Skip to content

נציב תלונות הציבור על שופטים: אגיש מחר את מסקנותיי

פרופ' אליעזר ריבלין הודיע לנשיאת העליון ושרת המשפטים כי ישלים עוד היום את אסוף הנתונים וכבר מחר ימסור את מסקנותיו הנוגעות להתנהלות שופטת המעצרים בבית משפט השלום והיועץ המשפטי של מחלקת נירות הערך. הנשיאה חיות: המסקנות יפורסמו מיידית לידיעת הציבור ובמלואן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציב תלונות הציבור על שופטים, פרופ' אליעזר ריבלין, הודיע לפני שעה קלה (שני)  לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ולשרת המשפטים, איילת שקד כי ישלים עוד היום את איסוף החומרים והממצאים בעניינה של השופטת פוזננסקי-כץ, לצורך גיבוש מסקנותיו בבקשת הבירור שהופנתה אליו על ידן.

לפני שעה קלה הודיע נציב תלונות הציבור על שופטים לנשיאת בית המשפט העליון ולשרת המשפטים כי ישלים עוד היום את איסוף החומרים והממצאים בעניינה של השופטת פוזננסקי-כץ, לצורך גיבוש מסקנותיו בבקשת הבירור שהופנתה אליו על ידן.הנציב הודיע עוד כי בכוונתו להגיש את החלטתו בבקשת הבירור עד מחר יום שלישי – 27.2.2018 בשעות הצהריים. ממשרד המשפטים נמסר כי בכוונת הנשיאה והשרה לאפשר את פרסום החלטתו של הנציב לאחר שתימסר להן ועם קבלתה יחליטו הנשיאה והשרה מהם הצעדים שבהם יש לנקוט.

פרופ' אליעזר ריבלין
פרופ' אליעזר ריבלין

עו״ד עודד סבוראי מלווה את היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, עו״ד ערן שחם-שביט.הגיב היום לחרושת ההצהרות בעניינו של עו"ד ערן שחם-שביט ואמר כי עו״ד שחם-שביט החליט אמש, מיוזמתו, לצאת לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שרות המדינה. במהלך היום יגיע עו״ד שחם-שביט לנציבות במטרה לקדם את הבירור ולהביא לסיומו המהיר.

עו״ד סבוראי: ״עו״ד שחם-שביט הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה. כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כ״ץ היתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו.

״חשוב לזכור כי את חלקה הראשון של פרשת בזק חקרה רשות ניירות ערך.

את חלקה השני של פרשת בזק חוקר צוות חקירה מיוחד (צח״מ) המורכב מחוקרי רשות ני״ע ומחוקרי להב 433.

״בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו״ד שחם שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים – התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים – קנתה לה אחיזה בצח״מ. עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח״מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים.

״באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו״ד שחם שביט את השופטת, כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא – כנציג רשות ני״ע – סבור שניתן להסתפק ביומיים.

״אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו״ד שחם שביט ישוב לעבודתו״. אמר סבוראי.

יו״ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, כינסה הבוקר את חוקרי הרשות לשיחה בעקבות חילופי המסרונים בין יועמ״ש המחלקה לשופטת אמש ואמרה: ״עוצמתה של רשות ניירות ערך הייתה תמיד במקצועיות, בהגינות ובשקט בהם אנחנו מבצעים את המשימה, בכבוד שאנחנו רוחשים לגופים המפוקחים ולזכויות הנחקרים, בשקיפות אותה אנחנו דורשים קודם כל מעצמנו וכן מהגופים המפוקחים, ברמת הציות וביראת הכבוד שאנחנו רוחשים לחוק.

על בסיס ערכים מנחים אלה מתנהלת גם החקירה המורכבת בפרשת בזק מתחילתה, ובזכותם מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר הגיעה לרמות מקצועיות ומצוינות מהגבוהות שיש.

האירוע שקרה אתמול אינו משקף את הערכים האלה. מדובר באירוע חריג וחמור שאסור שיקרה, אבל קרה. העניין מצוי כעת בבדיקה. ואנחנו כמובן גם נפיק מאירוע זה בתוך הארגון את הלקחים הנדרשים. אבל חשוב לי לציין שהאירוע הזה בשום פנים ואופן אינו פוגם בחקירה המעולה שבוצעה על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר בפרשת בזק ובממצאים שהושגו במסגרתה".

גואטה הוסיפה: "בהזדמנות הזו אני רוצה להדגיש את התמיכה ואת ההערכה הרבה שלי ושל כל הרשות לכל עובדי ומנהלי מחלקת חקירות. כולנו מודעים לחלוטין לעבודה המסורה שאתם עושים בחקירה הזאת בתנאים קשים, גאים בכם, וסומכים עליכם.חוזקו של כל ארגון נמדד גם ברגעים קשים ובמשברים, ואותם ערכים שמנחים אותנו יסייעו לנו להתגבר, ללמוד מהאירוע הזה, לצלוח אותו, ולצאת ממנו מחוזקים״.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן