Skip to content

בניגוד לבקשת עהד תמימי והוריה, בית המשפט הצבאי החליט – דיון בדלתיים סגורות

משפט הנערה הפלסטינית שסטרה לחייל החל היום. השופט סא"ל מנחם ליברמן החליט כי לטובת תמימי על המשפט להתנהל בדלתיים סגורות. עו"ד גבי לסקי: "הוא החליט מה יותר טוב עבורו, ולא מה שיותר טוב לעהד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משפטה של עהד תמימי בת ה-17, הנערה שסטרה לחייל ונעצרה לפני כחודשיים, יתנהל בדלתיים סגורות. כך החליט היום (שלישי) השופט סא"ל מנחם ליברמן. השופט הסביר כי החלטתו היא "לטובת תמימי" בשל היותה קטינה, זאת בניגוד לבקשות עהד והוריה, בסאם ונרימאן תמימי שעצורה אף היא שביקשו במפורש כי משפט הצעירה יתנהל באולם פתוח לסיקור ולקהל.  כמו כן, קבע השופט כי הדיון הבא בעניינה ייערך בתחילת חודש מארס, ומאחר שמעצרה הוארך עד תום ההליכים – היא תישאר בו עד לסיום משפטה ומתן גזר הדין.
עורכת דינה של תמימי, גבי לסקי, זעמה ואמרה לעיתונאים הרבים שהגיעו לדיון: "במקרה הזה, כל האירועים על מעצרה היו בדלתיים פתוחות. למרות שהתביעה אומרת שלא אכפת לה שנהיה בדלתיים פתוחות, בית המשפט החליט לסגור את הדלתות כי הוא חושב שזה לא טוב לעהד. אני חושבת שזה בא היות ובית המשפט לא חושב שזה טוב לבית המשפט".
"הקטינה והוריה רצו את הדלתיים פתוחות ובית המשפט לא צריך להחליט במקרה הזה מה יותר טוב עבורה, הוא (השופט א.מ) החליט מה יותר טוב עבורו, ולא מה שיותר טוב לעהד", אמרה לסקי.
בסאם, אביה של תמימי אמר: "אשתי ובתי לא עשו שום דבר רע והן במעצר בגלל מאבקן לחופש ולצדק. הגענו לכאן כדי לומר שישראל היא זו שצריכה לעמוד למשפט ולא הן".

עהד ועורכת דינה גבי לסקי (ארכיון - צילום: אורן זיו אקטיבסטילס)
עהד ועורכת דינה גבי לסקי (ארכיון - צילום: אורן זיו אקטיבסטילס)

תמימי עצורה ברציפות מאז 19 בדצמבר 2017. כתב האישום שהוגש נגדה בחודש שעבר ייחס לה שורת עבירות בהן תקיפת חייל בנסיבות מחמירות, איום על חייל, הסתה וזריקת חפצים לעבר אדם או רכוש. סעיף האישום הראשון מתייחס לאירוע המתועד שהטביל למעצרה, בו תקפה חיילים בידיים חשופות מבלי שאלו נפגעו.  אולם בתביעה הצבאית לא הסתפקו בכך וכתב האישום מייחס לה מעורבות גם באירועים אחרים. בין השאר מיוחסות לה זריקות אבנים על חיילים שלא נפגעו, והסתה לאלימות בפייסבוק. באחד השידורים שלה בפייסבוק, אמרה כי "הכוח שלנו באבן שלנו ואני מקווה שכל העולם יתאחד כדי לשחרר את פלסטין".

בארגון זכויות האדם בצלם מסרו בתגובה כי  "החלטת השופט לנהל את משפטה של עהד תמימי, בת ה-17, בדלתיים סגורות לא נועדה להגן על זכויותיה כקטינה אלא על האינטרסים של הכיבוש. הדאגה הפתאומית לזכויותיה בלתי אמינה עוד יותר בהתחשב בפגיעה בזכויותיה עד היום – כולל מעצרה הלילי והמתוקשר, חקירתה הממושכת כשהיא לבדה מול החוקרים, והארכת מעצרה עד תום ההליכים. כל אלה הם צעדים שאמורים להיות יוצאי דופן כאשר מדובר בקטינים, ואולם תחת הכיבוש הם הכלל. העיקר שמקפידים על דלתיים סגורות."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן