Skip to content

מחמם את הלב מקפיא את הישבן

20 אלף איש, וסביר להניח שהרבה יותר, נאספו בנמל הישן, לצפות במופע המרהיב והיצירתי ביותר שראיתי ב- 12 שנותי בעיר. חלילה לכם מלזלזל במספר כי... קר. פברואר הוא החודש הקר ביותר בשנה במארסיי ובנמל בתוספת הלחות שתורם הים, הרבה יותר גרוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפעמים צריך תירוץ לחגיגה, הפעם זה חג האהבה ופתיחתו של פסטיבל תרבות שימשך 7 חודשים. ראש העיר כנראה מתגעגע לשנת 2013 בה היתה מארסיי בירת תרבות של אירופה. אין חגיגה בלי טקס פתיחה ואין טקס פתיחה בלי מופע אש אור והרבה זיקוקין. כמו שאמרה לי פעם חברה, אנחנו (הצרפתים) אלופים בכל מה שחסר משמעות.

הנמל הישן מואר - צילום: עמית מנדלזון

חסר משמעות או לא, 20 אלף איש, וסביר להניח שהרבה יותר, נאספו בנמל הישן לצפות במופע המרהיב והיצירתי ביותר שראיתי ב- 12 שנותי בעיר. חלילה לכם מלזלזל במספר כי… קר. פברואר הוא החודש הקר ביותר בשנה במארסיי ובנמל בתוספת הלחות שתורם הים, הרבה יותר גרוע.

מלאכי האור והאש - צילום: עמית מנדלזון

המתקן שהוקם בלב הנמל מספר ימים קודם לכן וכלל כדורים מנוף ענקי מערכת הגברה וזרקורים מסוגים שונים, בהחלט תרם לסקרנות. וכל מיני אנשים שריחפו במשך הימים האחרונים על ומתחת למתקן הגבירו את סימני השאלה. נו אז לא נלך? בוודאי שנלך, שפעת לא שפעת, במילא נחטוף אותה מתי שהוא אז הלכנו. ז'אן מישל, דלפין ואנוכי.

נורים - צילום: עמית מנדלזון

דלפין אישה פרגמטית וכשהבינה שהולך להיות קר מאוד התנחלה בבורגר קינג הסמוך בקומה השניה עם נוף ישיר לאירוע וחימום כמובן. ואנחנו תרנו אחר זוית צילום מתאימה. שלא היתה בעיה לאתר. רק שגבוה יותר זה גם… קר יותר.

האוהבים - צילום: עמית מנדלזון

המתקן בליבו של הנמל התגלה כדרקון מודרני, פירוטכניקה במיטבה, מערכת הגברה מסיבית תלויה באוויר כדור תאורה המזכיר עב"מ עם בקרה מרחוק על צבע ותנועה. המתקן יורק להבות אש. ולקינוח גם יורה זיקוקים בעצמו.

העב"מ יורה זיקוקים - צילום: עמית מנדלזון

מן הכדור הענקי משתלשלות-מרחפות להן שתי דמויות נושאות זיקוק מסתובב, לפעמים ככנפיים לפעמים כצלוחית לעמוד עליה ולפעמים כמדחף גב.

המעופפים - צילום: עמית מנדלזון

הדמויות, אני מניח, מיצגות מלאכים. בעוד ששתי דמויות נוספות לבושות בגד מואר בנורות LED שהם כנראה האוהבים. (בחייכם קר למי יש כח לחשוב על המשמעויות).

האוהבים - צילום: עמית מנדלזון
נפלו ברשת - צילום: עמית מנדלזון

בקיצור חוויה מרשימה ומדהימה ומקפיאת ישבן.

רוכב על הגל - צילום: עמית מנדלזון

המקצועיות של אירועים מהסוג הזה מדהימה, לא רק הביצוע, אלא גם ההתארגנות המהירה בנמל שמהווה את מרכז העיר ועמוס בתיירים ומקומיים רוב השנה. המאכלס למעלה מ- 7000 כלי שייט, ומהווה מעין תחנה מרכזית למעבורות לשלוש נקודות ברחבי העיר ולאיים. שלא לדבר על אירועים אחרים (כך למשל בעוד ימיים יערך מרוץ החלקה על הקרח במורד (red bull crash) גם הוא בנמל. כך שבמקביל נבנתה בנמל מגלשה בת 800 מטר אורך מצופה קרח. והכל נעשה כמעט בלי לפגוע בחיים השוקקים של הנמל עצמו. אפילו לא בשוק הדגים  היומי.

צבעים - צילום: עמית מנדלזון

אז זהו… חג האוהבים שמח גם לכם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן