Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 11 במרץ, 2018

מסעדות נסתרות, זכות הצעקה - פרקים במחאה ישראלית, אוכל 3.0, הדירה, בייק אוף בריטניה 8, אלה ברנאן: מפקדת השולחן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

20:20 מסעדות נסתרות | Hidden Restaurants, ערוץ Yes דוקו

מסע בעקבות המסעדות הנסתרות של אנגליה. מהפכת האוכל האמיתית החלה עם פתיחתן של מסעדות קטנות, שקטות, שלא זוכות לפרסום, במקומות רחוקים ויוצאי דופן שכדי להגיע אליהן נדרשת עבודת בילוש מעמיקה. השף המצליח, מישל רו ג'וניור, שמנהל את המסעדה המפורסמת 'לה גאברוש' (Le Gavroche), המחזיקה בשני כוכבי מישלן, יוצא בסדרה למסע חיפוש אחר אותן מסעדות נחבאות אל הכלים, לומד מבעליהן על המרכיבים להצלחה ומקבל השראה לעבודתו שלו. במקביל, הוא מציג את המסעדה הנסתרת שלו 'The Oast House', אותה הוא פותח באסם משופץ בקנט, מחוז ילדותו. שם הוא יגיש ל-18 סועדים מנות פשוטות המביאות את סגנונו האישי. בכל פרק יבשל מול המצלמה תפריט בן שלוש מנות למסעדה, בהשראת המסעדות הנסתרות שפגש בפרק. ארבעה פרקים בני 50 דקות, בריטניה, 2017.

21:00 זכות הצעקה – פרקים במחאה ישראלית, ערוץ Hot8

לא באנו למפות את כל תולדותיה של המחאה הישראלית באנו לשאול שאלה; מה מקומה של המחאה בישראל? מתי צלחה? מתי נכשלה? ומה הוביל לידי שתי האפשרויות הללו. קיים קשר הדוק בין מחאה לתהודה, בין הזעקה לתיעוד שלה. האם הגיעו קולות המפגינים לכותרות הראשיות או למהדורות הערב וכיצד סוקרו. בפער הזה מתמקמת לה הסדרה, כאשר היא מנסה לתעד מחאות מרכזיות בישראל דרך עיניהם של אלה שסיקרו אותן או תיארו אותן. מכאן נובעת ההחלטה להשתמש אך ורק בחומרי ארכיון. קולאז' נרטיבי ענק ממדים שמאפשר ריחוק והתבוננות מחודשת ברגעים הקשים והמרגשים של המחאות בארץ. מגיליונות 'העולם הזה', יומני הקולנוע וארכיון הטלוויזיה הישראלית ועד פייסבוק ודפי היו-טיוב. כולם היו הכלים שעליהם עברה המחאה אל הציבור הרחב במטרה לרכוש את אהדתו להוציא מפגינים מביתם החמים אל הרחובות.

21:10 אוכל 3.0 | Food 3.0, ערוץ Yes דוקו

המירוץ המטורף להאכלת 10 מיליארד אנשים. בהתחשב בהרגלי האכילה הבזבזניים שלנו, כולנו מודעים לכך שבקרוב מאד כדור הארץ לא יוכל לספק עוד מספיק אוכל לכל תושביו. אז מהם הפתרונות שיכולים לעזור לנו להתמודד עם האתגר הזה? המיני סדרה מספקת לכך תשובות ומציגה, בשלושה חלקים, את המירוץ הטכנולוגי, החקלאי והגנטי לפתרון האכלת תושבי כדור הארץ בעתיד. בפרק הראשון עוסקת הסדרה בייצור של אוכל טכנולוגי מהונדס ובחברות בעמק הסיליקון שכבר עובדות על פיתוחי אוכל כמו – ביצים, שרימפס ובשר סינתטיים. הפרק השני יעסוק בפתרונות מכיוון האוכל הביולוגי – הוא יביא את הפיתוחים האחרונים של החקלאות המהונדסת ויציג לנו מה יהיו הרגלי האכילה של העתיד. הפרק האחרון בסדרה יעסוק ב-Frankenfood (אוכל שעבר שינוי גנטי) ובפיתוח של חקלאות טרנס-גנטית, שתסייע לנו לגדל את האוכל של המחר. בימוי: קלייר לפבוור, ז'אן-בטיסט ארקה. שלושה פרקים בני 43 דקות, צרפת, 2017.

22:00 הדירה | The Apartment, ערוץ Yes3

סרטו של בילי ווילדר, זוכה חמישה פרסי אוסקר כולל הבמאי והסרט הטובים ביותר. בניסיון להתקדם בעבודה, משאיל פקיד זוטר את דירתו למפגשי האהבים של בכירי החברה. ואז הוא מתאהב במאהבת הצעירה של הבוס שלו. הסרט נבחר למקום ה-14 במשאל הבמאים של מגזין הסייט אנד סאונד ומופיע בין הסרטים הגדולים בכל הזמנים על פי אתר IMDB. שחקנים: ג'ק למון, שירלי מקליין, פרד מקמורי. ארה"ב, 1960. הציניות האדירה של ווילדר, מלווה בהומור עדין, רומנטיות וגם פאתוס נעים. ציון: 

22:00 אלה ברנאן: מפקדת השולחן | Ella Brennan: Commanding the Table, ערוץ Yes דוקו
סיפורה של האישה שהפכה את ה'אוכל הדרומי' לסיפור הצלחה בעולם הקולינרי של ימינו. כש-אלה ברנאן עוד הייתה נערה בשנות ה-40 בניו אורלינס, עולם המסעדות המקומי גלגל לא יותר ממיליון דולר. כיום מגלגלים עסקי המזון במדינה יותר ממיליארד דולר, והרבה בזכותה. באותה תקופה היו בניו יורק בעיקר מסעדות צרפתיות. משפחתה של ברנאן מחליטה לשפץ בנין ישן ולפתוח בו את מסעדת Brennan's – מסעדה בסגנון הדרומי של ניו אורלינס. המסעדה מציגה לראשונה ארוחות בוקר מפנקות עם סוגים שונים של ביצים, את הקינוח המפורסם של בננות מקורמלות עם גלידה (ה-Bananas Foster), בראנצ'ים על רקע מוזיקת ג'אז ומנות קריאוליות יוצאות דופן. לאחר שאחיה נפטר, היא תופסת את הפיקוד ומתחילה לנהל בעצמה את המסעדה המצליחה. עם ההצלחה באה ההתרחבות – ולמשפחה יש כיום 17 מסעדות ברחבי ארצות הברית, כשהמפורסמת בהם היא ה-Commander's Palace בניו אורלינס. הצלחתה של ברנאן מביאה איתה גם אירוח בתוכניות טלוויזיה ובכך היא הופכת למייסדת של תופעת ה'שפים סלבריטאים', שגם היא פופולארית עד היום. הבמאית, לסלי איוורקס, מציגה בסרט שלפנינו ראיונות עם שפים מוכרים, בני משפחה ועם ברנאן עצמה (בגיל 91) לצד קטעי ארכיון נדירים מהתקופות השונות. כל אלה מביאים את סיפורה יוצא הדופן של ברנאן – סיפור אינטימי על אישה שהצליחה לשבור את החומות שבהן גדלה ולהשאיר חותם ענק על התרבות הקולינרית של ימינו. 95 דקות, ארה"ב, 2017.

23:00 
בייק אוף בריטניה 8 | 8 The Great British Bake Off, ערוץ האוכל

עונה חדשה ללהיט הבריטי. הסדרה, שאחראית במידה רבה לשיגעון האפייה שמסעיר את הממלכה המאוחדת בשנים האחרונות, מוגשת הפעם על ידי צוות חדש: הקומיקאי והשחקן נואל פילדינג והקומיקאית סנדי טוקסויג. השף פול הוליווד ישוב לעמדת השופט ואליו תצטרף המסעדנית פרו לית', שתתפוס את מקומה של מרי ברי.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן