת ארה"ב – טורקיה? טורקיה לארה"ב: "במקרה של התקפה, לא תהיה אפשרות לעשות הבחנה בין הכורדים לחיילים אמריקאים" (חוץ)

    יש לכם אזרחות אמריקאית? יכול להיות שרפורמת המס האמריקנית משפיעה גם עליכם (כלכלי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן בעננות בינונית וגבוהה. בבוקר יהיה חם ויבש מהרגיל לעונה. לקראת הצהרים יחדור לאזורנו אוויר קריר ולח יותר בעיקר למישור החוף, השפלה וצפון הנגב. ייתכן אובך וגשם קל.

    הלילה: מעונן בעננות בינונית וגבוהה. יתכן גשם מקומי קל בצפון ומרכז הארץ.

    שני: הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. בצפון הארץ ובמרכזה ירדו גשמים מידי פעם. לקראת הלילה הגשם יתפשט ויתחזק בהדרגה לכל האזורים. חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. יתכנו סופות רעמים בודדות.

    שלישי: גשם לסירוגין ברוב אזורי הארץ. יתכנו סופות רעמים בודדות. חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הטמפרטורות ירדו עוד ויהיו נמוכות מהרגיל . בחרמון ירד שלג. לקראת ערב הגשמים יחלשו בהדרגה.

    רביעי: מעונן חלקית עד מעונן עם עליה קלה בטמפרטורות. בשעות הבקר יתכן טפטוף עד גשם קל.

התחזית: ירידה בטמפ', הגשם יחזור בשני

במהלך היום תורגש ירידה במעלות עם עננות חלקית. ביום שני יהיו גשמים מקומיים בעיקר בצפון ובמרכז. בשלישי יש סכנה לשטפונות בנחלי הדרום (חדשות10)

חדשות

אלפים בהפגנות מוצ"ש נגד שחיתות בתל אביב, בפתח תקווה וברחבי המדינה. אלפים בהפגנה נגד כ]יה דתית באשדוד, הפגנות הנכים (מגפון ניוז)

    לנצל את תחנות המשטרה ובתי הסוהר: ייצרו חשמל סולארי על הגגות * המשרד לביטחון הפנים ישקיע כ-4 מיליון שקל בפרויקט "שמים כחולים", שיכלול 15 מערכות סולאריות ויספק 750 קילו-ואט (דה מרקר)

סמוך לחצות בבירייה התפוצץ מטען מתחת לרכבו של מקומי(60).ללא נפגעים לארוע ולרכב נגרם נזק * מהמקום נמלט רכב, הרקע לאירוע טרם ידוע. חוקרי משטרת ישראל אספו ממצאים בזירת האירוע ופתחו בחקירה

בסופ"ש האחרון נרשמו למעלה מ-3,000 דו"חות תנועה בצירים הבינעירוניים ברחבי הארץ

בפעילות מאומצת של שוטרי אגף התנועה בוצעה אכיפה נגד עבירות בריונות ומסכנות חיים בדגש על צירים בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים, פעילות זו מאופיינת במגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים וניידות גלויות\סמויות במטרה להרתיע את הנהגים מלבצע עבירות תנועה ולשמור על חייהם של ציבור משתמשי הדרך

מניתוח נתוני האכיפה בסוף השבוע עולה כי נרשמו למעלה מ- 3,000 דו"חות תנועה, רובם המכריע היה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש בתוך הצירים המועדים

פוליטי

ראשי מפלגות הקואליציה ידונו היום בהצעה להחיל את הריבונות ביו"ש; בקואליציה מעריכים: נתניהו יטרפד את החוק

ראשי המפלגות ידונו בשאלה האם לקדם את החוק שיחיל ריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. * הצעת החוק של סמוטריץ' וקיש דורשת לספח רק את שטחי ההתנחלויות ולא את שטחי הגדה ודומה למתווה שאישר מרכז הליכוד לפני כחודש וחצי. * מקור בבית היהודי מעריך שנתניהו יבלום את החוק * השר הנגבי: "השעה איננה כשרה לקידום הצעת חוק הסיפוח"

    החשד לשחיתות בראשל"צ: יו"ר הקואליציה לשעבר צפוי להחקר הבוקר שוב בפעם השביעית להתחדש הבוקר, מתכנן לשמור על זכות השתיקה גם בחקירה זו

    הצעת החוק נגד מבקר המדינה תידחה בשבוע לפחות * יו"ר הקואליציה הודיע לח"כ סמוטריץ כי ההצבעה על חוק מבקר המדינה תידחה בשבוע לפחות, כדי לאפשר לכחלון, המתנגד לו, לשוב לארץ מחו"ל ולהשתתף בשיחות לגביו. * על פי ההצעה, המבקר יוכל להגיש דוחות ביקורת, אולם לא יוכל ליישם את המלצותיו בזמן־אמת ולעקוב מקרוב אחר תיקון הליקויים בדוחות

בטחוני

ההסלמה בצפון | מכת מחץ לכוחות הסוריים: "לאחר התקיפות לא נראו אתמול מטוסים סוריים בשמי אידליב או באזור דמשק"

ההתקפה הנרחבת של ישראל בסוריה אתמול צמצמה מאוד את פעילותם של מטוסי המשטר הפועלים נגד מטרות אזרחיות בסוריה. לאחר התקיפות לא נראו אתמול מטוסים סוריים בשמי אידליב או באזור דמשק, כך מדווח העיתון העיתון הערבי "אלערבי אלג'דיד" היוצא לאור בלונדון * השר וחבר הקבינט המדיני ישראל כץ הבהיר כי נעשה מה שניתן כדי להימנע מהסלמה: "אם ישראל הייתה פוגעת באופן יזום במטרות שנפגעו אתמול בלי קשר למל"ט – האדמה הייתה רועדת"

לפחות 6 נאמני אסד חוסלו בתקיפות חיל האוויר אתמול, ביניהם אזרחים זרים

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מדווח כי בתקיפות שעשתה אתמול ישראל בסוריה נהרגו לפחות ששה בני אדם הנמנים עם כוחות המשטר הסורי וחמושים שנאמנים למשטר אסד. בתקיפות נפצעו גם כמה בני אדם בדרגות פציעה שונות   * נטען כי בין ההרוגים גם סורים וגם שאינם סורים.

    הכוננות בגיזרה הצפונית: מערכי ההגנה האווירית תוגברו * בצפון שורר שקט מתוח והלימודים מתקיימים כרגיל.

    נתניהו: ישראל רואה באיראן ובסוריה אחראים לתוקפנות בצפון. המדיניות שלנו ברורה לחלוטין: ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה ומפני כל ניסיון לפגוע בריבונות

    גורם ביטחוני: "ישראל, סוריה ואיראן אינן מעוניינות בהתלקחות ובמערכה צבאית כוללת, אבל לא לא נוותר על הקווים האדומים – בעיקר ההתבססות האיראנית בלבנון או בסוריה" (כאן)

    פרשנות: אסד השיב לעצמו את הכבוד, ההרתעה הושבה? לפני שבועיים שיגר נשיא סוריה בשאר אל אסד איום חריף לישראל דרך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. והבהיר שלא יסבול תקיפות נוספות מצד חיל האוויר. "אם ישראל תתקוף שוב בדמשק" כך איים "צבאו ישגר טילי סקאד אל עבר נתב"ג". והסביר "הכבוד הסורי מעל לכל דבר". אסד אמנם לא ירה לעבר נתב"ג, אבל לראשונה זה 36 שנה הצליח להפיל מטוס ישראלי ובכך השיב לעצמו אסד את הכבוד הלאומי הערבי. אך במקביל צבאו ספג מכה אנושה כאשר מרבית סוללות מערך ההגנה האווירית באזור דמשק הושמדו, וזה רק הקדימון. כעת נותר פתוח השאלה, האם אסד יעדיף לתקוף בישראל תמורת מעט כבוד, אך השבתה ואף חיסול טוטאלי של משטרו, או יעדיף לבלוע את ההתקפות הישראליות שפוגעות בעיקר באירן ובחיזבאללה.

מדיני

    הבית הלבן: תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה; קוראים לאיראן לחדול ממעשי התגרות * דובר הבית הלבן: "ישראל – בעלת בריתה הנאמנה של ארה"ב. אנו תומכים בזכותה להגן על עצמה מפני הכוחות הסוריים והמיליציות הנתמכות על-ידי איראן בדרום סוריה. קוראים לאיראן ולבעלות בריתה לחדול מפעולות פרובוקטיביות"

    מזכ"ל האו"ם: "יש לעשות הכל כדי למנוע התלקחות בין שני הצדדים" * מזכיר האום אנטוניו גוטרש קורא לכל הצדדים המעורבים בתקרית בסוריה להרגיע את הרוחות ולכבד את החוק הבין לאומי. דוברו מסר כי המזכיר עוקב בדאגה אחרי ההתרחשויות באזור. גוטרש הדגיש כי אלפי בני אדם סובלים מההידרדרות הביטחונית ויש לעשות הכל כדי למנוע התלקחות בין שני הצדדי

חוץ

מלחמת ארה"ב – טורקיה? טורקיה לארה"ב: "במקרה של התקפה, לא תהיה אפשרות לעשות הבחנה בין הכורדים לחיילים אמריקאים"

מלחמה חדשה במזרח התיכון? טורקיה הודיעה לאחרונה שהיא מתכוונת להרחיב את המבצע הצבאי שלה נגד הכורדים בצפון סוריה. המשמעות: תקיפה של חיילים אמריקאים שנמצאים באזור ואת המיליציה הכורדית – YPG – בעלת ברית של ארה"ב שהיא אימנה, חימשה ומגבה אותה בשדה הקרב נגד המדינה האסלאמית. * סגן נשיא טורקיה הצהיר לאחרונה בראיון, שאם ארה"ב לא תיסוג מאזורים כורדים – נגדם פתחה במלחמה – טורקיה לא תהסס לפגוע בחיילים אמריקאים: "אם חיילים אמריקאים לובשים מדים של טרוריסטים או שהם בין הטרוריסטים, במקרה של התקפה, לא תהיה אפשרות לעשות הבחנה" (החדשות)

    אינדונזיה: 27 הרוגים ו-18 פצועים בהדרדרות אוטובוס תיירים לתהום

    איראן: היום מציינים במדינה את יום השנה ה-39 למהפכה האסלאמית. במהלכו יתקיימו עצרות ותהלוכות * בבירה טהראן הוצג טיל בליסטי המכונה "קדר" של משמרות המהפכה, שמגיע לטענתם לטווח של 2,000 ק"מ

    בוליביה: 6 הרוגים ו-28 פצועים בפיצוץ בלון גז

    מצרים: צבא מצרים הרג 16 פעילי טרור בפעילות צבאית בסיני * כלי תקשורת ערביים מדווחים כי 16 פעילי טרור נהרגו בפעילות של צבא מצרים בסיני ו-4 נעצרו. לפי הדיווחים, ביומיים האחרונים פגע הצבא בכ-70 יעדים של ארגוני טרור בחצי האי

    סוריה: נציב האו"ם לזכויות אדם: "ההפצצות של רוסיה והמשטר הסורי הם פשעי מלחמה"

    רוסיה: מהנדסי גרעין רוסים ניסו להשתמש במחשב-על לכריית ביטקוין ונעצרו * מהנדסים במכון מחקר גרעיני בסרוב שברוסיה נעצרו בחשד כי ניסו להשתמש במחשבים המתקדמים של המכון לצורך כריית ביטקוין * על פי הדיווחים, הניסיון לחבר את המחשבים לרשת הדליק נורות אדומות במתקן, והם נעצרו לפני שהצליחו להפעיל אותו. * דוברת המתקן, לא חשפה כמה עובדים נעצרו, אבל היא אמרה לסוכנות אינטרפקס כי הפעילויות שלהם "נעצרו בזמן". * העובדים הועסקו במתקן מחקר, מקום ההולדת של תוכנית הגרעין הסובייטית בתקופת המלחמה הקרה. בשעתו המתקן היה סודי עד כדי כך שהעיר לא הופיעה במפות רשמיות. (הארץ)

כלכלה

יש לכם אזרחות אמריקאית? יכול להיות שרפורמת המס האמריקנית משפיעה גם עליכם

בעלי אזרחות אמריקאית או גרין קארד כפופים לחוקי המס האמריקאיים, גם כאשר הם חיים מחוץ לארה"ב * רפורמה שהעביר נשיא ארה"ב באחרונה כוללת חוקים שנועדו לגרום לחברות הענק להחזיר לארה"ב כסף שנאגר בחו"ל – אבל משפיעים גם על אמריקאים שחיים בישראל * כל אזרח ארה"ב או מי שמחזיק בגרין קארד (תעודת תושבות קבע), ובבעלותו יותר מ-10% בחברה נשלטת זרה (CFC – חברה נשלטת זרה היא עסק הממוקם מחוץ לגבולות ארה"ב, שבו אמריקאים מחזיקים יותר מ-50% של זכויות ההצבעה), ייאלץ לשלם "מס השבה" חד־פעמי, בגובה 15.5% על רווחים שעסקים צברו מחוץ לארה"ב בתוך שמונה שנים (פייננשל טיימס)

בעולם

    ניגריה: אימה בשחקים: דלת החירום נפלה מהמטוס בזמן הנחיתה לאחר שרעדה כל הטיסה * מרבית הטיסות בעולם הן בטוחות, אך נוסעי טיסת חברת התעופה הניגרית dana המבצעת בעיקר טיסות פנים בניגריה לא ישכחו את טיסתם, כאשר בעת נחיתת המטוס בעיר אבוג׳ה – דלת המטוס נתלשה ממקומה. – "כששמעתי את הרעש חשבתי שזה פיצוץ"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן