Skip to content

אלשיך שולף באמנות קוץ מהישבן

חשיפת עלילות ניר חפץ שלפה קוץ ענק מישבנו של אלשייך. מרגע החשיפה, כל פעולה תמוהה של מנדלבליט תבדק בזכוכית מגדלת ותיתקל בצקצוק שפתיים כל צעד תמוה, בביקורת ובספיקות. ובסופו של דבר אולי גם תביא אותו לספסל הנאשמים לצד פטרונו, כשותף בכיר לפשע.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין דרך אחרת להתחיל את המאמר הזה בלי להתנצל בפני רוני אלשייך מפכ"ל משטרת ישראל. זה לא שאלשייך יהייה אי פעם כוס התה שלי. אבל הוא הוכיח (בניגוד גמור למה שחשבתי) שיש לו יושרה, אומץ, תחכום ותזמון יוצא מהכלל. ושהוא עובד עבור האמת ולא עבור אף אחד אחר.

ניר חפץ - האיש שחשץ את עליבותו של תהליך מינוי היועה"מ - צילום: רפי מיכאלי

אני מניח שגם הוא הבין, שהוא מונה בכדי להיות עלה תאנה, אבל אז כגילה את גודל ה…. שהוא צריך להסתיר. הוא ניהל ומנהל את החקירות בתנאים בלתי אפשריים, תחת אש, ועם מקל ענק ומעצבן תקוע בגלגלים, מנדלבליט.
תזמון ההמלצות בחקירה אחת ומיד אחריהם המעצרים ופרסומם היה מהלך מבריק. אינני בטוח עם סיפור ניר חפץ וההצעה המגונה היה ידוע לו קודם, או שנחת עליו רק לאחרונה. כך או כך הסיפור הזה, שימש את אלשייך בכדי לשלוף את המקל הארור מגלגלי החקירות.

הצעת השוחד של ניר חפץ לשופטת גרסטל מציגה באור עלוב את הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק אבל בעיקר חושפת את חוסר המקצועיות , האינטרסנטיזם והעליבות בתהליך מינויו של היועץ המשפטי, קודקוד מערכת המשפט בישראל. היא גם מציגה את התנהלותו של מנדלבליט בעניין חקירות נתניהו באור הראוי והנכון. היום אין ספק מדוע מונה מנדלבליט לתפקיד היועץ, בין אם התפקיד הוצא לו, בתנאי שימזמז את חקירות נתניהו ובין אם לאו הוא עשה זאת וכפי הנראה בחפץ לב. אלמלא הוא נתניהו, אשתו ועשרות ואולי מאות ממקורביו היו כבר מאכלסים את ספסלי הנאשמים ותאי כלא מעשיהו

חשיפת עלילות ניר חפץ שלפה קוץ ענק מישבנו של אלשייך. מרגע החשיפה, כל פעולה תמוהה של מנדלבליט תבדק בזכוכית מגדלת ותיתקל בצקצוק שפתיים כל צעד תמוה, בביקורת ובספיקות. ובסופו של דבר אולי גם תביא אותו לספסל הנאשמים לצד פטרונו, כשותף בכיר לפשע.

מנדלבליט אגב כבר יצא לעיתונות בהכרזה כי התפקיד לא ניתן לו כשוחד, הצהרה מעניינת, כי היכן שהוא, יש בה גם מעין הודאה באשמה לגבי החלטותיו המפוקפקת בעניין חקירות נתניהו.

מגדל הקלפים החל להתמוטט, אבל נתניהו עדיין חופשי, אזרח מן השורה כבר מזמן היה עצור עד תום ההליכים. נתניהו חופשי זה מחדל עצום. לא רק שהוא יכול בקלילות לשבש הליכים, להפחיד עדים ולך תדע מה עוד. הוא עדיין יכול להעביר חוקים ואפילו להכריז מילחמה. אם משטרת ישראל לא תאפסן אותו במעצר, הרי שאיש לא יוכל למנוע את ההרס שהוא יכול לגרום.

נבצרות נדרשת אבל לא יתכן שהנבצר יכריז על עצמו,  שכן הכרזה שכזו היא אקט של יושרה בסיסית, ויושרה היא לא בדיוק משהו שנתניהו ניחן בו. לכן חייבת להיות מערכת אובייקטיבית, שתעשה זו לטובת הציבור.

גם כאן נגזר על המפכ"ל לתמרן במשנה זהירות, כל עוד החשוד שלו. איש רב עוצמה, וחסר מעצורים מסתובב חופשי (וכמובן, מוגן על ידי היועץ המשפטי) הרי שנדרש תחכום רב לנהל את החקירות ללא הפרעה ואלשייך עושה זאת באומץ והרבה תחכום.

וכמה מילים על השותפים לפשע: החל מאלו שידם היתה בצלחת , קרובי משפחה, חברים , פוליטיקאים, עורכי דין, וכמובן עיתונאים. כל אלו שידעו ושתקו. אלו שידעו ושיקרו, שידעו והמשיכו לחרחר מלחמת אזרחים באמתלה פוליטית. כולם עד לאחרון צריכים לשלם על פשעים כנגד הציבור הישראלי. וזה כולל גדוד הטוקבקיסטים בשכר. שמכרו בעבור בצע כסף את בני ארצם לרודן.

את כל אלו הקוראים לעצמם עיתונאים או פובליציסטים שניצלו את הבמה שניתנה להם, כדי לייפות את התמונה המכוערת, למרוח את הלכלוך, ולהסית השכם והערב. כולם צריכים להיזרק מכל המדרגות. העיתונים שכיסו את ישבנו של הנוכל צריכים להיסגר וזה כמובן כולל את שני הצהובונים הנפוצים במדינה "ידיעות אחרונות" שעורכו מעורב עד הצוואר במילא, ו"ישראל היום" ששימש כבולוטין חינם אין כסף לדברי הבלע של נתניהו. כל עיתונאי החצר צריכים להיות מוקעים ולהיזרק לאלתר. שכן המדיה הישראלית זקוקה לניקוי אורוות, ואי אפשר לנקות אורווה ולהשאיר את בה צואת הסוסים.

את הנזק שגרם נתניהו אי אפשר לתקן ללא צעדים דרסטיים, את הריסות החברה הישראלית אי אפשר לשקם. אבל מן הסתם כדאי ורצוי וצריך לנסות.

אבל הכל צריך להתחיל במעצר מיידי של כל המוני המקורבים בכל הפרשיות וזה כולל שוד הגז והצוללות, כולם בלי יוצא מהכלל ומהר בטרם יגרמו עוד נזק.

 

1 Comment

  1. רפאל אלקבץ
    23 בפברואר 2018 @ 14:30

    אני בטוח שביבי השתמש בכם בשיטות שלכם ותכף תסיימו חייכם בבתי הסוהר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן