Skip to content

להתראות שם למעלה פותח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי

המהדורה ה-15 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי תיפתח ביום חמישי 13 במרץ, 2018
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המהדורה ה-15 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי תפתח ביום חמישי, 13 במרץ, 2018, עם אחד הסרטים הטובים של השנה "להתראות שם למעלה", על פי ספרו של פייר למייטרה, שזכה על ספרו בפרס גונקור, הפרס החשוב ביותר בצרפת לספרות. הסרט זכה להצלחה גדולה בצרפת גם בקרב הקהל וגם בביקורת והוא מועמד ל-13 פרסי סזאר, לסרט, לבמאי, לעיבוד, ארבעה פרסי משחק ופרסים נוספים.

"להתראות שם למעלה"

בהתאם לעלילה, רגע לפני סיום מלחמת העולם הראשונה, מציל אדואר פריקור – אמן מוכשר, את מנהל החשבונות הצנוע – אלבר מילאר. מה שמחבר בינם זו השנאה למפקד, קפטן פרדל. לאחר המלחמה יוצאים השלושה למלחמת הישרדות אחרת, פרדל מתעשר על גב המתים ואלבר ואדואר מתכננים נקמה ותרמית מונומנטלית משל עצמם. הבמאי והשחקן אלבר דופונטל יכבד את הקרנות הבכורה בנוכחותו.

אורחים נוספים בפסטיבל הם הבמאי רובר גידיגיאן, ורעייתו השחקנית, אריאן אסקאריד, שיגיעו להציג את סרטם "בית ליד הים". זהו שיתוף פעולה מוצלח נוסף בין השניים, בארץ זכה להצלחה גדולה סרטם "שלגי הקילימנג'רו". הסרט החדש עוסק ביחסים במשפחה עם מותו הקרוב של ראש המשפחה, ובמבט מעניין על צרפת המתמודדת עם גל הפליטים.

"בית ליד הים"

אל תפספסו את "ברברה" של מתייה אמלריק, שקיבל את פרס לואי דלוק ואת פרס ז'אן ויגו. הסרט על הזמרת ברברה מציג בעדינות ובחוכמה תמונה מורכבת של הכישרון הגדול של השנסון הצרפתי, עם הפרשנות הנפלאה של השחקנית ז'אן בליבר. בנוסף לסרט, בכמה מהסינמטקים הזמרת נעמי דהן תשיר משירי ברברה בצרפתית בליווי גיטריסט וקלרניתן ואף תבצע כמה משיריה המקוריים.

אנייס ג'אוי תפתיע בסרט "חמישים אביבים", על בת 50 רגישה ומיוחדת במינה. כשהגיבורה של הסרט נפגשת עם אהבת הנעורים שלה היא עושה הכל כדי להתחמק מהגורל שלה, אבל לא הכל בשליטתה וחיים חדשים מחכים לה.

הסרט המוערך "120 פעימות בדקה" של רובין קמפילו, שזכה בפרס גאן פרי בפסטיבל קאן האחרון, ומועמד ל-13 פרסי סזאר. זהו סרט בקצב סוחף שמציג יושרה וגאווה. באמצעות סיפור חזק הסרט יציג לפניכם את אחד הרגעים הגדולים של הקולנוע הצרפתי השנה.

חשוב לתת מקום בפסטיבל גם לסרטי ביכורים, כמו "התזמורת" של ראשיד האמי. זהו סרט ראשון מלא כשרון על המוזיקה כאמצעי חברתי לפיתוח האישיות ולהשתלבות בחברה.

הבמאי זבייה לגראן מתגלה ככישרון ענק במותחן מדהים הפורס בפנינו מצוקה אמיתית המתקיימת בין דלתות הבית, "משמורת" הוא סרט העוסק בקונפליקט האדיר בו מצוי הילד על רקע פרידת הוריו.

השחקנית שרה פורסטייה, יצרה סרט מרגש וסוחף "מו". הסרט מספר על מפגש בלתי אפשרי בין בחורה אינטליגנטית מבית עני הסובלת מגמגום קשה לבין פושע צעיר ושרמנטי הסובל מדיסלקציה.

בסרטו הדרמתי, "מרלין", הבמאי גיום גליין מספר בדיוק רב את סיפורה של צעירה מהפריפריה שמגיעה לפריז במטרה להיות שחקנית ועליה לעבור משוכות רבות בדרכה.

קרין ויאר מרגשת ומשעשעת בדרמה הקומית "קנאה", שמבוססת על תסריט של דויד פונקינוס, על אחד המניעים לנפש האדם – הקנאה, תפקיד שהעניק לשחקנית המופלאה הזו מועמדות נוספת לפרס הסזאר.

בסרט "להיות מספר אחת", הבמאית טוני מרשל עוסקת במשמעותם של משחקי כוח. בסרט מככבת עמנואל דבוס בתפקיד נהדר שגם הוא זיכה אותה במועמדות לסזאר.

עוד סרט שלא כדאי להחמיץ הוא "בית הקפה של ברברה בכפר" – קומדיה משעשעת וקצבית בזכות הופעתם של שניים מגדולי השחקנים של צרפת: ז'ראר דפרדייה וקתרין דנב, שחוזרים לשתף פעולה לאחר שנים רבות.

נושא ההורות שנוגע לכולנו בא לידי ביטוי בסרטו של פיליפ ליורה, "הבן של ז'אן", סרט חזק ואנגמטי עם התפתחויות לא צפויות.

לסיום, סרט הנעילה של הפסטיבל: "קשר משפחתי", סרטה הנפלא של קרין טרדיו, שזכה לשבחים במסגרת השבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן האחרון. זו קומדיה דרמטית בכיכובם של פרנסואה דמיין וססיל דה פרנס, העוסקת בחיפוש אחר האב. הסרט נע כל הזמן בין צחוק לרגש.

"קשר משפחתי"

כמו בכל שנה, בתכנית הפסטיבל יוצגו גם ארבעה סרטים קלאסיים: "הלא אנושי" של מרסל לרבייה משנת 1924, סרט אילם עם מוזיקה של דאריוס מיו. "קסדת הזהב" של ז'אק בקר משנת 1952, שגילה לעולם את סימון סניורה המופלאה. "קאן קאן צרפתי" של ז'אן רנואר משנת 1954, עם ז'אן גבאן הבלתי נשכח. ולסיום, הדובדבן שבקצפת, "עיניים ללא פנים" של ז'ורז' פראנז'י משנת 1960, סרט אימה מכונן שהיווה להשראה ליוצרים כמו אלמודובר, שביסס עליו את סרטו "העור בו אני חי" והיה הבסיס לשירו של בילי איידול: Eyes Without a Face.

הפסטיבל מופק על ידי חברת ההפצה עדן סינמה בע"מ בראשות קרולין בונה והמכון הצרפתי בישראל ונערך בחסות יוניפרנס פילמס, המכון הצרפתי בפריז ועיריית תל אביב-יפו מחלקת מופעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן