Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 20 פברואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     תיק 1270: חשד: יועץ נתניהו הציע לפעול למינוי שופטת לתפקיד היועמ"ש תמורת סגירת תיק המעונות; המשטרה שקלה לחקור את השופטת באזהרה; המשטרה מבקשת לגבות עדות מנשיאת בית המשפט העליון (פוליטי)     תיק 4000: טרם נמצא קשר פלילי של נתניהו לתיק בזק, המשטרה מפעילה מאמצים בנסיון לגייס עד מדינה (פוליטי)     מחפשים תיק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תיק 1270: חשד: יועץ נתניהו הציע לפעול למינוי שופטת לתפקיד היועמ"ש תמורת סגירת תיק המעונות; המשטרה שקלה לחקור את השופטת באזהרה; המשטרה מבקשת לגבות עדות מנשיאת בית המשפט העליון (פוליטי)

    תיק 4000: טרם נמצא קשר פלילי של נתניהו לתיק בזק, המשטרה מפעילה מאמצים בנסיון לגייס עד מדינה (פוליטי)

    מחפשים תיק חדש? הבדיקה החדשה של היועמ"ש על קשרי נתניהו-אלוביץ': העתקת מכון וולקני לצפון (פוליטי)

    המפכ"ל: בכל שיחה של קצין עם עיתונאי, גם דובר מטעם המשטרה נמצא על הקו (פוליטי)

    אבו מאזן צפוי לנאום היום במועצת הביטחון של האו"ם על המתיחות עם ארה"ב בעקבות הכרזת ירושלים (מדיני)

    שר האוצר נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני ברמאללה וקרא לו לחזור לשולחן המו"מ; קבעו להיפגש שוב בירושלים (מדיני)

    שגריר ארה"ב בישראל: "פינוי מתנחלים עלול להביא למלחמת אזרחים"; השגרירות: "השגריר מאמין כי הרחבה לא מרוסנת של ההתנחלויות לא מסייעת" (מדיני)

    דיווח: ארה"ב מתכננת לפרוס מלטי"ם בדרום קוריאה שיאפשרו לתקוף את מנהיגי הצפון ואת מתקני הטלים (חוץ)

תחזית מזג אוויר

    התחזית: ממשיך להיות חם מהרגיל לעונה * היום יהיה מעונן חלקית ולא יורגש שינוי ניכר בטמפרטורות. ברביעי מזג האוויר יישאר דומה, אך בלילה ייתכן גשם מקומי בדרום. בחמישי ושישי יהיה חמים מהרגיל (חדשות10)

חדשות

בכיר במוסד ציבורי גדול בצפון נעצר בחשד למעשה מגונה בעובדת שלו (מגפון ניוז)

    תושבי נתיב האבות במכתב התחייבות – בהתאם להחלטת בג"ץ: "נפנה בכאב רב ללא התנגדות וללא אלימות את הבתים"

    עשרה ימים לאחר שהוקם: נהרס מאחז אביתר הסמוך לצומת תפוח * כוחות צבא ומשטרה פינו את מאחז אביתר הסמוך לצומת תפוח שכלל חמישה קראוונים * המאחז הוקם לפני עשרה ימים בעקבות רצח בן גל ושבח הי"ד. במהלך הפינוי נעצרו 3 קטינים. רכבו של רכז השטח של רבנים לזכויות אדם הותקף באבנים (מגפון ניוז)

    ראש ההרכב בעתירה נגד המאגר הביומטרי: "אם זה באמת טוב לאזרח, תנו לו להחליט" * בדיון בבג"ץ בעתירה נגד המאגר הביומטרי שהתקיים אתמול ביקשה המדינה להגיש מידע חסוי שיעיד על נחיצות המאגר, והשופטים קבעו כי בתוך 30 יום יוגש לעותרים תקציר של המידע החסוי ואלה יחליטו אם המידע יוצג לבית המשפט. השופטים קבעו כי לאחר מכן בכל מקרה תינתן החלטה בנושא. * במהלך הדיון העלו השופטים ספקות לגבי תפעול המאגר, ושאלו על היחס בין התועלת לסיכונים ומדוע לא נותנים לאזרחים לבחור אם להצטרף או לא

    לבקשת המדינה, בג"ץ ידון בהרכב מורחב בפסק הדין שפסל החזקה של גופות מחבלים * בג"ץ החליט: החזרת גופות המחבלים תעוכב, עד לקיום דיון נוסף בהרכב מורחב של שבעה שופטים. בפסק הדין שניתן לפני חודשיים נקבע כי למדינה אין סמכות להחזיק גופות מחבלים בלי חוק שמסדיר זאת

המשבר עם פולין: כ-50 ח"כים, בהם גם ממפלגות הקואליציה, חתמו על עצומה הקוראת לראש הממשלה להחזיר לארץ את השגרירה הישראלית בוורשה

שר החוץ הפולני: "אני חושב שבית המשפט החוקתי שאמור להכריע בנוסח הסופי של החוק, צריך להסיר או לשנות ניסוחים מסויימים כדי להסיר את הספקות והמחלוקות שהחוק יצר (כאן)

פוליטי

תיק 1270: חשד: יועץ נתניהו הציע לפעול למינוי שופטת לתפקיד היועמ"ש תמורת סגירת תיק המעונות; המשטרה שקלה לחקור את השופטת באזהרה; המשטרה מבקשת לגבות עדות מנשיאת בית המשפט העליון

הסתעפות בתיק 4000: על פי החשד, בעיצומו של המירוץ לאיוש תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ב-2015, נפגש חפץ עם איש קשר שלישי ממקורביה של השופטת לשעבר הילה גרסטל, שהיתה בין המועמדים לתפקיד. ובירר האם גרסטל תהיה מוכנה להתחייב לסגור את החקירה נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו בתיק המעונות. כך נחשף הבוקר ב'מעריב'. בחקירתו נשאל חפץ: האם העברת הצעת שוחד לגרסטל? אך הוא הכחיש בתוקף: "לא היו דברים מעולם". * בנוסף נעצר הבוקר במעורבות בפרשה גם היועץ האסטרטגי קמינר * בדיון בבית המשפט ביקשה המשטרה את הארכת מעצר השנים, אך נדחתה על הסף. קמינר ישוחרר למעצר בית, וגם יועץ התקשורת של נתניהו ניר חפץ העצור במסגרת תיק 4000 שהובא הבוקר באופן חריג להארכת מעצר נוספת, אך ביהמ"ש לא אישר את בקשת המשטרה להארכה של שבעה ימים נוספים, ומשך מעצרו נותר על כנו עד ליום חמישי * המשטרה תערער על ההחלטה

– השופטת בדימוס מסרה אתמול עדות פתוחה. המשטרה התלבטה אם לחקור את השופטת באזהרה אך החליטה להימנע מכך * ע"פ הדיווח בחדשות10 לפני מספר שבועות פנה אדם לרשויות אכיפת החוק עם מידע אודות השיחות. וגרסטל זומנה אתמול לעדות פתוחה בה סיפרה על הפגישה עם קמיר, ודיווחה על האנשים שסיפרה להם בזמן אמת, ביניהם הנשיאה אסתר חיות. על פי המדליפנים, גרסטל לא שיתפה פעולה באופן מלא עם המשטרה וניסתה להתחמק משאלות * בכיר במערכת אכיפת החוק: גרסטל הייתה מחוייבת לדווח על ההצעה ולא עשתה זאת. מהרגע שהיא אישרה שקיבלה הצעה – התיק מבחינתו חזק ראייתית

– המשטרה מבקשת לגבות עדות מנשיאת בית המשפט העליון כבר היום, לאחר שגרסטל שיתפה אותה בהצעה בעת שחיות כיהנה כשופטת מן המניין בבית המשפט העליון. * לא ברור אילו פרטים מסרה גרסטל

– מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו"

תיק 4000: טרם נמצא קשר פלילי של נתניהו לתיק בזק, המשטרה מפעילה מאמצים בנסיון לגייס עד מדינה

המשטרה מפעילה מאמצים בנסיון לגייס עד מדינה עם אחד החשודים, במטרה לחזק את הראיות בתיק ולהגיע באמצעותו לחיזוק החשדות נגד הדרגים הגבוהים ביותר. * את מירב המאמצים מרכזת המשטרה נגד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שנחשב לחוליה החלשה.

– חוקרים: מסרונים מעידים על בקשות מבכיר בוואלה למניעת סיקור עוין לרה"מ * חוקרים הציגו לחשודים פניות מטעם מקורבים למשפחת נתניהו אל בכיר בוואלה, שבהן ביקשו לשנות או להסיר פרסומים שנגעו לראש הממשלה

– דיווח: דוברו לשעבר של רה"מ, בועז סטמבלר, העיד כי העביר לוואלה בקשות בנוגע לסיקור משפחת נתניהו

– מנכ"ל וואלה: לחצו שאפטר את עורך האתר * מנכ"ל וואלה אילן ישועה העיד כי ידיעה שפורסמה בוואלה ב-2016 אשר עסקה בפרשת הצוללות, עוררה את זעמם של משפחת נתניהו. בעקבות כך שיגר יועץ התקשורת של נתניהו דרישה מאלוביץ לפטר את העורך הראשי של האתר אבירם אלעד. (חדשות10)

מחפשים תיק חדש? הבדיקה החדשה של היועמ"ש על קשרי נתניהו-אלוביץ': העתקת מכון וולקני לצפון

היועמ"ש בודק אם לשכת נתניהו התגייסה לקידום היוזמה להעתקת מכון וולקני לצפון, בעת שחברו של נתניהו, איש העסקים שאול אלוביץ', החזיק בקרקע סמוכה לשטח המכון. * בשלב זה מתקיימת הבדיקה שעליה הנחה היועץ על ידי גורמים בתוך משרד המשפטים בלבד. * במכון טוענים כי שר החקלאות קיצץ 22% מתקציבו כנקמה על מאבקם נגד העתקתו * גורם מעורה: השר אריאל לא מעורב * משרד רה"מ: "הטענות לנקמה – שקריות" (דה מרקר)

– השר אריאל על בדיקת משרד המשפטים: "לא דובים ולא זבובים. אני יזמתי את התכנית כדי לחזק את הצפון" (גל"צ)

דיון סוער בוועדת הפנים בעקבות ראיון המפכ"ל נגד נתניהו; 11 ח"כים הוצאו מהדיון

מפכ"ל המשטרה אלשיך זומן לדיון בוועדת הפנים של הכנסת לאחר שאמר כי גורמים רבי כוח אספו מידע על חוקרי נתניהו. יו"ר הוועדה קיש טען ש"הריאיון פגע קשות באמון הציבור" "הנושא החמור של ניסיון איסוף מידע סביב החוקרים לא נבדק. צריך להבין מה המצב והאם זה גרם לפגיעה בהחלטות החוקרים". ובאופוזיציה מחו: "זה משפט שדה למפכ"ל". * כבר בפתח הדיון הוצאו 4 ח"כים מהאופוזיציה שהתנגדו לזימון ואמר: "לא תהיה כאן סתימת פיות" * בדיון הוטחו דברים קשים במפכ"ל על התנהלות המשטרה: "התנהלות המשטרה בכל הקשור לחקירות ראש הממשלה אינה מקצועית", "תפקידך הוא לא לחלק ציונים לראש הממשלה". * ח"כ סמוטריץ': "הריאיון שנתת הוא בגדר תאונת דרכים. היית צריך להתנצל". * ח"כ מיקי זוהר: יש שיתוף פעולה מדאיג בין התקשורת למשטרה, * היועצת המשפטית של ועדת הפנים בקשה להתמקד בראיון בתכנית "עובדה", ולא לגלוש לחקירות

– ח"כ אחמד טיבי: "היו צריכים לזמן את המפכ"ל לדיון אחרי שהוא כינה את אבו אלקיעאן מחבל. אני לא אסלח לכם שדחפתם אותי לצד שמגונן על רוני אלשיך. המניעים לקיום הדיון, למרות שהוא לגיטימי, הם כדי לרפות את ידי המשטרה מהחקירות"

– המפכ"ל: זימון נתניהו לעדות בפרשת הצוללות אינה אומרת כי הוא חשוד בתיק * המפכ"ל התייחס במהלך דיון בוועדת הפנים לכך שבראיון בעובדה הוא אמר שנתניהו ייחקר בפרשת הצוללות: "כאשר נשאלנו לפני חודשים אמרנו שבוודאי שהוא יתן עדות. זה לא אומר שהוא נחקר באזהרה או חשוד. ברור לחלוטין שלא יכולה להיגמר חקירה בלי שכל המעורבים בנושא ייתנו את גרסתם. זה לא אומר שהוא חשוד בתיק 3000."

– המפכ"ל: המשטרה לא הגישה המלצות נגד נתניהו – היא הגישה רק סיכומי חקירות * אלשיך: "מדברים פה על המלצות המשטרה. אני מבקש להדגיש – המשטרה אינה ממליצה. המשטרה מגישה סיכומי חקירה ואנחנו מוציאים את הנוסח הזה ומשום מה בשיח הציבורי עדיין מדברים על המלצות. אני מוחה בתוקף. אחר כך זה כלי לנגח אותנו."

– המפכ"ל: בכל שיחה של קצין עם עיתונאי, גם דובר מטעם המשטרה נמצא על הקו * בדיון בועדת הפנים טען אלשיך כי "הנחקרים בפרשות נתניהו מגחיכים את תכני החקירה דרך ההדלפות" * וטען כי "אני נלחם בהדלפות מחקירות. מעולם לא פגשתי או שוחחתי עם איש תקשורת בלי שיש דובר על הקו. אנחנו קוראים לזה איסור 'ייחוד' עם עיתונאי. היחס למשטרה לא הגון – ראוי שהציבור יבין את זה"

– המפכ"ל: לא טענתי שגורמים מטעם נתניהו הם אלו שעקבו אחרי החוקרים * "לא ייחסתי לראש הממשלה שום דבר. אמרתי שיש גורמים שרחרחו סביב גורמים שחוקרים את התיקים האלו. בעיני זה לא לגיטימי. הדבר החשוב היה למנוע את זה כדי לא לאפשר את ההפרעה לחוקרים." המפכ"ל סירב להשיב האם הנושא נחקר: "לא מתייחס לחקירות"

משרד האוצר: לפיד לא הזכיר את מילצ'ן לא בניגוד הענינים ולא בשאלון המקדים

משרד האוצר נגד יאיר לפיד: "הוא לא הזכיר את מילצ'ן; לא בניגוד העניינים שלו, ולא בשאלון המקדים לניגוד העניינים". זאת בניגוד לטענותיו של לפיד כי דיווח על קשריו על מילצ'ן, טרם כניסתו למשרד האוצר. * בנוסף, לפיד הודה שנפגש עם מילצ'ן בהיותו שר האוצר.

– ח"כ שלח: "יאיר לא קיבל גרוש ולא טובת הנאה עיתונאית. יש פה ניסיון לזרוק בוץ לכל הכיוונים, לומר 'כולם מושחתים – מה רוצים מנתניהו?'. ראש ממשלה שמקבל טובות במיליונים – זה לא דומה לשום דבר אחר" (גל"צ)

    ח"כ זוהר: "אחרי שהתבטאיתי נגד המשטרה, התקשרו לאשתי: 'שלום, אנחנו ממחלקת החקירות של מע"מ'. לפני שלושה חודשים היא נבדקה ואפילו קיבלה ציון לשבח, פתאום אחרי שלושה חודשים שוב שיחת טלפון?" (גל"צ)

    גבאי פנה ללבני: מעוניין בריצה משותפת בבחירות הבאות * יו"ר העבודה אבי גבאי פנה לציפי לבני יו"ר התנועה כדי שהיא וסיעתה יתמזגו לתוך מפלגת העבודה. גבאי ציין כי אם זה יקרה מפלגת העבודה כמותג היסטורי תחלוף מהעולם. בישיבת הסיעה אמר גבאי היום (שני) כי לפי סקרים של המפלגה "התנועה" לא עוברת את אחוז החסימה אם תרוץ באופן עצמאי, אולם בידי לבני מצויים סקרים המורים אחרת. (חדשות10)

    חוק הלאום: הקואליציה מזרזת את ההצבעה על חוק הלאום ומקדמת קריאה ראשונה ביום שני הקרוב * החוק, יובא לאישור הוועדה המיוחדת לקידומו ביום רביעי. (הארץ)

    חוק המואזין: המשטרה תוכל לפרוץ למסגדים ולהחרים רמקולים * ועדה ממשלתית שכללה את השרים ארדן ואלקין ממליצה להחמיר את החקיקה על מפגעי רעש, שתכלול ככל הנראה סמכויות נוספות למשטרה באכיפתה. שתוכל להטיל קנס על מסגדים מרעישים בסך של כ-10,000 שקלים. בנוסף יינתן למשטרה היתר לפשוט על מסגדים שהרעש הבוקע מהם חריג במיוחד ולהחרים את הרמקולים שלהם. (החדשות)

בטחוני

איראן מזהירה: "אם נותקף – נשטח את ת"א ולא ניתן לנתניהו לברוח"

הבכיר האיראני מוחסן רזאי תקף את נתניהו, על רקע איומו לפגוע בטהרן במקרה הצורך: "דברי נתניהו לקוחים מעולם הדמיון, המנהיגים הישראלים לא מבינים את עוצמת ההתנגדות" (מעריב)

ועדות ההתנגדות: "אם ישראל תבצע מעשה טיפשי נפציץ את חיפה ובאר שבע"

גדודי נאסר סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית פרסמו הודעת איום כלפי ישראל: "אם האויב יבצע כל מעשה טיפשי נגד עמינו ומנהיגנו, באביב, חיפה ובאר שבע יהפכו לגיהנום"

צבא לבנון: "נתעמת מול כל אגרסיביות ישראלית – בכל מחיר"

על רקע הקמת הגדר בגבול וסוגיית חיפושי הנפט בשטח ימי שנמצא במחלוקת, מפקד צבא לבנון הזהיר הלילה את ישראל מפני כל יוזמה התקפית. בנאום שנשא בביירות אמר הגנרל ג'וזף עוון: "הצבא לא יימנע מהתמודדות עם כל תוקפנות ישראל, יהיה אשר יהיה מחירה או קורבנותיה". לדבריו, ישראל נוקטת צעדים הפוגעים בזכותה של לבנון על אוצרות הנפט שלה בגבול הימי בין המדינות והיא בונה גדר בגבול היבשתי

אחרי ההכחשות: מפת המתקנים הצבאיים של איראן בסוריה נחשפת

למרות טענות שר החוץ האירני כי אין לטהרן אף בסיס צבאי בסוריה, תחקיר ה"ניו יורק טיימס" הכולל סקירה מקיפה על מתקני הקבע הרבים שיש לטהרן במדינה שופך אור על כוחות איראן במדינה המציגים פעילות צבאית בבסיסי קבע הפרוסים בכל המדינה כולל על גבול רמת הגולן. "לאחר הניצחונות נגד המורדים, הם לא עוזבים אלא מפנים כוחם למאבק אפשרי בישראל"

מדיני

אבו מאזן צפוי לנאום היום במועצת הביטחון של האו"ם על המתיחות עם ארה"ב בעקבות הכרזת ירושלים

לקראת נאום אבו מאזן במועצת הביטחון: מקורות פלסטינים מוסרים כי בנאומו צפוי לשלול תפקיד מרכזי של ארה"ב בתהליך השלום, להציע תיווך וחסות בין-לאומית, לתקוף את מועצת הביטחון שלא מיישמת החלטותיה נגד ישראל ולתקוף את מדיניות ממשלת נתניהו (חדשות10)

שר האוצר נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני ברמאללה וקרא לו לחזור לשולחן המו"מ; קבעו להיפגש שוב בירושלים

שר האוצר משה כחלון נועד אמש עם ראש הממשלה הפלשתיני ראמי חמדאללה. במהלך הפגישה קרא כחלון לפלסטינים לשוב למו"מ. "האמריקנים הם המתווך ההגון והיחידי באזור". * ראש הממשלה הפלסטיני ביקש להקפיא את הצעת החוק הממשלתית שמקדם ליברמן, לקיזוז סכומי הכסף שמעבירה הרשות למשפחות אסירים ומחבלים מכספי המיסים, שישראל גובה עבור הפלסטינים * עוד נדונו בפגישה: הקמת אזורי תעשיה והסדרת משק החשמל והמים ברשות * לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית, הפגישה במשרדו של חמדאללה עסקה בין השאר בהחלטה לבנות אלף יחידות דיור חדשות בהתנחלויות

שגריר ארה"ב בישראל: "פינוי מתנחלים עלול להביא למלחמת אזרחים"; השגרירות: "השגריר מאמין כי הרחבה לא מרוסנת של ההתנחלויות לא מסייעת"

השגריר האמריקני דיוויד פרידמן בשיחה סגורה עם מנהיגים יהודים אמריקניים: "פינוי מאות אלפי מתנחלים עלול להביא למלחמת אזרחים בישראל" * שגרירות ארה"ב: "הדיווח היה מבוסס על 3 משתתפים באירוע שלא סיפקו חלק גדול מההקשר. השגריר הדגיש בדבריו שטראמפ מחויב להסכם שלום שיועיל גם לישראלים וגם לפלסטינים. בנוגע להתנחלויות, השגריר מאמין כי הרחבה לא מרוסנת של ההתנחלויות לא מסייעת" (חדשות10)

    מלך ירדן לחברי קונגרס אמריקנים: להגביר את המאמצים האזוריים והבין-לאומיים להניע מחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים

    סגן הנשיא פנס יהיה הנואם המרכזי בוועידת אייפא"ק בעוד כשבועיים

    מאמצי תיווך קדחתניים בין ישראל ללבנון בסוגיית המחלוקת על הגבול הימי בין המדינות * אתמול נפגש הדיפלומט האמריקני הבכיר דיוויד סאטרפילד בפעם השנייה עם השר יובל שטייניץ. פגישה נוספת בעניין הגבול התקיימה אתמול גם עם שני קצינים בכירים בצה"ל, גם היא בניסיונות להגיע לפתרון בנושא (כאן)

    ביקור חריג בקהיר: מצרים לוחצת על חמאס למסור את השליטה בעזה לרשות הפלסטינית * הרשות דורשת לקבל שליטה ביטחונית עד סוף החודש, אחרת לא תעביר תקציב לרצועה. משלחת של בכירי חמאס מנהלת את השיחות עם המודיעין המצרי בעשרת הימים האחרונים (הארץ)

חוץ

דיווח: ארה"ב מתכננת לפרוס מלטי"ם בדרום קוריאה שיאפשרו לתקוף את מנהיגי הצפון ואת מתקני הטלים

דיווח: ארה"ב מתכננת לפרוס בקוריאה הדרומית מל"טי תקיפה שיאפשרו לה להתנקש בחייהם של מנהיגי קוריאה הצפונית ולתקוף נקודתית את מתקני הטילים. ע"פ הדיווח 12 מל"טי התקיפה מסוג Eagle/MQ-1Cs צפויים להגיע למדינה כבר בחודש הבא ויאוחסנו במתקן שבנייתו הושלמה כבר בחודש שעבר. (כאן)

מערכה מדממת בע'וטה: צבא אסד הרג 120 אזרחים, בהם ילדים ותינוקות

דיווחים בסוריה: 120 הרוגים בהפצצה של כוחות אסד בפרברי דמשק. רבים עדיין לכודים מתחת להריסות הבתים שנחרבו, ובין ההרוגים ישנם גם ילדים

    מחקר של יוניצ"ף: תמותת תינוקות במדינות העניות גדולה מאד, עד פי 50 מבמדינות העשירות. 8 מ-10 המדינות המובילות בתמותת תינוקות שוכנות באזור הסהרה באפריקה. בכל שנה מתים בעולם 2.6 מיליון תינוקות בטרם מלאו להם חודש ימים. אפשר להציל יותר מ-80% מהם (כאן)

    נשיאי רוסיה, טורקיה ואיראן ייפגשו בעוד כחודשיים בטורקיה

    איטליה: לקראת הבחירות באיטליה: בימין הקיצוני מבטיחים גירוש המוני של מבקשי מקלט * מפלגת הליגה הצפונית הבטיחה כי אם תזכה בבחירות לפרלמנט בחודש הבא, תכפה על בתי דין להתעלם מנסיבות המסע של הפליטים בשאלה אם להעניק להם מקלט במדינה (הארץ)

    אינדונזיה: מספר כפרים פונו באינדונזיה עקב אפר ולקני * תושבי הכפרים בסביבת הר הגעש סינאבונג נמלטו בגלל הפעילות הערה שנרשמה בו, ולאחר שהתכסו בשכבת אפר. אין הרבה מקומות אליהם יכולים לפנות וחלק מעדיפים להישאר ולהסתכן (חדשות10)

    איראן: שלושה קצינים איראניים נהרגו כתוצאה מהתנגשות עם מפגינים בטהראן. כך לפי דובר המשטרה האיראנית

    ארה"ב: טראמפ: תומך ברומני במירוץ לסנאט * טראמפ הביע תמיכה במיט רומני במרוץ לסנאט במדינת יוטה. זאת, על אף הביקורת שמתח עליו רומני במהלך הקמפיין לנשיאות ארה"ב (רויטרס)

    ניגריה: שוחרר אזרח ישראלי בן 62 נחטף בניגריה ביום שישי * במהלך החטיפה נהרג נהגו המקומי. והיה חשש גדול לחיי האיש ששוחרר הבוקר בשלום לאחר תשלום כופר בתום משא ומתן בין החברה שהעסיקה אותו לבין החוטפים

    ניו זילנד: חברת התעופה "אייר ניו זילנד" ביטלה הלילה את כל טיסותיה לבירה וולינגטון וממנה בשל סופת הציקלון "גיטה" שהכתה באזור

    סוריה: הנשיא הטורקי: "הצלחנו לסכל פלישה אפשרית של כוחות הממשלה הסוריים לאזור עפרין"

    פרו: הנשיא לשעבר אלברטו פוג'ימורי, ששוחרר מהכלא לאחר שקיבל חנינה מנשיא המדינה, צפוי לעמוד שוב למשפט

    קוריאה: קוריאה הדרומית וארה"ב יודיעו על תוכנית לתרגילים צבאיים משותפים שייערכו בחודשים הקרובים

כלכלה

    האקזיט הבא של מובלאי? חברת אורקום של מייסדי מובילאיי שווה מיליארד דולר – זאת אחרי גיוס של 30 מיליון דולרים. החברה פיתחה משקפיים לעוורים עליהם מורכבת מצלמה ייחודית שסורקת ומקריאה לזה שמרכיב אותם כל טקסט שנמצא מולו, ואף מזהה פנים ומוצרים. (כאן)

מקומי

    2 פצועים קל בקריסת חניון תת קרקעי בירושלים בגלל דליפת גז * פיצוץ אירע בחניון תת קרקעי ברחוב דן בשכונת בקעה בירושלים. המבנה קרס חלקית וגבר ואשה בשנות ה-60 לחייהם פונו לבית החולים ללא סימנים של פגיעות

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן