Skip to content

סיורי פריחה במטה יהודה

בשיא הפריחה, תיירות מטה יהודה יקיימו סיורים ברכבים פרטיים אל מוקדי הפריחה באזור בכל סיור ישולבו גם טעימות יין באחד מיקבי הבוטיק באזור, ארוחה קלה וביקור אצל אמן, מחלבה או אתר ארכאולוגי. 9,16,23 במרץ, ברחבי מטה יהודה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חודש מרץ הוא הזמן המושלם לצאת מהבית בחזרה אל הטבע, שפורח כעת במלוא יופיו וליהנות מאינספור פרחי בר המכסים כל פיסת קרקע במרבדים של פריחה. אחד האזורים הבולטים ביותר לצפות בפריחות הללו הוא אזור מטה יהודה. במהלך החודש מזג האוויר נעים, הפריחה בשיאה וזה זמן אידיאלי להיכנס אל האוטו, ולהגיע לביקור סוף שבוע בין שלל מסלולי פריחה ונופים מדהימים. תיירות מטה יהודה בנו שלושה סיורים מיוחדים, החוגגים את שיא הפריחה באזור, יחד עם כמה אתרים נבחרים מבין התיירות הכפרית. כל סיור יכלול ביקור וטעימות יין באחד מיקבי הבוטיק באזור, ארוחה קלה, אטרקציה נוספת וכמובן – סיור אל אחד ממוקדי הפריחה המרהיבים המכסים את אתרי הטבע, בעיקר בתקופה זו של השנה.

סיורי פריחה במטה יהודה (צילום: עומר הרפז)

מטה יהודה נחלק ל-4 אזורים עיקריים, שכל אחד מתאפיין בפריחה שונה ומגוונת, כך שבכל מסלול  יהיה ניתן למצוא פרחים בכל צבעי הקשת, עצים מתפקעים מפריחה צבעונית וחבל ארץ ירוק עם בו אפשר לפגוש רקפות, תורמוסים, שקדיות, כלניות ועוד שלל פרחי בר. הסיורים יתקיימו ברכבים פרטיים בימי שישי, בשלושה תאריכים ובשלושה אזורים שונים במטה יהודה:

ב-9 במרץ מגיעים אל הרי יהודה עם המדריך שאול אדלר. הסיור יעבור באתר הארכאולוגי בית ילין במוצא, ימשיך עם טעימות יין ביקב יהודה במושב שורש וארוחה קלה בבית של סלווה בעין נקובה. חלק הפריחה בסיור יגיע בשמורת המסרק. השמורה נקראת על שמם של עצי אורן ירושלים הצומחים בפסגת הרכס, ומזכירים מרחוק צורה של מסרק שיער. לצד האורנים צומח כאן חורש של אלון מצוי ואלה ארץ-ישראלית, אליהם נלווים עצים ושיחים נוספים כמו קטלב מצוי, לוטם מרווני ולוטם שעיר. בשטחים הפתוחים ובין השיחים שבשמורה גדלים מגוון פרחי בר, ביניהם רקפת מצוייה, כלנית מצוייה, נורית אסיה, דם-המכבים האדום, והסחלבים דבורנית גדולה ושנק החורש.

ב-16 במרץ, יצא הסיור לאזור לטרון עם המדריך אייל שובל. המבקרים יהנו מארוחה קלה וטעימות יין בכרם ברק במושב בקוע, סיור במחלבה המשפחתית "עיזה פזיזה" ולסיום, תצפית מרהיבה מעמק שורק, שם נמצאת גבעה יפהפייה ועליה יער ישעי, מלא עצי אורן, ברוש, אלות חרובים ועוד. בין העצים ומסביב אפשר למצאו שפע מרבדי רקפות ופרחי בר נוספים.

סיורי פריחה במטה יהודה (צילום:עומר הרפז)

הסיור השלישי יתקיים ב-23 במרץ, מדריך הטיולים הרצל חובב ייקח את המבקרים לעמק האלה, שם פורחים שלל פרחי בר, ובראשם התורמוסים המרהיבים. הסיור יתחיל ביקב עמק האלה עם ארוחה קלה וטעימות יין, ימשיך לביקור בסטודיו של פסל הפלדה משה כץ, שידגים את תהליך העבודה המורכב שלו, ויסתיים בגבעת התורמוסים, אשר בתנ"ך מוזכרת כמקום אסטרטגי השולט על עמק האלה הסמוך, אך כיום מוכר התל בעיקר בזכות פריחת התורמוסים המרשימה שמרהיבה בו בעיקר בחודש מרץ. הפריחה הכחולה הענקית נראית מעולה מראש התל, ולצידה אפשר לחזות גם בנוף, היסטוריה וטבע מרהיבים.

עלות כל סיור 80 ₪ לאדם. הרשמה ותשלום יתבצעו מראש דרך מחלקת התיירות מטה יהודה בטלפון 02-9958650.

הסיורים יתקיימו ברכבים פרטיים בין השעות 9:30-13:30 ומותנים במינימום נרשמים. יתכנו שינויים באתרים. לפרטים מלאים על כל האטרקציות התיירותית באתר "תיירות מטה יהודה- הלב הירוק":

http://tour-yehuda.org.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן