Skip to content

להוריד אותו בכוח

על כן יאמר: וכיתתו שלטיהם לקילשונות, וסלוגניהם למעשים ויעלו על רחוב בלפור בהמוניהם ויגררו את הנוכל אל תחנת המשטרה הקרובה בה הוא אמור לבלות בתא קטן עד ליום משפטו. לפחות כך נוכל להבטיח שעדים לא יעלמו ולא יחטפו התקפי לב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז יש המלצות ואפילו חמורות במיוחד, הרבה יותר ממה שאהוד אולמרט יכול היה לחלום עליו. יש עדים, יש עדויות יש חשבוניות, יש הכל. ורק נתניהו עדיין יושב על כסאו. היות וישראל איננה מדינה מתוקנת הרי שתסלחו לי אם לא אשתמש בקלישאה "במדינה מתוקנת…".

המקום הראוי לו - אילוסטרציה: יותם נבין

"ראש ממשלה ששקוע עד צואר בחקירות… אין לו מנדט ציבורי או מוסרי…" את המשפט הזה טבע בכבודו ובעצמו בנימין נתניהו. האיש שנדבק לכסא, למרות שאת שלב החקירות הוא כבר עבר, והמשטרה טוענת שמדובר בנוכל לוקח שוחד ומפר אמונים ויש להעמידו לדין.

אני לא מצפה מגנב כמו נתניהו לטיפה מוסר, אחרי הכל הוא השמיד כל חלקה טובה והרס את מערכת החוק כדי לחמוק מרגע ההמלצות. אני מצפה מהציבור להוריד אותו מכסאו ואם צריך בכוח. ולקחת יחד איתו את כולם וזה כולל את אחיתופל מנדלבליט, האיש שאיפשר את ההתעללות הזו בשלטון החוק.

אני גם לא מתכוון לשיר שיר הלל לרוני אלשייך, אחרי הכל הוא עשה את המוטל עליו, וזהו. אם נתחיל לחלק צל"שים לכל מי שעושה את עבודתו לא נשאיר מספיק מתכות בטבע. אבל את נתניהו צריך להעיף וכל מי שתמך בו לאורך כל הדרך על ידי רמיסה של מערכת החוק חייב ללכת עימו. כל מי שקידם וסייע בהעברת חוקים כמו חוק ההמלצות צריך ללכת. כל מי שמרח שטייח ושאיפשר את הפיאסקו הזה חייב ללכת ובבוא העת לעמוד כשותף לפשע לצידו של הארכי נוכל ולתת את הדין על הנזק, שגרמו למדינת ישראל, ועל המעילה באמון שניתן להם על ידי הציבור.

ציבור תומכיו שחלקם עכשיו אפילו קורא לסגירת מוסד המשטרה, (כמובן ציבור של עבריינים באמת ישמח למדינה ללא משטרה שתחקור חס וחלילה את עוולותיהם). הציבור הזה שעם פירסומם של ההמלצות הפך להיות עוד יותר אגרסיבי, ועוד יותר מסוכן. הוא זה שיוביל, ולא ירחק היום את המלחמה הפיזית כנגד כל מה שהשמאל מיצג, ואם לא יורד נתניהו מכסאו, הרי שמדובר במלחמת אחים עקובה מדם.

ועל כן יאמר: וכיתתו שלטיהם לקילשונות, וסלוגניהם למעשים ויעלו על רחוב בלפור בהמוניהם ויגררו את הנוכל אל תחנת המשטרה הקרובה בה הוא אמור לבלות בתא קטן עד ליום משפטו. לפחות כך נוכל להבטיח שעדים לא יעלמו ולא יחטפו התקפי לב.

ולאילו שמקשקשים על חזקת החפות… כן, עד שבית המשפט לא קבע אשמתו… אבל האם תתנו לנוכל שמנסה להציל את ישבנו בכל מחיר להקריב את ילדיכם, את זקניכם הוא כבר הקריב את כספיכם הוא כבר גזל את הנכים הוא רמס. את החינוך הוא השמיד את מערכת הבריאות הוא הרס. האם תהיו יהודים מספיק טיפשים ותקריבו את ילדיכם עבור חלאה שבגד בכם? חזקת החפות איננה נותנת לראש ממשלה ששקוע עד צווארו בהמלצות המשטרה, מנדט ציבורי או מוסרי…" (בנימין נתניהו 2008).

 

2 Comments

  1. דוד שטיין
    15 בפברואר 2018 @ 13:11

    האמור במאמר המערכת סותר את עצמו. על דרך המשל – מה תעשה אם נתניהו יגיד עכשיו – "עזבוהכל חברים, הציבור קרא מה כתוב בהמלצות, לא רוצה שיגידו שאני רמאי, הנה הולכים לבחירות. תוך חודשיים בחירות" – מה אתה אומר אם נתניהו שוב נבחר? לא תוכל להגיד הציבור לא ידע, לא תוכל להגיד "מעל באמון הציבור" כי הוא מקבל את האמון שוב (אתה כמובן יכול להגיד שהציבור מטומטם ולא מבין, אבל אז אתה צריך למצוא שיטה אחרית לבחור מנהיגות וזה – לא פשוט).

    רוצה לומר, בדוגמא שנתתי, לדעתך הוא צריך ללכת – לא צריך משפט כי מה שאנחנו יודעים היום זה מספיק.

    מה שהבוחרים אומרים – לא מספיק עד שאין הרשאה.

    וזה בעצם המצב. רוב הציבור מבין שמוטב לו עצמו (כציבור) שנשמור על כללי המשחק. רוק האנשים יודעים למשל, באופן כללי, כי זה מה שלמדנו בשיעורי ההיסטוריה הכללית, אנחנו זוכרים שאחרי המהפכה הצרפתית, שבה ההמון המדוכא החליט לשים סוף לשחיתות – אז אחרי המהפכה, כאשר נעשה ניסיון לחסל כל סימן לשחיתות מיד ועל המקום – נערפו ראשים גם של סתם אנשים שלא בהכרח היו אשמים. שלט בעצם שילטון אימים שהציבור שילם בגללו מחיר יקר מאוד.

    ולצערי זה מה שאתה מציע. למזלנו – אנחנו החלטנו שיהיה הליך שבו ננקוט כדי להיפטר משחיתות ומאנשים מושחתים ופושעים. את ההחלטה איך נתנהג עשינו כשה "דם" לא היה חם. בשיקול דעת, במחשבה תחילה, תוך ניתוח כל הבעד והנגד, ואז החלטנו. זה מה שעושים, את הדרך מסמנים כאשר אתה בשיקול דעת.

    בצרפת למשל – ביבי היה גומר קדנציה לפני שבכלל היו מתחילים לטפל בעניין.
    בארצות הברית שני בתי הקונגרס היו צריכים להשיג 2/3 כדי להדיח אותו (מה שלא קרה מעולם)

    וצריך לזכור !! מדובר במדינות שבאופן כללי – לרוב המוחלט של התושבים שלהם (תושבים, כלומר גם לא אזרחים) טוב לחיות בהם, הם נהנים מהרבה שירותים שמדינה נותנת ומוגנים באופן מאוד טוב.

    אני לא נופל בפח – למרות כל מה שטעון שיפור, טוב מאוד בישראל, המצב של האזרחים הוא טוב – מכל ההיבטים –
    אני יודע שהוא יכול להיות מעולה – ואני יודע שהסיבה לכך שהמצב לא מעולה – היא במידה רבה מאוד בגלל ביבי נתניהו – זה לכשעצמבו לא מתיר לי לצאת עם קילשונים ולנסות להפיל אותו בשיטה או בדרך שאחרי זה – תחזור על עצמה כל פעם לכל אחד שמישהו אחר יחשבו שהוא לא טוב.

    במערב הפרוע כל מי ששלף מהר – ניצח – וכל פעם הרגו את השולף הכי מהיר – פעם בגלל שהוא הזדקן וצעיר הצליח להביס אותו ופעם בגלל שהגיע אחד ששלף יותר מהר. זה גיהנום – השיטה שלנו טובה, היא עובדת, גם אם זה לוקח זמן, בסוף המושחתים נכנסים לכלא.

    אני מאוד רוצה שביבי יעוף לכל הרוחות, לדעתי הוא ראש ממשלה גרוע מאוד – בגלל מה שהוא מאמין בו! אבל חלק מהאמונה שלו היא שצריך לטפח את העשירים כי הם מניעים את הכלכלה. זו לא אמונה שהיא רק של ביבי. זו תפיסת עולם רווחת בהמון מקומות ומדינות. היא לא בהכרח מושחתת, למרות שכל מי שטוען שהוא – "שמאל" – או "פעיל זכויות אדם" – טוען שהיא – מובילה לשחיתות/מדכאת/נצלני ועוד שלל "מחמאות".

    בכל הכבוד – קפיטליזם זה לא דבר שהוא "לא חוקי". אפילו "קפיטליזם חזירי" הוא חוקי – אתה יכול להתווכח על המוסריות או אי- מוסריות שלו – אבל זה וויכוח וכאשר אתה מפסיק בו (בבחירות) זה מה שיש.

    אולי אתה לא אוהב את זה אבל – רוב הציבור בישראל מאמין ש, למשל, להמשיך לשלוט בשטחים – זה הדבר היותר חשוב. טועים או לא טועים זה בכלל לא העניין, בארצות הברית 86 שנים אחרי שהיא הפכה למדינה עצמאית – רוב לא ממש גדול – חשב שהכי חשוב זה לשחרר את העבדים – ונכנסו למלחמת אזרחים של שנים שממש הרסה את המדינה. אתה יכול היום להגיד ש- אברהם לינקולן היה פשיסט ? כי הוא החליט שהמדינות שרוצות לפרוש מארצות הברית לא יכולות להחליט על כך בעצמם ?

    לדעתי אתה "נופל" במקום שרוב האנשים "נופלים" בו במובן זה שהם רוצים – כן או לא בעד או נגד – אנשים מתעצבנים להתלבט – הם בעבודה, ויש להם דאגות עם הילדים, ודאגות פרנסה והם שחוקים – ופתאום מישהו מתחיל להתלבט בשאלות מעצבנות בסדר לא בסדר , מוסרי לא מוסרי – מחפשים תשובות חד משמעיות – שחור לבן – אין שחור לבן. צרך להוכיח שמאחורי מה שביבי עשה הייתה כוונה פלילית, עד אז, הוא לא אשם. ככה הייתי רוצה שיהיה כאשר יאשימו אותי או אותך במשהו – ב "קוד נפוליאון" (המשפט הפלילי הצרפתי) אין אפליה בין אדם מפורסם או פוליטיקאי לחקלאי או פועל ייצור. כדי להוכיח משהו – יש דרך וככה נוהגים.

    לא נכנסתי לשאלה מה צריך להיות החוק או אם צריך לשנות אותו – אלא לעניין הזה שבעצם – מלכתחילה כמו רבים אחרים לא רצית את ביבי, מלכתחילה המדיניות שלו, הדרך שלו, התפיסה שלו, עיצבנה אותך ואחרים, מלכתחילה לדעתך ולדעת אחרים התוצאות של הקדנציה הראשונה שלו הייתה מטורפת – והנה הוא בכל זאת נבחר שוב ושוב. כן זה אולי מעצבן – זו לא הוכחה שהוא משוחת. כדי להוכיח שהוא מושחת וצריך לשבת בכלא יש דרך אחת בלבד. כדי לשנות את החוק, כך שראש ממשלה או פוליטיקאי מפסיק את תפקידו – מיד כשהמשטרה מתחילה לחקור או לחילופין כאשר היא מודיעה שלדעתה יש תשתית ראייתית לעמדה לדין -יש דרך לשנות את החוק.

    קוצר הרוח שלך או של אחרים לא יכול להיות מדיניות – חוסר ההסכמה שלך או של אחרים לא יכולים להיות עילה ל"קיצור הליכים".

    אני תקווה שביבי נתניהו יעוף בבחירות.

    • עמית מנדלזון
      17 בפברואר 2018 @ 22:07

      תבין דודי. ראש ממשלה שמואשם בשוחד ומעילה באמון הציבור לא יכול לגשת לבחירות ולא משנה מה הוא לא יכול לשמש כראש ממשלה ו/או כל תפקיד אחר עד שתוסר העננה או שיזרק לכלא נקודה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן