Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 12 פברואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     חיילת נפגעה בג'נין: רכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין; שני חיילים הותקפו, נשק נחטף; החיילים חולצו, חיילת נפגעה קל פונתה לטיפול רפואי (בטחוני)     אבו מאזן ייפגש היום עם פוטין; ינסה לקדם ועידת שלום בינלאומית; חמאס: "מהנדס הסכם אוסלו מנסה להיאחז כטובע בקש בהסדר עם ישראל" (מדיני)     שגריר רוסיה בלבנון: אין תיאום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    חיילת נפגעה בג'נין: רכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין; שני חיילים הותקפו, נשק נחטף; החיילים חולצו, חיילת נפגעה קל פונתה לטיפול רפואי (בטחוני)

    אבו מאזן ייפגש היום עם פוטין; ינסה לקדם ועידת שלום בינלאומית; חמאס: "מהנדס הסכם אוסלו מנסה להיאחז כטובע בקש בהסדר עם ישראל" (מדיני)

    שגריר רוסיה בלבנון: אין תיאום בין רוסיה לסוריה בנוגע לעימות עם ישראל (מדיני)

    רוסיה: "אין למשרד החוץ הרוסי כל מידע על בסיס צבאי איראני ליד העיר תדמור" (מדיני)

    ממשלת פולין מבקשת להטיל מגבלות על השחיטה הכשרה במדינה; 4 שנות מאסר למי שיפר את ההגבלות החדשות (בעולם היהודי)

תחזית מזג אוויר

היום(שני): הטמפרטורותירדובמידהניכרתאךיוסיףלהיותחםמהרגיל.

גשמים

בבוקר גשם קל ירד בצפון הארץ ומרכזה.

בשעות הצהריים גשם קל ירד בצפון הארץ.

בשעות הערב גשם קל ירד בצפון הארץ ומרכזה.

בשעות הלילה ירד גשם קל עד בינוני בכל רחבי הארץ ואף יתכן באילת.

מחר שלישי(13/2): הטמפרטורותירדובמידהניכרת. גשםירדברובאזוריהארץובעיקרבמרכזהארץ. בחרמוןירדשלגקל

רביעי(14/2): טמפ' גבוהותמהרגיללעונהב-1 מעלות.

טפטוף קל עד הערב.

חמישי(15/2): טמפ' גבוהות מהרגיל לעונה ב-2 מעלות בחוף עד 3 בהרים.

שישי(16/2): טמפ' רגילותלעונה.

מהערב יחלו טפטופים באזורים שונים בארץ.

שבת (17/2): טמפ' נמוכותמהרגילב-1 מעלותבחוףו-2 בהרים.

גשם ירד בכל רחבי הארץ כולל באילת.

שלג קל ירד בחרמון.

חדשות

הבוקר, בפעילות של שוטרי היחידה המרכזית של המשטרה, נעצרה לחקירה חשודה, בשנות ה 50 תושבת אחד הישובים שבשומרון בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות בידוי ראיות והתחזות.

ביחידה המרכזית של המשטרה התנהלה חקירה סמויה מזה כחודש, בעקבות פניה של חוליית האינטרפול להתחקות אחר החשודה, המבוקשת באוסטרליה בגין ביצוע עבירות מין בשלוש אחיות קטינות, עת שימשה כמורה וכמנהלת בבית הספר בו למדו.

במסגרת החקירה, בוצעו מגוון פעולות מורכבות ומתוחכמות שדרשו שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושבמהלכן נאספו ראיות וממצאים נגד החשודה, ועם מעצרה הפכה החקירה לגלויה.

תקציב המדינה ל-2019 הוגש לאישור הכנסת; יתכן וישתנה בהמשך השנה

התקציב עומד על כ-480 מיליארד שקל. תקציב משרד הבטחון עומד על 55 מיליארד שקל, כשההסלמה במצב הביטחוני מחזקת את דרישתו האחרונה של ליברמן – להוסיף כ–5 מיליארד שקל לתקציב הביטחון * דרישות נוספות עשויות להגיע מכיוון ועדות הכנסת * אם יהיה צורך בתוספות נרחבות, ייתכן כי יתבצע קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה

מריחים בחירות?: יו"ר ועדת הכספים: התקציב שיוגש לכנסת בלי גזירות

במהלך ראיון נרחב שהעניק יו"ר ועדת הכספים לעיתון הכלכלי 'גלובס' השיב לשאלת המראיין האם תקציב 2019 הוא תקציב בחירות?: "זה תקציב בלי גזירות, אז כל אחד יכול לפרש את זה איך שהוא רוצה. אתם יכולים לפרש שזה תקציב בחירות, אני לא יכול להגיד את זה כי זה התקציב שאני תמיד רוצה שיהיה לי. ישבתי עכשיו עם היועצת המשפטית על חוק ההסדרים ואין שם שום קושי". (גלובס)

    האוצר שגה בחישוב: הנכים יקבלו קצבה של 3,700 שקל, במקום 4,000 שהובטחו * בדיון בכנסת אמר יו"ר הקואליציה לשעבר ביטן, שהיה בין מנסחי ההסכם, כי הסכומים בו לא היו מדויקים. * הנכים זעמו: "לא הוגן, נמשיך למחות" (הארץ)

    למרות שאושר בטרומית: הצעת החוק לקיזוז משכורות המחבלים מעוכב בממשלה * הצעת החוק של ח"כ ח"כ אלעזר שטרן לקיזוז העברת כספים לרשות הפלסטינית נגד השכר שהרשות משלמת למחבלים ולמשפחותיהם, מעוכבת בוועדת החוץ והביטחון למרות שכבר עברה במליאה בקריאה טרומית. זאת בשל דרישת משרדי החוץ, המשפטים והביטחון ששלילת הכספים תהיה נתונה לשיקול דעתו של הקבינט (כאן)

    שקד לוועדה לבחירת שופטים: אם המועמד שלי לעליון לא ייבחר, אף שופט לא ימונה * שרת המשפטים מתעקשת על מינויו של פרופ' אלכס שטיין, שחי בארה"ב זה 15 שנה, חרף התנגדות שופטי העליון. פחות משבועיים להכרעה בנוגע לזהות השופטים החדשים, חברי ועדת הבחירה רחוקים מהסכמה (הארץ)

    הייעוץ המשפטי בכנסת: יש ליקויים בנוסח החוק המתיר למשטרה לחפש במחשב של חשוד * היועצים הזהירו כי הליקויים עלולים להביא לחשיפת מידע רגיש ולאיסוף ראיות בניגוד לנהלים, ודרשו מחברי ועדת החוקה לדון בהם (הארץ)

    עשרות ישראלים נתבקשו לשלם למד"א בשל פינויים באמבולנס של הארגון * אזרחים ברחבי הארץ זועמים על מגן דוד אדום לאחר שקיבלו לאחרונה בקשה לשלם מאות שקלים לגוף ההצלה בגין פינוי בניידת שהתרחש, לכאורה, לפני שנים רבות, ואם בכלל (מעריב)

    המדינה הודיעה כי היא מתכוונת להעלות לארץ אלף אנשי פלשמורה ב-2018

פוליטי

לקראת המלצות המשטרה נגד נתניהו: סיעת המחנה הציוני תגיש הצעת אי אמון בממשלה

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הודיע היום על כוונת הסיעה להגיש הצעת אי אמון בממשלה. לדבריו, "החשדות הכבדים המרחפים מעל ראשו של נתניהו מטילים צל כבד על יכולתו להמשיך ולמלא את תפקידו. הקואליציה הנוכחית עסוקה בשמירה על האינטרסים הצרים של חבריה ולא בטובת הציבור ולכן הגיע הזמן להחליף אותה".

    ריבלין: אם ישראל תספח את הגדה, עליה לתת לערבים זכויות ככל האזרחים * נשיא המדינה הבהיר בכנס עיתון "בשבע" כי הוא מתנגד לסיפוח שטחי הגדה לישראל (הארץ)

בטחוני

חיילת נפגעה בפניה במהלך מהומה בג'נין: רכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין; שני חיילים הותקפו, נשק נחטף; החיילים חולצו. הליילת פונתה לקבלת טיפול רפואי

רכב צבאי נכנס בשוגג לג’נין והתפתחה סביבו הפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים. שני חיילים נפצעו באורח קל ונשקו של אחד מהם נגנב. ע"פ כלי תקשורת המזוהים עם חמאס – מנגנון הביטחון הפלסטיני החזיר את החיילים למחסום ג'למה

מדיני

אבו מאזן יפגש היום עם פוטין; ינסה לקדם ועידת שלום בינלאומית; חמאס: "מהנדס הסכם אוסלו מנסה להיאחז כטובע בקש בהסדר עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש היום ברוסיה עם פוטין, במהלך ביקורו ברוסיה. מקור פלסטיני אמר לעיתון "א-שרק אל אווסט" כי אבו מאזן צפוי לבקש להגדיל את תפקידה של רוסיה ומעורבותה בתהליך השלום, וכן לקדם כינוס ועידה בינלאומית בחסות האו"ם שרוסיה תהיה חלק ממנה * בחמאס תוקפים את אבו מאזן: "מהנדס הסכם אוסלו מנסה להיאחז כטובע בקש – רעיון ההסדר עם ישראל נושם את נשימות חייו האחרונות, אחרי הצהרת טראמפ על ירושלים"

שגריר רוסיה בלבנון: אין תיאום בין רוסיה לסוריה בנוגע לעימות עם ישראל

בראיון לערוץ אלג'דיד הלבנוני אמר שגריר רוסיה בלבנון כי רוסיה מתנגדת למלחמה בין ישראל ל"ציר ההתנגדות" (סוריה, איראן וחיזבאללה). לדבריו, התיאום בין מוסקבה לדמשק נוגע אך ורק למאבק בטרור, במה שנוגע לעימות עם ישראל, סוריה מסתמכת על היכולות שלה בלבד

רוסיה: "אין למשרד החוץ הרוסי כל מידע על בסיס צבאי איראני ליד העיר תדמור"

סגן שר החוץ הרוסי דחה הבוקר את טענות ישראל על כך שכוחות איראנים פועלים בשדה התעופה T4 בסוריה, משם המריא המל"ט שהופל בשבת, לדבריו "אין למשרד החוץ הרוסי כל מידע על בסיס צבאי איראני ליד העיר תדמור" * אך ממידע שהתקבל בישראל עולה כי בחודשים האחרונים איראן משתמשת בבסיס חיל האוויר הסורי בתדמור. בתחילה שימש הבסיס רק לשם העברת אמצעי לחימה לחיזבאללה, אבל בהמשך החלו להתשמש בבסיס גם בכדי להוציא פעולה ישירה נגד ישראל – כמו בשילוח כלי הטיס בליל שבת.

מזכיר ההגנה האמריקני: "בכל מקום שתמצא בעיות במזרח התיכון, תמיד איראן תימצא מעורבת בכך"

שר ההגנה של ארה"ב התייחס לתקרית הפלת המל"ט האיראני בגבול הצפון: "זה מעניין שבכל מקום שתמצא בעיות במזרח התיכון, אם זה בתימן, בביירות, או בסוריה או בעיראק – תמיד איראן תימצא מעורבת בכך. לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה, ואני חושב שזה מה שקרה"

שר המודיעין בראיון לכלי תקשורת סעודי: אם צבא סוריה לשתף פעולה עם איראן ייפגע גם הוא

השר לענייני מודיעין ישראל כץ בראיון לכלי התקשורת הסעודי אילאף: "אם איראן תמשיך לאיים על ישראל ולתקוף אותה משטח סוריה, היא תלמד לקח שלא תישכח. איראן חצתה קווים אדומים והיא משחקת באש. צבא סוריה שהצטרף לאג׳נדה האיראנית ייפגע גם הוא, אם ימשיך לשתף פעולה עם איראן"

    שר החוץ של ארה"ב, רקס טילרסון על ירושלים: "לא יהיה שינוי בסטטוס קוו, והגבולות של ירושלים יקבעו במו"מ – "ארה"ב מחוייבת למצוא פיתרון במזרח התיכון"

    משרד הבריאות הפלסטיני: כ-200 ניתוחים בעזה נדחו בשל הצטברות פסולת רפואית * 830 עובדי התברואה בבתי החולים ברצועה שובתים זה היום השני, לאחר שלא קיבלו שכר כארבעה חודשים. אתמול הודיעו העובדים כי בכוונתם להמשיך לשבות עד הודעה חדשה (הארץ)

חוץ

    שרי החוץ של רוסיה, איראן וטורקיה עשויים להיפגש בחודש הבא * רוסיה, טורקיה ואיראן דנות באפשרות של פגישה בין שרי החוץ בחודש הבא בקזחסטן, כך מוסרת סוכנות הידיעות RIA

    ארה"ב: פוארטו ריקו: פיצוץ בתחנת כוח הוביל לניתוק חשמל באזורים נרחבים * פיצוץ ושריפה גדולה בתחנת כח גרמו להפסקת חשמל נרחבת בצפון האי הקאריבי. כמעט חצי מיליון מתושבי האי עדיין חיים בעלטה מאז היכה ההוריקן מריה באזור לפני חמישה חודשים

    בריטניה: שדה התעופה העירוני בלונדון נסגר לאחר מציאת פצצה ממלחמת העולם השנייה

    גרמניה: נתונים של הממשל שמובאים בעיתון מקומי, מצביעים על כך שבשנה שעברה נרשמו במדינה ארבעה מקרי אנטישמיות בממוצע ביום (חדשות10)

    מצרים: התקשורת במצרים: 12 מחבלים נהרגו ויותר מ-90 נעצרו במבצע החדש למיגור הטרור בסיני, שעליו הכריז הצבא בסוף השבוע

    – שר החוץ של ארה"ב, רקס טילרסון: "מחוייבים להילחם בטרור לצד מצרים"

    סין: משאית גז התהפכה: כדור אש בכביש * באמצע הכביש המהיר בסין התהפכה משאית שנשאה גז טבעי ועלתה בלהבות. מספר כלי רכב נוספים התלקחו ברגעי דרמה שתועדו במצלמת אחד הרכבים. שני נוסעי המשאית פונו לבית החולים כשהם סובלים מכוויות קשות (החדשות)

    סין נגמלה מפחם לחימום, ועכשיו תושביה קופאים מקור * בניסיון לצמצם את זיהום האוויר קבעה בייג'ין תקנות מרחיקות לכת נגד שימוש בפחם. הן יושמו בנמרצות רבה כל כך שהערפיח נסוג, אך עשרות אלפי בני אדם נותרו ללא חימום בחורף (הארץ)

    קוריאה: שר ההגנה האמריקני: קוריאה הצפונית לא תסכסך בין וושינגטון וסיאול. עדיין מוקדם לומר אם המחוות בין הצפון והדרום במהלך סוף השבוע יקדמו את השלום בחצי האי

    – סגן נשיא ארה"ב: "מוכנים לדבר עם צפון קוריאה" * סגן נשיא ארה"ב מייק פנס: וושינגטון מוכנה לקיים שיחות ישירות עם פיונגיאנג. "קמפיין המקסימום לחץ יימשך באופן אינטנסיבי. אבל אם ירצו לדבר אז נדבר" (וושינגטון פוסט)

    קפריסין: "צבא טורקיה עצר ספינה שחיפשה גז במימינו הכלכליים"

צרכנות

    ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה כי תיאסר הצגת מחירים שלא ניתן לשלם במזומן. * הרשות להגנת הצרכן בתגובה: "כבר היום הפרקטיקה אסורה – ההצעה רק תפגע באכיפה ובהרתעה" (חדשות10)

כלכלה

"עקוב אחרי" – לעבור בנק "בלחיצת כפתור"

רק 3% מלקוחות הבנקים בישראל עוברים בנק מדי שנה. זאת, אף שכמעט 40% מלקוחות הבנקים שקלו את האפשרות לעבור בנק, בעיקר מכיוון שהם מרגישים שהבנק שלהם גובה מהם עמלות וריביות גבוהות מדי בהיותם שבויים בידיו. * מערכת חדשה שהוקמה בבריטניה מאפשרת לעבור בנקים בתוך שבוע, כשכל החיובים מנותבים אוטומטית מהחשבון הישן לחדש * עלות המשוערת של המערכת היא כ-200 מיליון שקל, ש-160 מיליון שקל מהם ייפלו על כתפי הבנקים. *בנק ישראל והאוצר רוצים לייבא את הבשורה הזו לישראל, כשהם מעריכים שכאשר המערכת תפעל, יהיה לה אפקט תחרותי גדול מזה שהורגש בבריטניה, בגלל העלויות הגבוהות של ניהול חשבונות העו"ש בישראל. (דה מרקר)

בעולם

ממשלת פולין מבקשת להטיל מגבלות על השחיטה הכשרה במדינה; 4 שנות מאסר למי שיפר את ההגבלות החדשות

ממשלת פולין מבקשת להטיל מגבלות על השחיטה הכשרה במדינה. כשהצעת החוק, מבקשת להטיל עד 4 שנות מאסר למי שיפר את ההגבלות החדשות בנושא השחיטה * בהצעת חוק כללית המתפרסת על 48 עמודים, נכללות גם הגבלות על שחיטה כשרה. כשע"פ הצעת החוק יווצר איסור לשחוט את הבהמות כאשר הבהמה הפוכה ושוכבת על גבה, כנדרש ע"פ ההלכה היהודית. * סעיפי ההצעה מטילים גם מגבלות על ייצוא בשר כשר לקהילות יהודיות אחרות. * יצויין, כי לפני 5 שנים אסרה פולין שחיטה כשרה, אך בעקבות עתירת איגוד הארגונים היהודיים ביטל פסל ביהמ"ש החוקתי של פולין את החוק, היות והוא סותר את עקרון חופש הדת. (אידישע פוסט)

– הרב מנחם מרגולין יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הודיע שייאבק לביטול החוק: "איסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לעקרון חופש הדת – עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן