Skip to content

חשיפה: השופטת והחוקר תיאמו מהלכי מעצר בתיק 4000

המערכת המשפטית גועשת – חילופי הודעות וואטסאפ בין שופטת המעצרים רונית פוזזנסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב לנציג הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, נחשפו הערב על ידי ערוץ 10. נחשפו מסרונים בין השניים לקראת הדיונים מחר בהארכת מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, אור אלוביץ' ועמיקם שורר. ככל הנראה השופטת לא תדון יותר בתיק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המסרונים – בחשיפת חילופי המסרונים בין ראש צוות החקירות ברשות לניירות ערך לשופטת המעצרים, כפי שחשף ופרסם הערב (ראשון) ערוץ 10  נראה שעו"ד שחם-שביט כתב לשופטת: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחרר מחר בתנאים". בהודעה נוספת הוא כתב, "תראי מופתעת". השופטת פוזננסקי-כץ השיבה לו: אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

עו"ד שחם-שביט הוסיף בהתייחסו להנדלר ולאיריס אלוביץ': "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה. את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים…". השופטת השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". בהמשך היא כתבה: "אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות".

בהודעה נוספת כתב שחם-שביט: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".
בעקבות פרסום המסרונים, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת העליון אסתר חיות שוחחו על המקרה. השתיים החליטו לפנות ביחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור. יצויין כי השרה שקד הדגישה בראיונות הבוקר שעל השופטים לבדוק טוב כל תיק להארכת מעצר ולא לפעול עם יד קלה על ההדק.

שופטת המעצרים רונית פוזזנסקי-כץ (צילום: רפי מיכאלי)
שופטת המעצרים רונית פוזזנסקי-כץ (צילום: רפי מיכאלי)

שיתוף פעולה זה עורר זעם ורעש רב על שיתוף פעולה בין הגורמים החוקרים לבין גורמי המשפט. שרת המשפטים איילת שקד פנתה לנשיאת בית המשפט העליון והשתיים דנו בבירור הנושא כולו. מסתמן בבירור כי מחר לא תדון השופטת בכל הקשור בתיק 4000.

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ בוויטר כי הוא פנה הערב לנשיאת העליון וביקש ממנה להתערב ולהחליף או להשעות את שופטת המעצרים מטיפולה בתיקי העצורים המובאים לפניה. "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט", כתב ליברמן.

בהמשך לכך הודיעה נשיאת בית המשפט העליון, כי היא ושרת המשפטים הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה שפורסמה בחדשות ערוץ 10 על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין שופטת ביהמ"ש השלום בתא פוזננסקי כץ ובין עו"ד ערן שחם שביט המייצג את הרשות לני"ע.

השופטת פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000.

המסרונים - צילום מסך חדשות 10
המסרונים - צילום מסך חדשות 10

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הגיבה הערב לחשיפת ההתכתבות בין השופטת לבין נציג הרשות  ואמרה: "על פניו נראה שמדובר באירוע חריג ולא תקין והרשות תערוך בירור דחוף בנושא. חוקרי הרשות לניירות ערך פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה זה ובאין ספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. כאמור, המקרה ייבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".
מטעמו של אור אלוביץ נמסר כי הם מזועזעים ביותר מהחשיפה ומזיהום הליכי המשפט ויבקשו לאלתר לשחרר את לקוחו מהמעצר בו הוא נתון.

פנית נשיאת העליון ושרת המשפטים
פנית נשיאת העליון ושרת המשפטים


 פרקליטתו של קמיר" לחץ שנועד לגרםצ למרשי לשנות גרסה השופטת: אין זו הפעם הראשונה שטענות אלו מובאות לפניי, במיוחד בפרשה זו.

לפני הפרסום האריכה השופטת פוזננסקי כץ בחמישה ימים את מעצרו של אלי קמיר, יועץ התקשורת שחשוד לטענת המשטרה ורשות ניירות ערך בתיווך לשוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים בתאגיד בתיק 4000. השופטת ציינה בהחלטתה בנוגע לקמיר כי "מעורבותו בפרשה משמעותית".

 

קמיר בהארכת מעצרו (צילום: רפי מיכאלי)
קמיר בהארכת מעצרו (צילום: רפי מיכאלי)
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
אלי קמיר (צילום: רפי מיכאלי)
אלי קמיר (צילום: רפי מיכאלי)

עו"ד שרון קליימן, פרקליטתו של קמיר, אמרה במהלך הדיון כי כי "כל מטרת החקירה הייתה להפעיל לחץ כבד על מרשי כדי שישנה את הגרסה שמסר בפרשה 1270". השופטת רונית פוזננסקי-כץ ציינה במהלך הדיון כי "בדו"ח שהוצג לי מדברים על ראיות בתיק 4000 והן אינן קשורות לתיק 1270 (שנחקר אף הוא על ידי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית. א"ס). הסיבה שהוא נעצר עכשיו נעוצה בהתפתחויות שקרו לאחרונה".פוזננסקי-כץ התייחסה לטענות אלו, כמו גם לטענות דומות שהשמיע גם יועץ התקשורת ניר חפץ, החשוד אף הוא בפרשה  "מוצאת אני לנכון להתייחס לטענה לאופן שבו מוחזק החשוד ופגיעה בשעות השינה. אין זו הפעם הראשונה שטענות אלו מובאות לפניי, במיוחד בפרשה זו. ערה אני לכך שהגוף החוקר המורכב מהמשטרה ורשות לניירות ערך עובד עם השב"ס. הם אמונים על הבאתו לבית המשפט. לא ייתכן ששני גופים אלו לא יפעלו בטיעון שימנע מצבים דומים לאלו שהתרחשו היום", אמרה השופטת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן