חיים ומוות מאחורי המסכה ב"להתראות שם למעלה"

בקרב מיותר בסוף מלחמת העולם ה-1, חייל צרפתי נפצע בפניו במהלך הצלתו של חייל אחר. הפצוע הצרפתי שאיבד את מחצית מפניו, בוחר להסתתר מאחורי מסכות סימבוליות. הומאג' ענק ומרהיב לסצינת האמנות המודרנית בפריז של 1920 בסרט "להתראות שם למעלה".

Print Friendly

הבמאי הצרפתי אלבר דופונטל מציג סאטירה צינית על מלחמה, גיבוריה והנצחת הזכרון של חלליה. הון-שלטון מושחתים מעורבים בקבלת החלטות וגיבורי הסרט נחושים במלחמתם נגדם. עלילת הסרט מתגלגלת כקומדיית/דרמת מתח, אך המופע הגדול האמיתי של הסרט, הוא ייצוג האמנות בה. הגיבור, "הפצוע הצרפתי" הוא אמן מוכשר שמחליט לייצר מסכות שונות לדמויות שונות שהוא עוטה, כדי להסתיר את עיוותו ולהסתתר מפני אביו המושחת. המסכות מייצגות דאדאיזם, קוביזם, "פיקאסואיזם" וסוריאליזם – זרמים חדשים בסצינת האמנות של פריז של שנות העשרים במאה הקודמת. את מלאכת עיצוב המסכות מפקיד דופונטל בידי אמנית המייקאפ והעיצוב ססיל קרצ'מר. היא מתבקשת לייצר מסכות שכל אחת מהן מייצגת רגע בחייו של אדוארד הפצוע הצרפתי. תהליך ייצור המסכות מוצג באחת הסצינות של הסרט בו אדוארד מפסל ויוצק את תבנית פניו שישמשו ליצירת המסכות מעיסת נייר. צריך לראות את הסרט פעמיים: פעם אחת בשביל העלילה, הבימוי והמשחק ופעם שנייה בשביל המסכות.

צילומי המסכות: ססיל קרצ'מר, פליקר.

Print Friendly
פוסט זה פורסם בקטגוריה אמנות, תרבות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>