Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 21 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     תיק 4000 | נתניהו מסתבך? מנכ"ל משרד התקשורת ואיש סודו של נתניהו, חתם על הסכם עד מדינה תמורת חסינות מלאה; היום: יחל למסור את גרסתו; נתניהו בהתייעצויות דחופות (פוליטי)     תיק 1270 | המחוזי האריך את מעצר היועץ האסטרטגי בחמשה ימים; נשיאת בית המשפט העליון נדרשה להעיד בפרשה, גירסתה תומכת בגירסת יועץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תיק 4000 | נתניהו מסתבך? מנכ"ל משרד התקשורת ואיש סודו של נתניהו, חתם על הסכם עד מדינה תמורת חסינות מלאה; היום: יחל למסור את גרסתו; נתניהו בהתייעצויות דחופות (פוליטי)

    תיק 1270 | המחוזי האריך את מעצר היועץ האסטרטגי בחמשה ימים; נשיאת בית המשפט העליון נדרשה להעיד בפרשה, גירסתה תומכת בגירסת יועץ רה"מ ; מסתמן: מדובר בתיק חלול (פוליטי)

    גוברת ההערכה: נתניהו עשוי להקדים את הבחירות; לא יפרוש בעקבות כתוצאה מהחקירות הפליליות (פוליטי)

    גורמים באלג'יריה טוענים כי "בית המשפט במדינה דן למוות 'מרגל ישראל'" (בטחוני)

    דיווח: בכירים בזרוע הצבאית של חמאס דנים עם מצרים בעסקת חילופי שבויים (בטחוני)

    אבו מאזן הציג במועצת הביטחון הצעה לוועידת שלום בינלאומית; כשתקום מדינה פלסטינית בגבולות 67 נכיר בישראל; רוצים שירושלים תהיה פתוחה למאמינים מכל הדתות; הפלסטינים הם צאצאי הכנענים; על הבריטים לקחת אחריות על אסון בלפור (מדיני)

    הבית הלבן: מעודדים מדבריו של אבו מאזן כי הוא מכיר בכך שירושלים קדושה ליהודים (מדיני)

    ארה"ב: נשקול לשתף מדינות אחרות במו"מ בין ישראל לפלסטינים (מדיני)

    250 הרוגים ב-48 שעות: אסד מגביר את התקיפות על מעוז המורדים ברוטה (חוץ)

    יוניצ"ף: "אין מילים לתיאור הזוועה בסוריה" (חוץ)

    דיווח: צבא טורקיה הפציץ את כוחות צבא אסד שבאו לסייע לכורדים בעפרין (חוץ)

    המדינה לבג"ץ: לדחות את הריסת המבנים בנתיב האבות בשלושה חודשים – על מנת לבצעו בדרכי שלום (חדשות)

    ועדת שרים אישרה היתר גורף ותקדימי לחילולי שבת (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית בעננות בגובה רב ובינוני. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

    הלילה: ברוב אזורי הארץ צפויים גשמים מקומיים ויתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות.

    חמישי: מעונן חלקית. עד שעות הצהרים יתכן גשם מקומי ברובו קל.

    שישי: מעונן חלקית. יתכן גשם מקומי בעיקר בדרום הארץ.

    שבת: נאה עם עליה קלה בטמפרטורות והן תהינה גבוהות מהרגיל לעונה.

התחזית: טמפרטורות גבוהות מהרגיל עם גשם

היום יהיה מעונן חלקית, לא יורגש שינוי ניכר בטמפרטורות. בלילה צפויים לרדת גשמים מקומיים מלווים בברקים ורעמים, אך עדיין יהיה חם. רק בתחילת השבוע הבא תורגש התקררות (חדשות10)

חדשות

המדינה לבג"ץ: לדחות את הריסת המבנים בנתיב האבות בשלושה חודשים – על מנת לבצעו בדרכי שלום

הממשלה מבקשת לדחות את הפינוי בשלושה חודשים לצורך השלמתו של מתווה המצוי בישורת האחרונה למימושו, ואשר מכוחו ניתן יהיה להעמיד פתרון מגורים זמני לתושבים במיקום קרוב * מתוך הבקשה: "טרם עלה בידי המדינה לאפשר פינוי שקט, שיבוצע בדרכי שלום, תוך צמצום הפגיעה בתושבים למינימום ההכרחי"

    לראשונה מאז פינוי עמונה: מבנים הונחו ביישוב עמיחי

    מבקשי מקלט נכלאו לראשונה בעקבות סירובם לעזוב את ישראל * רשות האוכלוסין וההגירה כלאה שבעה מבקשי מקלט מאריתריאה שהוחזקו במתקן חולות והיו בין הראשונים לקבל הודעות גירוש. הם נקראו לשימוע הבוקר והועברו מיד לסהרונים ללא הגבלת זמן (הארץ)

    הפיצוץ בחניון בירושלים: נקבע מותו של הלכוד שחולץ מההריסות * הפיצוץ אירע בקומת הקרקע של המבנה בשכונת בקעה בעיר. האיש נלכד תחת הריסות המבנה, שקרס חלקית, וחולץ ללא רוח חיים. גבר ואשה כבני 60 פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם

    המשטרה מאיימת לדחות את פתיחת קו הרכבת לירושלים בחצי שנה * פגישה בין מפג"ל המשטרה לבין מנכ"ל הרכבת העלתה כי בעיות בטיחות עלולות להביא לכך שהקו יחל לפעול רק בספטמבר – וזאת על-אף שהמגעים בין כוחות החירום וההצלה לבין הרכבת החלו לפני יותר משנתיים (דה מרקר)

    תקנות שמעכבות יישום של עשרות חוקים יפורסמו עד לסוף 2019 * חוקים רבים שנחקקו בכנסת אינם מיושמים, מפני שמשרדי הממשלה אינם מפרסמים את התקנות הדרושות להפעלתם * מנכ"ל משרד ראש הממשלה מוביל באחרונה תוכנית להשלמת הליך פרסום התקנות * משרד ראש הממשלה: "יש בעשייה הזאת מסר פנים־ארגוני חשוב" (דה מרקר)

    משבר המסתננים: סגן שר החוץ של רואנדה: "מהגרים שיגורשו בניגוד לרצונם לא ייכנסו למדינה"

סוכנת משטרתית הביאה  אתמול למעצרו של חשוד בפדופיליה ברשת.

ע"פ  חשד, במהלך החודשיים האחרונים החשוד קיים התכתבות עם תוכן מיני בוטה עם מי שהוא חשב כקטינה בת 13. בפועל את השיחות עם החשוד ניהלה שוטרת ותיקה ומנוסה ולאחר שנאספו די ראיות הוחלט על מעצרו של  חשוד תושב חדרה יליד 1965. הבוקר יובא החשוד לביהמ"ש השלום בת"א לדיון בהארכת מעצרו.

למעלה מ-10 מיני ציפורים נדירים בסכנת הכחדה נצפו בסקר ציפורים חסר תקדים בהיקפו בנגב הדרומי

בסקר נסקרו 50 תאי שטח , חלקם לא נסקרו מעולם, והשתתפו בו למעלה מ-50 צפרים וחובבי טבע – רובם מתנדבים במהלך הסקר נאספו למעלה מ-1,000 תצפיות על 75 מיני ציפורים

11 מיני ציפורים נדירים,  המוגדרים ברמות שונות של סכנת הכחדה, נצפו במסגרת סקר ציפורים חסר תקדים בהיקפו, שנערך לאחרונה באזור הנגב הדרומי בהובלת רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, מרכז הצפרות אילת והיחידה הסביבתית אילת/אילות. זאת במטרה לזהות את צפיפות ומגוון מיני הציפורים המדבריות באזור זה.

פוליטי

תיק 4000 | נתניהו מסתבך? מנכ"ל משרד התקשורת ואיש סודו של נתניהו, חתם על הסכם עד מדינה תמורת חסינות מלאה; היום: יחל למסור את גרסתו; נתניהו בהתייעצויות דחופות

התפתחות דרמטית בפרשת בזק שצפויה לשנות את כל תמונת החקירה: מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר חתם הלילה על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות. על פי ההסכם שנחתם הלילה, לא יוטל על פילבר עונש מאסר בפועל, גם לא בעבודות-שירות, וככל הנראה גם לא קנס.  סעיף סודיות בין הצדדים על פרטי ההסכם *  פילבר, דרש חסינות מלאה ובלי עונש מאסר. מה שבכל הפרשיות האחרונות נמנעה הפרקליטות להסכים, בעקבות כך גוברות הערכות, או שהראיון נגדו קלושות או שיש בידו חומר נפץ בכדי להפליל את נתניהו בעבירות חמורות * המשטרה מעוניינת לשמוע מפילבר בעדותו שנתניהו הורה לו להעניק הטבות רגולטוריות לבזק כשהיה מנכ"ל משרד התקשורת * עם הדיווחים לקראת ההסכם נפגש נתניהו להתייעצויות דחופות עם פרקליטיו

– שולה זקן למקורביה בעקבות חתימת הסכם עד המדינה של פילבר: "איך משווים בין המקרה שלי לפילבר? אם אולמרט לא היה בוגד בי ולא היה מטיל עליי אחריות לא הייתי חותמת על ההסדר והייתי ממשיכה לשמור על זכות השתיקה" (חדשות10)

– ניר חפץ: 'השיח עם עורכים ועיתונאים ב'וואלה' לא היה שונה מכלי תקשורת אחרים" * בעדות שמסר יועץ התקשורת ואיש סודו של נתניהו, מספר שבועות לפני שנחקר, סיפר כי השיח עם עורכים ועיתונאים ב"וואלה" לא היה שונה מכלי תקשורת אחרים. חפץ מסר לחוקרים את הטלפון הנייד שלו ובו התכתבויות עם עיתונאים מכלי תקשורת שונים. חפץ לא הכחיש שידע על החברות בין נתניהו לאלוביץ', אך לטענתו לא ידע על תמורה (החדשות)

– מנכ"לית החברה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי יובאו היום בצהריים להארכת מעצר נוספת

תיק 1270 | המחוזי האריך את מעצר היועץ האסטרטגי בחמשה ימים; נשיאת בית המשפט העליון נדרשה להעיד בפרשה, גירסתה תומכת בגירסת יועץ רה"מ ; מסתמן: מדובר בתיק חלול

החשד: על פי החשד קמיר פנה מיוזמתו לחפץ בבקשה שיעזור לו לקדם את מועמדותה של גרסטל לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. לאחר מכן חפץ התעניין אצלו האם גרסטל תסייע בסגירת התיק של שרה נתניהו. קמיר עדכן את גרסטל בשאלה, והיא עדכנה את נשיאת העליון היום, שכיהנה בזמנה כשופטת עליון, בדבר. השניים לא ראו בדבר נסיון שוחד, ולא עדכנו את המשטרה.

הגרסאות: גרסת אלי קמיר: "רציתי לקדם את מינויה של השופטת, ואכן נפגשתי עם חפץ. לא זוכר שחפץ הציב תנאי, לא העברתי הצעה".

– גרסת חפץ: "לא היו דברים מעולם, לא העברתי הצעה".

חקירת השופטים: היועמ"ש שקל לחקור באזהרה את השופטת בדימוס גרסטל, אבל הוחלט שלא לעשות זאת בגלל קושי משפטי – ולכן העידה בעדות פתוחה בלבד.

– גם נשיאת העליון חיות העידה במשטרה על ההצעה לשופטת גרסטל. לדבריה, חברתה סיפרה לה כי מישהו הקרוב לרה"מ דיבר עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה, לדבריה הפנייה אליה רק בדיעבד לאחר שמועמדותה לתפקיד היועמ"ש ירדה מן הפרק. זאת בניגוד לטענת גרסטל, לפיה היא דיווחה לה בזמן אמת. * גביית העדות מנשיאת בית המשפט העליון בוצעה לאחר קבלת אישור מהיועמ"ש מנדלבליט * בהודעה שהופצה בתיאום עם המשטרה נכתב: "בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שאותו בחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצידה"

– השופט בדימוס עודד מודריק על הצעת השוחד: "החובה שלה לדווח על ההצעה תלויה באופן שהציעו לה את הדברים. יכול להיות שנאמרו לה דברים שנשמעו לא רצינים הזויים אולי מרומזים" (גל"צ)

– השופט בדימוס דניאל ארנסט תומך בהחלטת עמיתתו לשעבר השופטת גרסטל לא לדווח על הצעת השוחד שקיבלה לכאורה ממקורבי נתניהו: "אין סיכוי שהתקבלה הצעה כזו. ואם כן, זה בטח היה בצורה עדינה, ברמז. לכן מצידה לא היה צורך בשום פעולה אופרטיבית, אלא להתעלם" (גל"צ)

הארכת המעצר: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המשטרה והאריך את מעצרו של יועץ התקשורת אלי קמיר עד יום ראשון. ההחלטה התקבלה לפני מסירת עדותה של נשיאת העליון * השופט: "קיים חשד סביר אף מעבר לנדרש לביצוע העבירות המיוחסות למשיב. יש עילת מעצר ברף גבוה" * המשטרה טענה בדיון כי מדובר בשחיתות שלטונית ברמה הגבוהה ביותר. קמיר חשוד בקבלת שוחד והוצאת העסקה לפועל – עבירה שבוצעה במחשכים

גוברת ההערכה: נתניהו עשוי להקדים את הבחירות; לא יפרוש בעקבות כתוצאה מהחקירות הפליליות

גורמים בקואליציה מעריכים שגברו הסיכויים לבחירות עוד השנה. "קיים סיכוי שנתניהו יחליט לצאת לבחירות כשהנושא: אכיפה סלקטיבית ותקשורת עויינת" * להערכת רבים בכנסת, נתניהו לא יפרוש מתפקידו כתוצאה מהחקירות הפליליות, אלא יבקש להקדים את הבחירות על מנת לקבל מנדט מחודש מהעם. * העובדה כי הליכוד נוסק בסקרים עשויה לסייע לו לקבל החלטה כזו.

נתניהו: "ממציאים תיקים חדשים בשביל לייצר עננה ציבורית מעלי"

נתניהו: מה שקורה ביומיים האחרונים זה פשוט טירוף מערכות. שערורייה. מביאים שתי טענות הזויות, שקריות, במסגרת מסע הרדיפה נגדי ונגד משפחתי שמתנהל כבר שנים – "מייצרים תיק חדש כל שעתיים. אני ממשיך ואמשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות, בשיקול דעת ובמסירות רבה"

    ח"כ חזן: "על נתניהו לצאת לנבצרות, הליכוד צריך לבחור ממלא מקום" * סדק בחומת התמיכה: לראשונה קורא לראש הממשלה חבר כנסת ממפלגתו לסיים את תפקידו באופן זמני. חזן: "יש אחרים בליכוד שחושבים כמוני ולא מדברים" (מעריב)

    חוק הלאום: בקואליציה מתקשים לקדם נוסח מוסכם של חוק הלאום * בוטל הדיון שתוכנן להיום בוועדה המיוחדת בכנסת להכנת החוק, בשל אי הסכמה מוחלטת בין סיעות הליכוד וכולנו על הנוסח. * בקואליציה היו מוכנים לוותר על הכפפת הדמוקרטיה לזהות היהודית, אך לוין התעקש. בכולנו התכוונו לדרוש שינויים משמעותיים בנוסח כתנאי לתמיכתם * הדיון נדחה למועד לא ידוע

    ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים

בטחוני

גורמים באלג'יריה טוענים כי "בית המשפט במדינה דן למוות 'מרגל ישראל'"

ערוץ המקורב לשלטונות במדינה הערבית צפון אפריקאית דיווח כי "בית דין פלילי בדרום המדינה הרשיע את 'המרגל הישראלי עלאם א-דין פייסל'" (מעריב)

דיווח: בכירים בזרוע הצבאית של חמאס דנים עם מצרים בעסקת חילופי שבויים

משלחת חמאס בקהיר כוללת בכירים בזרוע הצבאית של חמאס והם דנים עם המודיעין המצרי בעסקת חילופי שבויים, כך מדווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר. * לפי הדיווח, בין החברים: מרוואן עיסא מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס וראיד סעד, מפקד חטיבת עזה בחמאס

מדיני

אבו מאזן הציג במועצת הביטחון הצעה לוועידת שלום בינלאומית; כשתקום מדינה פלסטינית בגבולות 67 נכיר בישראל; רוצים שירושלים תהיה פתוחה למאמינים מכל הדתות; הפלסטינים הם צאצאי הכנענים; על הבריטים לקחת אחריות על אסון בלפור

אבו מאזן קרא לכנס ועידת בינלאומית רחבה בהשתתפות גורמים אזוריים ובינלאומיים כמו הקוורטט ומוסקבה בה יידונו נושאי הליבה והחלטותיה יובילו להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' – "כשתקום מדינה פלסטינית בגבולות 67 כל מדינות ערב והמדינות המוסלמיות יכירו בישראל". * לדבריו, חסות בינלאומית היא הכרחית לאור הפיכתה של ארה"ב למתווכת לא מאוזנת. -"במהלך מסוכן – הממשל הסיר את סוגיית ירושלים מהשולחן – הוחלט להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, מבלי להכיר בכך שירושלים היא גם בירתנו – אנו רוצים שירושלים תהיה פתוחה למאמינים מכל הדתות" * בנאומו טען כי: הפלסטינים הם צאצאי הכנענים שחיו באדמת פלסטין לפני יתר מ-5000 שנה. העם שלנו תחת כיבוש, על בריטניה לשאת באחריות האסון של הצהרת בלפור. שבעה עשורים עברו מאז הנכבה, אנו סובלים ועדיין הפליטים חיים בכל העולם והם חלק משלושה עשרה מיליונים פלסטינים שעדיין לא מוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית. * מיד עם סיום נאומו במועצת הביטחון של האו"ם יצא אבו מאזן מהמקום, זאת, לפני שהחל נאומו של השגריר הישראלי דנון.

הבית הלבן: מעודדים מדבריו של אבו מאזן כי הוא מכיר בכך שירושלים קדושה ליהודים

דובר הבית הלבן על נאום אבו מאזן: "ההכרה שירושלים קדושה ליהודים היא צעד בכיוון הנכון, אבל כמו שהשגרירה היילי הזהירה, הצגת נקודות ישנות, וקונספטים לא מפותחים לסוגיות הליבה – לא יקדמו את השלום. נמשיך לעבוד על תכנית השלום שנועדה להועיל לשני הצדדים"

שגרירת ארה"ב באו"ם: "ערוכים לעבוד עם ההנהגה הפלסטינית, אך לא נרדוף אחריהם"

שגרירת ארה"ב לאבו מאזן באו"ם: "ערוכים לעבוד עם ההנהגה הפלסטינית, אך לא נרדוף אחריך. על הפלסטינים לבחור בין דרישות אבסולוטיות והסתה לבין פשרה, כפי שעשו מצרים וירדן. אינכם חייבים לאהוב את ההכרה בירושלים, אפילו לא לקבל אותה. אך דעו זאת – היא לא תשתנה"

ארה"ב: נשקול לשתף מדינות אחרות במו"מ בין ישראל לפלסטינים

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי ארצות הברית מוכנה לשקול לשתף מדינות אחרות במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אם תסיק שהמהלך יסייע להשגת הסכם

    שגריר ישראל באו"ם: אבו מאזן אינו חלק מהפתרון – הוא הבעיה * שגריר ישראל באו"ם, דנון, תקף בחריפות את אבו מאזן על תשלום למחבלים, על ההסתה ברשות הפלסטינית ועל כך שלא נפגש עם נתניהו: "אתה לא חלק מהפתרון – אתה הבעיה. דיברת על מחויבות לשלום, כך אתה מדבר על הבמה הבין-לאומית, אך כשאתה מדבר לאנשיך אתה שולח מסר שונה לחלוטין"

    נתניהו לאבו מאזן: "ממשיך לברוח מהשלום ולשלם לטרוריסטים" * ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דברי אבו מאזן: עבאס לא חידש שום דבר. הוא ממשיך לברוח מהשלום, וממשיך לשלם לטרוריסטים ולמשפחות שלהם 347 מיליון דולר.

    ליברמן לאבו מאזן: "יד אחת משלמת משכורות למחבלים ויד שנייה מבקשת הכרה" * ליברמן על נאום יו"ר הרשות הפלסטינית במועצת הביטחון: "ד"ר עבאס ומיסטר אבו מאזן, כולנו יודעים מי אתה. יד אחת משלמת משכורות למחבלים שפוגעים בישראל ולמשפחותיהם והיד השנייה מבקשת הכרה מהאו"ם"

חוץ

250 הרוגים ב-48 שעות: אסד מגביר את התקיפות על מעוז המורדים ברוטה

בין ההרוגים 52 ילדים ועוד 850 בני אדם נפצעו. עובדי סיוע דיווחו שהמשטר תקף בפצצות חבית, שהשימוש בהן נחשב פשע מלחמה. לפחות חמישה בתי חולים הופצצו (הארץ)

יוניצ"ף: "אין מילים לתיאור הזוועה בסוריה"

ביוניצ"ף בחרו לפרסם היום מסמך ריק, תחת הכותרת "המלחמה בילדים בסוריה". לטענת הארגון, "מילים לא יעשו צדק עם הקורבנות". מאז יום ראשון נהרגו 190 בני אדם ועוד מאות נפצעו במתקפות כוחות אסד בדמשק ובפרבריה (החדשות)

דיווח: צבא טורקיה הפציץ את כוחות צבא אסד שבאו לסייע לכורדים בעפרין

דיווחים בתקשורת הסורית: טורקיה הפציצה את הכוחות הנאמנים לצבא אסד שנכנסו לעפרין על מנת לסייע לכורדים. * מוקדם יותר דווח כי כוחות הנאמנים לממשלת סוריה יילחמו לצד הכורדים בצפון המדינה. * אנקרה מתייחסת למיליציה הכורדית כארגון טרור

    חיל הים האמריקני חילץ שלושה דייגים לאחר שנעדרו למשך 8 ימים באוקיינוס השקט

    איטליה: ר"מ איטליה: קיים חשש להתערבות זרה בבחירות הכלליות במדינה

    ארה"ב: עו"ד אמריקני מואשם במחיקת מיילים ובעדות שקר בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות * החוקר המיוחד למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, רוברט מולר, פרסם כתב אישום נוסף במסגרת הפרשה. * עורך דין מניו יורק, המקושר לרוסיה, הצהיר לכאורה הצהרות שקריות בדו"ח שהכין על יוליה טימושנקו. כתב האישום אינו מעיד על קשר ישיר לקמפיין טראמפ

    – טראמפ: "ננסח נהלים להגבלת הנשק" * יממה אחרי שדובר בבית הלבן אמר כי הנשיא פתוח להטלת מגבלות על מכירת נשק, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע כי חתם על מזכר האוסר על שדרוג רובים חצי-אוטומטיים. המשמעות היא כי לא יהיה ניתן לרכוש רובה חצי-אוטומטי ולבצע בו שינויים שיהפכו אותו לאוטומטי – "אני מצפה שהנהלים הללו יסוכמו בקרוב מאוד, הגיע הזמן לעשות שינוי בפועל ולא רק בדיבורים"

    ברזיל: הבית התחתון בפרלמנט אישר התערבות צבאית בריו דה ז'נרו (AP)

    צרפת: 3 חשודים הקשורים לפיגוע הגדול בברצלונה לפני כחצי שנה נעצרו במדינה

    קוריאה: צפון קוריאה ביטלה ברגע האחרון פגישה עם סגן הנשיא האמריקני מייק פנס * סגן נשיא אה"ב פנס תכנן להיפגש לפני 10 ימים במהלך אירוע בינלאומי בדרום קוריאה עם בכירים מקוריאה הצפונית, בהם אחותו של המנהיג קים ג'ונג און, אך הפגישה בוטלה ברגע האחרון על ידי הקוריאנים. כך מסרו גורמים רשמיים בארה"ב

    – דרום קוריאה חתמה על הסכם סחר חופשי עם חמש מדינות ממרכז אמריקה

צרכנות

    סמנכ"ל בזק נחקר בחשד להטעייה צרכנית * סמנכ"ל בבזק נחקר היום בחשד שהחברה הבטיחה גלישה במהירות 100 מגה ללא כיסוי. מדובר חקירה מינהלית, לא פלילית, שמבוצעת על ידי הרשות להגנת הצרכן ובסופה החברה עלולה להידרש לשלם קנס כספי בגובה מאות אלפי שקלים (החדשות)

כלכלה

    פרשת הצוללות: משרד הביטחון עוד לא החליט אם להעביר את טיסנקרופ לרשימה השחורה * משרד הכלכלה המליץ להעביר את טיסנקרופ, שעומדת במרכז תיק 3000, לרשימת החברות שלא יכולות להשתתף במכרזי ממשלה * מנהל מינהל הרכש במשרד הביטחון: יש חוק בישראל ויש התחייבות של החברה (דה מרקר)

    נת"ע תובעת את חברת דלק ועריית רמת גן עקבות תקרית הזיהום בז׳בוטינסקי 69 שהביאה לפינוי בניין מגורים לחודש. היא נאלצה להוציא 3 מיליון ש"ח על הטיפול בקרקע המזוהמת, לאחר שלטענתה דלק והעירייה הזניחה אותה למשך שנים. (גל"צ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן