Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 25 פברואר 2018 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה     מועצת גדולי התורה לאור פטירת הרב שמואל אוירבעך : "נזכה להמשיך את דרכו הבהירה כפי שהורנו וכפי בקשתו והוראתו אלינו בימים האחרונים ממש" * הלוויה תקיים היום (חדשות)    תיק 4000: נתניהו צפוי להיחקר ביום שלישי בפרשת בזק-וואלה; ייתכן ויחקר גם בפרשת הצוללות; נתניהו ביקש לדחות את חקירתו (פוליטי)     צילומי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    מועצת גדולי התורה לאור פטירת הרב שמואל אוירבעך : "נזכה להמשיך את דרכו הבהירה כפי שהורנו וכפי בקשתו והוראתו אלינו בימים האחרונים ממש" * הלוויה תקיים היום (חדשות)

   תיק 4000: נתניהו צפוי להיחקר ביום שלישי בפרשת בזק-וואלה; ייתכן ויחקר גם בפרשת הצוללות; נתניהו ביקש לדחות את חקירתו (פוליטי)

    צילומי לווין מסוריה חושפים: חמקנים רוסיים במערב סוריה; כלי תקשורת רוסי: "נועד להעביר מסר מרתיע למדינות שכנות שמטוסיהן חגים בשמי סוריה" (בטחוני)

    רשמית: שגרירות ארה"ב בירושלים בעוד חודשיים וחצי; תפעל עם צוות מצומצם; טראמפ: "המון מדינות ואנשים לחצו עלי לא לעשות זאת" (מדיני)

    שגרירת ארה"ב באו"ם: הצדדים "לא יאהבו ולא ישנאו" את מתווה השלום של טראמפ (מדיני)

    מועצת הביטחון של האו"ם החליטה על הפסקת אש בת 30 יום בסוריה (חוץ)

    צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב: "כל אמריקה תספוג מכה גרעינית חסרת רחמים אם תבצע ולו את ההתגרות הקטנה ביותר" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך. בצפון הארץ ובמרכזה ייתכנו גשמים קלים.

    שני: גשמים מקומיים ברוב אזורי הארץ, ייתכנו סופות רעמים יחידות. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בדרום הארץ ייתכן אובך.

    שלישי: מעונן חלקית, עד הצהריים צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. ייתכנו סופות רעמים יחידות.

    רביעי: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות

חדשות

כ 20 אלף מפגינים הפגינו עם תושבי דרום העיר בתל אביב נגד גירוש הפליטים ומהגרי העבודה – אדם לא מגרש אדם הם קראו בהפגנת ענק ברחוב לווינסקי * מנגד, הפגינו במקום גם כמאתיים מתושבי דרום העיר, שקראו לגירוש המהגרים משכונותיהם * במהלך ההפגנה נעצרה פעילת הימין הקיצוני שפי פז בגין הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטרים* בזכות ערנות המשטרה, עוכבו לחקירה גם 2 חשודים שאיימו לפגוע במפגינים לאחר פרסום פוסט בפייסבוק, אחד מהחשודים אף היה חמוש * מהמשטרה נמסר-"אנו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה, יחד עם זאת נפעל ביד קשה כנגד עבריינים המבקשים לפגוע בשלום הציבור ובביטחונו".

הפגנות מוצאי שבת – אלפים הפגינו בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה להפסיק לגרור רגליים ולקבל החלטות בתיקי 1000 ו 2000 ולהורות למשטרה לזרז את החקירות בתיקי 3000 ו 4000 * המפגינים הפגינו בבימה, בפתח תקווה, מול בית שר האוצר, משדה כחלון ובכל רחבי הארץ

פולין הקפיאה את יישום חוק השואה השנוי במחלוקת עד להכרעת בית המשפט לחוקה; משלחת רשמית תגיע לישראל לגיבוש נוסח מוסכם

שר המשפטים הפולני הודיע כי החוק שזכה לביקורת רבה בישראל, לפיו השימוש במושג "מחנות השמדה פולניים" ייאסר, לא ייושם לפני החלטת ביה"ד לחוקה של פולין בנושא, זאת חרף העובדה כי הוא אושר בידי הפרלמנט והנשיא. * בימים הקרובים תגיע לישראל משלחת רשמית מפולין כדי לגבש נוסח שיוסכם על שני הצדדים. על פי הודעת משרד החוץ, "בימים האחרונים חלה התקדמות מול הממשל הפולני בעקבות שיח בין המדינות" לפי אנשי המשרד, במהלך השיחות עם ורשה, הצדדים הגיעו להבנות המאפשרות לקיים פגישה בין נציגי המדינות: "לא נקבל משלחת לשם משלחת"

    הממשלה צפויה לאשר היום קידום תב"ע לבנייה של 350 יחידות דיור חדשות והסדרת שכונת נתיב האבות בגוש עציון (גל"צ)

    כדי לבקש לצאת מעזה, התושבים צריכים כעת לחתום על כך שלא יחזרו לשם במשך שנה * ישראל מקשיחה את התנאים ליציאה מהרצועה לחו"ל דרך מעבר אלנבי ודורשת מהרשות הפלסטינית להחתים אנשים על התחייבות שלא ישובו הביתה במשך שנה. הרשות מסרבת בינתיים לשתף פעולה (הארץ)

    רואנדה: "נקבל מישראל פליטים רק בהתאם לחוק הבין-לאומי" * הממשל במדינה האפריקנית הבהיר את עמדתו בנוגע לסוגיית מבקשי המקלט ואמר כי "כל הצעה כי לקבוצות מסוימות של מהגרים מוצגים רק שתי אפשרויות: 'ללכת רואנדה או ללכת לכלא' תהיה מטעה ופוגעת. כל עוד יתקיימו הדרישות המשפטיות, רואנדה, במסגרת האמצעים שלה, תהיה מוכנה לסייע לכל מהגר" (חדשות10)

    פינוי המאחז הבלתי חוקי – נתיב האבות: צה"ל יהרוס שטח פלסטיני * במסגרת מבצע הפינוי של ההתנחלות שנבנתה על קרקע פלסטינית פרטית, צה"ל יהרוס אדמות חקלאיות נרחבות סביבה – למרות שתושבי נתיב האבות התחייבו שישתפו פעולה עם המהלך (חדשות10)

הלוויתו של רבי שמואל אויערבאך  * מסע ההלוויה יחל הבוקר בשעה 11:00, כשההספדים יתקיימו בבית מדרשו ישיבת מעלות התורה בשכונת שערי חסד בירושלים * ע"פ הדיווחים, מסע הלוויה, יצא מרחוב קק"ל אל רחוב דיסקין. משם אל 'דרך רופין', ימשיך אל שדרות בן צבי ושדרות שז"ר. משם בסמוך לבנייני האומה עד לכניסה לעיר, ושם יפנה אל רחוב גבעת שאול, בדרכה להר המנוחות. הבאים לירושלים צפויים להית קל בפקקי תנועה עקב סידורי הביטחון של מסע הלוויה. מועצת גדולי התורה: "נזכה להמשיך את דרכו הבהירה כפי שהורנו וכפי בקשתו והוראתו אלינו בימים האחרונים ממש"

פוליטי

תיק 4000: נתניהו צפוי להיחקר ביום שלישי בפרשת בזק-וואלה; ייתכן ויחקר גם בפרשת הצוללות; נתניהו ביקש לדחות את חקירתו

במידה ולא יהיו שינויים, צוות של היחידה החוקרת תגיע ביום שלישי הקרוב למעון ראש הממשלה לצורך תשאול. בהתאם לדברים שיאמר, ייתכן כי התשאול יהפוך לחקירה באזהרה * חקירתו של רה"מ צפויה לעסוק בקשריו עם בעלי בזק שאול אלוביץ' ובהחלטות שקיבל לטובת החברה. וייתכן ויישאל גם לגבי תיק 3000 (הצוללות) ותיק 1270 (היועמ"ש) * רעיית רה"מ תידרש להשיב לשאלות באשר למסרונים שהוחלפו בינה לבין רעייתו של בעל השליטה בוואלה בנוגע לסיקור רה"מ. לפי שעה היועמ"ש לא התבקש לאשר את חקירתה באזהרה

– ע"פ הדיווח בחדשות כאן לרה"מ תואמה חקירה ליום שלישי הקרוב, אולם נכון לעכשיו מבקש לדחותה כך שלא תערך השבוע. בשבוע הבא צפוי להשתתף בכנס איפאק כך שדחיה אם תהיה – היא לשבוע וחצי לפחות * המשטרה מעוניינת לחקור את נתניהו בעוד שאר החשודים בתיק 4000 נמצאים במעצר

    עד המדינה בתיק 4000 צפוי להעיד על קשרי נתניהו עם ישראל היום * עד המדינה שלמה פילבר צפוי להעיד על הקשרים בין נתניהו לעיתון ״ישראל היום״ * ב-2015 חתם פילבר על תצהיר לוועדת הבחירות המרכזית לפיו נתניהו אינו מעורב בנעשה ב"ישראל היום". האם הפעם הוא יעיד אחרת? (כאן)

    תיק 4000: ניסיונות להשיג את "יומני חפץ" * המשטרה מנסה לאתר את יומניו של ניר חפץ, מי שנחשב במשך שנים למקורבם של ראש הממשלה ורעייתו, וזאת במטרה למצוא תיעוד בלתי רשמי האם התקיימו פגישות ושיחות בין משפחת נתניהו לבעל השליטה בבזק ובוואלה (ישראל היום)

    דיווח: המשטרה לזמן את שר המשטרה גלעד ארדן למסור עדות פתוחה בתיק 4000 * בימים שבהם ארדן כיהן כשר תקשורת והוביל את הרפורמה בשוק התקשורת שפגעה בבזק הייתה הנחיה בוואלה להבליט דיווחים שליליים עליו ולהצניע דיווחים חיוביים (כאן)

    תיק 1270: השופטת גרסטל הסכימה לחקירה משותפת עם קמיר – רק אם ישוחרר ממעצר (חדשות10)

בטחוני

צילומי לווין מסוריה חושפים: חמקנים רוסיים במערב סוריה; כלי תקשורת רוסי: "נועד להעביר מסר מרתיע למדינות שכנות שמטוסיהן חגים בשמי סוריה"

בצילומים חברת ImageSat International, שתועדו באמצעות הלוויין Eros-B נראים שני מטוסי סוחויי SU 57 בבסיס חמימים של צבא אסד בלטקייה. לפי התקשורת הרוסית הם הועברו לשם בימים האחרונים. * למרות הבטחותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לצמצם את הנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה, גורם אמריקני מאשר כי רוסיה הציבה את מטוס החמקן המתקדם שלה בסוריה * גנרל רוסי חשף בדיון בפרלמנט: "ניסינו בסוריה יותר מ-200 סוגי נשק חדשים" * לא ברור אם מטוסי הקרב החדשים ישתתפו בתקיפות במדינה * דובר הפנטגון: "נמשיך להוציא מבצעים במידת הצורך"

– דיווחים: עוד שני מטוסי חמקן רוסיים מסוג סוחוי 57 נחתו בנמל התעופה הצבאי חמיימים שבמערב סוריה ומספרם עתה מגיע לארבעה. גורם בפרלמנט הרוסי אמר לאתר רוסיה היום כי שליחת המטוסים נועדה להעביר מסר מרתיע ל"מדינות שכנות שמטוסיהן חגים בשמי סוריה" (כאן)

    בניגוד לתחקיר צה"ל: פלסטיני תושב יריחו נורה ונהרג במהלך מעצר ביריחו * פלסטיני בן 33 שע"פ החשד היה חמוש במוט ברזל וסכין ניסה לתקוף חיילים ביריחו, נורה בעת מעצרו ונהרג. * לפי גורמים רפואיים, יאסין אסראדיח נורה בבטנו ונמצא חור כניסה ויציאה מגופתו. לפי אותם גורמים, ייתכן שמת מאיבוד דם עד להעברתו לטיפול רפואי. * מוקדם יותר מסר צה"ל שסיבת המוות היא ככל הנראה שאיפת עשן.

מדיני

רשמית: שגרירות ארה"ב בירושלים בעוד חודשיים וחצי; תפעל עם צוות מצומצם; טראמפ: "המון מדינות ואנשים לחצו עלי לא לעשות זאת"

מחלקת המדינה האמריקנית צפויה להכריז כי שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים כבר בעוד חודשיים וחצי, התאריך שבו ארצות הברית הכירה במדינת ישראל בשנת 1948, זאת כמחווה לכבוד חגיגות ה-70. * השגרירות תמוקם בשלב הראשון במתחם שבו נמצאת היום הקונסוליה האמריקאית, בשכונת ארנונה שבדרום העיר. יפעלו ממנה השגריר דיוויד פרידמן וצוות קטן של דיפלומטים * על פי ההערכות, נתניהו יזמין את טראמפ לישראל לחנוך עמו את בנין השגרירות * מדובר במועד קרוב מההצהרות הרשמיות של הממשל עד כה * על פי הערכות, עלות העברת השגרירות עומדת על כחצי מליארד דולר * מוקדם יותר אמרו גורמים אמריקנים לסוכנות AP כי המיליארדר האמריקני אדלסון הציע סיוע של מאות מיליוני דולרים כדי לקדם את העברת השגרירות, ולאחר עיכוב של שבועות גם טילרסון אישר תוכנית ביטחונית * בממשל בחנו את ההיתכנות המשפטית של קבלת תרומות פרטיות לכיסוי העלות – צעד הנחשב לחריג.

– טראמפ בכנס CPAC על העברת השגרירות: "זה היה הדבר הנכון לעשות. הייתי תחת לחץ של המון מדינות והמון אנשים שהתקשרו ואמרו לי לא לעשות את זה. אבל אני אמרתי שנעשה את זה כי זה הדבר הנכון לעשות"

– הפלסטינים: "העברת השגרירות ביום הנכבה – התגרות ברגשות של הערבים והמוסלמים" * עריקאת: "הבחירה ביום הנכבה כיום שבו תעבור השגרירות מראה כי הממשל האמריקני לא יכול למלא כל תפקיד כנותן חסות לתהליך השלום. בהחלטה הזו הוא הפך לחלק מהבעיה ואינו יכול להיות חלק מהפתרון"

– דוברו של אבו מאזן: "כל צעד חד צדדי לא יאפשר השגת שלום ולא יתן לגיטימציה לאף אחד. כל צעד שלא יתואם עם החוק הבינ"ל יעכב את התהליכים להשגת פיוס באזור"

– חמאס מאיים: "הכרזת מלחמה על האסלאם" * "הצעד לא נותן כל לגיטימציה או מהווה שינוי כלשהו באמיתות ובעבודות סביב העיר ירושלים ואתריה. הצעד הזה יהיה בבחינת חומר נפץ בפני הכיבוש הציוני"

– מנהיג חמאס לשעבר חאלד משעל על ההחלטה האמריקנית להעביר את השגרירות לירושלים: "סערה בכוס תה. לציונים אין זכויות בירושלים"

– משרד החוץ הטורקי: החלטת ארה"ב לפתוח את שגרירותה בירושלים בחודש מאי מראה שהיא מתעקשת לפגוע בשלום האזור

– שלום עכשיו: "העברת השגרירות לירושלים מרחיקה את הדיל האולטימטיבי"

– ח"כ אחמד טיבי: "ההחלטה כעת על העיתוי היא תמוהה ומעלה שאלות אם התזמון המפתיע, יש בו רצון לעזור לחבר במצוקה. טראמפ והממשל שלו שוב מוכיחים שהם חדלו להיות מתווכים"

שגרירת ארה"ב באו"ם: הצדדים "לא יאהבו ולא ישנאו" את מתווה השלום של טראמפ

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הודיעה כי תכנית השלום של טראמפ נמצאת בשלבי גיבוש והכנה סופיים. "שני הצדדים דוחפים לפתרון של שתי מדינות, ואנחנו נתמוך במה שיחליטו", * לטענת היילי, התכנית תוצג בקרוב: "אף אחד משני הצדדים לא יאהב אותה ואף אחד לא ישנא אותה". זאת תהיה התחלה טובה למו"מ. ישראל ופלסטין יצטרכו לבחור מה יהיו הגבולות

– טראמפ על תהליך השלום במזרח התיכון: "העסקה הכי קשה שיכולה להתקיים היא בין ישראל לפלסטינים. ירשנו סיטואציה מורכבת מאוד, אך אנחנו מתקדמים מאוד"

אבו מאזן: "מאמין שאף אחד לא ידחה בקשתנו להכרה כמדינה"

יו"ר הרשות הפלסטינית טען, עם שובו מארה"ב, כי נאומו במועצת הביטחון של האו"ם זוכה לתמיכה רחבה בעולם: "אני מאמין שאף אחד לא יכול לדחות את בקשתנו להכרה"

בהסכמת ישראל, ולמורת רוחה של הרש"פ: הבנות בין מצרים לחמאס בנוגע לעזה

מקורות פלסטיניים מהימנים: הבנות חדשות בין בכירים מצריים לבין תנועת חמאס שנמצאת בקהיר מזה שבועיים. המקורות הבהירו שמצרים החליטה על ביצוע צעדים להקלת חופש התנועה בעזה, וזאת בהסכמת ישראל. הסיוע אמור להסתכם בכשני מיליון שקלים בחודש (חדשות10)

יו"ר רשות המים: "עתיד המשטר הירדני תלוי במים שמדינת ישראל מעבירה להם"

גיורא שחם ציין כי "ישנו משבר מים גם ברצועת עזה. הגרמנים בנו להם מתקן התפלה אבל הציוד הגיע לשימוש שאינו קשור למתקן. ישראל עצרה את זה והותקנו צ'יפים על הציוד כדי לבדוק את יעד" (מעריב)

    המתפ"ש: "חמאס מכר את הדלק שנכנס אתמול לרצועה, במקום להפיק חשמל לתושבים"

    נשיא לבנון: "איומי ישראל לא ימנעו מאיתנו לקיים חיפושי נפט וגז טבעי בשטחנו"

חוץ

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה על הפסקת אש בת 30 יום בסוריה

ההחלטה התקבלה בעיכוב בגלל שרוסיה דרשה לשנות את המלה "במיידי" ל"ללא עיכובים". השגרירים סיכמו כי בנוסף להפסקת הלחימה למשך 30 יום, ייפתחו נתיבים בטוחים להעברת סיוע הומניטרי. * עם זאת, הפסקת האש לא תחול על אזורים שבשליטת דאעש, אל-קאעדה וארגונים נוספים * פעילי זכויות אדם מתריעים כי נוסח ההחלטה הקיים יאפשר לרוסיה ולאסד להמשיך לתקוף אזורים בהם פועלים ארגונים המוגדרים על ידם ארגוני טרור * בשבוע האחרון נהרגו בהפצצות בפרברי דמשק מאות בני אדם ואלפים נפצעו. כמו כן, 12 בתי חולים נפגעו בהפצצות * במהלך ההצבעה דווח על תקיפות רוסיות באמצעות פצצות זרחן על כפר בר'וטה

– שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם: "רוצים שההסכם בסוריה ייושם מיידית, אבל אנחנו סקפטיים. רוסיה ניסתה להכשיל את ההסכם שוב ושוב, והיום הצטרפה אליו בלית ברירה"

צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב: "כל אמריקה תספוג מכה גרעינית חסרת רחמים אם תבצע ולו את ההתגרות הקטנה ביותר"

קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב, ומצהירה: "כל אמריקה תספוג מכה גרעינית חסרת רחמים אם תבצע ולו את ההתגרות הקטנה ביותר", ההצהרה מגיעה לאחר שארה"ב הטילה אמש עיצומים כלכליים נרחבים על חברות הקשורות למשטר בפיונגיאנג, במטרה למנוע ממנה לסחור באופן בלתי חוקי באמצעים שיסייעו לה לפתח את תוכנית הגרעין שלה * דרום קוריאה: "הסנקציות האמריקניות על הצפון יחזקו את החלטות האו"ם"

ארה"ב: הדמוקרטים פרסמו תזכיר תגובה לטענות נגד חקירת המעורבות הרוסית

הדמוקרטים פרסמו מזכר בתגובה לטענות נגד המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות * במזכר נטען שלרפובליקאים כוונה לחתור תחת ה-F.B.I והחוקר המיוחד רוברט מולר המבררים את סוגיית הקנוניה האפשרית בין רוסיה לטראמפ. * טראמפ: המזכר הוא פשיטת רגל פוליטית וחוקית

שר החוץ הסעודי: "איראן היא הסכנה היחידה לאזור ולעולם כולו"

שר החוץ הסעודי עאדל אלג'ביר: "איראן היא הסכנה היחידה לאזור ולעולם כולו וכי הסכם הגרעין שנחתם איתה לוקה בחסרונות ופגמים. על הקהילה הבינ"ל לתקן את ההסכם, סעודיה תתמוך בכל הסכם אשר ימנע מטהרן יכולות גרעיניות ויאפשר מעקב נוקשה וסנקציות במקרים של הפרות מצדה"

– טראמפ בכנס השמרני במדינת מרילנד: "לא אישרנו מחדש את הסכם הגרעין הנוראי עם איראן. מי שמע על הסכם כזה שנותנים כסף למדינה שאין לה כבוד לאמריקה. ג'ון קרי הוא כנראה מנהל המשא ומתן הכי גרוע שראיתי. וגם אובמה"

    יועץ כלכלי בכיר בממשל הסיני יבקר בוושינגטון כדי לדון במחלוקות בנושאי סחר * טראמפ על היחסים הדיפלומטיים עם סין: "אני לא חושב שאי פעם היינו ביחסים כ"כ טובים עם סין. הדבר היחיד שיכול לפגוע הוא נושא המסחר"

    אפגניסטאן: יותר מ-20 בני אדם נהרגו בשורת פיגועים באפגניסטאן * 18 חיילים נהרגו בפיגוע בבירה קאבול. דאעש קיבל אחריות והודיע כי מדובר במחבל שנשא עליו חגורת נפץ והתפוצץ מחוץ לשערי ארגון הביון של אפגניסטן * בשלשה פיגועים נוספים בבסיסים צבאיים במדינה נהרגו לפחות 3 אנשים, כשארגון הטליבאן קיבל אחריות על פיגועים אלו

    ארה"ב: גורמים בבית הלבן אומרים כי המתח בין הנשיא טראמפ לבין ראש הסגל הגנרל ג'ון קלי והיועץ לביטחון לאומי גנרל הרברט מקמסטר עשוי להוביל לכך שאחד מהם, או שניהם יעזבו את תפקידם בקרוב (רויטרס)

    – החוקר המיוחד רוברט מולר האשים את פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, בתשלום לפוליטיקאים אירופאים כחלק מלובי לטובת אוקראינה

    – גורם בצוות החקירה של רוברט מולר: רוברט גייטס, לשעבר מזכיר ההגנה האמריקני, יואשם במסירת הצהרות כוזבות

    – עוד הודאה בחקירה הרוסית: יועץ לשעבר לטראמפ חתם על הסדר טיעון * סגן יושב ראש קמפיין טראמפ לשעבר הודה בהונאה ובכך שהסתיר כספים שהרוויח באוקראינה. * יישלח לחמש-שנות שנות מאסר וישתף פעולה בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות * חתימתו מרמזת שבידיו מידע מפליל על ראש הקמפיין פול מנפורט

    ברזיל: הנשיא טמר הודיע כי לא יתמודד שוב על התפקיד בבחירות הבאות

    מצרים: דאע"ש קיבל אחריות על מתקפת מחבלים מתאבדים שהייתה בסוף השבוע האחרון על צבא מצרים בחצי האי סיני. ארגון המדינה האסלאמית טוען כי ישנם הרוגים ופצועים רבים בקרב החיילים המצרים

    מקסיקו: ארבעה שוטרים נעצרו בחשד שחטפו אזרחים ממוצא איטלקי

    סומליה: לפחות 45 בני אדם נהרגו בפיגוע סמוך לארמון הנשיאות בבירת סומליה * ארגון א-שבאב קיבל אחריות על הפיגוע, שארע הלילה בין ארמון הנשיאות למלון מרכזי במוגדישו. אלפי בני אדם נהרגו בעשור האחרון בפיגועי הארגון בסומליה (הארץ)

    – ארבעה מחבלים בא-שבאב נהרגו בתקיפה אווירית אמריקנית בסומליה

    רואנדה: פליטים מקונגו מחו על קיצוץ במזון – ונורו למוות ע"י הצבא

    תימן: עשרות נפגעים מפיצוץ שתי מכוניות תופת של דאעש בעדן * הרשויות אישרו כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו בפיגוע כפול שכוון נגד מחנה של כוחות הלוחמה נגד הטרור ומושל העיר לשעבר. * ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן