Skip to content

ברק: צה"ל יגייס מי שיידרש לו. היתר ילכו לשירות לאומי או אזרחי

אהוד ברק יוזם חלופה לחוק טל. לדבריו, אם הממשלה לא תקבל את ההצעה, סיעת עצמאות תגיש הצעת חוק לכנסת. פעמי בחירות בפתח, אמרנו כבר?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אהוד ברק יוזם חלופה לחוק טל. לדבריו, אם הממשלה לא תקבל את ההצעה, סיעת עצמאות תגיש הצעת חוק לכנסת. פעמי בחירות בפתח, אמרנו כבר?

מאת אליק מאור

ברק (צילום מהאתר של אהוד ברק)
בן גוריון קבע שיהיו 400 עילויים, אז עכשיו יהיו 2,400. ברק (צילום מהאתר של אהוד ברק)

שר הביטחון, אהוד ברק, פרסם שלשום באתר הפייסבוק שלו את פתרונותיו למשבר חוק טל שבוטל ע"י בית המשפט העליון.

ברק מתוודה,  שאת חוק טל הוא יזם יחד עם ראש הממשלה לשעבר, אריק שרון. "אני הייתי זה שהגה אותו", הוא כותב, "ואריק שרון הוא זה שהעביר אותו ואחרי חמש שנים אהוד אולמרט האריך את זה ורואים בפירוש שזה לא עומד ברעיון המרכזי להביא ליותר שיוויון".

מכאן הוא מגלה ש"אנחנו יוזמים חוק כבר שבועות ארוכים, לפני החלטת הבג"ץ, הצעת חוק ממשלתית ועינת (ח"כ וילף א.מ), מכינה במקביל חוק בכנסת, במקרה שלא נצליח לשכנע את הממשלה". ברק מרחיב: "צה"ל בוחר את מי שהוא רוצה מכל המחזור ומי שצה"ל בוחר יחויב בשירות חובה. כל היתר הולכים לשירות לאומי או אזרחי לשמונה עד שנים עשר חודשים ומייד אחר כך משתלבים בשוק העבודה".

ברק: "הבעיה העיקרית שלנו עם הערבים מצד אחד ועם החרדים מצד שני. זה עדיין לא צודק, מכיוון שישנם אנשים ההולכים לשירות בקהילה לשנה והמתגייסים משרתים שלוש שנים". ברק מציע לפצות על אי צדק זה באמצעות גמול כספי,  שיושווה בהדרגה לשכר חודשי של שכר המינימום במשק: "אז חייל יוצא עם קצת יותר ממאה אלף שקל, דבר שמאפשר לו להתחיל את החיים עם רגל ימין".

"בן גוריון", הוא מסיים את דבריו, "קבע שיהיו 400 עילויים, גאונים בתורה שילמדו. אז עכשיו יהיו 2,400 עד 3,400 עקב הגידול באוכלוסייה, אבל לא עשרות אלפים. כל היתר ילכו פשוט לעבוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן