Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 19 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     תיק 4000: הוארך מעצרם של מקורבים לראה"מ ובכירים בקבוצת בזק; צפוי מעצר אנשי תקשורת נוספים; נתניהו ייחקר באזהרה בחשד לשוחד. רעיית ראש הממשלה תיעצר?; מאמצים לגיוס עד מדינה (פוליטי)     לקראת הבחירות לראשות מרצ: זינוק במספר המתפקדים למפלגה (פוליטי)     המתיחות נמשכת: רקטה נורתה משטח רצועת עזה אל עבר ישראל; מטוסי קרב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תיק 4000: הוארך מעצרם של מקורבים לראה"מ ובכירים בקבוצת בזק; צפוי מעצר אנשי תקשורת נוספים; נתניהו ייחקר באזהרה בחשד לשוחד. רעיית ראש הממשלה תיעצר?; מאמצים לגיוס עד מדינה (פוליטי)

    לקראת הבחירות לראשות מרצ: זינוק במספר המתפקדים למפלגה (פוליטי)

    המתיחות נמשכת: רקטה נורתה משטח רצועת עזה אל עבר ישראל; מטוסי קרב פעלו נגד תשתית תת קרקעית של חמאס (בטחוני)

    עימותים בתוך צמרת החמאס: לשתף פעולה עם איראן או עם אבו מאזן (בטחוני)

    ישראל נערכת למנוע התקרבות איראנית בגולן; מגבירה את הסיוע הצבאי למורדים (בטחוני)

    אחרי שני ביטולים, ניסוי מוצלח בטיל "חץ 3"; המערכת אמורה להתמודד עם טיל גרעיני (בטחוני)

    הכורדים בעפרין הודיעו: כוחות אסד יצטרפו ללחימה נגד טורקיה (חוץ)

    "מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין היה מרגל סובייטי" (חוץ)

    ראש הסגל של טראמפ נקלע לקטטה סביב המזוודה הגרעינית בביקור בסין בנובמבר (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית

    שלישי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני. תחול עליה קלה בטמפרטורות.

    רביעי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני, ללא שינויי ניכר בטמפרטורות.

    חמישי: מעונן חלקית. יתכן גשם מקומי. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. בדרום הארץ ייתכן אובך.

מזג האוויר: מעונן חלקית עד מעונן, הגשם יחזור רק ביום חמישי

מזג האוויר היום צפוי להיות יבש ומעונן, הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. ביומיים הקרובים אף צפויה להיות עלייה במידות החום ורק בחמישי – יתכן שיירד גשם מקומי (מעריב)

חדשות

    הביטוח הלאומי נגד האוצר: חשש כי עובדים שייפגעו בתאונה לא יקבלו פיצוי * בביטוח הלאומי מתנגדים לרפורמה שנועדה לצמצמם את מספר תאונות העבודה: השינוי עלול לגרום לתת דיווח של תאונות ולפגוע בעובדים. האוצר: לא יחול שום שינוי מבחינת הקצבאות ותנאי הזכאות (הארץ)

    השרים הביעו תמיכה בחוק ממשלתי שיאפשר לשלול תושבות מפלסטינים בירושלים * על פי החוק, התושבות תישלל אם הפלסטינים היו מעורבים בטרור או שהפרו אמונים. החוק מקודם לאחר שבג"ץ ביטל החלטה, שהתקבלה לפני יותר מעשור, לשלול תושבות מארבעה תושבי מזרח העיר (הארץ)

    אסון מחריד: אישה נהרגה מקריסת עגורן * אישה כבת 40 נהרגה לאחר שעגורן קרס על המכונית בה היא נהגה סמוך לאתר בנייה בכפר סבא. צוות מד"א ירקון שהגיע למקום קבע את מותה. צוותי כיבוי פועלים במקום לחילוץ הרכב (סרוגים)

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד עבד אל כרים אלדיך תושב רמאללה כבן 45 ונגד חמזה אבו עבסה תושב ביר נבאללה כבן 37, בגין קבלת דבר במרמה, זיוף, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועוד עבירות נוספות.

מכתב האישום, עולה כי בין השנים 2014-2018 שימשו הנאשמים ציר מרכזי בהתארגנות פלילית שיטתית ומתמשכת שנועדה להונות ולקבל במרמה טובין משלל סוגים ובאופנים שונים.

במסגרת ההתארגנות, הנאשמים פנו לספקים עסקיים בכל רחבי הארץ, שידלו אותם לעסקאות כזב, שיגרו אליהם הודעות סלולריות וצילומים של מסמכים מזויפים ושלחו אליהם מובילים ונהגי מוניות אותם ציידו במסמכים מזויפים על מנת לקבל באמצעותם טובין במרמה

פוליטי

תיק 4000: הוארך מעצרם של מקורבים לראה"מ ובכירים בקבוצת בזק; צפוי מעצר אנשי תקשורת נוספים; נתניהו יחקר באזהרה בחשד לשוחד. רעיית ראש הממשלה תיעצר?; מאמצים לגיוס עד מדינה

בהסכמת הצדדים האריכה המשטרה את מעצרם של יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו ניר חפץ, ומנכ"ל משרד התקשורת בהשהייה, פילבר. מעצרם הוארך -ב5 ימים. יו"ר בזק שאול אלוביץ' ושתי דמויות מסביבתו הקרובה נשלחו אף הם למעצר עד יום חמישי. * מעצרם של 2 בכירים בבזק נוספים הוארך בשלשה וארבעה ימים. * מקורבי נתניהו חשודים בסיוע למציאת רוכש לוואלה, וכן בכך שסייעו לאלוביץ' כשהעניקו לו אישור למכור 5% ממניות בזק בבורסה, למרות התקנה שאוסרת זאת.

– צפויים מעצרים נוספים של גורמי תקשורת בכירים

– ניר חפץ, לשעבר יועצו הבכיר של ראש הממשלה, נשמע הוקלט כשהוא מתגאה בקשר החם עם בעל השליטה בבזק: "אם צריך משהו מאלוביץ' תגיד" "כל דבר, זו קרבה הכי גדולה שיש"

– גורמי אכיפה: נתניהו חשוד בשוחד בתיק 4000. הגורמים מסרו כי ייתכן שרה"מ היה נחקר היום אם היה בישראל.

– רעיית ראש הממשלה תתבקש למסור את גרסתה לפרשה * החשד: רעיית רה"מ עמדה מאחורי הפרסומים האוהדים באתר וואלה * זאת לאחר שנתפסו חומרים ותכתובות שמהם עלה חשד כי היתה מעורבת ביחסים בין האתר לראש הממשלה.

– מנכ"ל וואלה עשוי להיות עד תביעה מרכזי * ישועה שיתף עורכים בעבר ובהווה בלחצים שהוא עובר. לא מדובר במקרה בודד, זה היה דפוס שנמשך שנים. היועמ"ש הבין את החומרה ונתן אור ירוק לחוקרים

– נתניהו: "עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הצייד התקשורתי נמשך במלא עוזו. אחרי שיצא האוויר מתיק 1000 ומתיק 2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר בתיק 3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש – תיק 4000. גם ממנו יצא כל האוויר"

לפיד על היכרותו עם מילצ'ן: "לא קיבלתי ממנו אגורה שחוקה"

יו"ר יש עתיד עונה לביקורת מצד מקורבי נתניהו: לפיד הבהיר כי חתם על הסכם ניגוד עניינים לפני כניסתו לראשות משרד האוצר, "עבדתי אצלו פעם אחת לפני יותר מ-20 שנה" פירט את קשריו עם מילצ'ן  * היועץ המשפטי החליט שאין שום ניגוד עניינים". *  "נתניהו קיבל מאות אלפי שקלים ועזר למילצ'ן לקדם את החוק", כתב. "עכשיו מנסים לזרוק בוץ לכל הכיוונים"

לקראת הבחירות לראשות מרצ: זינוק במספר המתפקדים למפלגה

מרצ כמעט הכפילה את מספר המתפקדים, ל-30 אלף, בדומה למספר המתפקדים של הבית היהודי. במפלגה מעריכים כי העלייה עשויה לפגוע ביו"ר זהבה גלאון בבחירות, שיתקיימו בחודש הבא (הארץ)

    דיווח: פרישה נוספת מיש עתיד בפתח, ח"כ אלעזר שטרן מתכנן לפרוש מהחיים הפוליטיים.

בטחוני

המתיחות נמשכת: רקטה נורתה משטח רצועת עזה אל עבר ישראל; מטוסי קרב פעלו נגד תשתית תת קרקעית של חמאס

לאחר שבלילה הקודם החרידו מספר אזעקות צבע אדום את שנת תושבי הדרום, אזעקה נוספת נשמעה באזור מועצה אזורית שער הנגב ובעיר שדרות. במועצה האזורית אמרו כי הרקטה נפלה בשטח פתוח בתחומה, בחסדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק. * בתגובה לירי הרקטה: מטוסי קרב ישראלים תקפו לפנות תשתית טרור תת-קרקעית מזרחית לעיר רפיח שבדרום הרצועה.

עימותים בתוך צמרת החמאס: לשתף פעולה עם איראן או עם אבו מאזן

על רקע האירועים האחרונים בגזרה הדרומית מתבהרת המחלוקת בצמרת חמאס. מצד אחד, היו"ר הקודם חאלד משעל הכריז כי מוכרחים לתמוך בכל מצב ביושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן על מנת להכשיל את תכניתו של טראמפ להסדר ומנגד יש הקוראים לשתף פעולה עם אירן ולהסתכן במשחק נפיץ מול ישראל (החדשות)

מצרים מתווכת במתיחות בין ישראל לחמאס

המודיעין המצרי החל לתווך בין ישראל לחמאס על מנת להשיב את השקט לרצועת עזה, כך מדווח "אל קודס אל ערבי". מהדיווח עולה כי בשעות האחרונות קיימו בכירים מצרים מגעי תיווך עם הצדדים במטרה למנוע עימות חדש (חדשות10)

על הכוונת של חיזבאללה: אסדות הגז

בארגון הטרור פרסמו אמש תיעוד בו נראות אסדות הגז של ישראל ועליהן כיתובים מאיימים עם ציטוטים מתוך נאומו של המנהיג חסן נסראללה: "הפגזתם אותנו – נפגיז אתכם". *התיעוד מתפרסם על רקע מאמצי ארה"ב לתווך בין המדינות (החדשות)

ישראל נערכת למנוע התקרבות איראנית בגולן; מגבירה את הסיוע הצבאי למורדים

פעילי חיזבאללה ונציגים איראנים מתקרבים לגבול באזור קונייטרה. גורמי אופוזיציה סוריים באזור רמת הגולן מדווחים על תנועה ערה של כוחות אסד ושל כוחות חיזבאללה ביממה האחרונה, כעשרים קילומטר מהגולן * לישראל יוחסו באחרונה תקיפות של מטרות איראניות, ומורדים בגולן סיפרו שהיא מספקת להם נשק, תחמושת וכסף.

אחרי שני ביטולים, ניסוי מוצלח בטיל "חץ 3"; המערכת אמורה להתמודד עם טיל גרעיני

משרד הביטחון הודיע כי ביצע בשיתוף עם הסוכנות להגנה מפני טילים האמריקנית ניסוי טיסה מתוכנן מראש במערכת הנשק חץ, עם מיירט חץ 3 * בתעשייה האווירית אמרו שהטיל ביצע את כל המצופה ממנו, ולו היתה מטרה אמיתית היה פוגע בה. * בחודשים האחרונים בוטלו שני ניסויים של "חץ 3", אחד בשל תקלת תקשורת ושני בשל תקלה בטיחותית * בכיר במשרד הביטחון: "הניסוי המוצלח מאפשר לנו לקיים עוד השנה באלסקה ניסוי יירוט מלא, אל מול מטרה אמיתית שמדמה טילים בליסטיים כמו שיש לאירנים"

    נתניהו במינכן: איראן רוצה לצייד את חיזבאללה בטילים מדויקים – עד רמת דיוק של 10 מטרים

חוץ

הכורדים בעפרין הודיעו: כוחות אסד יצטרפו ללחימה נגד טורקיה

חודש לאחר שהצבא הטורקי החל במבצע "ענף זית", הודיעו הכוחות הכורדים כי צבאו של נשיא סוריה ייצא להגנתם. * אנקרה הכחישה שהשתמשה בנשק כימי בלחימה באזור (מעריב)

"מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין היה מרגל סובייטי"

הצהובון הבריטי "הסאן" חשף מסמכים בהם תועדו פגישות של דיפלומט צ'כוסלובקי, שפעל כמרגל, עם קורבין בסוף שנות השמונים * הדיפלומט אישר כי קורבין ידע שפעל כמרגל קומוניסטי והעביר לו מידע (ישראל היום)

ראש הסגל של טראמפ נקלע לקטטה סביב המזוודה הגרעינית בביקור בסין בנובמבר

לפי אתר החדשות Axios, מאבטחים סינים ניסו למנוע מהעוזר הצבאי הנושא את המזוודה הגרעינית של ארה"ב להיכנס לפגישה. ראש הסגל ג'ון קלי התערב, ואיש השירות החשאי תיקל את אחד הסינים (הארץ)

    ארה"ב: הנשיא טראמפ צפוי לפגוש ביום רביעי תלמידים מבית הספר בפלורידה, בו אירע הטבח בשבוע שעבר

    אתיופה: אתיופיה הכריזה על מצב חירום בניסיון לדכא את גל ההפגנות החמור ביותר מזה 25 שנים * המדינה הכריזה שתאריך את מצב החירום שהוכרז בסוף השבוע לחצי שנה. ארה"ב מסרה כי היא מתנגדת למצב החירום וכי התשובה למחאה האלימה טמונה בהרחבת החופש ולא בצמצומו (הארץ)

    ברזיל: אסירים לקחו סוהרים כבני ערובה במהלך התפרעויות בכלא

    ונצואלה: בשל הפסקת חשמל, תינוקות מתו לאחר שהונשמו במשך שעות

    רוסיה: 4 הרוגים ולפחות 5 פצועים בפיגוע ירי בדגסטאן שבדרום המדינה, המחבל חוסל; ארגון דאע"ש קיבל אחריות על הפיגוע

    שוויץ: עשרה מטיילים נעדרים לאחר מפולת שלגים באזור הקרוב לגבול המשותף עם איטליה וצרפת

בריאות

    דו"ח: "בעוד עשור אנשים יתחננו להתאשפז במסדרונות" * אם אתם מרגישים שבבתי החולים צריך להיות חצי מת כדי לקבל מיטה, יש לזה סיבה. דו"ח חדש חושף את הנתונים המבהילים: קצב הגידול במספר מיטות האשפוז בישראל נמוך דרמטית מקצב גידול האוכלוסייה. בכיר במערכת הבריאות: "יש סכנה שבעתיד אנשים יגיעו לבתי ־ חולים ולא יקבלו אותם". (ynet)

כלכלה

    סין הציפה את ארה"ב בפאנלים סולאריים להימנע מתשלום המכס שהטיל טראמפ * יבוא הפאנלים הסולאריים מסין לארה"ב זינק ברבעון הרביעי של 2017 * היצרניות גם העבירו פאנלים ממקסיקו, קנדה ומדינות אחרות לארה"ב כדי להימנע מתשלום מסי היבוא שהוטלו בחודש שעבר. * מלאי הציוד הסולארי שנמצא כעת במחסנים בארה"ב יספיק ליזמים האמריקאים לשישה חודשים (בלומברג)

בעולם היהודי

    כרזות אנטישמיות פורסמו בעיר קונוטופ שבמזרח אוקראינה. * הכרזות הודבקו בתחנות אוטובוס ובשטחים ציבוריים אחרים. בסוף המאה ה-19 התקיימה בעיר קהילה יהודית גדולה שהיוותה יותר מ-23% מהאוכלוסייה (כאן)

חרדים

הפגנות חדשות ולחץ על ראש הממשלה? החרדים זועמים – באישור הממשלה: בשבת הקרובה תבצע רכבת ישראל עבודות תשתית "תוך רמיסת השבת הקדוש". לטענת החרדים מתוך התרסה כנגד השבת הקדושה, מתכננים ברכבת ישראל "להמשיך לרמוס את השבת" בעבודות תשתית בשבת הקרובה בביצוע עבודות תשתית ותחזוקה במסילת הרכבת באזור תל אביב. * על פי התוכנית העבודות צפויות להתחיל הבוקר (רביעי), ועד מוצאי שבת בחצות * חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מדגישים כי "אי אפשר יהיה בשום פנים ואופן להשלים עם פגיעה כה קשה בציפור הנפש של עם ישראל" (אידישע פוסט)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן