Skip to content

4 חיילים נפגעו – שנים קשה ושנים באורח בינוני וקל

בפיגוע המטען שהופעל היום לעבר כוח משולב של גולני וחוליית מסלקי פצצות נפצעו 4 חיילים - הארבעה הוחשו לבית החולים סורוקה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל אישר לפרסום כי מוסר כי בפיגוע הנחת המטען היום (שבת), נפצעו באורח קשה שני חיילי צה"ל ושני חיילים נוספים באורחים בינוני וקל כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה. צה"ל אישר לפרסם פרטים אלו לאחר שהודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.
המטען הופעל אחר הצהריים (שבת) סמוך לכלי רכב צה"לי שהגיע לאזור גדר הגבול בדרום רצועת עזה. בעקבות נוהל "הזדכות", נוהל לווידוא שאין מטעני חבלה תחת דגלים וחומרים אחרים שמשאירים פלסטינים על הגדר בהתפרעויותך ימי  שישי שנערכות שם לאחרונהץ . צה"ל הגיב בירי טנק לעבר עמדת תצפית בדרום הרצועה ששייכת כנראה לג'יהאד האיסלאמי.


מקורות פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר על פיצוץ בגבול, שאירע בדרום הרצועה בשטח הישראלי שסמוך לגדר. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית בדרום רצועת עזה.התקיפה בוצעה בתגובה להפעלת המטען כנגד כוח צה״ל מוקדם יותר".
בצה"ל העריכו כי הג'יהאד האסלאמי ינסה לנקום אחרי פיצוץ מהרת הג'יהאד האסלאמי פלסטיני, בה נהרגו מחבלי הג'יהאד. אך יחד עם זאת יתכן כי מדובר בארגונים קטנים "סוררים", שמבקשים לאתגר גם את החמאס וגם את הג'יהאד האיסלאמי.
מפרטים ראשונים שהותר לפרסם עולה כי כוח של גולני הגיע לאזור בו הונח אתמול במהלך התפרעויות לאורך הגדר דגל פלסטין על הגדר. הכוח פעל בנוהל "זיכוי". נוהל בו מגיע כוח מקום ומוודא כי אין פצצה או מטען תחת הדגל הפרוש על הגדר. בשלב זה הופעל מטען הנפץ לעבר הכוח.
בכיר בצה"ל הדגיש הערב כי מדובר באירוע חמור מאוד שהתגובה לגביו תגיע במן הקרוב וכי צה"ל נערך לכך. בשלב זה הזרים הצבא כוחות רבים לאזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן