Skip to content

שוב – פורעים יהודים ככל הנראה מהתנחלות יצהר, תקפו פלסטינים

ה"מערב הפרוע" בגדה המערבית - פורעים יהודים תוקפים אזרחים פלסטינים, שוברים, מכים, שוחטים בני צאן, ואיש לא עושה דבר. במקרה הטוב כוח צה"ל "מפריד" או "חוצץ" בין הצדדים עם רימוני הלם וגז לכיוון הפלסטינים וגבו לפורעים. היום הותקף טרקטור ונהגו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (שלישי) הגיעו כעשרים פורעים יהודים מתוך התנחלות יצהר לאדמות הכפר עין עבוס הסמוך להתנחלות ותקפו במטחי אבנים טרטור JCB שעבד במקום. נהג הטרקטור סיפר כי חשש שהפורעים היו מצוידים לדבריו בסכינים ינסו לדקור אותו ולכן העדיף שלא להגיב, למטר האבנים ולצאת מטרקטור שספג נזקים רבים. למקום הוזעקו קציני המנהל האזרחי שהחלו ל"חקור" את הנושא.

זו איננה הפעם הראשונה בה מגיעים מתנחלים לישוב ערבי סמוך ופורעים בפלסטינים. זו איננה הפעם הראשונה שצה"ל והמנהל האזרחי מוזעקים לעצור את התקיפות האלימות בסמוך לישובים אלו.  אין ספק כי לצה"ל ולמשטרה ידועה זהות התוקפים ודבר לא נעשה.

כך לדוגמה הגיעו ביום שישי האחרון בסביבות השעה 15:00  מתנחלים שיידו אבנים לכפר בורין. יתרה מזאת, לפאתי הכפר הגיעו מספר חיילים ושוטרי מג"ב ולדברי התושבים זרקו רימוני גז והלם לעבר מספר צעירים שהתקהלו במקום לאחר שאלו הבחינו בשני הפורעים שהתקרבו לאזור מכיוון גבעת רונן. לפחות רימון גז אחד חדר לאחד הבתים, בו מתגוררת משפחה גדולה, ומספר מדיירי הבית נפגעו משאיפת עשן. אמבולנס הגיע למקום לפנותם, כאשר החיילים והשוטרים ממשיכים לירות רימונים גם בעת פינוי הדיירים. בסרטון שצילם תחקירן יש דין ניתן לראות זוג עם פעוט על הידיים שנמלט מהבית, ולוחם מג"ב זורק לעברם רימון הלם כשהם עם נמלטים עם גבם אל השוטר ובידיהם הפעוט

כך לדוגמה הגיעה ב21 לפברואר החולף קבוצה של פורעים שהגיעו מכיוון יצהר ותקפו רועה צאן מהכפר עינאבוס. לדברי הרועה, הוא הוכה, חמש כבשים נשחטו (תמונות קשות לצפייה מצויות במערכת) וחלק מהעדר נגנב או הוברח.

כך לדוגמה בסוף החודש שעבר, לאחר פינוי מאחז לא חוקי ליד תפוח קבוצת פורעים יהודים שזמן קצר לפני כן ניסו למנוע את פינוי המאחז,  צעדה ברגל לכיוון תפוח. כוח צה"ל היה צריך לנטר את הקבוצה אך לא עשה זאת. הקבוצה התקיפה שני רכבים פלסטינים.  אחד מהם שייך למנהל השטח של רבנים למען זכויות האדם, זאכריה סדה, סיפר שניכר היה כי זיהו אותו וכיוונו במיוחד לתקוף אותו. הם יידו אבן גדולה לכיוון פניו, שפגעה בשמשת הרכב וריסקה אותה. מרסיסי הזכוכית נפצע זאכריה קל. בארגון זכויות האדם מציינים כי קדם לתקיפה, התקיים מסע הסתה נרחב נגד סדה בקרב גורמים יהודיים הקיצונים.  באחת מהתמונות נראה גם התוקף שזרק את האבן, כפי שנתפס במצלמות הרכב.  איש לא נעצר ואיש לא עוכב. המקרה, כך נודע למגפון, מצוי בחקירה כמו במקרים רבים אחרים, כולם בחקירות ותוצאות – אין.

(צילום: זכריה סדה רבנים למען זכויות אדם)
(צילום: זכריה סדה רבנים למען זכויות אדם)


(צילום: זכריה סדה רבנים למען זכויות אדם)
(צילום: זכריה סדה רבנים למען זכויות אדם)
(צילום: זכריה סדה רבנים למען זכויות אדם)
(צילום: זכריה סדה רבנים למען זכויות אדם

תגובות הצבא, המנהל האזרחי והמשטרה
מגפון הפנה שאלה אחת לשלושה גורמי חוק המהווים את הריבון בשטחים הכבושים. למשטרת ש"י, למנהל האזרחי ולצה"ל:
– לפני קצת יותר משעה ירדו 20 קיצוניים מכיוון יצהר לעין עבוס ותקפו טרקטור כשנהג פלסטיני בתוכו. לפי עדות הנהג הוא חשש שהתוקפים המצוידים בסכינים ינסו לדקור אותו, ויכול היה לדרוס אותם, אך בחר לנהוג באיפוק.  הנהג לא נפגע, לטרקטור הוסב נזק.
זו לא הפעם הראשונה שפורעים מיצהר תוקפים פלסטינים והתקריות הללו מתועדות. זו לא הפעם הראשונה שצה"ל או המשטרה עומדים מנגד ולכל היותר "מפרידים" בין הצדדים.
השאלה – מדוע לא פועלת המשטרה (שהיא וצה"ל יחדיו מהווים את הריבון בשטחים) כנגד הכנופיה הזו ועושה סוף למעשי התקיפות?

במשטרת ש"י בחרו שלא להגיב עד לפרסום ידיעה זו.
במנהל האזרחי העדיפו שלא להגיב וביקשו שנפנה את השאלה והבקשה לתגובה לדובר צה"ל.
בדובר צה"ל בדקו את העובדות ולאחר מכן החליטו להעביר את הטיפול בשאלה לחמ"ל דובר צה"ל.
מחמ"ל דובר צה"ל נמסר לאחר בדיקה כי "במקום התפתחו חיכוכים בין מקומיים (הפלסטינים א.מ) למתיישבים (הפורעים א.מ). צה"ל פעל להפסקת החיכוכים תוך שימוש באמצעים מתאימים."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן