Skip to content

חוגגים את כניסת שנת הכלב במארסיי

חגיגות השנה הסינית החדשה היוו הזדמנות חד פעמית לחשוף בפני תושבי העיר את הקהילה הסינית, הלא קטנה, ולשלב את החגיגות הללו אל תוך האירוע החד חודשי (ימי ראשון של הקנבייר - הרחוב הראשי של העיר) כחלק מהאטרקציות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם במארסיי כבר אי אפשר להתעלם מהקהילה הסינית. קהילה שעסקיה מתמקדים במרכז העיר בתחום הייבוא והמכירה הסיטונאית בעיקר של בגדים אבל בעצם… הכל הולך. זה לא שאפשר לפספס את עצם קיומה אבל די קשה היה להבין מה גודלה של הקהילה הסינית בעיר… עד ליום חגם.

ראש עירית הרובע - מובילה את התהלוכה - צילום: עמית מנדלזון

עירית רובעי מרכז העיר (במארסיי כמו בפאריז העיר מחולקת לרובעים – 16 במקרה של מארסיי ולכל רובע או שניים ראש עיר משלו) מנהלת זה מכבר מגעים ליצירת צ'יינה טאון במרכז העיר (בנסיון לייצר עוד אטרקציה תיירותית במרכז העיר).

איפור ותחפושות מסורתיות - צילום: עמית מנדלזון

חגיגות השנה הסינית החדשה היוו הזדמנות חד פעמית לחשוף בפני תושבי העיר את הקהילה הסינית, הלא קטנה, ולשלב את החגיגות הללו אל תוך האירוע החד חודשי (ימי ראשון של הקנבייר – הרחוב הראשי של העיר) כחלק מהאטרקציות. ואכן האירוע משך אלפים שיצאו החוצה למרות הקור.

ואיך אפשר בלי דרקון? - צילום: עמית מנדלזון

מעבר למצעד, דרקון צבעוני, ריקודים, וכלבים אפשר היה למצוא דוכני מזון סיני מהיר ברחוב הראשי (שסגור לתנועה בימי הראשון הללו), מזכרות וכמובן טאי צ'י.

לא את כולם זה מעניין - צילום: עמית מנדלזון

מסתבר שיש במארסיי קהילת מהגרים סינית די גדולה, ומאוחדת, ששומרת על תרבותה באמצעות מספר ארגונים ללא מטרות רווח. קהילה שקטה וחרוצה שמתמקדת כאמור במסחר.

הכלב והקהל - צילום: עמית מנדלזון

האירוע הססגוני משך הרבה מאוד צופים ותיירים. ואיפשר לתושבי העיר לזהות למרות האיפור הכבד את אלו המאכלסים בדרך כלל שבעה ימים בשבוע את דלפקי חנויותיהם. כולם בלבוש אחיד והרבה גאווה.

עוד אחד - צילום: עמית מנדלזון

היות ונשיא צרפת עמנואל מקרון מקדם יחסי מסחר עם סין, הרי שגם מבחינה פוליטית לאירוע היתה חשיבות ומשך מדיה מכל רחבי אירופה.

הרבה מאוד צבע - צילום: עמית מנדלזון

קצת אוויר(ה) חמה בטרם ינחת עלינו לשבוע הקור הגדול המובטח על ידי השירות המטאורולוגי הצרפתי.

דקורציה בדוכן מזון - צילום: עמית מנדלזון
ולקינוח... דרקון - צילום: עמית מנדלזון

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן