Skip to content

מיזם חדש בכיכר רבין – דגל ישראל נוטה לצידו

האומן: "סמל המדינה על דגל שנמצא במצב ביניים בין קריסה לזקיפות". שרת התרבות: "זוהי פרובוקציה פוליטית זולה ומקוממת של חוגי שמאל בשוליים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דגל ישראל נוטה לצידו כמיצג אמנותי, הוצב הבוקר (שני) בכיכר רבין בתל אביב. הפסל הוצב על ידי האמן איתי זלאיט כשלדבריו מדובר על "סמל המדינה על דגל שנמצא במצב ביניים בין קריסה לזקיפות, כי הזקיפות זה מצב תקין שהמדינה נמצאת בו, לחלק מהאנשים מעולם לא היה טוב יותר אין פקקים ויש כלכלה טובה וחלק מהאנשים חושבים שאולי הכול מתפרק. הדמוקרטיה, העמודים שמחזיקים את הבית של כולנו מתערערים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה למיצג הדגל שהוצב הבוקר בכיכר רבין ואמרה: "הדגל מט ליפול רק אצל חלקים מסוימים וקיצוניים בחברה שלא מוכנים לקבל את הכרעת הבוחר. זוהי פרובוקציה פוליטית זולה ומקוממת של חוגי שמאל בשוליים,  שעבורם שלטון ימין הוא בבחינת יום אבל. בעוד בישראל כולה מניפים בגאון את הדגל, יש מי שבוחר להוריד אותו. על אפם ומיצגם, נמשיך לשאת בגאווה את הדגל ונעלה אותו על נס". זלאיט בתגובה: "אני אפילו לא זוכר למי הצבעתי. אני מנסה מלהיכנס לפוליטיקה. אני מאוד אוהב את דגל ישראל ואת המדינה".

צילום: אודי נוימן
צילום: אודי נוימן

זו אינה הפעם הראשונה שזלאיט מציב מיצג מחאה בעיר. בחודש דצמבר 2016 היה אחראי לפסל מוזהב בגובה של ארבעה וחצי מטרים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב במקום. האמן טען אז כי לא מדובר במיצג פוליטי, אלא כמיצג אמנותי שנועד לעורר שיח על גבולות חופש הביטוי. זמן קצר לאחר מכן הדביקו פקחי העירייה דרישת פינוי על הפסל וכמה שעות אחר כך הוא הופל על ידי אדם שהיה במקום ואמר כי הפסל עורר את זעמו.

 

1 Comment

  1. גורן
    6 במרץ 2018 @ 12:31

    מזכיר לי את המצגים של אומנים אחרים מהשמאל עשית צרכים על דגל המדינה של נטלי כהן וקסברג או האומן אריאל ברונז שתקע את דגל המדינה לישבנו זה לא חדש ביזוי סמלי המדינה בגלל שלטון הליכוד לא יעזור לשמאל לחזור לשלטון נהפוך הוא הציבור מבין את היחס של אותם " אנשי תרבות" למדינה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן