Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 14 פברואר 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     נתניהו: "הקואליציה יציבה. מסמך ההמלצות מחורר כמו גבינה שוויצרית" (פוליטי)     כחלון מגבה את נתניהו: אמשיך להוביל הכלכלה עד להחלטה בכתב אישום (פוליטי)     בנט: "קבלת המתנות מנוגדת לציפיות מרה"מ, אך אמתין להחלטת היועמ"ש" (פוליטי)     ליברמן: "עד שנתניהו לא מורשע בבית המשפט הוא יכול להמשיך לכהן בתפקידו" (פוליטי)     המשטרה אישרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    נתניהו: "הקואליציה יציבה. מסמך ההמלצות מחורר כמו גבינה שוויצרית" (פוליטי)

    כחלון מגבה את נתניהו: אמשיך להוביל הכלכלה עד להחלטה בכתב אישום (פוליטי)

    בנט: "קבלת המתנות מנוגדת לציפיות מרה"מ, אך אמתין להחלטת היועמ"ש" (פוליטי)

    ליברמן: "עד שנתניהו לא מורשע בבית המשפט הוא יכול להמשיך לכהן בתפקידו" (פוליטי)

    המשטרה אישרה למפגינים נגד היועמ"ש לקיים הפגנה מול ביתו (פוליטי)

    האו"ם ידון היום במצב בעזה; ליברמן: "אין משבר הומניטרי" (מדיני)

    שר החוץ האמריקני "תכנית השלום של טראמפ בשלבים מתקדמים" (מדיני)

    דיווח: אובמה הזהיר את המוסד משיתוף פעולה מודיעיני עם טראמפ (חוץ)

    ישראל: במידה ובפולין לא יעצרו את החוק הפוגע בשחיטה כשרה "ננקוט בפעולה הולמת" (בעולם היהודי)

חדשות

חשד: גנב חבילות מתיבות דואר ונעצר

במהלך חודש ינואר התקבלה במשטרת ישראל תלונה בגין גניבת דברי דואר מתיבות דואר באור יהודה. * ע"פ החשד, החשודים נהגו לעבור בין בניינים, פתחו דברי דואר ולקחו עימם פריטים שנשלחו. באחד מהמקרים תועדו חשודים בביצוע המעשה.

משטרת ישראל פתחה בחקירה תוך הפעלת אמצעים סמויים וגלויים לאיתור זהותם של החשודים. במקביל תיעוד החשודים הופץ בקרב המתנדבים תושבי השכונה * אתמול אותר ונעצר באור יהודה חשוד תושב העיר (18)  על ידי שיטור עירוני אור יהודה ונעצר * החשוד הובא לחקירה בתחנת מסובים. בתום החקירה נכלא. היום הובא להארכת מעצר בבית משפט שלום בת"א.

 נציגי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" עזבו את משכן הכנסת לאחר ששהו בו בשני הלילות האחרונים, כמחאה על חוק העלאת הקצבאות

אמש (ג'), הובילה המשטרה מבצע אכיפה בשיתוף מנהל הגז, ובאמצעות צו פשטו על 2 מצבורי גז ברובע המוסלמי בעיר העתיקה, בהם נתפסו כ 100 בלוני גז בגדלים שונים שהוחזקו באופן 'פיראטי' ובניגוד לחוק. הבלונים הוחרמו ע"י פקחי מנהל הגז. מצד שני המשטרה והפקחים לא מעזים להיכנס לשכונת 100 שערים ולנתק חיבורי גז וחשמל פירטיים שפורחים שם ללא מפרע

    ראש ממשלת פולין על סערת החוק הפולני: "מעוניין לראות עמדה ישראלית-פולנית משותפת, עם הסכמה של שני הצדדים על העובדות ההיסטוריות"

פוליטי

נתניהו: "הקואליציה יציבה. מסמך ההמלצות מחורר כמו גבינה שוויצרית"

לאחר שהומלץ להעמידו לדין, אמר נתניהו במסגרת כנס של מרכז השלטון המקומי כי "הקואליציה יציבה. אין לי ולא אף אחד אחר תכניות ללכת לבחירות". לדבריו, "מסמך ההמלצות מוטה, קיצוני ומחורר כמו גבינה שוויצרית"

– עוה"ד של נתניהו: יש הרבה כשלים בגבינה המחוררת הזו. רה"מ לא היטיב עם מילצ'ן אלא ניסה לסגור לו את ערוץ 10", "יאיר לפיד ישב עם צוותים של מילצ'ן על החוק, יש לו חמאה על הראש" * יועץ לנתניהו: "לפיד נפגע אחרי פיטוריו מהממשלה, לא הייתי סומך על עדותו"

כחלון מגבה את נתניהו: אמשיך להוביל הכלכלה עד להחלטה בכתב אישום

בהודעה שפרסם הלילה  שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון הוא הבהיר כי לא יפרק את הממשלה על רקע המלצת המשטרה להגיש כתב נגד ראש הממשלה בעבירות שוחד, לפחות עד החלטת היועמ"ש: "החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום"

– המחוקק קבע הסדר מיוחד בעניינו של ראש ממשלה: עליו להתפטר רק אחרי הרשעה שיש בה קלון בפסק דין חלוט. דרישה להתפטרות או להשעיה בעקבות המלצות של המשטרה, משמעותה מתן אפשרות לביצוע פוטש בו המשטרה תוכל להדיח את ראש הממשלה (news1)

בנט: "קבלת המתנות מנוגדת לציפיות מרה"מ, אך אמתין להחלטת היועמ"ש"

בנט עוקץ את נתניהו: "כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי ותקין… אולם לראש ממשלה בישראל ישנה משימה נוספת – לשמש דוגמא אישית לציבור ולנוער הישראלי בפרט". "הדרך להחליף את הממשלה היא בקלפי"

ליברמן: "עד שנתניהו לא מורשע בבית המשפט הוא יכול להמשיך לכהן בתפקידו"

"אני מכיר שר חוץ אחד שנאלץ להתפטר בגלל משפט – הוא זוכה וחזר לתפקידו. ראש ממשלה מתפטר – זו הפיכה שלטונית."

    שרת המשפטים, שקד: "יש ערך שנשחק במדינה וזה חזקת החפות", "במדינת ישראל, יש אדם אחד שקובע האם יוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה – היועץ המשפטי לממשלה"

    שר המשטרה, ארדן: "עמדת המשטרה לא קובעת"

    לפיד לחברי סיעתו: "בלמתי את חוק מילצ'ן, אבל בזמן אמת לא חשדתי בכלום" * גורמים במפלגת יש עתיד: "מילצ'ן ביקש מלפיד לקדם את החוק, ולפיד סירב. כעבור זמן נתניהו שאל את לפיד האם כבר דיבר עם מילצ'ן ואמר לו שהוא תומך בחוק. לפיד השיב שהוא מסרב, כי זה חוק לא טוב"

    תיק 1000: הערכות סעיף השוחד צפוי לרדת * יתכן שהפרקליטות תמיר את סעיף השוחד נגד נתניהו בהפרת אמונים, על מנת להבטיח את שיתוף הפעולה של העדים (חדשות10)

    התנועה לאיכות השלטון: תיק 2000 מעלה חשד לעבירה על חוק ההגבלים העסקיים * התנועה לאיכות השלטון: הודעת המשטרה בתיק 2000 קובעת כי נתניהו ומוזס פעלו להחלשת התחרות בין שני העיתונים הגדולים בישראל. פעולה זו מעלה חשד לעבירה על חוק ההגבלים העסקיים, ובכלל זאת הסדר כובל בנסיבות מחמירות – עבירה שהעונש עליה הוא עד חמש שנות מאסר

    המשטרה אישרה למפגינים נגד היועמ"ש לקיים הפגנה מול ביתו * בהמשך להחלטת בג"ץ בנושא, המוחים נגד השחיתות השלטונית יגיעו עד למרחק של 120 מטר מדירתו של מנדלבליט במוצאי שבת הקרובה. מני נפתלי: "נקיים תהלוכה לכיוון דירתו, בואו". (מעריב)

    סיקור נרחב בעולם בעקבות המלצות המשטרה נגד נתניהו * כלי התקשורת ברחבי העולם לא נותרו אדישים להמלצות נגד רה"מ. ה-BBC שם את נתניהו בכותרת הראשית, ה"ניו יורק טיימס" הקדיש כתבה מיוחדת לקווים לדמותו של היועמ"ש – ובהודו תהו בעיקר "מה צפוי לקרות?". ב-NBC ציינו כי סקנדלים אינם זרים לו, בעוד ש"בדר שפיגל" נכתב: "המצב מתחיל להיות לחוץ עבורו"

    שר המשטרה נגד המפכ"ל: "אני לא ישן בלילה, צריך לחקור את דברי המפכ"ל" * השר לביטחון פנים התייחס לדברי מפכ"ל המשטרה, שרמז בראיון תקשורתי כי נתניהו שלח חוקרים פרטיים לאסוף חומר על חוקריו: "דברי המפכ"ל לפיהם עוקבים אחרי חוקרי המשטרה, מטרידים. אני קורא ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה בחלל האוויר, הוא צריך לעשות הכל כדי שהתשובות יינתנו ולמסור דיווח לציבור כולו"

    חקירות נתניהו | פרשנות: הדרך לכתב אישום עוד ארוכה, בגלל המפכ"ל היא תהיה ארוכה עוד יותר * כעת, אחרי שהוגשו ההמלצות התיקים עברו לפרקליטות שם צפויים לדון וללבן את התיקים, ואז ליועמ"ש שבתורו צפוי ללמוד את התיק פעם נוספת. במידה והיועמ"ש יסבור כי יש בסיס לכתב אישום תעמוד לרה"מ הזכות לשימוע, כשלעורכי דינו של נתניהו יוקצב זמן ללמוד את התיק. ככל שהתיק חמור יותר, רחב יותר, וציבורי יותר, ינתן להם זמן ארוך יותר. * מטבע הענינים, ומחשש ליפול בתיק כה ציבורי ופומבי בבית המשפט, הפרקליטות צפויה לעיין רבות בכל פרטי החקירה. אך בתיקי נתניהו מתווספת החלטתו התמוהה של מפכ"ל המשטרה, שהחליט לפרסם שמועות בדבר חוקרים פרטיים נגד חוקרי נתניהו, וזאת בנסיון לפגוע ציבורית ברה"מ, דבר שלבנתיים לא צלח. אך באופן טבעי העלו את החשש כי החקירה היתה מזוהמת. על מנת לנפות את הזיהום, או עכ"פ לצייר אוירה שכזו יהיה על הפרקליטות ועל היועמ"ש לעבוד קשה הרבה יותר.

תקציב המדינה ל-2019 אושר בקריאה ראשונה

ברוב של 60 תומכים אל מול 50 מתנגדים, אושר תקציב המדינה לשנת 2019 בכנסת בקריאה ראשונה.  * למעלה מ-397 מיליארדי שקלים כלולים במסגרת החוק. 68 מיליארד יופנו לביטחון, 60 מיליארד לחינוך ו-38 לבריאות * שר האוצר כחלון: "יחד עם התקציב הנוכחי נעביר כאן בסך הכל 5 שנות תקציב במהלך קדנציה אחת. זהו הישג חסר תקדים", יו"ר האופוזיציה הרצוג: "הממשלה על כרעי תרנגולת, הדיון הזה הזוי לחלוטין"

    בוטל הדיון שתוכנן להיום בוועדת הפנים בעניין ההדלפות וההתבטאויות החמורות של המפכ"ל. הסיבה: חשש להחטאת המטרה בעקבות החלטת המשטרה לפרסם את ההמלצות

בטחוני

רכב צבאי עלה על מוקש, מספר חיילים נפצעו * שבעה חיילים נפצעו מפיצוץ נפל צפונית לים המלח לאחר שרכבם נכנס לשדה ממוקש,  במהלך פעילות שגרתית לתיקון גדר סביב השדה. שניים פונו לבית החולים במסוק, חמשת האחרים נפצעו במצב קל.

מתחקיר ראשוני עולה כי חיילים מכוח הנדסה של החטיבה המרחבית "הבקעה והעמקים" ביצעו משימה לתיקון גדר המקיפה שדה מוקשים סמוך לאתר הטבילה ״קאסר אל יהוד״.

במהלך המשימה עלה הרכב על מוקש נ"ט ישן מסוג M15 שככל הנראה נסחף וכוסה בחול.

מספר חיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהפיצוץ ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. במקביל לתחקיר המבצעי מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, את מפקד ההנדסה הפיקודי, אלוף- משנה מקס נודלמן להיות הקצין הבודק של האירוע.

סוכל פיגוע בכניסה לבית המשפט הצבאי השומרון; 3 פלסטינים נעצרו

    בפעם השנייה ביממה: שלושה מחבלים ועליהם מטעני צינור נתפסו בכניסה לבית הדין הצבאי בשומרון * אתמול נעצר בעמדת הבידוק במקום פלסטיני כשעליו מטען * בסך הכל נעצרו בשבוע האחרון חמישה פלסטינים שניסו להיכנס למקום עם מטען

מדיני

האו"ם ידון היום במצב בעזה; ליברמן: "אין משבר הומניטרי"

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום לדיון דחוף במטרה לבחון את המצב ההומינטרי ברצועת עזה, בשל אזהרות על הידרדרות שירותי הבריאות עקב משבר החשמל. משרד הבריאות ברצועה הודיע כי קיים חשש לחזרה של מחלות בצורה רחבה בשל מחסור בציוד רפואי * ליברמן: "אין משבר הומניטרי בעזה, יש ניסיון של חמאס למנף את המציאות האזרחית הקשה"

שר החוץ האמריקני "תכנית השלום של טראמפ בשלבים מתקדמים"

מזכיר המדינה האמריקני הביע רצון להמשיך ולקדם את תהליך השלום במזרח התיכון ואמר כי  הנשיא טראמפ נשאר מחויב לתהליך השלום במזרח התיכון, וכן דובק בעמדתו כי הגבולות הסופיים של ירושלים יקבעו ע"י שני הצדדים

    תוניסיה: מחוקק מהאופוזיציה קרע את דגל ישראל (ערוץ 7)

    ראש המשמר הלאומי של צבא קפריסין הגיע לביקור רשמי בישראל כאורחו של הרמטכ"ל. השניים ידונו באתגרים הביטחוניים המשותפים וכן יבחנו שיתופי פעולה צבאיים עתידיים

    מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק יום לציון רצח העם הארמני

חוץ

דיווח: אובמה הזהיר את המוסד משיתוף פעולה מודיעיני עם טראמפ

דיווחים בארה"ב: במהלך תקופת שלטונו של אובמה העבירה היועצת לביטחון לאומי של אובמה לשעבר, סוזן רייס, מידע מסווג לראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, רייס תיארה בהודעה את הפגישה עם ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ולאחר מכן עם היועץ המשפטי לממשלה סאלי ייטס: "מנקודת המבט של הביטחון הלאומי.. הנשיא אובמה אמר שהוא רוצה להיות בטוח שכאשר אנו עוסקים בצוות הנכנס (זה של טראמפ), יש לבדוק אם יש סיבה לא לשתף אותו במידע העוסק ברוסיה (מעריב)

טילרסון: "חיזבאללה הוא חלק מהמציאות בלבנון, איראן צריכה לסגת מסוריה"

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון: "לארצות הברית יש בעיה עם חיזבאללה – לא עם העם הלבנוני. אנו מכירים בכך שחיזבאללה הוא חלק מהמערכת הפוליטית בלבנון", עוד אמר כי, הכוחות האיראנים צריכים לסגת מסוריה * יועץ בכיר למנהיג העליון של איראן חמינאי בתגובה: הנוכחות האיראנית בסוריה לגיטימית. האמריקנים צריכים לעזוב

    האו"ם שלל את זכות ההצבעה של ונצואלה ולוב עקב חובות של מיליוני דולרים

    קולומביה: אנו צריכים עזרה בהתמודדות עם המשבר בוונצואלה

    אוסטריה: מפלגת הימין תקים ועדה שתחקור את ההיסטוריה של המפלגה (ערוץ 7)

    ארה"ב: נהג ברכב מסחרי ניסה לפרוץ למתחם בניין סוכנות המודיעין האמריקני ה-NSA במרילנד; יריות נשמעו במקום. ישנם 3 פצועים לפחות

    – טראמפ: "אפשר להגיע להסכם עם הדמוקרטים על שיפור התשתיות"

    – המודיעין בארה"ב: רוסיה תנסה להשפיע על בחירות אמצע הקדנציה השנה * אנשי מודיעין הזהירו בסנאט שהאקרים מרוסיה כבר חוקרים את שיטות הבחירות של מדינות ארה"ב, והחלו להשתמש בבוטים ברשתות החברתיות. * ראש המודיעין הלאומי האמריקני: "יתכן שיריבות ארה"ב, בהן רוסיה, שואפות לבצע מתקפות סייבר אגרסיביות יותר כדי לפגוע בבחירות אצלנו ובמדינות אירופה"  * בכירים בסוכנויות ריגול אמריקניות סותרים את טענת ראש המודיעין הלאומי: "אין שום ראיה כי חל שינוי באיום הסייבר"

    הונגריה: הועלתה הצעת חוק נגד ארגונים חוץ-ממשלתיים התומכים בהגירה למדינה. זאת, כחלק ממדיניות ראש הממשלה

    סוריה: גורם במשרד החוץ הרוסי: הדיווחים על נפגעים רבים מהצבא הרוסי בלחימה בסוריה הינם שגויים

    עיראק: 18 אלף בני אדם נהרגו בקרבות נגד דאעש מאז 2014

כלכלה

    שערים יציגים (14/02/18): דולר = 3.533 ; ליש"ט = 4.8953 ; אירו = 4.3643 ▲; פרנק שוויצרי = 3.7865

עוד יפנית תתחרה במקס סטוק: רשת מיניסו מגיעה לישראל * אחרי שפתחה 3,500 חנויות בעולם, תציע ענקית העיצוב והאביזרים היפנית כ-5,000 מוצרים שמחציתם יעלו פחות מ-19.90 שקלים. בשנה הראשונה יושקעו 15 מיליון שקל ב-10 סניפים  (וואלה)

סיפורים בעולם

    סוף גנב לתליה: השודד הניח שאין סכנה בחשיפתו כי חלה התיישנות על הגניבה, אך שכח פרט קטן * ב–1976 פרצה קבוצת שודדים בצרפת כ-200 כספות ושמה את ידה על רכוש בשווי של כ–29 מיליון אירו. אחד השודדים חשף את סיפורו בגיל 71 והואשם בהלבנת הון – פשע שלא חלה עליו התיישנות (הארץ)

 

אמפ בשלבים מתקדמים" (מדיני)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן