Skip to content

ערעורם של אלוביץ' וחפץ נדחה – יישארו במעצר

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורם והותירם במעצר לפחות עד יום ראשון. בפעם הראשונה בתיק 4000 הופנה זרקור הפרקליטות לעבר ראש הממשלה. נתניהו: "אין שחר לטענות". פרקליטי העצורים מתכוונים לערער בעליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שעות ארוכות, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את הערעור על הארכת מעצרם של ניר חפץ ושאול אלוביץ', במסגרת פרשת בזק, והם יישארו במעצר. אתמול האריך שופט בית משפט השלום בתל אביב עלאא מסראווה את מעצרם של השניים בשבעה ימים. מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שנעצר שלשום בפרשה, הוארך בשלושה ימים.

אלוביץ חפץ (אלוביץ': צילום מסך, חפץ: צילום רפי מיכאלי)
אלוביץ חפץ (אלוביץ': צילום מסך, חפץ: צילום רפי מיכאלי)

במהלך הדיון הפנתה הפרקליטות לראשונה את הזרקור לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדובר בפרשה מאוד חמורה של חשד של מתן ולקיחת שוחד, במתן סיקור "אוהד", אומר במילה  עדינה, כי המילה סיקור אוהד מחטיאה את המציאות, רתימת אתר מוביל לצורך סיקור מיטיב  ועריכה, תמורת הטבות רגולטוריות מטעם משרד התקשורת, שר התקשורת, מנכ"ל משרד התקשורת, ששווין עבור יורוקום בין 201 מיליון ₪ במזומן ועד כמיליארד ₪ כולל תמורות מותנות בעסקה", אמרה עו"ד יהודית תירוש, מנהלת  מחלקת מיסוי וניירות ערך בפרקליטות המדינה.

תירוש התייחסה לערעורם של חפץ ואלוביץ' על מעצרם ואמרה: "הנגע השחיתותי הוא נגע שיש להוקיע אותו. בית המשפט ראה את הפרשה ואמר אחרי שהוא בחן את הראיות שיש כאן פרשה מאוד מאוד חמורה. יש אינטרס אמתי וציבורי למצות את הדין. יש חשד אמתי למעשי שיבוש חוזרים מצד החשודים". בהמשך לדחיית הערעור ככל הנראה יערערו פרקליטי חפץ ואלוביץ' יעל החלטה זו לעליון.

"אלוביץ' עצור מזה 11 ימים, אדם בן 91 שלא חש בטוב ותנאי המעצר שלו קשים ובית המשפט לא נתן לזה שום משקל, לתנאים הקשים ולעובדה שתנאי המעצר מנוצלים באופן כזה שנועד לשבור את רוחו ולגרום לו להודות במה שלא אמר. הבאנו בפני בית  משפט קמא דברים שאמרו לו בחקירות, דברים מאוד קשים שהדעת לא סובלת ובית המשפט לא יכול לעמוד ולומר ראיתי ואין מה לעשות", אמר עו"ד ז'ק חן, סניגורו של אלוביץ'.

"תנאי המעצר קשים לעוררים. אכן, אין להקל ראש בכליאת אדם בתנאי מעצר, תוך שלילת חירותו, בה בעת שהוא נתון לחקירה מאומצת וללחצים מכל עבר. עיינתי במסמכים שהציגה לפני המשיבה ונוכחתי לדעת כי העורר  נבדק על ידי רופא ולשני  העוררים סופקו תנאי מחייה בסיסיים", הגיב השופט לטענות אלו.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "אין שחר" לטענות נגדו בפרשת בזק. על פי ההודעה שנמסרה אמש "כל החלטותיו" של נתניהו, "התקבלו בצורה עניינית והן מבוססות על גורמי המיקצוע"

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן