Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 04 מרץ 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     תיק 4000: המשטרה טרם מצאה ראיה למעורבות נתניהו בשוחד; הערכה במשטרה: רה"מ ורעייתו ייחקרו לפחות עוד פעם אחת בתיק בזק; אלוביץ וחפץ צפויים להשתחרר למעצר בית (פוליטי)     דרמה מאחורי הקלעים: היועמ"ש מנדלבליט חשוף ללחץ מצד המשטרה (פוליטי)     טלטלה בקואליציה: "חוק גיוס – או בחירות"; הדיונים על התקציב הוקפאו; החרדים: ייתכן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תיק 4000: המשטרה טרם מצאה ראיה למעורבות נתניהו בשוחד; הערכה במשטרה: רה"מ ורעייתו ייחקרו לפחות עוד פעם אחת בתיק בזק; אלוביץ וחפץ צפויים להשתחרר למעצר בית (פוליטי)

    דרמה מאחורי הקלעים: היועמ"ש מנדלבליט חשוף ללחץ מצד המשטרה (פוליטי)

    טלטלה בקואליציה: "חוק גיוס – או בחירות"; הדיונים על התקציב הוקפאו; החרדים: ייתכן ונלך עם השמאל (פוליטי)

    מאחורי הגב של חיזבאללה: חמאס ניסה להקים מערך רקטות בדרום לבנון (בטחוני)

    דיווח: גורמי טרור בדרום לבנון החליטו להפנות את מאמציהם נגד ישראל (בטחוני)

    משלחת מצרית העבירה מסר חריף לבכירי חמאס – "במקרה של הסלמה ההנהגה החמאסית תהיה על הכוונת" (בטחוני)

    חמאס מסרב לספק מידע על גורל הנעדרים הישראלים (בטחוני)

    מתכוננים ליום שאחרי: סגן ראש פתח ימלא את מקום אבו מאזן במקרה של נבצרות (מדיני)

    נתניהו המריא לוושינגטון; ידון עם טראמפ על האולטימטום להסכם עם איראן ועל תהליך השלום עם הפלסטינים (מדיני)

    סופה עזה בארה"ב: לפחות שישה הרוגים מקריסת עצים, מתוכם שני ילדים; שני מיליון נותקו מחשמל; אלפי טיסות בוטלו (חוץ)

    בכירים מדרום קוריאה יגיעו לפיונגיאנג לשיחות בעניין חידוש המו"מ עם ארה"ב (חוץ)

    בעיצומו של גל קור מקפיא: רוסיה עצרה את אספקת הגז לאוקראינה (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות אשר תהיינה גבוהות מהרגיל בעונה. הלילה: נאה עד מעונן חלקית.

    שני: נאה. עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. חם מהרגיל לעונה. בדרום הארץ ינשבו רוחות ערות וייתכן אובך.

    שלישי: אביך ברוב אזורי הארץ וינשבו רוחות ערות. בדרום הארץ ייתכנו סופות חול מקומיות. במהלך היום יחדור אוויר קריר ולח, הטמפטורות ירדו במידה ניכרת והלחות תעלה.

    רביעי: נאה והטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל בעונה.

חדשות

אושרו תקנות שיזם שר העבודה והרווחה חיים כץ להקלה על זכאי גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי; לאחר שנקבעה רמת הזכאות בסיעוד לא יתאפשר שינוי בשיעור הגמלה גם במקרים של שיפור במצבו הרפואי של האזרח הוותיק * כמו כן, במקרה של החרפה במצבו של החולה- תוספת לגמלת הסיעוד תשולם תוך 7 ימים בלבד * הכנסת אישרה הקלות לזכאי גמלת סיעוד שיזם השר חיים כץ המעגנות את רמת הזכאות לסיעוד ומפיגות את החשש מביטול הזכאות לשעות הסיעוד בעקבות שיפור במצבו הרפואי של החולה כך שבמצב של תביעה להחמרה ובקשה לתוספת שעות סיעוד- גם אם יימצא  שיפור במצבו הרפואי של המבוטח, לא תישללנה הזכויות להן היה זכאי קודם לכן

    צירים מרכזיים בירושלים ייחסמו לתנועה למשך 5 ימים * שינויים משמעותיים בהסדרי התנועה בבירה, יחלו כחלק מעבודות תשתית, הקמת מרכז תחבורתי ורובע עסקים בבירה. * מהעירייה מסרו כי הוקצו נתיבים חלופיים לרכבים (מעריב)

    חוק השואה הפולני || הדיונים על חוק השואה: אין הסכמות, קווי התגמשות נבחנים * משלחות ישראל ופולין טרם הגיעו להסכמה בדיונים על חוק השואה השנוי במחלוקת. בישראל דורשים מהפולנים להסיר ממנו את רכיב המאסר ואת המגבלות על חופש הדיון והמחקר. חילופי עקיצות התנהלו בין הצדדים, אך האווירה בשיחות מתונה (החדשות)

    – תביעה ראשונה הוגשה בפולין בהסתמך על "חוק השואה" החדש * ארגון "הליגה הלאומית הפולנית נגד השמצה" תובע את העיתון Página12 מארגנטינה בגין כתבה על הטבח שביצעו הפולנים ביהודים בעיירה ידוובנה, שהשתמשה בתמונת לוחמים פולנים שנאבקו בסובייטים לאחר מלחמת העולם ה-2. לטענת הארגון, המאמר "פוגע באומה הפולנית" * גורל התביעה לא ברור כיוון שהפרסום קדם לכניסת החוק לתוקף, ופולין הודיעה שהוא לא ייאכף בינתיים * בתקשורת הארגנטינית מגנים את התביעה וקוראים לתמיכה בעיתון שהוגשה נגדו התביעה

    משבר המסתננים || מומחי מועצת זכויות האדם של האו"ם: גירוש מבקשי המקלט מפר את החוק הבינלאומי * המומחים כתבו שהגירוש מפר את החוק הבינלאומי המגן על פליטים וקראו לעצור אותו. אחד מהם אף האשים כי הוא מפלה על רקע גזעני: "המדיניות מכוונת לאנשים שהגיעו מאפריקה שמדרום לסהרה, על ידי סימון אזרחים אריתראים וסודאנים" (הארץ)

    – מבקשי מקלט שלא יגורשו יחדשו את האשרה מדי חצי שנה במקום מדי חודשיים * שר הפנים קבע ביום חמישי האחרון הקלות ולפיהם מבקשי מקלט שאינם מיועדים לגירוש, ידרשו מעתה לחדש את אשרות השהייה שבידיהם כל שישה חודשים – ולא כל חודשיים או ארבעה חודשים כפי שנדרשו עד עתה * ארגוני זכויות אדם: "זהו סיפור כיסוי, יד אחת מקלה ויחד אחת מגרשת"

    – הגירוש לרואנדה ואוגנדה תורם למתח בין שתי המדינות * אוגנדה קובלת לפני רואנדה שלמרות ההסכם, רוב המגורשים מגיעים אליה בשל המדיניות של שכנתה. שוטרים אוגנדיים נשפטים בימים אלה על שיתוף פעולה עם רואנדה לצורך הברחת מבקשי מקלט (הארץ)

    מחאת הנכים ||כביש 2 לדרום במחלף עתלית נחסם לתנועה, מוקדם יותר נסעו מפגינים בנסיעה איטית בכביש 4, סמוך לצומת בית אורן, והתנועה שובשה. בכוונת המפגינים להמשיך בנסיעה איטית לכיוון ירושלים: "לא יהיו שום פשרות עד שהקצבה תושווה לשכר המינימום".

פוליטי

תיק 4000: המשטרה טרם מצאה ראיה למעורבות נתניהו בשוחד; הערכה במשטרה: רה"מ ורעייתו ייחקרו לפחות עוד פעם אחת בתיק בזק; אלוביץ וחפץ צפויים להשתחרר למעצר בית

לאחר שנחקר ביום שישי במשך כ-5 שעות במעונו בפרשת בזק, אמר נתניהו כי הוא "מרגיש בטוח שלא היה כלום". רעייתו נחקרה במקביל אליו במשרדי יחידת להב 433 במשך כ-6 שעות. * ההסבר של נתניהו לחתימתו על העסקה שהטיבה עם בזק – חתימה פורמלית בלבד. רה"מ טען בחקירתו כי הוא חתם על העסקה לאחר שהגורמים הרלוונטיים במשרד התקשורת אישרו אותה * סעיף החשד הנדיר של רעיית ראה"מ: "לקיחת שוחד בצוותא", סעיף חשד שכמעט ולא השתמשו בו בשנים האחרונות. כלומר, שהמשטרה חיפשה ומצאה דרך לחקור אותה בחשדות לשוחד * רה"מ נתניהו ורעייתו עומתו בחקירתם עם ההקלטות שביצע מנכ"ל וואלה אילן ישועה * עם שובו של נתניהו מביקורו המדיני בארה"ב יחלו חוקרי היאל"כ והרשות לניירות ערך בתיאומים לקביעת מועד חקירה נוסף לרה"מ

– גרסת נתניהו: "לא מכחיש שדיברתי עם אלוביץ' – על רקע אידאולוגי" אך הדגיש "מעולם לא דיברתי על הקלות לבזק תמורת סיקור כזה או אחר"

– גרסת רעייתו: "מעולם לא עסקתי בעניין ההטבות לבזק – ביקשתי ממנה כחברה על רקע אידאולוגי", לדבריה "בעלי לא ידע על חלופת ההודעות עם רעייתו של בעל השליטה בחברת בזק"

– אחרי שבועיים במעצר, ושהותם כבני ערובה עד לחקירתו של נתניהו, צפויים להשתחרר הבוקר למעצר בית, שני החשודים בפרשת בזק: יועצו של נתניהו ובעל השליטה בחברת בזק * ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, דוד שרן עוכב ביום שישי לצורך מסירת עדות בפרשה * מוקדם יותר נערך חקירה משותפת בין בעלי בזק ואתר וואלה שאול אלוביץ' למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר

דרמה מאחורי הקלעים: היועמ"ש מנדלבליט חשוף ללחץ מצד המשטרה

בתקופה שהיועמ"ש נדרש להכריע בתיקי נתניהו, שלוש קלטות נפיצות מוחזקות בידי המשטרה והפרקליטות * הקלטות מתעדות שיחות שקיים מנדלבליט בהן הדליף מידע ושיבש החקירה בפרשת הרפז * שידור הקלטות עלול להציג את מנדלבליט כמאעכר, לפגוע במעמדו וביוקרתו, ולאלצו לפרוש מכהונתו כיועץ המשפטי לממשלה (News1)

טלטלה בקואליציה: "חוק גיוס – או בחירות"; הדיונים על התקציב הוקפאו; החרדים: ייתכן ונלך עם השמאל

עימות בקואליציה סביב תזמון העברת חוק הגיוס החדש. בעוד החרדים דורשים להעביר את החוק לפני התקציב, וזאת ע"פ דרישת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. בסיעת כולנו של כחלון מסרבים, ומאיימים בפירוק הקואליציה. כחלון הציב אולטימטום: או שהתקציב יעבור כפי שסוכם תוך שבועיים, או שנלך לבחירות * היום צפויים להיפגש נציגים עם השרים לוין ואלקין בניסיון לפתור את המשבר * בראיון הבוקר ל'הרדיו המדבר' התייחס סגן שר הבריאות יעקב ליצמן למשבר בקואליציה ואמר: "יש החלטה של מועצת גדולי התורה. שלא יאיימו עלינו בליכוד, אולי הם לא ירכיבו קואליציה בכנסת הבאה, אני מזכיר שיש גם את גבאי * החוק העומד על הפרק צפוי לאפשר דחייה מגיוס לבחורי ישיבות תוך הכרה כביכול בערך לימוד תורה, זאת בתמורה להעמדת מכסות ויעדים מקרב המגזר החרדי. במידה ולא יעמדו במכסות, החוק מאפשר לצמצם עוד את מספר הישיבות הזכאיות לאשר דיחויים.

– שרת המשפטים: "המשבר פתיר, אני מכירה את פסיקת בג"ץ ואת הצעת החוק. הגיע הזמן שרה"מ יתערב ויפתור"

– סגן השר ליצמן לגל"צ: "אפשר לדחות את התקציב בחודשיים ובינתיים לסיים עם חוק הגיוס. חד משמעית לא רוצים בחירות" בראיון הבהיר ליצמן כי הדרישה היא להעביר את חוק הגיוס ב-3 קריאות לפני התקציב. הדד ליין שלנו מול בג"צ הוא לפני הזמן שיש להעביר תקציב ל2019.

– בעקבות המשבר: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני הקפיא את הדיונים בתקציב בוועדת הכספים: "אני חושב שנעשים פה מעשים לא הגונים מבחינת הקואליציה. אבל נחכה, אם לא יסתדר נלך לבחירות, למרות שאני לא רוצה. אם היינו בקואליציה עם השמאל בכלל לא היו מדברים על הנושא. השמאל פשוט יותר הגיוני"

– נתניהו לפני ההמראה לוועידת אייפאק בוושינגטון: "אין סיבה שנלך לבחירות מוקדמות ועם רצון טוב זה לא יקרה. לי יש רצון טוב ואני מקווה שגם לשותפים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות. הממשלה הזו אפילו יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019"

    פרשת הצוללות: המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין חמישה מהחשודים בפרשת הצוללות, בניהם עו"ד דוד שמרון ועו"ד יצחק מולכו (כאן)

בטחוני

מאחורי הגב של חיזבאללה: חמאס ניסה להקים מערך רקטות בדרום לבנון

על פי פרסומים זרים, ניסיון ההתנקשות בבכיר הארגון בצידון סיכל את ניסיונו להקים חזית נוספת בצפון. בארגון הטרור השיעי זעמו על היוזמה, והתשתית החמאסית פורקה (מעריב)

דיווח: גורמי טרור בדרום לבנון החליטו להפנות את מאמציהם נגד ישראל

בכירים סלפים, שקשורים לג'בהת א-נוסרה ולאל-קאעידה, במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-ח'ילווה בדרום לבנון קיבלו החלטה לשנות כיוון ולהפנות את מאמציהם נגד ישראל. כך מדווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה:

משלחת מצרית העבירה מסר חריף לבכירי חמאס – "במקרה של הסלמה ההנהגה החמאסית תהיה על הכוונת"

המשלחת המצרית שביקרה ברצועת עזה העבירה מסר תקיף להנהגת חמאס אשר מזהיר אותה מפני הסלמה עם ישראל, וזאת על רקע פיצוץ המטען על גבול רצועת עזה לאחרונה – "אם המצב יסלים – התגובה הישראלית תהיה חסרת תקדים, כולכם תהיו על הכוונת. המכה שישראל תנחית על עזה תגיע להפלת שלטון חמאס"

חמאס מסרב לספק מידע על גורל הנעדרים הישראלים

דיווח: חמאס סרב לבקשת המודיעין המצרי לספק מידע על גורלם של הנעדרים הישראלים המוחזקים בעזה. חמאס דורש שישראל קודם כל תשחרר אסירים שהשתחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש (אל-אח'באר)

    דיווח בעזה: חקלאי פלסטיני בן 59 נורה למוות ליד גדר המערכת "צה"ל פתח באש כשעיבד את אדמתו" * משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותו של חקלאי בן 59, שנורה בדרום הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, כוח צה"ל ירה בו בזמן שעיבד אדמות. * הצבא בתגובה: "הוא התקרב לגדר ובוצע נוהל מעצר חשוד". האירוע יתוחקר

    שוטר השליך רימון הלם על זוג הורים פלסטיניים שהחזיקו תינוק בידיהם * בתיעוד שהפיץ ארגון "יש דין" נראה זוג עם תינוק בידיהם נמלט מבית אליו נורה, לדבריהם, רימון גז. בתיעוד נראה שוטר נוסף משליך לעבר הנמלטים רימון נוסף * משמר הגבול: התיעוד מציג תמונה חלקית, הלוחמים לא יכלו לראות את התינוק

מדיני

מתכוננים ליום שאחרי: סגן ראש פתח ימלא את מקום אבו מאזן במקרה של נבצרות

הוועד הפועל של אש"ף התכנס בצל המשבר במעמד הרשות הפלסטינית ומצבו הבריאותי של ראשה. * על פי התקשורת הפלסטינית, מועצת הארגון מינתה את סגנו של יו"ר הרשות מחמוד אל-עלול, לתפקיד ממלא מקומו לשלושה חודשים.

נתניהו המריא לוושינגטון; ידון עם טראמפ על האולטימטום להסכם עם איראן ועל תהליך השלום עם הפלסטינים

נתניהו המריא לחמישה ימים לוושינגטון, שם הוא צפוי לנאום בוועידת איפא"ק השנתית. ביום שני הוא צפוי להפגש עם הנשיא האמריקני בפעם החמישית מאז כניסת האחרון לתפקיד. * נתניהו טרם המראתו לוושינגטון: "אדון עם טראמפ על שורה של נושאים, אבל בראשם איראן. אני חושב שהצורך להדוף את התוקפנות שלה זה יעד משותף לנו ולמדינות אחרות באזור, אבל קודם כל של כל אזרחי ישראל" * רה"מ עשוי להזמין את נשיא ארה"ב לפתוח את השגרירות בירושלים ביום העצמאות * בכנס השדולה הפרו-ישראלית ינאמו לצד נתניהו גם שגרירת ארה"ב באו"ם וסגן הנשיא פנס. * בסביבת נתניהו אומרים כי "אי ההבנה" בנוגע לדיונים על סיפוח ההתנחלויות נותרה מאחור ומייחסים את "אי ההבנה" לשיחות עם השגריר פרידמן

גואטמלה: בית משפט דחה צו מניעה שדרש לעצור את העברת השגרירות לירושלים

בית המשפט דחה צו מניעה שדרש לעצור את החלטת הנשיא, ג'ימי מוראלס, להעביר את השגרירות לירושלים. כזכור, נשיא המדינה הודיע כי בכוונתו להעביר את השגרירות לירושלים, מיד לאחר הכרזתו של טראמפ

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, יגיע היום לביקור עבודה בן שלושה ימים במצרים

יורש העצר צפוי להיוועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. בין הנושאים הצפויים: חידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, תיאום עמדות במלחמה בטרור ובדאע"ש ובלימת ההתפשטות האיראנית במזרח התיכון * משם יורש העצר ימשיך לביקורים בבריטניה ובארצות הברית, שם יפגוש את הנשיא טראמפ

    הוועדה המכינה לכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית תבקש מאבו מאזן אישור על כינוס חדש של המועצה בחודש הבא. זאת כדי לבחור מחדש את חברי הוועד הפועל של אש"ף (אלקדס אל-ערבי)

    ראש הממשלה הפלסטיני: מחויבים להסכם הפיוס עם החמאס * ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, קרא לארגון חמאס לאפשר לממשלה הפלסטינית לפעול ברצועת עזה, כחלק מהליך הפיוס הפלסטיני. בנוסף, חמאדללה אישר כי הממשלה הפלסטינית מחויבת לפיוס ולפיכך 20,000 מפקידי חמאס נכנסו לרשימת התקציב של שנת 2018 (מען)

    סגן קנצלר אוסטריה: "לנאצים ולאנטישמים אין מקום במפלגה שלי" * סגן קנצלר אוסטריה, היינץ-כריסטיאן שטראכה, בראיון ל'ישראל היום': "מקווה שבעתיד הלא רחוק, כל השגרירויות של מדינות האיחוד האירופי יעברו לירושלים" (ישראל היום)

    תיעוד חושף: חמאס גונב חשמל מתושבי עזה * בהודעה שפרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים נראים פעילי חמאס כשהם גונבים חשמל באופן פיראטי. "זהו חשמל שמיועד לבתי חולים ולבתי ספר, אך חמאס אינה מתעניינת באוכלוסיה ואף עושקת אותה", כתב המתאם. "ארגון הטרור חמאס ממשיך בניצול הציני של תושבי רצועת עזה"

    ממצאים ארכיאולוגיים מירושלים יוצגו באו"ם * תערוכה ייחודית שתיפתח במטה האו"ם תציג עשרות פריטים שמעידים על היסטוריה יהודית בת אלפי שנים בירושלים. בין היתר יוצגו חותם "שר העיר" מתקופת בית ראשון וחותם המלך חזקיהו (כיפה)

חוץ

סופה עזה בארה"ב: לפחות שישה הרוגים מקריסת עצים, מתוכם שני ילדים; שני מיליון נותקו מחשמל; אלפי טיסות בוטלו

כחודש וחצי אחרי "פצצת הציקלון", הסופה העוצמתית "ריילי" פוקדת את החוף המזרחי בארה"ב עם רוחות עוצמתיות, גשמים כבדים והצפות. וגרמה למותם של לפחות שישה בני אדם בהם שני ילדים בן ה-11 מניו יורק שעץ קרס על ביתו ופצע את אמו, ובן השש שישן במיטה כשעץ התרסק על גג בית משפחתו * בעקבות הסופה יותר מ-3,500 טיסות קורקעו * 46 ס"מ של שלג כיסו את ניו יורק ופנסילבניה * יותר משני מיליון בתים ובתי עסק נותרו מנותקים מחשמל, ועשרות נזקקו לחילוץ מביתם בשל שיטפונות. 19 מיליון עומדים בפני סכנת הצפות * מרילנד ווירג'יניה הכריזו על מצב חירום

בכירים מדרום קוריאה יגיעו לפיונגיאנג לשיחות בעניין חידוש המו"מ עם ארה"ב

משלחת בכירים מקוריאה הדרומית תגיע לשיחות בקוריאה הצפונית, בניסיון לשפר את היחסים בחצי האי ולקדם אפשרות לשיחות בין וושינגטון ופיונגיאנג. * לאחר יומיים בצפון, המשלחת תמשיך לארה"ב על מנת לתדרך את הבית הלבן על השיחות

פיונגיאנג: "אם ארה"ב תערוך אימון צבאי עם דרום קוריאה – נפעל נגדה"

בסוכנות הידיעות הממלכתית של המשטר נכתב כי "המדינה תפעל נגד ארה"ב אם היא תערוך את האימון צבאי המשותף שלה עם קוריאה הדרומית בחודש הבא" * גורמים בקוריאה הצפונית: "קיום תרגיל צבאי אמריקאי עם הדרום, ייפגע בשיחות הפיוס"

סוריה: 650 הרוגים במהלך הפסקת האש, אסד משתלט על שטחי המורדים

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מדווח כי בחסות הפסקת האש ההומניטארית שיזמה רוסיה הצליח צבא סוריה בימים האחרונים להשתלט על 10% מאזורי הלחימה באל רוטה שממזרח לדמשק. במסגרת המהלך הקרקעי של צבא אסד באזור אל-רוטה, נכבשו מספר כפרים מידי המורדים. * מעדכוני המרכז עולה כי בשבוע שעבר נהרגו בלחימה עם המורדים 65 חיילים של צבא המשטר בקרבות עם פלגים של המורדים באזור אל רוטה

– נשיא צרפת מקרון ומזכ"ל האו"ם גוטרש על העימותים בדמשק: "מודאגים מכך שהאלימות ממשיכה למרות ההחלטה על הפסקת האש" (AP)

– רוסיה: "המורדים בסוריה מטילים מצור על פרברי דמשק"

    איראן: "נדון על תוכנית הטילים כשארה"ב ואירופה יתפרקו מנשק גרעיני" * דובר הצבא האיראני: "התנאי למשא ומתן על הטילים באיראן הוא השמדת הנשק הגרעיני והטילים ארוכי הטווח של ארה"ב ואירופה".

    בחריין עצרה 116 חברי רשת טרור אירנית, חלקם התאמנו אצל חיזבאללה * הרשויות בנסיכות הנפט שבמפרץ הפרסי, בחריין, עצרו 116 חשודים בהשתייכות לרשת טרור שהוקמה ופעלה בחסות משמרות המהפכה של איראן. העצורים חשודים כי תכננו לבצע פיגועים רבים נגד גורמי ממשל וכוחות הביטחון במדינה * משרד הפנים של המדינה מהמפרץ הפרסי הודיע כי מדובר בפעילי טרור שהעבירו מטעני נפץ, ייצרו מטענים ועוד. לפי הדיווח, 48 מן העצורים אף אומנו באיראן

    בעיצומו של גל קור מקפיא: רוסיה עצרה את אספקת הגז לאוקראינה * ההחלטה של ענקית הגז הרוסית גזפרום גרמה לרשויות בקייב לנקוט צעדי חירום. בין היתר, הופסקו הלימודים במוסדות החינוך, ומפעלים נדרשו לעצור את פעילותם (מעריב)

    אוקראינה: 50 מפגינים נעצרו בעימותים עם המשטרה בקייב (וואלה)

    איטליה: נפתחו הקלפיות בבחירות הכלליות במדינה; חשש מכאוס פוליטי * הקלפיות במדינה נפתחו הבוקר לממשלה ה-66 ב-73 השנים האחרונות, והסקרים חוזים שלאף מפלגה לא יהיה מספיק כוח כדי להרכיב ממשלה ואזרחים רבים חוששים משיתוק של המערכת הפוליטית. * ע"פ הסקרים, גוש הימין שאותו מוביל ראש ממשלת איטליה לשעבר, ברלוסקוני, צפוי להרכיב את הממשלה ולזכות לרוב בפרלמנט

    ארה"ב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לביטול הגבלת זמן הכהונה של נשיא סין: "אולי גם אנחנו נעשה את זה יום אחד" * בנאום פרטי שנשא בפני תורמים במאר א-לאגו אמר נשיא ארה"ב כי במערכת הפוליטית אין עדיין את האנשים הנכונים, וכי "המשחק מכור"

    – סמואה האמריקנית הוכרזה כאזור מוכה אסון עקב סופת הציקלון "גיטה"

    – ארה"ב תעביר לפוארטו ריקו, במהלך החודש הקרוב, אספקה בשווי 200 מיליון דולר לשיקום תשתיות שניזוקו במהלך הוריקן "מריה", שהכה באי לפני חצי שנה

    – דיווח: טראמפ ניסה להדיח את בתו וחתנו מהבית הלבן * על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", נשיא ארצות הברית טראמפ שקל לאחרונה להדיח מהבית הלבן את בתו וחתנו, וביקש מראש הסגל קלי סיוע בפיטוריהם.* גורמים בסביבת הנשיא: הוא רואה בקושנר "נטל" * בבית הלבן סירבו להגיב

    – חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב: דיווח: התובע המיוחד, רוברט מולר, חוקר יחד עם צוותו אם קשריו העסקיים של חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, עם גורמים זרים, השפיעו על מדיניות הבית הלבן (NBC)

    – החוקר המיוחד בודק אם איחוד האמירויות ניסתה לקנות השפעה על ממשל טראמפ * על פי הניו יורק טיימס, החוקר המיוחד מולר בודק אם איש עסקים המייעץ לנסיכות ניסה להשפיע על הממשל להקשיח את מדיניותו כלפי יריבותיה איראן וקטאר. * איש העסקים היה בקשר בנושא עם מיליונר יהודי-אמריקאי מגייס כספים מרכזי בקמפיין טראמפ ותומך של נתניהו

    – טראמפ נגד בוש: "ההחלטה לפלוש לעיראק – הגרועה ביותר אי פעם" * נשיא ארצות הברית תקף את החלטתו של הנשיא לשעבר לצאת למלחמה ב-2003: "זה כמו להשליך לבנה על קן צרעות, בוש היה ממש גאון אמיתי" (מעריב)

    בורקינה פאסו: טרור בבורקינה פאסו: שבעה הרוגים ו-50 פצועים בתקיפה על שגרירות צרפת בבורקינה פאסו ומטה הצבא * לפחות שמונה חמושים השתתפו בתקיפה משולבת במפקדת הצבא ובמבנה שגרירות צרפת בבירה וואגדוגו, זאת ככל הנראה בעקבות השתתפותה של המדינה המערב אפריקנית במאבק נגד התחמשות ארגונים אסלאמיים קיצוניים * במתקפה נהרגו 8 בני אדם ובהם שני אנשי ביטחון ששמרו על השגרירות ונפצעו גם עשרות בני אדם. במתקפה נהרגו גם 7 מהתוקפים * שלוחת אל קאעידה במאלי נטלה אחריות למתקפה * צרפת: "לא נירתע מול האיסלאמיסטים" * מזכ"ל האו"ם: "נתמוך במאמצים נגד הטרור"

    גרמניה: לאחר 4 חודשי משא ומתן: המפלגה הסוציאל דמוקרטית בגרמניה תקים קואליציה עם מרקל * אחרי שהמגעים להקמת "קואליציית ג'מייקה" נכשלו, והיה חשש כבד לבחירות חוזרות במעצמה האירופית, חברי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הכריעו באופן רשמי בעד כניסה לממשלה, ופינו את הדרך לממשל רביעי בראשות אנגלה מרקל

    לבנון: סערה בלבנון: בכירה נעצרה בחשד שהעלילה כי על ריגול לטובת ישראל * על פי דיווחים בתקשורת הלבנונית, עובדת בשירות הביטחון נעצרה לאחר שהעלילה על פי החשד על לבנוני כי ריגל עבור ישראל, בעקבות כך הוא אף נעצר לפני ארבעה חודשים * שר הפנים המקומי התנצל בשם העם הלבנוני. שר המשפטים הגיב בכעס: "העם הלבנוני לא יתנצל בפני אף אחד. ביהמ"ש הוא היחיד שמפרסם גזרי דין בשם העם הלבנוני"

    מלזיה: החיפושים אחר המטוס שנעלם יופסקו כנראה בתוך שלשה חודשים * בעוד כ-3 חודשים ייפסקו סופית החיפושים אחרי מטוס בואינג 777 חברת התעופה של מלזיה שנעלם לפני 4 שנים במהלך טיסה מקוואלה-לומפור לבייג'ינג. במטוס היו 239 נוסעים ואנשי צוות. המטוס הפסיק את התשדורות שלו 38 דקות אחרי ההמראה. עד היום לא נמצאו שרידים של המטוס שעל פי ההערכות התרסק בים

    מצרים: בית המשפט העליון במצרים אישר העברת האיים סנפיר וטיראן לערב הסעודית

    – שגריר סודן ישוב למצרים יוחזר חודשיים לאחר ששב לתפקידו

    סוריה: לפחות 36 מחיילי משטר אסד נהרגו בשתי תקיפות של הצבא הטורקי על צפון סוריה

    ספרד: פוג'דמון ויתר על נשיאות קטלוניה: אוביל את המאבק לעצמאות מבלגיה * נשיא המחוז המודח הציע כמחליף חבר פרלמנט שנמצא במעצר. הוא יקים ויעמוד בראש גוף שלטוני בבלגיה שיפעל לקידום היפרדות מספרד. בראיון היום אמר: "אני לא פורש ואני לא אוותר" (הארץ)

    קוריאה: סין דחתה הצעה אמריקנית לאו"ם שמטרתה סנקציות נוספות על צפון קוריאה

    רוסיה: פוטין הבטיח לקראת הבחירות: "המאה ה-21 תיזכר בגלל ניצחונותנו" * כ-130,000 תומכי הנשיא הרוסי התאספו כשבועיים לפני הבחירות לנשיאות במתחם מרכזי במוסקבה. * בנאומו הבטיח פוטין "ניצחונות" ומדינה עם עתיד בהיר יותר. "אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו", אמר. * מדובר בעצרת הראשונה שפוטין מכנס לקראת הבחירות שיתקיימו החודש, בעוד שבעת המועמדים האחרים לא מגיעים ל-8% תמיכה (וואלה)

כלכלה

  טראמפ מטיל מכסים חדשים – ועלול להצית מלחמת סחר עולמית * בהמשך להודעתו של הנשיא האמריקאי על הטלת מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום, דבר שעלול לפגוע בסין, שותפות הסחר הגדולות של ארה"ב מאיימות בנקיטת צעדים * סין: להחלטת טראמפ בנושא מכס יהיו השפעות עצומות על המסחר הבינ"ל * טראמפ: "יש לנו גירעון שנתי של מיליארדי דולרים בגלל הסכמים מטופשים ביותר"

    – טראמפ: מאיים להטיל מס על יבוא מכוניות מאירופה * טראמפ כתב כי מכוניות מאירופה נוהרות באופן חופשי לארה"ב – על אף שכבר עכשיו מוטל עליהן מכס

בעולם

    בשל עליית מחירים: אזרחי טייוואן רוקנו את החנויות מנייר טואלט * בעקבות בהלה בציבור, הודיעה ממשלת טאיפיי כי תפעל לעצירה העלייה הלא חוקית בשוויו של המוצר החיוני. רה"מ, וויליאם ליי, הכריז: "אין סיבה להיכנס לפאניקה" (מעריב)

    מנתחים בקניה פתחו ראש של האדם הלא נכון * טעות בזיהוי הביאה להובלתו של האדם הלא נכון לחדר הניתוחים בביה"ח הלאומי נייאטה שבניירובי. במשך שעתיים חפרו הרופאים בראשו של האדם על מנת לחפש גידול – שלא היה קיים (חדשות10)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן