Skip to content

תיק 4000: משטרת ישראל עצרה בכירים בבזק

חוקרי להב 433 עצרו הבוקר בכירים בבזק וביניהם שניים המקורבים לנתניהו. תוך כך, הפגנות מוצאי השבת כנגד ראש הממשלה, החלו בשישי, נמשכו במוצאי שבת בבימה, בכיכר גורן ונקודות נוספות בארץ ומול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) על פתיחת חקירה רשמית בפרשת תיק 4000 הידוע עד כה כפרשת בזק. על פי הודעת המשטרה נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק כמו גם שני האישים המקורבים לנתניהו. על הפרשה ופרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום למשך 48 שעות על פי בקשת המשטרה.

אלוביץ ובני הזוג נתניהו (צילום מסך חדשות 10)
אלוביץ ובני הזוג נתניהו (צילום מסך חדשות 10)

התיק נחקר ברשות ני"ע  אשר החלה בחודש יוני 2017 את החקירה והודיעה בנובמבר 2017 כי סיימה את חקירת החשד לביצוע עבירות מרמה, דיווח ושיבוש מהלכי משפט בחברת  ו תקשורת והעבירה את תיק החקירה לבחינת הפרקליטות. בהודעה על סיום חקירתה נמסר מרשות ניירות ערך, כי קיימת תשתית ראייתית, לכאורה, המבססת את מעורבות החשודים המרכזיים בביצוע העבירות.

על פי הודעת הרשות הרשות מצאה הרשות לנירות ערך תשתית ראייתית להעמדתם לדין של בעלי בזק שאול אלוביץ' ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. הרשות המליצה גם להעמיד לדין את בנו של אלוביץ' אור; מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר; מנכ"ל yes, רון אילון; סמנכ"ל הכספים של yes, מיקי ניימן ומזכירת בזק, לינור יוכלמן.

בהודעת הרשות נמסר כי : "במהלך החקירה נבדק חשד לביצוע עבירות פליליות ובכלל זה עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות שיבוש מהלכי משפט. במסגרת חקירה סבוכה, מסועפת ומרובת פרשיות זו, הגיעה מחלקת חקירות של רשות ני"ע למסקנה כי קיימת תשתית ראייתית, לכאורה, המבססת את מעורבות החשודים המרכזיים בתיק".

עוד נמסר על פי הודעת הרשות: "במסגרת תיק חקירה זה נחקרו מספר פרשיות הנוגעות להתנהלות חשודה של גורמים בכירים בחברות בזק, yes  וחלל תקשורת וכן של מספר עובדי מדינה הקשורים מתוקף תפקידם בממשקי עבודה מול חברת בזק". כאמור על פי ממצאי החקירה אתר וואלה בבעלות אלוביץ'  גם היטה סיקור עיתונאי לסיקור חיובי לראש הממשלה ורעייתו.

ביבי התפטר – הפגנות מוצאי שבת

ביום שישי הפגינו כחמשת אלפי בני אדם בכיכר הבימה בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיע להחלטה בדבר תיקי 1000 ו-2000 שנמסרו לפרקליטות המדינה בשבוע שעבר ובהם הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום כנגד נתניהו באשמת שוחד והפרת אמונים.
אמש, במוצאי שבת התחלקו ההפגנות בין כיכר גורן בפתח תקווה לרחוב בלפור בירושלים, שם שוכן מעון ראש הממשלה הרשמי. מול המפגינים התייצבו כמה עשרות פעילי ימין שקראו בזכות נתניהו והניפו את הסיסמה שהטביע נתניהו ששלטון מחליפים בקלפי ולא במשטרה.

יום שישי - כיכר הבימה (צילום: דן בר דב)
יום שישי - כיכר הבימה (צילום: דן בר דב)

למרות הגשם השוטף התייצבו המפגינים בכיכר גורם בפ"ת בהובלת מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, ומשם באישור המשטרה יצאו למצעד "בושה" מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. הפגנות נוספות נערכו בגשם השוטף גם חיפה, בעפולה, בכרכור, במודיעין, בבאר שבע ובמקומות נוספים בארץ.

פרופסור ירון זליכה בכיכר גורן (צילום: רפי מיכאלי)

צילום רפי מיכאלי
צילום רפי מיכאלי
כיכר גורן (צילום: רפי מיכאלי)
כיכר גורן (צילום: רפי מיכאלי)
מודיעין ( צילום: רמי להב )
מודיעין ( צילום: רמי להב )
באר שבע
באר שבע
חיפה
חיפה

 


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן