Skip to content

פרופ' זליכה למפגינים: השעה האפילה ביותר היא השעה שלפני עלות השחר

למעלה מ-20 אלף מפגינים נגד גירוש הפליטים. אלפים בהפגנות מוצאי השבת. העיתונאי אורי ברייטמן: "לעזור למדלבליט השבוי לצאת לחופשי". השר יריב לוין הבוקר: תמיכה גדולה בסניפי הליכוד בנתניהו. ברייטמן: אני מזכיר שגם רג'וב התמודד מול אבו מאזן עם תמיכה גדולה- אבל מהכלא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפי בני אדם הפגינו במהלך סוף השבוע החולף ברחבי המדינה. החל מהפגנות יחידים כנגד השחיתות ברחבי הארץ וכלה בהפגנות כנגד השחיתות שנערכות כבר כמסורת כאובה מידי מוצאי שבת בבימה, בכיכר גורן בפתח תקווה ולאחרונה גם מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה.

הבימה (צילום: ציפי מנשה)
הבימה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

אדם לא מגרש אדם


צילום: ציפי מנשה
ההפגנה הכאובה והגדולה מכולן נערכה אמש (שבת) בדרום העיר תל אביב בנוכחות למעלה מ 20 אלף מפגינים שהפגינו כנגד הגירוש הברוטלי של פליטים, מהגרי עבודה ואחרים בידי ממשלת ישראל באמצעות משרד הפנים.  מנגד באזור התחנה המרכזית  החדשה הפגינו כמאה וחמישים בני אדם בעד גירוש הפליטים ומהגרי העבודה.  במהלך ההפגנה נעצרה ועוכבה לחקירה פעילת הימין שפי פז שהתעמתה עם השוטרים.
עורך דינה של שפי פז, איתמר ברקאי, הגיב למעצרה ואמר כי "כרגיל, המשטרה מוצאת לעצמה את הטרף הקל, נשים מבוגרות שבמשך עשור חייהן אינם חיים אלא חיים בצל הסכנה מהמסתננים גנבי הגבול. לגורמים האלימים והמסוכנים, אלו שגנבו את הגבול לישראל ונמצאים פה שלא כחוק, המשטרה מאפשרת לקיים הפגנות במקום להכניסם מאחורי סורג ובריח עד לגירושם". קודם לכך המשטרה עיכבה לחקירה שני חשודים שאיימו בפייסבוק לפגוע במפגינים. אחד מהם אף היה חמוש.
"לא גירוש לא חולות, תשקמו את השכונות", קראו המפגינים כנגד גירוש מבקשי המקלט ועוד: "אדם לא מגרש אדם" ו"מדיניות אחראית לתושב ולפליט". המפגינים קראו, בין היתר גם "פליטים ותושבים מסרבים להיות אויבים".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"אוגנדה ורואנדה זה ביתם?", שאלה בנאומה שולה מולא, יו"ר האגודה הישראלית של יוצאי אתיופיה. "הבתים שלהם זה אריתריאה וסודאן. הם נמלטו על נפשם משם. מה הקשר שלהם לשתי המדיניות השלישיות האלה? שום קשר מלבד קשר אחד – אלו הן מדינות אפריקה. ההתייחסות ליבשת אפריקה כאל גוש אחד מספר על גזענות ובורות מהסוג הקשה". עוד אמרה: "סיפרו לנו שקרים ועשו לציבור דמוניזציה של האנשים האלה. הם הכניסו בציבור פחד, שנאה ושחורפוביה. מפחידים את הציבור, מסיתים את הציבור כדי שיאטום את ליבו ויעצום את עיניו בזמן שתכנית אכזרית יצאה אל הפועל: גירוש בני-אדם אל מותם".העיתונאית מרב בטיטו, שמנחה את העצרת במקום, אמרה: "באנו הערב לומר לממשלת ישראל – זו אינה דרכו של העם היהודי".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"גם לרג'וב היו תומכים רבים ממפלגתו והוא התמודד על ראשות ממשלה – רק מהכלא"

ההפגנות כנגד השחיתות הקוראות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט  להפסיק למסמס חקירות, ולהאיצן ולקבל החלטות בכל הנוגע לתיקי 1000 ו-2000 שלגביהם סיכמה ומסרה המשטרה כי נמצאו ראיות לשוחד והפרת אמונים על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החלו ביום חמישי האחרון ברחבי המדינה כהפגנות בודדים בנקודות שונות בדרום, במרכז ובצפון, ונמשכו כצפוי בהפגנות מוצאי השבת בבימה בתל אביב, בכיכר גורן בפתח תקווה, בעפולה, חיפה, נס ציונה ומהדרום ועד קריית שמונה בצפון.
בבימה נאמה אמש בין השאר הסופרת דורית רביניאן שהקריאה בפני הקהל מכתבי תמיכנה ועידוד של הסופרים סמי מיכאל ואלי עמיר. בפתח תקווה נאמו בין השאר הכלכלן פרופ' ירון זליכה שהסביר כי תחת שרביטו של נתניהו צמיחה במשק נפגעה וכך גם הביטחון הלאומי. זליכה סיים את דבריו, עודד את המפגינים הרבים ואמר כי השעה אפילה וקשה וצריך לזכור כי "השעה האפילה ביותר היא השעה לפני זריחת השמש".

הסופרת דורית רביניאן (צילום: ציפי מנשה)

הבימה (צילום: ציפי מנשה)
הבימה (צילום: ציפי מנשה)
הבימה (צילום: ציפי מנשה)
הבימה (צילום: ציפי מנשה)
פתח תקווה - פרופ' ירון זליכה (צילום: רפי מיכאלי)
פתח תקווה - פרופ' ירון זליכה (צילום: רפי מיכאלי)


אורי ברייטמן (צילום: רפי מיכאלי)

איש גלי צה"ל לשעבר בעיתונאי אורי ברייטמן העלה ספיקות ליכולתו של היועץ המשפטי לקבל החלטות קשות בתיקי החקירה. מנדלבליט שבוי בידי נתניהו ותמה על הפגישה המסתורית בת השלוש שעות שערך מנדלבליט לבקשתו עם העיתונאי דן מרגלית בביתו של מרגלית. "למה בשקט?, למה בחשאי?" שאל ברייטמן, הוא קרא להמונים לעזור ליועץ השבוי לצאת לחופשי והוסיף כי נסיונות ההתחמקות הפאתטיים, לדבריו, של בנימין נתניהו וההתפארות של ראש ההמשלה כי יש לו בסיס גדול של תומכים מזכירים לו אדם אחר שהתמודד על ראשות ממשלה – ג'יבריל רג'וב שהתמודד מול אבו מאזן על ראשות הפתח. "אני מזכיר לנתניהו כי גם רג'וב התמודד עם בסיס גדול של תומכים, אמר העיתונאי, "אבל מהכלא". שרת המשפטים איילת שקד הגיבה לכך היום (ראשון) בריאיון לאפי טריגר ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל: " ידעתי כמעט בזמן אמת על הפגישה של מנדלבליט וניר חפץ בביתו של דן מרגלית. אין כל פסול בפגישה הזאת, באותה תקופה העלו עיתונאים רבים הסתייגות ממועמדות מנדלבליט ליועמ"ש בשל קירבתו לכאורה לנתניהו" . בעקבות פרשת גרסטל אמרה השרה שקד, כי אין כל צורך בהבהרה של מנדלבליט אם קיבל הצעה דומה. "הוא איש ישר, השופטת גרסטל אישה ישרה, אני סומכת על שניהם", אמרה שקד. הבוקר בישיבת שרי הליכוד השר יריב לוין ושרים נוספים סיפרו לעל מי שחפץ לשמוע כי כי בכל מפגש שלהם בשטח הם רואים את התמיכה הגדולה בליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו, תמיכה שבאה לידי ביטוי גם בסקרי דעת הקהל שפורסמו בימים האחרונים.  ראש הממשלה נתניהו לא התייחס לחקירתו הצפויה אותה הוא מבקש לדחות עקב נסיעתו לארצות הברית ואמר שהחלטת הנשיא טראמפ להעברת השגרירות ביום העצמאות היא אירוע היסטורי ובלתי רגיל שיהיו לו משמעויות מרחיקות לכת. רה״מ נתניהו ציין כי בכוונתו לקיים טקס ממלכתי ולהזמין אליו את סגל א׳ וראש האופוזיציה.

מחאת בודדים - גוש תל מונד (צילום: יורם מלנר)
מחאת בודדים - גוש תל מונד (צילום: יורם מלנר)

 

חיפה (צילום: אברי רביב)
חיפה (צילום: אברי רביב)
יסוד המעלה
יסוד המעלה
עפולה
עפולה
גליל מערבי - צומת מעונה
גליל מערבי - צומת מעונה
צומת עוגן (צילום: מיה צדוק)
צומת עוגן (צילום: מיה צדוק)
צומת כרכור (צילום: יובל בראס)
צומת כרכור (צילום: יובל בראס)
מחאת בודדים גם באנגליה - שמחה ליטמן - ליברפול אנגליה
מחאת בודדים גם באנגליה - שמחה ליטמן - ליברפול אנגליה


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן